Die zijn niet wintergroen, kijk je alsnog helft van het jaar tegen de buren aan.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:26 schreef hoas het volgende:
Neem dan iets waar je wat aan hebt, druiven bv, clematis, rozen maar niet die hedera, onkruid eerste klas
Hier verbaas ik me ook nog steeds overquote:Op woensdag 30 juli 2014 16:56 schreef hottentot het volgende:
Er zijn echt mensen die vrijwillig een Hedera planten?
ALS TS stekjes wil, mijn heg achter zit er ongewild vol mee.
Over troep gesproken, als TS een hekwerk met mooie bloemetjes wil hebben, ik heb voorin de tuin nog Hagewinde staan. (daarbij vergeleken is hedera nog een lieftallig plantje.)quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:59 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Hier verbaas ik me ook nog steeds over
Ik snap echt niet waarom iemand die troep in zijn tuin wil hebben.
Wat een grafbende dat Hagewinde!!quote:Op woensdag 30 juli 2014 23:19 schreef hottentot het volgende:
[..]
Over troep gesproken, als TS een hekwerk met mooie bloemetjes wil hebben, ik heb voorin de tuin nog Hagewinde staan. (daarbij vergeleken is hedera nog een lieftallig plantje.)
Ah! Dat is het spul dat de hele buurt overneemt hieroquote:Op woensdag 30 juli 2014 23:19 schreef hottentot het volgende:
[..]
Over troep gesproken, als TS een hekwerk met mooie bloemetjes wil hebben, ik heb voorin de tuin nog Hagewinde staan. (daarbij vergeleken is hedera nog een lieftallig plantje.)
Momenteel hebben ze bij de tuincentra diverse klimplaten als passiebloem, clematis en kamperfoelie in de koopjeshoek die over gebleven zijn van dit seizoen. Die planten zijn nog dikke prima, ze zien er alleen op dit moment niet zo heel erg mooi uit omdat het seizoen wat over is.quote:Op donderdag 31 juli 2014 09:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
Bedankt voor jullie meningen.
Ik wil gewoon een goedkope, snelle manier om een groene muur in de achtertuin te maken. Inderdaad 1 die ook in de winter groen blijft. Dus Hedera is ideaal daarvoor.
Precies, maar: heb je geen snoeivingers , vooral niet aan hedera beginnen. Als ik net klaar ben aan de ene kant groeit het aan de andere kant weer net zo hard dat ik daar weer kan beginnen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:54 schreef 4wood het volgende:
5 planten per strekkende meter is te veel. Zeker bij planten met meerdere uitlopers, dan kun je ze mooi verspreid door het gaas leiden. Ik heb er hier 4 á 5 per gaasscherm (1,8m) en dat is ruim voldoende. In totaal maar 15cm 'grond' totaan de bestrating.
Wat knoblaucha6 zegt; Niet te moeilijk doen, goed water geven en de rest gaat vanzelf. (behalve het snoeien)
Jij heldquote:Op donderdag 31 juli 2014 21:19 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb net weer twee klikoos vol snoeiafval van hedera aan de straat gezet en heb nog een kwart tuin te gaan. Maar het is het me wel waard, ik snoei één keer in de twee maanden (superstrak hoeft voor mij niet, kost me in totaal een uur of twee) en zorg dat hij van de muren afblijft en alleen in het gaas klimt waar ik een groene muur van wilde maken.
En dat is best aardig gelukt, zonder verder al teveel onderhoud.
Van een kweker weet ik dat hedera overal wel groeit. De grond een beetje losmaken is eigenlijk al voldoende.quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dit is hoe ik het heb gedaan; geul van ongeveer 30 cm diep uitgegraven, potgrond vermengd met gond/klei, daar de planten in en vervolgens rest opgevuld met potgrond/tuinaarde. Volgens de mensen die ik persoonlijk heb geraadpleegd is dit prima.
Bemeste tuinaarde is de grootse zooi waar je ook nog eens geld voor moet betalen, het bestaat uit gft stadsafval als je goed kijkt zie je nog stukjes plastic zitten die erin gegooid zijn evenals kippenbotjes niet kopen dusquote:Op donderdag 31 juli 2014 13:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je moet geen potgrond gebruiken, dat is voor in een pot (duhh)
Gebruik bemeste tuinaarde.
Kwekers zeggen veel, gebruikers en die-hard tuinfreaks weten uit de praktijk veel meer, see my post.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Van een kweker weet ik dat hedera overal wel groeit. De grond een beetje losmaken is eigenlijk al voldoende.
Ben er zelf wel fan van. Af en toe eens flink snoeien, maar dat vind ik geen vervelend klusje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |