abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_411624
Ik ken Twarres( www.twarres.net )al een redelijk tijd, en wil graag de menig van de mensen van FOK vragen. Wat vinden jullie van het nummer Wer Bist do...
Ik zou het ook leuk vinden waarom je het een leuk of slecht nummer vind
Een eendagsvlieg heeft in ieder geval de dag van zijn leven. ------- Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 oktober 2000 @ 23:35:09 #2
862 Arcee
Look closer
pi_411652
quote:
Op 23 oktober 2000 23:25 schreef boeltje.nl het volgende:
Wat vinden jullie van het nummer Wer Bist do...
Ik zou het ook leuk vinden waarom je het een leuk of slecht nummer vind
Ik vind Wer Bisto een prachtig nummer. Het nummer concentreert zich wel erg rond het refein vind ik. Het middenstuk is een beetje zeurderig (had je best gelijk in, Fan ), maar al met al een mooi nummer. De strijkers en de samenzang maken het tot één van m'n favo nummers van het moment.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 23 oktober 2000 @ 23:38:00 #3
3878 Vork
Manisch creatief
pi_411659
Ik vinnut qua opbouw en qua nummer (en dan doel ik niet op de zang)... op n nummer van The Cranberry's lijken.. maar kweet de titel ff niet
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 oktober 2000 @ 23:39:30 #4
862 Arcee
Look closer
pi_411662
quote:
Op 23 oktober 2000 23:38 schreef Vork het volgende:
Ik vinnut qua opbouw en qua nummer (en dan doel ik niet op de zang)... op n nummer van The Cranberry's lijken.. maar kweet de titel ff niet
Linger? Da's één van mijn favo nummers aller tijden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 oktober 2000 @ 23:40:20 #5
862 Arcee
Look closer
pi_411664
quote:
Op 23 oktober 2000 23:35 schreef Arcee het volgende:
Het middenstuk is een beetje zeurderig
Met name trouwens, omdat je dan het refrein wel weer wilt horen. Gaat net ff wat te lang door dus.
pi_411669
Ik heb nooit echt geluisterd naar het nummer, maar steeds als ik het hoor word ik er behoorlijk sip van; die langdradige zang en muziek. Ze zingen wel iets, maar ik versta d'r geen drol van, komt ook omdat het Fries is denk ik, maar toch.
Nee, ik vind het helemaal niets, deporteer ze maar naar Skyradio ofzo, en nergens anders.
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
  maandag 23 oktober 2000 @ 23:42:36 #7
3878 Vork
Manisch creatief
pi_411671
jah Linger
inderdaad
pi_411678
De reden dat ik het vroeg is dat ik het nummer ongeveer anderhalf jaar geleden al een kreeg te horen. Dit kwam omdat Twarres in het zelfde dorp woont als waar ik woonde. Via Mirjam haar moeder kwam het in m'n cd-speler, ik zei toen vind het wel een leuk nummer maar het is niks voor het grote plubliek en nu staan ze al op nummer 3 in de mega top 100
Ik heb er flink naast gezeten met m'n hit kennis
Een eendagsvlieg heeft in ieder geval de dag van zijn leven. ------- Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben
pi_411680
Ik vind het een mooi nummer al snap ik van heel de tekst geen reet
pi_411713
Ik vind het een TOPNUMMER
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_411714
quote:
Op 23 oktober 2000 23:46 schreef entrefice het volgende:
Ik vind het een mooi nummer al snap ik van heel de tekst geen reet
----
Fries
----
Doe't ik dy seach lang ferlyn
Wat docht it dochs sear as ik d'r wer oan tink (2x)
Ik sjoch dy,
Ik hear dy,
Ik fiel dy, eltse kear opnij (2x)
--
NED
--
Toen ik jou zag lang gelden
wat doet het toch zeer als ik er weer aan denk (2x)
Ik zie jou,
ik hoor jou,
Ik voel jou, elke keer opnieuw 2x)

Oeh... (blijft het zelfe in het nederlands )
---
Fries
---
Hjir bin ik,
Wêr bisto
It is al lang lyn
Hjir bin ik
Wêr bisto
It is te lang lyn
--
NED
--
Hier ben ik,
Waar ben jij
Het is al lang gelden
Hier ben ik
Waar ben jij
Het is te lang gelden
----
FRIES
----
Do bist net oars dan leaf
Want do dochst gewoan neat ferkeard
Ik hâld fan dy, sa asto bist
Datst dat dan wol efkes witst
---
NED
---
Jij bent niet anders dan lief
Want jij doet gewoon helemaal niks verkeerd
ik hou van jou, zoals je bent
Dat je dat dan wel even weet
---
FRIES
---
Hjir bin ik,
Wêr bisto
It is al lang lyn
Hjir bin ik
Wêr bisto
It is te lang lyn
---
NED
----
Hier ben ik,
Waar ben jij
Het is al lang gelden
Hier ben ik
Waar ben jij
Het is te lang gelden
---
FRIES
---
Do bist net oars dan leaf
Want do dochst gewoan neat ferkeard
Ik hâld fan dy, sa asto bist
Datst dat dan wol efkes witst
---
NED
---
Jij bent niet anders dan lief
Want jij doet gewoon helemaal niks verkeerd
ik hou van jou, zoals je bent
Dat je dat dan wel even weet
---
FRIES
----
Ik sjoch dy,
Ik hear dy,
Ik fiel dy, eltse kear opnij (2x)
--
NED
--
Ik zie jou,
ik hoor jou,
ik voel jou, elke keer opnieuw (2x)

Heb het effe heel letterlijk gedaan

dinsdag 24 oktober 2000 @ 01:48:42 #12
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_411898
Het gaat dus als veel nummers eigenlijk nergens over Maar ik vind het een erg mooi nummer, heeft gewoon wat een beetje mysterieus en romantisch numerke
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 11:57:04 #13
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_412290
Jullie bedoelen niet Linger maar Ode to my Family. Leg die twee maar eens over elkaar heen.

