Hier nog zo iemand die wel iedere dag meeleest, maar niet veel reageert. In het ziekenhuis hebben we genoeg andere dingen aan ons hoofd, en als ik thuis ben lees ik altijd wel mee, maar dan ben ik echt te moe om te typen.
Maar vandaag was zo'n goede dag dat ik nog genoeg energie heb voor een flinke updatepost

L. is gewoon zomaar van de monitor af

Ze heeft al 48 uur geen alarm (hartdipjes) meer gehad en nu durven ze het zonder de monitor aan. Wel spannend hoor! We zijn zo gewend om bij ieder piepje en kreuntje naar de monitor te kijken en nu moeten we naar L. zelf leren kijken

Maar dit betekent wel dat ze weer een stapje dichterbij is om naar huis te gaan

Het drinken gaat ook steeds beter! Ze krijgt nu 8 keer per dag 50ml en zeker de helft daarvan gaat nu via de fles. Als ze echt te moe is, of ze krijgt de fles niet op, dan gaat de rest via de sonde. Maar het doel is natuurlijk om die sonde er helemaal uit te krijgen. En vandaag al 3 keer achter elkaar zomaar een flesje opgekregen. Ze doet zo haar best die kleine meid

Het kolven en de borstvoeding gaat eigenlijk wel nog steeds teleurstellend. Ik kolf nog iedere dag, maar ik zie de productie bijna dagelijks een beetje minder worden.
Ik probeer L ook iedere dag minstens 1 keer borstvoeding te geven. Als ze goed wakker is, echt honger heeft en mijn toeschietreflex komt goed op gang, dan drinkt ze soms zomaar 30ml achter elkaar. (wat voor ons best veel is, de rest gaat via de sonde) Maar zodra er 1 van die 3 dingen niet lekker loopt, zijn we soms een half uur met haar bezig en drinkt ze niets. (en moet alles alsnog met de sonde)
Het enige wat haar eigenlijk nog in het ziekenhuis houdt nu is de sonde. Als ze haar flesjes goed op krijgt mag die eruit, maar zolang ik borstvoeding wil blijven proberen, moet ze hem dus inhouden. Ik wil niet dat ze onnodig lang moet blijven omdat ik zonodig borstvoeding wil geven, maar aan de andere kant wil ik die borstvoeding toch wel echt thuis ook een kans kunnen geven, en moeten we blijven oefenen. Lastig dus... maandag komt de lactatiekundige weer om het erover te hebben.
Ook heeft ze flink wat last van haar darmen. Ze is hele dagen aan het persen en kreunen, maar de poepluiers komen maar zelden, en dan heeft ze echt van die harde keutels. Maisolie deed niet zoveel, dus sinds vandaag heeft ze lactulose. (daar kan ze dan wel weer krampjes van kan krijgen)
We zijn nog steeds zo trots op onze meid, vooral nu ze zo haar best doet met de flesjes en ze goed aan het aansterken is. Lekker in bad vind ze zo heerlijk en bijna iedere dag zie ik haar weer iets nieuws doen

R. al tandjes! En kusjes terugkrijgen, ik kan niet wachten tot ik van die natte zoenen van L krijg

Fazz, wat een geweldige glimlach krijg je daar zeg

Tom met z'n wijze blik

Blue, 4 weken al, wat een knul

L. was gisteren precies 4 weken, we hebben geprobeerd om haar maatje 50 aan te trekken, maar daar kan ze nog in zwemmen

Limone supermom