abonnement Unibet Coolblue
pi_142892735
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
http://webcache.googleuse(...)float&gbv=1&&ct=clnk
Evolutie blijft verrassende resultaten geven en de natuur is nog steeds een goede inspiratiebron voor nieuwe technologie.
Dat is eigenlijk best wel briljant dat die mieren zo maar even snel een drijvend eiland kunnen vormen. :o Zoals het artikel al zegt kan het zeker toepassingen kunnen hebben in de toekomst als we het goed kunnen afkijken. Ben benieuwd. :9
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142892785
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klinkt goed, ik dacht dat je misschien nog iets nodig zou hebben om er een 'papje' van te maken. Zoals je voor humus zowel kikkererwten als tahin nodig hebt.
Nope, enige wat je 'nodig' hebt is dat je avocado's goed romig (en dus precies goed eetrijp!) zijn. Te vroeg prakken leidt tot vieze korrels, te laat tot vieze draden. Die krengen hebben een vrij kleine 'perfect'-tijd. :') Maar als ze dan goed zjin, dan zijn ze ook wel écht heel goed :9 Eventueel een zuurtje erbij dus, zoals citroen of limoensap, en je bent al snel klaar!
Ja doei.
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:18:07 #128
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_142892824
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk best wel briljant dat die mieren zo maar even snel een drijvend eiland kunnen vormen. :o
En dat alle mieren het dan nog overleven ook (met uitzondering van wat zwakkere mieren natuurlijk), inclusief de mieren die onderaan liggen dankzij luchtbellen. Het gaat nog verder dan dat, als er bovenaan mieren verdwijnen gaan mieren van onderaan naar boven klimmen om de vorm intact te houden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_142892846
Tot zover mijn bètabijdrage. Zij die gaan hardlopen groeten u.
Ja doei.
pi_142892875
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

:?
Heeft iemand trouwens een goed recept voor broodbeleg op avocadobasis? Ik heb er twee gekocht maar ik moet nog even een recept zoeken. Ik hoorde dat je daar een goed smeersel van kan maken en ik zag het laats bij de tapa-achtige smeersels staan voor een belachelijk hoge prijs dus ik dacht, laat ik het zelf maar eens maken.
The avocado’s abnormally giant seed presents anything from a severe digestive hazard to a death sentence for contemporary earthly species but, apparently, avocados coevolved with ground sloths and were originally eaten by gomphothere — elephant-like creatures that lived during the Miocene and Pliocene, between 12 million and 1.6 million years ago, who happily reaped the fruit with their hefty trunks, crunched them with their massive teeth, and passed the seeds comfortably through their oversized digestive tract. The problem, of course, is that gomphothere no longer roam the Earth — and yet avocados still exist.
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:19:40 #131
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_142892893
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nope, enige wat je 'nodig' hebt is dat je avocado's goed romig (en dus precies goed eetrijp!) zijn. Te vroeg prakken leidt tot vieze korrels, te laat tot vieze draden. Die krengen hebben een vrij kleine 'perfect'-tijd. :') Maar als ze dan goed zjin, dan zijn ze ook wel écht heel goed :9 Eventueel een zuurtje erbij dus, zoals citroen of limoensap, en je bent al snel klaar!
Het was me opgevallen dat de kleur van de avocado (dus rijpheid) nogal verschilt. Hopelijk heb ik goed gegokt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_142892976
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het was me opgevallen dat de kleur van de avocado (dus rijpheid) nogal verschilt. Hopelijk heb ik goed gegokt.
http://www.wikihow.com/Tell-if-an-Avocado-Is-Ripe
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:19 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

The avocado’s abnormally giant seed presents anything from a severe digestive hazard to a death sentence for contemporary earthly species but, apparently, avocados coevolved with ground sloths and were originally eaten by gomphothere — elephant-like creatures that lived during the Miocene and Pliocene, between 12 million and 1.6 million years ago, who happily reaped the fruit with their hefty trunks, crunched them with their massive teeth, and passed the seeds comfortably through their oversized digestive tract. The problem, of course, is that gomphothere no longer roam the Earth — and yet avocados still exist.
Dat is wel knap, wie verspreid te zaden dan (behalve de mens)?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:23:04 #133
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_142893001
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:19 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

The avocado’s abnormally giant seed presents anything from a severe digestive hazard to a death sentence for contemporary earthly species but, apparently, avocados coevolved with ground sloths and were originally eaten by gomphothere — elephant-like creatures that lived during the Miocene and Pliocene, between 12 million and 1.6 million years ago, who happily reaped the fruit with their hefty trunks, crunched them with their massive teeth, and passed the seeds comfortably through their oversized digestive tract. The problem, of course, is that gomphothere no longer roam the Earth — and yet avocados still exist.
Ach ja, de mens die een soort in stand houdt die geen recht van bestaan meer heeft. Geen probleem toch?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_142893018
quote:
Mlot’s team collected thousands of fire ants (Solenopsis invicta) by roadsides in Atlanta, where the stinging pests are an invasive species. They immediately noticed that clumps of ants take on the consistency of soft playdough. Ant masses flow like honey or ketchup, and can be described using equations usually found in fluid dynamics.

You could pick up a cluster of these ants and mold it in your hand. You could form it into a ball and toss it up in the air, and all the ants would stay together in one ball, Mlot said. Theyre almost like a material.
:D
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:23:52 #135
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_142893025
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

http://www.wikihow.com/Tell-if-an-Avocado-Is-Ripe

[..]

Dat is wel knap, wie verspreid te zaden dan (behalve de mens)?
Waarschijnlijk is het antwoord dat al duizenden jaren lang alleen de mens de zaden voldoende verspreidt. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_142893083
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het antwoord dat al duizenden jaren lang alleen de mens de zaden voldoende verspreidt. ;)
En volgens Wikipedia was de soort vroeger veel verder verspreid over de wereld, dus evolutie heeft zijn werk wel deels gedaan. Een groepje heeft gewoon geluk gehad.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:49:29 #137
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_142893970
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Je kan toch wel snel op 1, 2, 3, etc. drukken als je gewoon WASD gebruikt lijkt me?
Ik zie geen optie om die knopjes in te stellen voor de wapens en spreuken. Je moet daar zeker een of andere mod voor installeren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 30-07-2014 19:59:45 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_142894041
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zie geen optie om die knopjes in te stellen voor de wapens en spreuken. Je moet daar zekere een of andere mod voor installeren?
Nee, menu openen, een item als favorite instellen, menu sluiten, Q indrukken, item highlighten, op 1 drukken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:59:25 #139
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_142894302
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:52 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, menu openen, een item als favorite instellen, menu sluiten, Q indrukken, item highlighten, op 1 drukken.
Ik heb het gevonden. Het werkt nu wel wat verwarrend: schild en helen op de rechtermuisknop, boog en zwaard op de linker maar het karakter doet het met zijn handen net andersom.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 30-07-2014 20:04:47 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_142894469
Mijn ervaring met bestuur en leidinggevenden op bètafaculteiten: iedereen is super laid back en draagt gewoon z'n simpele tshirt en polootjes zonder veel aandacht te besteden aan uiterlijk en het 'respect' wat daarbij komt kijken (zie faculteit economie en bedrijfskunde waar iedereen met dasjes rondloopt en je niet serieus genomen wordt zonder, looks eerst, inhoud daarna).

Maar goed, volgend jaar gaat bestuur verder dan alleen de muren van mijn thuisfaculteit, vandaag wezen shoppen voor wat meer.. representerende kleding. Een van m'n veel te dure lievelingswinkels had sale, altijd blij als ik dure colbertjes van 90 euro per stuk afgeprijsd zie tot 25 euro per stuk. :)
  woensdag 30 juli 2014 @ 20:06:48 #141
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_142894599
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het was me opgevallen dat de kleur van de avocado (dus rijpheid) nogal verschilt. Hopelijk heb ik goed gegokt.
Kleur zegt niet per definitie iets over de rijpheid hoor ;)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_142894636
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:03 schreef Lilliesleaf het volgende:
Mijn ervaring met bestuur en leidinggevenden op bètafaculteiten: iedereen is super laid back en draagt gewoon z'n simpele tshirt en polootjes zonder veel aandacht te besteden aan uiterlijk en het 'respect' wat daarbij komt kijken (zie faculteit economie en bedrijfskunde waar iedereen met dasjes rondloopt en je niet serieus genomen wordt zonder, looks eerst, inhoud daarna).

Maar goed, volgend jaar gaat bestuur verder dan alleen de muren van mijn thuisfaculteit, vandaag wezen shoppen voor wat meer.. representerende kleding. Een van m'n veel te dure lievelingswinkels had sale, altijd blij als ik dure colbertjes van 90 euro per stuk afgeprijsd zie tot 25 euro per stuk. :)
we rekenen nu allemaal op pics van jou in een mantelpakje, dat begrijp je
  woensdag 30 juli 2014 @ 20:10:13 #143
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_142894751
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:03 schreef Lilliesleaf het volgende:
Mijn ervaring met bestuur en leidinggevenden op bètafaculteiten: iedereen is super laid back en draagt gewoon z'n simpele tshirt en polootjes zonder veel aandacht te besteden aan uiterlijk en het 'respect' wat daarbij komt kijken (zie faculteit economie en bedrijfskunde waar iedereen met dasjes rondloopt en je niet serieus genomen wordt zonder, looks eerst, inhoud daarna).

Maar goed, volgend jaar gaat bestuur verder dan alleen de muren van mijn thuisfaculteit, vandaag wezen shoppen voor wat meer.. representerende kleding. Een van m'n veel te dure lievelingswinkels had sale, altijd blij als ik dure colbertjes van 90 euro per stuk afgeprijsd zie tot 25 euro per stuk. :)
Bestuur niet jasje dasje? Nooit niet? :o
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_142895532
quote:
11s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:10 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Bestuur niet jasje dasje? Nooit niet? :o
Intern eigenlijk nooit. Het 'hoge' faculteitsbestuur heeft vaak wel jasje met af en toe dasje, vaak alleen jasje, hangt ook een beetje van de persoonlijkheid van het desbetreffende bestuurslid af. Als ze vergaderingen hebben buiten de muren van de faculteit wel natuurlijk, maar intern.. best wel laid back. Laat staan dus directeuren onder hen.

Edit: Het is best logisch eigenlijk: ze zijn zelf allemaal gepromoveerde onderzoekers.. beetje idee van 'ik verwacht van je dat je me respecteert als bestuurder om mijn kwaliteiten en prestaties, niet omdat ik een das om heb'.
pi_142895627
015 über alles
pi_142895719
quote:
11s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb het gevonden. Het werkt nu wel wat verwarrend: schild en helen op de rechtermuisknop, boog en zwaard op de linker maar het karakter doet het met zijn handen net andersom.
Dat is normaal in games. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 30 juli 2014 @ 20:49:21 #147
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_142896619
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:26 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Intern eigenlijk nooit. Het 'hoge' faculteitsbestuur heeft vaak wel jasje met af en toe dasje, vaak alleen jasje, hangt ook een beetje van de persoonlijkheid van het desbetreffende bestuurslid af. Als ze vergaderingen hebben buiten de muren van de faculteit wel natuurlijk, maar intern.. best wel laid back. Laat staan dus directeuren onder hen.

Edit: Het is best logisch eigenlijk: ze zijn zelf allemaal gepromoveerde onderzoekers.. beetje idee van 'ik verwacht van je dat je me respecteert als bestuurder om mijn kwaliteiten en prestaties, niet omdat ik een das om heb'.
Brrrrr, er zijn weinig gepromoveerde mensen die ik graag als bestuurder zou willen zien :D
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_142896725
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:49 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Brrrrr, er zijn weinig gepromoveerde mensen die ik graag als bestuurder zou willen zien :D
Je wil anders ook niet dat de 'hoge baas' die leiding en richting moet geven aan het onderzoek dat gedaan wordt niet gepromoveerd is en nooit zelf onderzoek heeft gedaan. :D
  woensdag 30 juli 2014 @ 21:22:12 #149
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_142898279
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:51 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Je wil anders ook niet dat de 'hoge baas' die leiding en richting moet geven aan het onderzoek dat gedaan wordt niet gepromoveerd is en nooit zelf onderzoek heeft gedaan. :D
Ik zie de prof niet als bestuurder :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_142898761
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:22 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ik zie de prof niet als bestuurder :P
Bedenk je wel dat de meeste full profs met een beetje grote, goede groep leiding geven aan 3-4 associate profs, misschien nog wat tenure trackers die weer allemaal een stuk of 5 PhD's onder zicht hebben en waarschijnlijk een aantal post docs.

Een prof is over het algemeen meer bestuurder dan onderzoeker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')