Waarschijnlijk blijft er nog een beetje water staan.quote:Op maandag 28 juli 2014 01:59 schreef LookAtMe het volgende:
Als ze de vijvers leegpompen hoe blijven die kleine visjes dan leven?
We zullen binnenkort je moeder in de vijver gooien.quote:Op maandag 28 juli 2014 08:45 schreef Hallojo het volgende:
Doe er een blauwe vinvis in. Die eten planten.
Dit. Mag een beste vijver zijn wil snoekbaars zich er op z'n plek voelen. Baars kan in nagenoeg elke plas water, snoek opzich ook.quote:Op maandag 28 juli 2014 08:19 schreef Catch22- het volgende:
Wat voor water is het? Snoekbaars is nogal kieskeurig. Je kan beter baars of snoek uitzetten
Tjah, bij die drooglegging zijn een heleboel gigantische karpers ook vermoord. Ik snap deze gemeente echt niet.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:16 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dit. Mag een beste vijver zijn wil snoekbaars zich er op z'n plek voelen. Baars kan in nagenoeg elke plas water, snoek opzich ook.
En om de plantengroei tegen te gaan kan de gemeente (of hengelsportvereniging) er beter bodemazers als zeelt, karper en brasem ingooien. Die woelen de bodem om, waardoor planten ontwortelen en afsterven.
Ja gemeenten en waterbeheer... Vaak is er veel gedonder, wat tienduizenden euro's kost om te herstellen, terwijl het met 2-3000 euro aan vis ook in balans kan worden gebracht.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:41 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Tjah, bij die drooglegging zijn een heleboel gigantische karpers ook vermoord. Ik snap deze gemeente echt niet.
Ja maar op het vervoeren van snoekl staan flinke boetes dus ben nu eig wel bang al kan ik wel aan 2-3 snoekjes komen.quote:Op maandag 28 juli 2014 16:49 schreef appelepent het volgende:
Doe maar geen snoekbaars. Dan heb je binnen de kortste keren een mafkees aan de waterkant die dat beest vangt en opeet. Beter is gewoon een normale snoek uitzetten, die beesten zijn niet erg eetbaar(lees niet lekker) vanwege de vele graten.
Voor de rest wel een aardig idee, leuk ook dat je de natuur zo probeert te helpen
Die kleine snoekjes overleven langer.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 02:23 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Ja maar op het vervoeren van snoekl staan flinke boetes dus ben nu eig wel bang al kan ik wel aan 2-3 snoekjes komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |