Omdat ik bijna altijd nachtmerries heb, dus als het me dan lukt om uit die nachtmerrie te komen in mijn slaap, dan word ik een stuk beter wakker.quote:
En dat dus ook.quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:57 schreef Jian het volgende:
[..]
Omdat het hartstikke ontspannend is, je krijgt er een kick van
Mijn dromen zijn altijd super intens, ik zou ze zelf niet beter kunnen bedenken. En ook niet willen. Maar ik weet dat die mogelijkheid er is. Waarom doe jij het niet meer?quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Het heeft een functie zeg je, eens, maar je droomt toch ook gewoon, meestal wel meerdere keren per nacht en wat nou als er eentje bij zit die je lucide beleeft. En waarom zou je willen vliegen? Omdat het veel toffer is dan lopen
Iedereen verwerkt dingen op zijn eigen manier.quote:Op donderdag 31 juli 2014 02:00 schreef sararaats het volgende:
Voor ik naar dromenland ga even dit.
Mijn dromen zijn meestal goed sinds ik alleen woon. Ondertussen 12 jaar.
Ik heb vroeger veel meegemaakt en verwerkte dat ook in dromen tot nachtmerries aan toe.
Is gezond volgens m'n psychotherapeute.
Mijn hersens hebben het al druk genoeg in wakkere staat. Ik begrijp niet hoe het ontspannend zou kunnen zijn. Ik besef me dus regelmatig dat ik droom en daar heb ik dan vrede mee. Zelfs als het een nachtmerrie is.quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:57 schreef Jian het volgende:
[..]
Omdat het hartstikke ontspannend is, je krijgt er een kick van
Ach wat is het probleem wanneer je wakker wordt en er is niets aan de habd.quote:Op donderdag 31 juli 2014 02:02 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mijn hersens hebben het al druk genoeg in wakkere staat. Ik begrijp niet hoe het ontspannend zou kunnen zijn. Ik besef me dus regelmatig dat ik droom en daar heb ik dan vrede mee. Zelfs als het een nachtmerrie is.
Het gebeurt mij nog wel, maar als je je er intensief mee bezig houdt dan kun je de frequentie opvoeren, maar daar moet je wel wat voor doen, bijhouden wat je gedroomd hebt, je overdag ermee bezig houden etc. Kost gewoon tijd.quote:Op donderdag 31 juli 2014 02:00 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mijn dromen zijn altijd super intens, ik zou ze zelf niet beter kunnen bedenken. En ook niet willen. Maar ik weet dat die mogelijkheid er is. Waarom doe jij het niet meer?
Dromen kunnen me vaak tot uren na het wakker worden nog bijblijven, inclusief het gevoel in zo'n droom.quote:Op donderdag 31 juli 2014 02:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ach wat is het probleem wanneer je wakker wordt en er is niets aan de habd.
Dat is vaak het vervelendst aan dromen, als je met een rot gevoel blijft rondlopen, daarom zijn lucide dromen soms wel fijn. Je hebt dan toch een soort van controle en als je wakker word en dat nog weet dan gaat de dag meestal ook een stuk fijner.quote:Op donderdag 31 juli 2014 02:07 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dromen kunnen me vaak tot uren na het wakker worden nog bijblijven, inclusief het gevoel in zo'n droom.
Leuk om te lezen. Sowieso een reply van meer dan twee regels op dit tijdstip is al een verademing.quote:Op donderdag 31 juli 2014 02:06 schreef Jian het volgende:
[..]
Het gebeurt mij nog wel, maar als je je er intensief mee bezig houdt dan kun je de frequentie opvoeren, maar daar moet je wel wat voor doen, bijhouden wat je gedroomd hebt, je overdag ermee bezig houden etc. Kost gewoon tijd.
En jouw dromen zijn intens, ja, maar die worden niet minder intens bij lucide dromen. Nachtmerries werd hier net gezegd. Eén van mijn eerste lucide dromen was een achtervolginsdroom, iedereen kent dat bijna wel. Iets zit achter je aan, je voelt de angst en je rent en rent. Tijdens die droom werd ik me bewust dat ik droomde, ..... ik bleef gewoon in de droom, maar de angst was weg. Alles was levensecht, maar ik liep "het monster" dat me achtervolgde gewoon tegemoet en knalde hem met een paar vuurstralen uit mijn handen aan gort ...... Yes
Je kan elke droom kiezen? Volgens mij ben ik alleen bewust van het dromen bij het in slaap vallen (hier stond eerst inslapen) en het wakker worden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 02:11 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Dat is vaak het vervelendst aan dromen, als je met een rot gevoel blijft rondlopen, daarom zijn lucide dromen soms wel fijn. Je hebt dan toch een soort van controle en als je wakker word en dat nog weet dan gaat de dag meestal ook een stuk fijner.
Kon ik maar elke droom kiezen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 02:14 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Je kan elke droom kiezen? Volgens mij ben ik alleen bewust van het dromen bij het in slaap vallen (hier stond eerst inslapen) en het wakker worden.
Nee, ik doe niet zo zeer aan waar dromen vandaan komen al is dat soms wel evident. Ik beleef/onderga het gewoon omdat ik het interessant/leuk/prettig vind. Er zijn soms ook wel mindere kanten aan hoor, dat dan weer wel,maar die kun je ook leren beheersen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 02:12 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Leuk om te lezen. Sowieso een reply van meer dan twee regels op dit tijdstip is al een verademing.
Ja een dromendagboek, deed je dat? Is ook wel tof om de betekenis van dromen te zien denk ik? Er zullen vast patronen in zitten. Als je een dag met zweet in je kisten hebt gewerkt of een dag besteed aan belastingaangifte.
Kan jij herleiden waar je dromen vandaan komen?
Vuurstralen, ik weet niet, ik heb gewoon niet zoveel met superpowers denk ik.
Regelmatig maak ik mee dat ik blij ben om wakker te worden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 02:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, ik doe niet zo zeer aan waar dromen vandaan komen al is dat soms wel evident. Ik beleef/onderga het gewoon omdat ik het interessant/leuk/prettig vind. Er zijn soms ook wel mindere kanten aan hoor, dat dan weer wel,maar die kun je ook leren beheersen.
Na een paar dagen ben ik ze wel helemaal kwijt, gelukkig maar.quote:Op donderdag 31 juli 2014 02:17 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Kon ik maar elke droom kiezen.
Inslapen![]()
Inmiddels weet ik wel wat ik niet en wel moet doen voor het slapen gaan zoals welke films kijken maar ik heb vaker geen controle dan wel controle in mijn dromen/nachtmerries.
En helaas onthoud ik teveel dromen en vind er vaak herhaling plaats.
Dat vind ik juist super interessant, waarom droom ik over dingen. En dan niet dat zweverige als je droomt over water dus je denkt dat je gaat verdrinken, maar gewoon. Vaak ligt het zo voor de hand. En daarom vind ik dromen tof. En slaap ik zo graag.quote:Op donderdag 31 juli 2014 02:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, ik doe niet zo zeer aan waar dromen vandaan komen al is dat soms wel evident. Ik beleef/onderga het gewoon omdat ik het interessant/leuk/prettig vind. Er zijn soms ook wel mindere kanten aan hoor, dat dan weer wel,maar die kun je ook leren beheersen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |