abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:25:13 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143044689
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:18 schreef Fazzoletti het volgende:
Over 4 weken ga ik weer werken ( ;( ) en gaat mijn zoon naar het kdv. Ik wil dan bv gaan combineren met kv. Zijn er nog 'regels' oid voor hoe dit te doen? Of dingen waar ik rekening mee moet houden?

Ik weet wel dat ik wettelijk recht heb op tijd om te kolven onder werktijd e.d. maar ik zie het praktisch gezien niet zitten om dit 3x op een werkdag te gaan doen. Ik hoop wel zeker 1 en misschien wel 2x te kunnen kolven maar dat lijkt me niet genoeg omdat hij normaal gesproken 3 voedingen in dat tijdsspan drinkt :)
Ik denk dat je productie dan heel snel gaat teruglopen en je daarmee dus eigenlijk begint met bv afbouwen.
KuikenGuppy
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:27:05 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_143044726
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik denk dat je productie dan heel snel gaat teruglopen en je daarmee dus eigenlijk begint met bv afbouwen.
ik ben natuurlijk geen ervaringsdeskundige, maar de lactatiekundige die ik heb gesproken zei dat minder vaak kolven best kan als je dan maar allebei de borsten helemaal leeg kolft in zo'n sessie. Tenzij je kind natuurlijk beide borsten altijd helemaal leeg drinkt, maar dat denk ik niet? Of is dat een rare gedachtengang?
disclaimer
pi_143044776
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 21:40 schreef Roomsnoes het volgende:
Tja, en dan krijg je er zo een die dus geen kik geeft 's nachts. Overdag is het al lastig zien wanneer ze honger heeft en ze slaapt gerust de hele nacht door. Dat voelt niet echt goed aangezien we een beetje hebben getobt met de bv, dus wij zetten de wekker ergens midden in de nacht. Dan verschonen we eerst in de hoop dat ze wakker wordt en dan krijgt ze een voeding.

Heel leuk dat voeden op verzoek.. maar als je dan overal leest dat kinderen gerust 4x per nacht komen, en jouw kind doet dat niet... Kind wakker maken gaat tegen mijn gevoel in (en vind het nog verdomd lastig een kind uit coma te halen), en 6 uur tussen de voedingen laten ook. Lastig vind ik.
(edit: ze is pas 9 dagen oud)
Deed ik ook hoor, bij de tweede. Ik denk de eerste drie weken ofzo? Ik zette m'n wekker om de drie uur.
pi_143044820
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:18 schreef Fazzoletti het volgende:
Over 4 weken ga ik weer werken ( ;( ) en gaat mijn zoon naar het kdv. Ik wil dan bv gaan combineren met kv. Zijn er nog 'regels' oid voor hoe dit te doen? Of dingen waar ik rekening mee moet houden?

Ik weet wel dat ik wettelijk recht heb op tijd om te kolven onder werktijd e.d. maar ik zie het praktisch gezien niet zitten om dit 3x op een werkdag te gaan doen. Ik hoop wel zeker 1 en misschien wel 2x te kunnen kolven maar dat lijkt me niet genoeg omdat hij normaal gesproken 3 voedingen in dat tijdsspan drinkt :)
Red je dat qua stuwing? Ik kolf zelf twee keer per werkdag.
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:48:43 #55
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143045109
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:18 schreef Fazzoletti het volgende:
Over 4 weken ga ik weer werken ( ;( ) en gaat mijn zoon naar het kdv. Ik wil dan bv gaan combineren met kv. Zijn er nog 'regels' oid voor hoe dit te doen? Of dingen waar ik rekening mee moet houden?

