abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142800695
Hoi, waar ik woon vindt de gemeente het leuk om vijvers leeg te pompen waar roofvissen zitten. Die beesten sterven dan en de kleine visjes slaan op hol in aantallen.

Vroeger zaten in de vijvers een paar kleien visjes en enkele snoeken, maar nu van je gemiddeld 1 visje per 2-3 min en het water zit vol met plantjes(wat veel stikstof betekent) Ik dacht er dus aan om een paar snoekbaarzen in te gooien om de vijver te herstellen. Want als het zo door gaat met die kleine kutvisjes staat de vijver straks groen van de alg!

Zou het helpen denk je?
We're slowly approaching inevitable death.
pi_142800888
Hier zitten zowiezo 3 snoekbaarzen, veel kleine visjes idd maar verder ook mooie karpers en redelijk grote brasems, vorems en stekelbaarzen
br@m
pi_142800901
Ik zou er Piranha's inzetten, die zijn stuk kleiner.
pi_142801148
Als ze de vijvers leegpompen hoe blijven die kleine visjes dan leven?
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_142801183
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 01:59 schreef LookAtMe het volgende:
Als ze de vijvers leegpompen hoe blijven die kleine visjes dan leven?
Waarschijnlijk blijft er nog een beetje water staan.
pi_142802153
Zet slangekopvissen uit. ^O^
pi_142802174
Dus je wil vleeseters inzetten om "groente"eters te verdelgen omdat er teveel planten in een vijver zitten?

Als de gemeente merkt dat er weer vleeseters in de vijver zitten pompen ze 'm ook weer leeg..

Zet er dan meer planteneters zoals slakken in als je balans wil creëren
pi_142802705
Kreeft. Gewoon een paar honderd uit de sloten halen en uitzetten.
pi_142802800
Poep in het water.. Alg is zo weg
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_142802987
Gooi er een haai in
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  maandag 28 juli 2014 @ 08:19:34 #11
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142803115
Wat voor water is het? Snoekbaars is nogal kieskeurig. Je kan beter baars of snoek uitzetten
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_142803344
Doe er een blauwe vinvis in. Die eten planten.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_142803511
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 08:45 schreef Hallojo het volgende:
Doe er een blauwe vinvis in. Die eten planten.
We zullen binnenkort je moeder in de vijver gooien.

gr gr
pi_142803718
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 08:19 schreef Catch22- het volgende:
Wat voor water is het? Snoekbaars is nogal kieskeurig. Je kan beter baars of snoek uitzetten
Dit. Mag een beste vijver zijn wil snoekbaars zich er op z'n plek voelen. Baars kan in nagenoeg elke plas water, snoek opzich ook.

En om de plantengroei tegen te gaan kan de gemeente (of hengelsportvereniging) er beter bodemazers als zeelt, karper en brasem ingooien. Die woelen de bodem om, waardoor planten ontwortelen en afsterven.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_142808715
quote:
19s.gif Op maandag 28 juli 2014 09:16 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Dit. Mag een beste vijver zijn wil snoekbaars zich er op z'n plek voelen. Baars kan in nagenoeg elke plas water, snoek opzich ook.

En om de plantengroei tegen te gaan kan de gemeente (of hengelsportvereniging) er beter bodemazers als zeelt, karper en brasem ingooien. Die woelen de bodem om, waardoor planten ontwortelen en afsterven.
Tjah, bij die drooglegging zijn een heleboel gigantische karpers ook vermoord. Ik snap deze gemeente echt niet.
  maandag 28 juli 2014 @ 12:43:16 #16
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142808795
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:41 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Tjah, bij die drooglegging zijn een heleboel gigantische karpers ook vermoord. Ik snap deze gemeente echt niet.
Ja gemeenten en waterbeheer... Vaak is er veel gedonder, wat tienduizenden euro's kost om te herstellen, terwijl het met 2-3000 euro aan vis ook in balans kan worden gebracht.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_142817709
Doe maar geen snoekbaars. Dan heb je binnen de kortste keren een mafkees aan de waterkant die dat beest vangt en opeet. Beter is gewoon een normale snoek uitzetten, die beesten zijn niet erg eetbaar(lees niet lekker) vanwege de vele graten.

Voor de rest wel een aardig idee, leuk ook dat je de natuur zo probeert te helpen
pi_142838390
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:49 schreef appelepent het volgende:
Doe maar geen snoekbaars. Dan heb je binnen de kortste keren een mafkees aan de waterkant die dat beest vangt en opeet. Beter is gewoon een normale snoek uitzetten, die beesten zijn niet erg eetbaar(lees niet lekker) vanwege de vele graten.

Voor de rest wel een aardig idee, leuk ook dat je de natuur zo probeert te helpen
Ja maar op het vervoeren van snoekl staan flinke boetes dus ben nu eig wel bang al kan ik wel aan 2-3 snoekjes komen.
pi_142838443
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 02:23 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Ja maar op het vervoeren van snoekl staan flinke boetes dus ben nu eig wel bang al kan ik wel aan 2-3 snoekjes komen.
Die kleine snoekjes overleven langer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')