quote:
Gordijnen van de Hema waren bij ons niet helemaal lekker afgemeten. Met de precieze maten aankomen, drie keer aangeven bij 't meisje dat ons niet leek te snappen (geen taalbarrière, ik vermoed dat centimeters gewoon niet haar ding waren) en dan na een paar weken gordijnen krijgen die net niet breed genoeg zijn. We kwamen er pas later achter omdat ik de gordijnrails pas later ophing, dus de garantie was toen al verlopen. Dat is dus wel even iets om op te letten.
We hebben ook gordijnen gehaald voor de slaapkamer bij de V&D en dat ging prima. Ook verduisteren ze goed. Wel hebben we ook nog (houten) luxaflex voor de ramen hangen, simpelweg omdat mijn vriendin van pikkedonker houdt en de zon via ons slaapkamerraam binnenkomt, 's ochtends.
Verder goede ervaring van zeil van de Kwantum. Ook de legservice is prima. Laat alles niet vastlijmen, dat is toch weggegooid geld. Gewoon dubbelzijdige tape aan de randen en 't is prima. Soms komt er een randje even mee omhoog bij 't stofzuigen en that's it. Ga door naar 't volgende gebied en zwaartekracht doet z'n werk.
Voor beiden geldt wel dat je het zo duur of goedkoop kunt maken als je het wilt. Echte verduisterende gordijnen zijn snel wat duurder, simpelweg omdat je ook een zwaardere stof nodig hebt. Dus de Hema gordijnen waren goedkoper dan die van de V&D. Bespaar verder niet op gordijnrails: als je gordijn niet goed dicht wilt omdat de rails blijft haken is gewoon erg vervelend. Ook voor de vloer geldt: let op hoe deze gebruikt gaat worden. Je kunt goedkopere/dunnere laminaat en zeil gebruiken in je slaapkamer dan in je woonkamer.