Ik weet wel dat ik wettelijk recht heb op tijd om te kolven onder werktijd e.d. maar ik zie het praktisch gezien niet zitten om dit 3x op een werkdag te gaan doen. Ik hoop wel zeker 1 en misschien wel 2x te kunnen kolven maar dat lijkt me niet genoeg omdat hij normaal gesproken 3 voedingen in dat tijdsspan drinkt :)
Loopt de bv goed? Bij mij ging het moeizaam, en deels overschakelen op fv was (bij mij) het begin van het einde. Productie liep enorm terug en ben in een week helemaal gestopt (zonder stuwing). Ik zeg niet dat het niet kan lukken zoals jij het wilt gaan doen, maar bedenk je dat misschien vaker kolven nodig is om de boel op gang te houden. Misschien kun je je plan een dag of 2 uitproberen voordat je begint met werken, zodat je tijdens de eerste werkdagen niet voor verrassingen komt te staan ;)
  maandag 4 augustus 2014 @ 11:12:16 #56
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143045584
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:20 schreef Moppert het volgende:
Nog een tip van flip.. je hoeft niet eens wakker te maken om te voeden.
Je kan ook aanleggen terwijl ze slapen.
Goeie tip ja, behalve dat die van mij dan écht niet dronk :N. Beetje sabbelen en that's in.
pi_143046000
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:12 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Goeie tip ja, behalve dat die van mij dan écht niet dronk :N. Beetje sabbelen en that's in.
In de eerste weken ging dat inderdaad niet. Maar mijn baby had sowieso moeite om een volledige voeding te drinken zonder weer in slaap te kukelen. Wij verschoonden daarom de luier tussen 2 borsten in (want hij werd wel netjes uit zichzelf wakker). Wel toen hij een paar maanden oud was. Toen gaf ik nog een droomvoeding vlak voor wij zelf naar bed gingen, in de hoop dat hij dan juist niet meer wakker zou worden halverwege de nacht (werkte alleen bijna nooit :P).

Fazzoletti, ik had ook heel lang zoveel stuwing dat ik wel 3x per werkdag moest kolven. Ik zat echt rond 9.30 al met harde plekken in mijn borst. Ik had het praktisch gezien niet gered met 1 of 2x kolven. Het is heel intensief inderdaad. Als je minder wil kolven (en je zou ook veel stuwing krijgen) zou je kunnen overwegen om deels af te bouwen, ook als je zelf thuis bent. Dan wordt het aanbod vanzelf minder. Maar het zou ook kunnen dat je productie dat nu nog niet trekt en je loopt dan het risico dat het einde bv is. Dat is iets waar je goed over na moet denken. Succes!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143052352
Ik heb een vraag over traphekjes. Ik zag dat je ook traphekjes hebt waarbij je niet hoeft te boren in de muur of trap maar deze gewoon kunt klemmen. Maar wat ik heb gezien gaan deze alleen maar tot een breedte van 85 cm ofzo. Terwijl wij 94 cm breedte nodig hebben. Je hebt dan wel verlengstukken maar dan hou je altijd die opening van 85 cm waar je doorheen moet.
Weet iemand of er ook traphekjes bestaan die tot 94 cm breedte gaan en waarbij je niet hoeft te boren?
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:53:28 #59
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143052553
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:48 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over traphekjes. Ik zag dat je ook traphekjes hebt waarbij je niet hoeft te boren in de muur of trap maar deze gewoon kunt klemmen. Maar wat ik heb gezien gaan deze alleen maar tot een breedte van 85 cm ofzo. Terwijl wij 94 cm breedte nodig hebben. Je hebt dan wel verlengstukken maar dan hou je altijd die opening van 85 cm waar je doorheen moet.
Weet iemand of er ook traphekjes bestaan die tot 94 cm breedte gaan en waarbij je niet hoeft te boren?
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar bedenk je wel dat klemhekjes alleen veilig zijn onderaan de trap. Bovenaan zou ik voor iets gaan wat zeker vast blijft zitten als je kindje er op gaat klimmen. Op de hekjes die je nieuw koopt staat dit als veiligheidswaarschuwing, maar mocht je voor marktplaats gaan, maak dan niet dezelfde fout als wij ;)
pi_143053301
Nog een dingetje: Het 85cm traphekje waarbij je niet hoeft te boren v/d Ikea heeft geen opening van 85 cm. Slechts een deel ervan gaat open :)
pi_143064052
Dank voor jullie reacties O+

quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik denk dat je productie dan heel snel gaat teruglopen en je daarmee dus eigenlijk begint met bv afbouwen.
Ook als ik de overige voedingen wel gewoon blijf geven? Dus ochtend, einde middag en avond?

quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:32 schreef WupWup het volgende:

[..]

