SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zoek daar een nieuwe videokaart bij, aangezien mijn huidige videokaart het helaas heeft begeven. Ik wil er ongeveer 200-250 euro voor uitgeven, aangezien ik weinig heil zie in een duurdere videokaart, omdat ik niet het idee heb dat die heel veel beter kan, maar kan door de bomen het bos niet meer zien.
Mijn huidige videokaart had een 2x 6-pins aansluiting, dus ik weet dat ik er eentje moet uitzoeken met ook zo'n aansluiting, maar daar houd het verder wel mee op wat betreft mijn kennis over compatibiliteit.
Ik zat zelf aan deze te denken:
http://tweakers.net/price(...)tream/specificaties/
Is dit een goede? Of weet iemand een betere?
quote:Op maandag 28 juli 2014 18:11 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Scheelt wel in de stookkosten in de winter ja.
Zeker weten dat die op mijn moederbord past? Ik weet dat je bij een processor naar de socket moet kijken, maar wat is er belangrijk bij een videokaart?quote:Op maandag 28 juli 2014 17:58 schreef TimMer1981 het volgende:
Ik zou één van deze twee doen; betere en stillere koeling:
http://tweakers.net/pricewatch/339546/asus-gtx760-dc2oc-2gd5.html
http://tweakers.net/price(...)-gtx-760-gaming.html
Dan moet je kijken naar het aantal slots volgens mij. Je kan ook zoeken op ''compatible video cards''quote:Op maandag 28 juli 2014 22:37 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Zeker weten dat die op mijn moederbord past? Ik weet dat je bij een processor naar de socket moet kijken, maar wat is er belangrijk bij een videokaart?
- Low profile of normal profile (de hoogte van de kaart).quote:Op maandag 28 juli 2014 22:37 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Zeker weten dat die op mijn moederbord past? Ik weet dat je bij een processor naar de socket moet kijken, maar wat is er belangrijk bij een videokaart?
Ts weet dit toch allemaal niet...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:44 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
- Low profile of normal profile (de hoogte van de kaart).
- Lengte van de kaart (i.v.m. de beschikbare ruimte in je kast, niet zozeer je moederbord).
- Actief / passief / watergekoeld: welk type koeling wordt er gebruikt. Actief is eigen koeling, passief vereist dat er voldoende luchtstroom in de kast aanwezig is om de hitte af te voeren, waterkoeling vereist een pomp en nog veel meer reut in je behuizing.
- Hoeveel energie vreet hij? Is je voeding toereikend? Anders start je PC opeens niet meer op wegens prik tekort.
- De meeste videokaarten tegenwoordig zijn PCI-E(xpress) x16 (16 lanes/geheugenbanen); je kunt een 16x kaart ook in een PCI-E 8x slot plaatsen, maar dan mis je een stuk bandbreedte wat de snelle videokaarten van dit moment gebruiken.
- Wat voor stroomaansluitingen heeft de kaart? Sommige hebben voldoende aan alleen de toevoer uit het PCI-E slot, de wat snellere kaarten vereisen 1x 6pins PCI-E power rechtstreeks vanuit je voeding extra, de meer highend kaarten gebruiken 2x 6pins, 1x 6pins + 1x 8pins of zelfs 2x 8pins power rechstreeks vanuit je voeding extra.
- Wat voor chipset zit erop? Dit bepaalt de snelheid van de kaart, gevolgd door de geheugengrootte en -snelheid.
- Wat voor type en hoeveel geheugen zit erop? De zwaardere spellen VRETEN VRAM. Dit kan vandaag de dag rustig pieken richting de 3GB, dus geef het een jaar en we zitten op 4-6GB max. Dit betekent niet dat een spel dan niet meer werkt; dit betekent dat er vaker heen en weer geschreven en gelezen moet worden tussen de processor van de videokaart en het geheugen van de videokaart, wat tijd kost en dus trager is.
TS stelt een vraag, TS krijgt het meest uitgebreide antwoord wat je ooit gaat vinden op internet. Geen reden tot klagen lijkt mij.quote:
als je een nvidia neemt klopt dat inderdaadquote:Op maandag 28 juli 2014 18:11 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Scheelt wel in de stookkosten in de winter ja.
