abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:12:12 #251
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142847623
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:33 schreef Nintex het volgende:
One person close to Mr Putin said the Yukos ruling was insignificant in light of the bigger geopolitical stand-off over Ukraine.

There is a war coming in Europe, he said. Do you really think this matters?
Is dit zijn persoonlijke mening/angst of gaat men hier al helemaal vanuit?

Vind dit nogal beangstigend eigenlijk...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_142848076
Aan een werkelijke grote oorlog heeft niemand iets. Zeker Rusland niet. Dan raakt men totaal geisoleerd.
pi_142848204
Wat zijn Yukos ? :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_142848224
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:30 schreef TLC het volgende:
Mensen uit de Yukon? Maar die wonen daar niet.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:39:56 #255
111843 Cassius
Something's fucky
pi_142848504
quote:
Oliebedrijf: http://en.wikipedia.org/wiki/Yukos
pi_142848521
quote:
zie topic NWS / Rusland moet 50 miljard betalen aan voormalige Yukos-aandeelhouders om te lezen over di 50 miljard die Rusland moet betalen vanwege de Yukos afaire
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_142848529
Sjoerdsma is goed bezig
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:41:05 #258
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142848539
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:26 schreef Marzoen het volgende:
Aan een werkelijke grote oorlog heeft niemand iets. Zeker Rusland niet. Dan raakt men totaal geisoleerd.
China heeft daar wel baat bij(niet een oorlog maar wel isolatie). Een geïsoleerd Rusland drijft hen steeds verder weg richting China. Ook dat is mijn speculatie. Maar als ik de erts handel(nikkel) bekijk krijgen de Chinezen steeds meer invloed in Rusland. Een Blok Rusland-China is een dodelijke cocktail dat we als westen absoluut moeten voorkomen.
http://www.chinasquare.be(...)-voor-investeringen/
Daarbij heb je de Russen nodig in de steun tegen ISIS. ISIS tuig van ongekende orde.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_142848540
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:40 schreef empa1010 het volgende:
Sjoerdsma is goed bezig
Wie is dat?
pi_142848590
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:41 schreef Cherna het volgende:

[..]

China heeft daar wel baat bij(niet een oorlog maar wel isolatie). Een geïsoleerd Rusland drijft hen steeds verder weg richting China. Ook dat is mijn speculatie. Maar als ik de erts handel(nikkel) bekijk krijgen de Chinezen steeds meer invloed in Rusland. Een Blok Rusland-China is een dodelijke cocktail dat we als westen absoluut moeten voorkomen.
http://www.chinasquare.be(...)-voor-investeringen/
Daarbij heb je de Russen nodig in de steun tegen ISIS. ISIS tuig van ongekende orde.
Dat is waar. Maar kan Rusland puur op China drijven? En kan China dat maken naar de rest van de wereld? In hoeverre kan Rusland iets aan Isis doen dan? Ik weet er te weinig over.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:52:40 #261
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_142848962
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als je het mij vraagt trekt Rusland voorlopig zijn handen terug. Want het gaat nu wel heel erg makkelijk.
Hij zal afwachten wat er daar met de Russisch sprekende/pro Rusky burger gaat gebeuren. Mochten daar onder de burgers veel slachtoffers vallen dan is het nog maar de vraag hoe het Westen en Rusland hiermee omgaat. Ik ben benieuwd in welke chaos dit land terecht gaat komen. Hoop dat het conflict niet uit de hand gaat lopen en al zeker niet een nieuwe koude oorlog veroorzaakt.
ik denk het ook, Putin laat ze verliezen, dan zijn de daders weg,dood en verdwenen.
En gaan de sancties wel weer van tafel en het WK in 2018 gewoon door

Oekraine gaat ie volgend jaar wel weer op een andere manier aanpakken
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:54:25 #262
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142849046
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:42 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar kan Rusland puur op China drijven? En kan China dat maken naar de rest van de wereld? In hoeverre kan Rusland iets aan Isis doen dan? Ik weet er te weinig over.
De tactiek die China hanteert zint me niet. Ik kan niet in de toekomst kijken. Maar ik mag hopen dat onze leiders de zaak goed aanpakken.

Rusland samen met Iran(tja een dilemma want ook dat is natuurlijk een schurkenstaat) zijn nu wel bezig met een strijd tegen ISIS daar waar de VS het af laat weten.
http://nos.nl/video/66805(...)gtuigen-in-irak.html
pi_142849136
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:42 schreef Marzoen het volgende:

[..]

China is een exportland. Daarvoor heb je grondstoffen nodig (evt. Rusland) maar ook een afzetmarkt (m.n. het Westen). Het is dus helemaal niet in hun interesse om aan een of ander pact mee te doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2014 14:58:05 ]
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:04:35 #264
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142849432
pi_142849456
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:41 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Wie is dat?
Tweede kamerlid van D66.
Ouwehand is weer eens tenenkrommend. Wat een domme doos. Doos van Groen Links werd afgekapt, langdradig gezever. Come to the point blll.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:06:58 #266
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142849534
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:56 schreef Igen het volgende:

[..]

China is een exportland. Daarvoor heb je grondstoffen nodig (evt. Rusland) maar ook een afzetmarkt (m.n. het Westen). Het is dus helemaal niet in hun interesse om aan een of ander pact mee te doen.
Die afzet markt voor China kan toch ook India, Brazilië en zelfs Rusland zijn en mogelijk nog meer landen die nog op het gebied van luxe een achterstand hebben. Daar is nog veel af te zetten. Het Westen lijkt me behoorlijk verzadigd. Maar goed het is natuurlijk allemaal speculatie.
pi_142849577
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:06 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die afzet markt voor China kan toch ook India, Brazilië en zelfs Rusland zijn en mogelijk nog meer landen die nog op het gebied van luxe een achterstand hebben. Daar is nog veel af te zetten. Het Westen lijkt me behoorlijk verzadigd. Maar goed het is natuurlijk allemaal speculatie.
Haha
pi_142849624
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:06 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je hebt geen idee hoeveel containers er dagelijks Rotterdam, en andere havens in Europa bereiken vanuit China :')
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:11:25 #269
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142849706
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je hebt geen idee hoeveel containers er dagelijks Rotterdam, en andere havens in Europa bereiken vanuit China :')
Ja, ook vanuit Rusland. Je punt? Er ontstaan ook nieuwe afzetmarkten. Die nu nog in de kinderschoenen staan. De globale wereld draait niet alleen om een westerse afzetmarkt. Daarbij gaat het ook om het betaalmiddel.
pi_142849708
Bontes :')
pi_142849730
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

De tactiek die China hanteert zint me niet. Ik kan niet in de toekomst kijken. Maar ik mag hopen dat onze leiders de zaak goed aanpakken.

Rusland samen met Iran(tja een dilemma want ook dat is natuurlijk een schurkenstaat) zijn nu wel bezig met een strijd tegen ISIS daar waar de VS het af laat weten.
http://nos.nl/video/66805(...)gtuigen-in-irak.html
De taktiek is zoveel mogelijk goedkoop pakken. Maar dat deed Europa ook. De US ook.

Isis kan je moeilijk aanpakken. Dat moet men als landen zelf doen. Je kan niet als westen altijd en overal een vinger in de pap hebben.
pi_142849754
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Domme schreeuwerd. Veel te fel.
pi_142849761
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Is dit zijn persoonlijke mening/angst of gaat men hier al helemaal vanuit?

Vind dit nogal beangstigend eigenlijk...
Tja, het Westen doet al jaren alsof er niets aan de hand is. Wat Rusland ook zegt, men negeert het, bvb hun waarschuwingen betreffende het rakettenschild.
Men doet alsof Putin en de Russische media de Russen naar wil kunnen manipuleren, zodat men de stemming in het land als irrelevant kan negeren.
De Westerse pers laat zich nog steeds leiden door wat men wenst: vooral wat Russische reactie op sancties betreft: bij reacties die ons echt schade berokkenen lees je steeds: "maar dat zal Rusland niet doen, want ...".
Hetzelfde zag je bij elke aankondiging van opschorten van samenwerking: daar waar we de samenwerking nodig hebben hoor je steeds: "we verwachten niet dat het invloed zal hebben op... omdat dit ook in Ruslands belang is ". Blijkt Rusland toch terug te slaan, zoals bij het leveren van raketmotoren voor de Amerikaanse defensie, dan valt men uit de lucht en geeft het aan hoe onbetrouwbaar de Russen zijn.
Men gaat af op de mening van de anti-Putin kliek in Rusland, die ons steeds voorspellen wat we willen horen. Andere stemmen, die waarschuwen dat meer extreme elementen in het Kremlin de leiding kunnen overnemen, die negeren we.

de scenarios die men leest eindigen steevast met Rusland verslagen en geïsoleerd en het Westen zegevierend. Of de oligarchen en rijke elite die ingrijpen om de economie te redden.

Steeds lees je argumenten als "daar heeft Rusland geen belang bij" wanneer het over mogelijke escalatie gaat. Met zo'n argument had je maanden geleden kunnen ontkennen dat Rusland de Krim zou annexeren, of de rebelllen bewapenen, en alle andere acties die we de laatste maanden hebben gezien van Rusland.

Dit soort argument dus:
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:26 schreef Marzoen het volgende:
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:15:53 #274
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_142849855
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Echt...

Kunnen we hem geen klappertjespistool geven en hem in Oost-Oekraïne droppen?
Mag hij zelf even laten zien hoe hij het aan zou pakken. 8-)
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_142849857
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:13 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Tja, het Westen doet al jaren alsof er niets aan de hand is. Wat Rusland ook zegt, men negeert het, bvb hun waarschuwingen betreffende het rakettenschild.
Men doet alsof Putin en de Russische media de Russen naar wil kunnen manipuleren, zodat men de stemming in het land als irrelevant kan negeren.
De Westerse pers laat zich nog steeds leiden door wat men wenst: vooral wat Russische reactie op sancties betreft: bij reacties die ons echt schade berokkenen lees je steeds: "maar dat zal Rusland niet doen, want ...".
Hetzelfde zag je bij elke aankondiging van opschorten van samenwerking: daar waar we de samenwerking nodig hebben hoor je steeds: "we verwachten niet dat het invloed zal hebben op... omdat dit ook in Ruslands belang is ". Blijkt Rusland toch terug te slaan, zoals bij het leveren van raketmotoren voor de Amerikaanse defensie, dan valt men uit de lucht en geeft het aan hoe onbetrouwbaar de Russen zijn.
Men gaat af op de mening van de anti-Putin kliek in Rusland, die ons steeds voorspellen wat we willen horen. Andere stemmen, die waarschuwen dat meer extreme elementen in het Kremlin de leiding kunnen overnemen, die negeren we.

de scenarios die men leest eindigen steevast met Rusland verslagen en geïsoleerd en het Westen zegevierend. Of de oligarchen en rijke elite die ingrijpen om de economie te redden.

Steeds lees je argumenten als "daar heeft Rusland geen belang bij" wanneer het over mogelijke escalatie gaat. Met zo'n argument had je maanden geleden kunnen ontkennen dat Rusland de Krim zou annexeren, of de rebelllen bewapenen, en alle andere acties die we de laatste maanden hebben gezien van Rusland.

Dit soort argument dus:

[..]

Wat zeggen de pro Putin mensen dan? Lang leve geld en fuck het volk toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')