Red je dat qua stuwing? Ik kolf zelf twee keer per werkdag.
Stuwing heb ik naar mijn weten nog nooit gehad :) De verandering in aantal drinkmomenten de afgelopen weken ging steeds zo geleidelijk dat ik er weinig van gevoeld heb. Alleen toen F ging doorslapen heb ik een lekkende borst gehad, 1x. :)

quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:48 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Loopt de bv goed? Bij mij ging het moeizaam, en deels overschakelen op fv was (bij mij) het begin van het einde. Productie liep enorm terug en ben in een week helemaal gestopt (zonder stuwing). Ik zeg niet dat het niet kan lukken zoals jij het wilt gaan doen, maar bedenk je dat misschien vaker kolven nodig is om de boel op gang te houden. Misschien kun je je plan een dag of 2 uitproberen voordat je begint met werken, zodat je tijdens de eerste werkdagen niet voor verrassingen komt te staan ;)
Tot nu toe loopt het eigenlijk heel rooskleurig :) Uitproberen is zeker een goed idee. Ik ben ook wel benieuwd of ik op mijn vrije dagen nog wel alle voedingen zou kunnen geven, maar dat zal de tijd wel leren denk ik.

quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:27 schreef Phaidra het volgende:

Fazzoletti, ik had ook heel lang zoveel stuwing dat ik wel 3x per werkdag moest kolven. Ik zat echt rond 9.30 al met harde plekken in mijn borst. Ik had het praktisch gezien niet gered met 1 of 2x kolven. Het is heel intensief inderdaad. Als je minder wil kolven (en je zou ook veel stuwing krijgen) zou je kunnen overwegen om deels af te bouwen, ook als je zelf thuis bent. Dan wordt het aanbod vanzelf minder. Maar het zou ook kunnen dat je productie dat nu nog niet trekt en je loopt dan het risico dat het einde bv is. Dat is iets waar je goed over na moet denken. Succes!!
Misschien scheelt het ook wel dat F nu (maar) 6x per dag drinkt. Hij groeit er meer dan prima op dus ik maak me geen zorgen dat hij nu te weinig binnen krijgt. Straks wil ik hem zeker nog 3 voedingen live gaan geven en dan dus 1 of 2 keer kolven om daar mee de 3 voedingen op het kdv te kunnen aanvullen.

Maar als ik het goed begrijp is het vooral belangrijk om te letten of de productie op peil blijft. :) Ik weet nog niet heel veel van de soorten kv die er zijn, maar in combinatie met borstvoeding maakt het dus niet uit welke ik zal gaan gebruiken? Voorkeur is wel voor biologisch, en suikervrij (maar dat is bij zuigelingenmelk toch standaard dacht ik).
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:31:55 #62
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143066526
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:48 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over traphekjes. Ik zag dat je ook traphekjes hebt waarbij je niet hoeft te boren in de muur of trap maar deze gewoon kunt klemmen. Maar wat ik heb gezien gaan deze alleen maar tot een breedte van 85 cm ofzo. Terwijl wij 94 cm breedte nodig hebben. Je hebt dan wel verlengstukken maar dan hou je altijd die opening van 85 cm waar je doorheen moet.
Weet iemand of er ook traphekjes bestaan die tot 94 cm breedte gaan en waarbij je niet hoeft te boren?
Deze?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_143066811
Maak een stuk hout vast aan de trap (met tie wrap ofzo), boor daar de traphek in. Of is dat geen optie. Zoiets bedoel ik: http://foxfamilyincary.bl(...)ithout-drilling.html
pi_143078337
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:30 schreef Fazzoletti het volgende:
Dank voor jullie reacties O+

[..]

Ook als ik de overige voedingen wel gewoon blijf geven? Dus ochtend, einde middag en avond?

[..]

Stuwing heb ik naar mijn weten nog nooit gehad :) De verandering in aantal drinkmomenten de afgelopen weken ging steeds zo geleidelijk dat ik er weinig van gevoeld heb. Alleen toen F ging doorslapen heb ik een lekkende borst gehad, 1x. :)

[..]

Tot nu toe loopt het eigenlijk heel rooskleurig :) Uitproberen is zeker een goed idee. Ik ben ook wel benieuwd of ik op mijn vrije dagen nog wel alle voedingen zou kunnen geven, maar dat zal de tijd wel leren denk ik.

[..]

Misschien scheelt het ook wel dat F nu (maar) 6x per dag drinkt. Hij groeit er meer dan prima op dus ik maak me geen zorgen dat hij nu te weinig binnen krijgt. Straks wil ik hem zeker nog 3 voedingen live gaan geven en dan dus 1 of 2 keer kolven om daar mee de 3 voedingen op het kdv te kunnen aanvullen.

Maar als ik het goed begrijp is het vooral belangrijk om te letten of de productie op peil blijft. :) Ik weet nog niet heel veel van de soorten kv die er zijn, maar in combinatie met borstvoeding maakt het dus niet uit welke ik zal gaan gebruiken? Voorkeur is wel voor biologisch, en suikervrij (maar dat is bij zuigelingenmelk toch standaard dacht ik).
Mijnes dronk idd minstens 10-12x (ik had denk ik weinig opslagcapaciteit), zowat het dubbele :P. Wij hebben voor gewoon de standaard nutrilon gekozen. Die kreeg hij in het ziekenhuis ook al en dat hebben we toen gewoon zo gehouden (we moesten bijvoeden de eerste dagen/ weken). Er zitten juist veel suikers/ koolhydraten in kv, ik denk niet dat daarvoor zoetstoffen worden gebruikt ;). Maar dat zijn denk ik wel de wat meer complexe suikers (niet dat ik er veel verstand van heb, dus correct me if I'm wrong).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:07:17 #65
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143078363
Ik zou gaan voor geitenkunstvoeding of voor hypoallergeen.. Net iets makkelijker te verteren.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143078457
Fazz, kijk even voor Biobimlac, dat is in elk geval bio. Er zit ook wel een mep suiker in, ook al noemen ze het maltodextrine.

Nannycare heeft zuigelingenvoeding op basis van geitenmelk idd. Er lijkt ook minder suiker in te zitten.
Home is where the O+ is...
pi_143078620
En hipp is er nog. http://www.hipp.nl/index.php?id=2639
T is wel flink duurder geworden de laatste paar jaar, flesvoeding. Of niet?

Edit, ik had de prijzen van 2005 nog in m'n hoofd zie ik :D http://flesvoeding.blogspot.nl/2005/10/prijsstijgingen.html
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:39:20 #68
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143078687
In borstvoeding zit ook gewoon suiker he.
pi_143079083
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:39 schreef Spees_Eend het volgende:
In borstvoeding zit ook gewoon suiker he.
niet?! :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hipp en Biobim zijn idd biologisch, daar zou je naar kunnen kijken als dat je voorkeur heeft.
Nannycare zou ook kunnen, wordt veel gegeven in het ietwat alternatieve circuit, is echter niet biologisch. T is net wat voor jezelf zwaarder weegt :) er staat een mooi verhaal op de website over waarom het niet biologisch is bij de FAQ (wat mij betreft een hoop gebakken lucht :@ ).
:)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:25:35 #70
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143079301
Er is ook Kabrita geitenmelk kunstvoeding. http://www.kabritaonline.nl/
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143079374
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:48 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over traphekjes. Ik zag dat je ook traphekjes hebt waarbij je niet hoeft te boren in de muur of trap maar deze gewoon kunt klemmen. Maar wat ik heb gezien gaan deze alleen maar tot een breedte van 85 cm ofzo. Terwijl wij 94 cm breedte nodig hebben. Je hebt dan wel verlengstukken maar dan hou je altijd die opening van 85 cm waar je doorheen moet.
Weet iemand of er ook traphekjes bestaan die tot 94 cm breedte gaan en waarbij je niet hoeft te boren?
Mousemickey zei het al, maar zo'n hekje is idd niet veilig boven aan een trap. Mijn dochter een ene ander jongetje vielen zo samen van de trap af :X
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:39:34 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_143079504
Ik ben blij dat een vorige bewoner al eens een traphekje door de 80 jaar oude tegellambrisering heeft geboord. Dan doet het ook geen pijn meer als ik dat nog eens doe :')
disclaimer
pi_143079880
Genoeg om over na te denken dus! Dank voor jullie input :)

En of het biologisch moet zijn; steeds maar weer blijkt dat de voedingsindustrie winst maken belangrijker vindt dan een eerlijk, gezond product op de markt te brengen. En dat is nu wel wat ik graag zou willen voor mijn kind O+ Ik ga me een verdiepen in alle opties!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:44:41 #74
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143080809
En voor dat zelf klemmende traphekje moesten wij nog van die soort halve rondjes in het hout vastzetten, zodat het klemmende gedeelte daarin zit zeg maar.hebben wij niet gedaan omdat hij tussen de schuifpui zit geklemd.
W
Z
E
pi_143082281
Over dat traphekje. De Ikea heeft de Patrull Klämma. Die is standaard tot 87 cm. Je kan er een verlengstuk bij kopen en hem daarmee verlengen tot 100 cm.

Er staat trouwens wel op hun site dat deze alleen bestemd is voor onderaan de trap.
Omdat je hem klemt kun je natuurlijk altijd met wat geweld het hekje losduwen en met hekje en al van de trap mieteren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')