Wat niet wegneemt dat ik het nummer van Twarres vreselijk vindt.

[Dit bericht is gewijzigd door bogus op 24-10-2000 11:57]

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 12:06:11 #14
862 Arcee
Look closer
pi_412306
quote:
Op 24 oktober 2000 11:57 schreef bogus het volgende:
Jullie bedoelen niet Linger maar Ode to my Family. Leg die twee maar eens over elkaar heen.
Heb ik ook aan zitten denken. Beide nummers behoren tot mijn grootste favo's ooit (Ode To My Family staat zelfs in mijn Top 10 aller tijden, dus ik ken ze door en door. Het nummer van Twarres heeft van beide wel wat. Laten we zeggen dat het gewoon een Cranberries-achtig nummer is dan.
pi_412405
Ik vind Twarres erg leuk, iik versta niet echt veel van wat ze zingen, maar het is volgens mij een gevoelig liedje, en daar houd ik wel van...
True friendship is like sound healthy; the value of it it seldom known until it is lost...
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 12:59:27 #16
3878 Vork
Manisch creatief
pi_412424
(graait cd ergens vandaan, luistert)

Jah verrek je heb nog gelijk... Kdenk dat ze wel duidelijk zijn beinvloed door de Cranberries... ben wel benieuwd hoe dan de rest van hun muziek klinkt...

Da;s ook glijk wa'k mis.. die stem enzo

[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 24-10-2000 12:59]

pi_412850
quote:
Op 24 oktober 2000 12:59 schreef Vork het volgende:
ben wel benieuwd hoe dan de rest van hun muziek klinkt...
Op hun site www.twarres.net kun je een paar stukje van hun andere nummer beluisteren...en anders eens op Napster zoeken...krijg je ook andere nummer te zien (horen)
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 22:09:47 #18
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_414174
ik zag ze een maand of drie terug op tv. toen werd het weer stil rond ze, nu lukt het ineens wel, heel Nederland kent ineens Twarres
.het nummer is inderdaad mooi. Het mooiste is de intro-solo van Mirjam, leuke meid trouwens.
Ik ben alleen benieuwd wat er nog meer komt, ff afwachten maar.
enneh, mensen die de tekst niet snappen: zelfs als je de muziek luistert kun je nog wel dingen vertalen volgens mij, ik in ieder geval wel.
maar zoals ze zelf al op de website zeggen: vertalen is niet echt goed, want dan mist het nummer ineens een deel van zn kracht.
(dat is ook vaak zo met engelse nummers hoor)
pi_414345
quote:
Op 24 oktober 2000 22:09 schreef EyE het volgende:
ik zag ze een maand of drie terug op tv. toen werd het weer stil rond ze.
Het nummer is volgens mij voor de tweede keer uitgebracht.
En nu kent inderdaad bijna iedereen ze, ze staan dan ook op nummer 3 in de Mega Top 100.
pi_414537
Ik vind het nummer erg leuk, en ik had al van ze gehoord ik denk een jaartje geleden oid. Een keer op een nacht hoorde ik op radio 3 een stukje vanaf een festival (noorderslag?) en dat was toevallig twarres, vond het gelijk leuk en heb men toen de @$%#$ gezocht naar een cdtje, maar nergens te vinden dus. Maar goed nu hebben ze succes dus zal binnenkort de cd wel komen
pi_414547
quote:
Op 24 oktober 2000 22:09 schreef EyE het volgende:
.. Mirjam, leuke meid trouwens.
ik vind wel dat ze die stukken metaal uit d'r gezicht moet halen, ziet er niet uit man...
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
  woensdag 25 oktober 2000 @ 01:23:00 #22
3069 Bug
No use for an undertitle
pi_414611
Het nummer kan me totaal niet boeien. Het blijft zo vlak allemaal, Borsato zingt nog met meer gevoel. (De tekst in het nederlands zou idd zo van Marco B. kunnen zijn).

Heb het idee dat mede door het succes van Krezip (jongeren die ook eigen muziek schrijven, groot succes met een ballad!!) dit nummer opnieuw is uitgebracht. Verschil is alleen dat Krezip naar mijn mening zal blijven. (Ik vind trouwens All Unsaid ook naar de Cranberries klinken)

oet trouwens wel zeggen dat ik de andere nummers van Twarres nog niet heb beluisterd, zal zo eens luisteren.

pi_414812
quote:
Op 23 oktober 2000 23:38 schreef Vork het volgende:
NobleOne is het daarmee eens en denkt aan "Ode to my family".
pi_415248
ik vind wel mooi nummer, is weer eens wat anders!
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  woensdag 25 oktober 2000 @ 12:50:29 #25
4657 Fok.r
Ben weer aan de zomer toe...
pi_415408
* Fok! krijgt iedere keer weer kippenvel als-ie 't intro hoort... Zo mooi!

Alleen vind ik 't jammer dat in de clip (de live-clip van Top Of The Pops dan wel te verstaan) zie je hem een beetje niks doen en af en toe zingen en zij zit veel meer muziek te maken met d'r gitaartje... Geef hem dan nog een triangel ofzo...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')