Volgens mij ben jij niet in staat om statistieken te lezen. Maar ik niet echt geen fanboydiscussie voeren hier, geen zin in.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:37 schreef mschol het volgende:
[..]
als je een nvidia neemt klopt dat inderdaad
Zou je mij ook willen helpen?quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:57 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij niet in staat om statistieken te lezen. Maar ik niet echt geen fanboydiscussie voeren hier, geen zin in.
De keiharde feiten:
TDP R9 280X: 250 Watt
TDP GTX 760: 170 Watt
Keer op keer op gelijk presterend niveau verbruikt AMD veel meer stroom dan Nvidia; dit is al een aardig tijdje zo.
TS weet wat hij moet weten, ik ben klaar hier.
Zelfde verhaal als bij TS: wat is je budget en wat voor moederbord heb je?quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:26 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Zou je mij ook willen helpen?
Ik heb een nvidia geforce 650GTX en ik wil een nieuwere versie.
Wat kan je me aanraden?
Budget is rond de 250 A 300 euro.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:32 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Zelfde verhaal als bij TS: wat is je budget en wat voor moederbord heb je?
quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:33 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Budget is rond de 250 A 300 euro.
Waarschijnlijk heb je een Asrock moederbord met een Intel Core i5 processor erop. Het moederbordtype mist dus nog.quote:Ik heb een asrock i5 moederbord.
Ik heb een ASRock 970 Extreme3.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:37 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
[..]
Waarschijnlijk heb je een Asrock moederbord met een Intel Core i5 processor erop. Het moederbordtype mist dus nog.
Maar goed: voor zover ik weet heeft ieder moederbord wat Core i5 processors ondersteunt ook een PCI-E 16X slot, dus mijn advies is één van deze twee (snel en stil):
http://tweakers.net/price(...)-gtx-770-gaming.html
http://tweakers.net/price(...)-directcu-ii-oc.html
Als je wat wilt besparen kun je ook voor de 760 gaan, degene die ik aan TS adviseerde, maar dit kost je uiteraard wel een stuk performance.
Ok.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:40 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ik heb een ASRock 970 Extreme3.
Toevallig zat ik vanochtend ook naar de 770 GTX te kijken, dus dan denken we hetzelfde erover haha
Beste suggestie eigenlijk. En die heatproblemen oid zijn zo overdreven op het internet.quote:
Nvidea heeft inderdaad een voordeel met PhysX en Cuda. Maar volgens mij heeft het hogere stroomverbruik van AMD te maken met een hogere bandbreedte (512 AMD vs 386 nvidea) en dat merk je wel.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:45 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ok.
Nog even over AMD/Nvidia: wat iedereen zijn voorkeur heeft maakt mij niets uit; ik heb geen aandelen van één van beide partijen.
Momenteel zie ik wel dat Nvidia voordelen heeft met PhysX, CUDA en stroomverbruik. AMD's Mantle is helaas een flop gebleken en dat stroomverbruik blijft idioot in vergelijking.
Respect voor AMD van mijn kant nog steeds, dat had ik vijftien jaar geleden al toen ze nog op grote schaal oorlog voerden met Intel (houd altijd wel van underdogs), maar bij objectief advies is Nvidia simpelweg de aanrader momenteel.
Op papier merk je dat. In praktijk niet; kijk maar naar de benchmarks.quote:Op donderdag 31 juli 2014 00:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nvidea heeft inderdaad een voordeel met PhysX en Cuda. Maar volgens mij heeft het hogere stroomverbruik van AMD te maken met een hogere bandbreedte (512 AMD vs 386 nvidea) en dat merk je wel.
En daar komen de fanboys. Adios jongens!quote:Op donderdag 31 juli 2014 00:23 schreef Skillstorm het volgende:
AMD is eigenlijk helemaal niet slecht zoals hier beschreven staat.
Physx kan je ook met AMD kaarten krijgen, maar niet Advanced Physx.
En de prijs/performance verhouding is insane.
Nvidia fanboy.quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:12 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
En daar komen de fanboys. Adios jongens!
Jouw feiten? of vanuit een neutraal standpunt en onderbouwd?quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:57 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij niet in staat om statistieken te lezen. Maar ik niet echt geen fanboydiscussie voeren hier, geen zin in.
De keiharde feiten:
TDP R9 280X: 250 Watt
TDP GTX 760: 170 Watt
Keer op keer op gelijk presterend niveau verbruikt AMD veel meer stroom dan Nvidia; dit is al een aardig tijdje zo.
TS weet wat hij moet weten, ik ben klaar hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |