Dat is een concept inderdaad, er bijvoorbeeld een gewoonte van maken dat je je vinger steeds door objecten probeert heen te steken, door de muur, door de deur, door je autoruit ...... dat lukt natuurlijk niet, totdat je droomt en het als gewoonte tijdens je droom ook doet, .... dan prik je opeens door die muur heen en dan komt het besef dat je droomt en dan.......quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat is juist het moeilijkste onderdeel: Je bewust zijn dat je droomt. Misschien als je een lange periode overdag steeds denkt "ik droom, dit is niet echt" dat die gedachte 's nachts terug komt.
Meerdere persoonlijkheden die snel veranderen en dan hier tegen elkaar gaan praten.quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:45 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Waarom reageer jij zo vaak op jezelf? Je kan een post ook editten he?
Vaak? Ik zou het alleen jammer vinden dat er inmiddels al 3 nieuwe berichten staan en niemand het leest.quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:45 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Waarom reageer jij zo vaak op jezelf? Je kan een post ook editten he?
Vind je leuk he?quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:46 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Meerdere persoonlijkheden die snel veranderen en dan hier tegen elkaar gaan praten.
Als je lucide bent kun je ook gaan sturen, dat is gewoon een kwestie van doen, je kan op een gegeven moment alles. Kinderen die van balkons afspringen opvangen met een lichtstraal uit je handen is kinderspel tijdens een lucide droom. Vliegen moet je leren, maar dat gaat vrij snelquote:Op donderdag 31 juli 2014 01:43 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja tof fenomeen is dat. Ik besef me regelmatig dat ik droom en moet soms zelfs lachen hoe bizar een droom is, maar sturen kan ik het niet. Wil ik ook niet.
Volgens mij verwerk ik vrij veel in mijn dromen en dat lijkt me goed. Zo had ik vandaag een nachtmerrie over kinderen die kwijt waren, van balkons afsprongen hun bal achterna en nog wat dingen waar ik van in paniek raakte. Dat moet er dan denk ik uit ofzo. Ik kan heel vaak mijn dromen herleiden naar gebeurtenissen.
Ok, nu haak ik af.quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:46 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat een goede manier is om te testen of je lucide droomt om het licht aan te zetten in je droom.
Er zijn vele trucjes, je kunt ook tijdens het in slaap vallen proberen af te tellen, met 1 ik droom, 2 ik droom etc. grote kans dat je terwijl je aan het dromen slaat nog steeds telt en je je opeens bewust wordt dat je droomt .... ook hier baart oefening kunst.quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:46 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat een goede manier is om te testen of je lucide droomt om het licht aan te zetten in je droom.
Maar waarom zou ik willen vliegen?quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:47 schreef Jian het volgende:
[..]
Als je lucide bent kun je ook gaan sturen, dat is gewoon een kwestie van doen, je kan op een gegeven moment alles. Kinderen die van balkons afspringen opvangen met een lichtstraal uit je handen is kinderspel tijdens een lucide droom. Vliegen moet je leren, maar dat gaat vrij snel
Maar kan je dan ook iemand als Brad Pit tevoorschijn toveren waar je stoute dingen mee gaat doen?quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:49 schreef ChocoFan het volgende:
Als ik in een nachtmerrie zit ga ik vaak een soort van schuilkelder in, open een deur en ga daarna met een leuke droom verder. Ik heb dan dus het besef dat ik de nachtmerrie niet meer wil maar wakker worden doe ik ook niet. Heel apart en gebeurt best vaak.
Dromen is vaak verwerking dus inderdaad een functie, maar als het me weer gelukt is om een lucide droom te hebben, voel ik me toch altijd net iets fijner.quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:52 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maar waarom zou ik willen vliegen?
Volgens mij heeft dromen een functie. Waarom zou je daar aan willen frotten vraag ik me dan af.
Af en toe een keertje kan geen kwaad denk ik. Maar continu lijkt me niet gezond. Wat is de meerwaarde? Of kan je er voor kiezen wanneer je gewend bent aan lucide dromen? Zo van ok, ik zit nu in een droom en ik kan alles veranderen maar ik kies ervoor om dat vandaag niet te doen?
Want als ik het zou kunnen zou ik denk ik geheel naar realiteit een luie lucide dromer zijn.
Je zou het bijna onderbouwen met een quote.quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Waarom, tis geen hogere wiskunde of mambojambo hoor Piet, iedereen kan het .... ook jij
Waarom?quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:54 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Dromen is vaak verwerking dus inderdaad een functie, maar als het me weer gelukt is om een lucide droom te hebben, voel ik me toch altijd net iets fijner.
Nee, zo werkt het dan weer niet bij mij. Ik heb wel controle over bepaalde dingen maar dat dan weer niet. Ik droom heel veel en heel vaak en heel raar ook soms.quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar kan je dan ook iemand als Brad Pit tevoorschijn toveren waar je stoute dingen mee gaat doen?
Ik snap er nu al niets meer van.quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:54 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Je zou het bijna onderbouwen met een quote.
Het heeft een functie zeg je, eens, maar je droomt toch ook gewoon, meestal wel meerdere keren per nacht en wat nou als er eentje bij zit die je lucide beleeft. En waarom zou je willen vliegen? Omdat het veel toffer is dan lopenquote:Op donderdag 31 juli 2014 01:52 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maar waarom zou ik willen vliegen?
Volgens mij heeft dromen een functie. Waarom zou je daar aan willen frotten vraag ik me dan af.
Af en toe een keertje kan geen kwaad denk ik. Maar continu lijkt me niet gezond. Wat is de meerwaarde? Of kan je er voor kiezen wanneer je gewend bent aan lucide dromen? Zo van ok, ik zit nu in een droom en ik kan alles veranderen maar ik kies ervoor om dat vandaag niet te doen?
Want als ik het zou kunnen zou ik denk ik geheel naar realiteit een luie lucide dromer zijn.
Mooie dromen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:56 schreef sararaats het volgende:
Dromenm'n favoriet onderwerp.
Maar slapen anders ben ik straks een humeurige kokosnoot
Omdat ik bijna altijd nachtmerries heb, dus als het me dan lukt om uit die nachtmerrie te komen in mijn slaap, dan word ik een stuk beter wakker.quote:
En dat dus ook.quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:57 schreef Jian het volgende:
[..]
Omdat het hartstikke ontspannend is, je krijgt er een kick van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |