abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142864757
Ik ben van plan om op mijn dak een simpel/goedkoop terrasje aan te leggen. De vorige bewoner ging vaker op het plat dak zitten, maar liep hierbij altijd gewoon op het dak (volgens mij ligt er roofing of EPDM). De buren aan de andere kant hebben bijv. een groot dakterras gebouwd met hekwerk en bbq. Ik zou op mijn dak graag een terrasje aan willen leggen, vooral voor de bescherming van het dak. Maar wat is hiervoor nou de beste optie?

- Het leggen van vlonderplanken op rubberen tegels aan uiteinde om de druk te verdelen
- Het leggen van (houten) terras tegels
- Anders?

Let wel, het moet dus een goedkope oplossing zijn, puur om het dak te beschermen. Het hoeft niet mooi uit te zien en het gaat er eigenlijk om dat er af en toe wat stoelen kunnen staan en eventueel wat (moestuin)plantenbakjes.

Ben wel nog benieuwd hoe het gaat met aansprakelijkheid indien het dak zou beschadigen. Het dak wordt namelijk gedeeld met 2 andere huizen/verdiepingen (onderburen). Weten jullie hier iets meer over?
pi_142864888
De vraag is: is het de bedoeling om te verblijven op dit dak? Is het gemakkelijk toegankelijk met bijv. openslaande deuren en dus vanzelfsprekend bedoeld om er te komen?

Opties:
- Lichtgewicht betontegels op tegeldragers
- Rubber dakterras tegels (holle onderkant)
- Vlonder bouwen op rubber dragers

De rest wordt allemaal erg duur denk ik.

Al eens op Marktplaats gekeken voor een partijtje tegels ofzo?

Google anders op dakterras en ga plaatjes kijken.
Laat die handjes wapperen!
pi_142864972
Kit de regenpijpen dicht en koop een sloep.
pi_142865516
Pleur gewoon een opblaas bed erop, krijg je ook geen lekkages
Ik zwaai naar dieren.
pi_142865600
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:15 schreef Gieliovd het volgende:
De vraag is: is het de bedoeling om te verblijven op dit dak? Is het gemakkelijk toegankelijk met bijv. openslaande deuren en dus vanzelfsprekend bedoeld om er te komen?

Opties:
- Lichtgewicht betontegels op tegeldragers
- Rubber dakterras tegels (holle onderkant)
- Vlonder bouwen op rubber dragers

De rest wordt allemaal erg duur denk ik.

Al eens op Marktplaats gekeken voor een partijtje tegels ofzo?

Google anders op dakterras en ga plaatjes kijken.
Bedankt voor de info! Dus het goedkoopste is eigenlijk tegeldragers met daarop lichtgewicht tegels of vlonders met rubberen dragers. Ik ga eens googlen en kijken op marktplaats. Het dak is trouwens gemakkelijk te betreden.

quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:17 schreef jatochneetoch het volgende:
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:17 schreef jatochneetoch het volgende:
Als alles faalt ga ik voor dit idee! *O*
pi_142869307
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:12 schreef darellvdv het volgende:
Ben wel nog benieuwd hoe het gaat met aansprakelijkheid indien het dak zou beschadigen. Het dak wordt namelijk gedeeld met 2 andere huizen/verdiepingen (onderburen). Weten jullie hier iets meer over?
Lijkt me dat je sowieso EERST toestemming moet vragen aan de rest van de VvE om een dakterras te mogen aanleggen. En als ze dat al verlenen (lijkt me sterk) dan is een clausule waarin staat dat jij voor eventuele schade opdraait niet meer dan logisch. (Je onderburen hebben immers niks aan jouw plannen, dus ook niks te maken met eventuele gevolgschade)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')