abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142799030
Geef ze kado aan iemand die geen verstand heeft van wijnen en kijk er een beetje duur bij ofzo.. ^O^
pi_142799422
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Morgen denk ik trek ik er 1 open.
We houden het in de gaten. Als je op woensdag nog niet bent ingelogd op FOK! bellen we 112.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_142805931
Die Bulgaar was wel een scherp geprijsd studentenwijntje van relatief goede kwaliteit herinner ik me. Ik had laatst ook nog wat goeie witte die waarschijnlijk te oud waren, maar een stuk minder oud dan deze, maar zoals gezegd heb je bij rood veel meer kans. Dan zorg je dat je wat verse wijn achter de hand hebt, en probeer je ze een voor een uit tot je er een tegenkomt die het nog doet. Zijn ze allemaal te oud, heb je nog wel wat te drinken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_142806611
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Die Bulgaar was wel een scherp geprijsd studentenwijntje van relatief goede kwaliteit herinner ik me. Ik had laatst ook nog wat goeie witte die waarschijnlijk te oud waren, maar een stuk minder oud dan deze, maar zoals gezegd heb je bij rood veel meer kans. Dan zorg je dat je wat verse wijn achter de hand hebt, en probeer je ze een voor een uit tot je er een tegenkomt die het nog doet. Zijn ze allemaal te oud, heb je nog wel wat te drinken.
Wat zou ik hier het beste mee kunnen vergelijken. Geen gek idee om gewoon een goed flesje wijn al open te hebben om eventueel de smaken te vergelijken?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_142806871
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat zou ik hier het beste mee kunnen vergelijken. Geen gek idee om gewoon een goed flesje wijn al open te hebben om eventueel de smaken te vergelijken?
Je kunt natuurlijk ook een spuugbak klaarzetten en de wijn flink door de mond laten klotsen om vast te stellen in welke mate de wijn bocht is geworden, maar dat lijkt mij niet zo zinvol. Het lijkt mij dat als de wijn zijn beste tijd heeft gehad hij ook zijn goeie tijd heeft gehad.

Ik heb er niet zoveel verstand van en er zullen vast wel nuanceringen zijn in het schemergebied, maar in dit geval zit er of een wijn bij die de eigenschappen heeft om de 5 jaar te doorstaan en misschien zelfs wel beter te worden met de leeftijd, of die zit er niet tussen. Als het er niet zoeen is dan proef je dat echt wel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 28 juli 2014 @ 12:06:00 #31
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_142807599
Jezus, heb je ze nou nog niet geproefd? Openmaken, inschenken, ruiken, proeven, uitspugen, weggooien. Dat doe je net zolang totdat je een lekkere tegenkomt, wat in jouw geval waarschijnlijk nooit gaat gebeuren. Wijn is gewoon een product net als ieder ander voedsel dat een keer op een of andere manier bederft, alleen heeft wijn (vooral in niet wijnlanden) een aura van exclusiviteit en speciaal en sjiek en bla bla bla. Allemaal Bullshit, proeven en verder niet zeiken.
Siesta & Fiesta!
pi_142815697
Inderdaad, wat een gezeik :')

Meestal is de wijn nog altijd wel drinkbaar, maar vaak zal de wijn geoxideerd smaken. Da's een beetje moeilijk uit te leggen, maar je proeft het meteen. En dat is over het algemeen gewoon niet zo lekker, maar bedorven is het ook niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 28 juli 2014 @ 19:47:46 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142823813
Gewoon proeven als het goed smaakt is het okay, maar als ik de flessen zo zie zijn ze niet optimaal bewaard
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142826257
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

In hoeverre kan zoiets echt ongezond zijn? Ja ik ben daarin een mietje :'). Heb geen sterke maag :)
Als ie niet goed meer is proef je dat echt wel na een slok, en van een slok word je niet zomaar ziek. Sowieso nooit gehad, en best wel eens bewaarwijn geprobeerd die de tand des tijds toch niet doorstaan had. En als je echt bang bent dan spuug je m uit als ie niet goed smaakt. Smaakt ie goed dan is er sowieso niks aan de hand.
  maandag 28 juli 2014 @ 22:27:41 #35
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_142830487
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:33 schreef Postbus100 het volgende:
Ik kan je vertellen: 1988 is een goed jaar 8-)
Zeker

Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 29 juli 2014 @ 08:17:44 #36
45206 Pietverdriet
pi_142839482
En TS, heb je het nu geproefd?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:13:48 #37
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_142841162
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 08:17 schreef Pietverdriet het volgende:
En TS, heb je het nu geproefd?
Waarschijnlijk wel en niet goed gevallen.
TS ligt aan 't infuus nu

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben inmiddels overleden
pi_142841604
En als je de fles eenmaal open hebt en je vind hem goed te drinken, kan je hem echt geen dag laten staan.
Dat extra beetje zuurstof zorgt er meestal voor dat ze de volgende dag ondrinkbaar zijn geworden.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:54:27 #39
45206 Pietverdriet
pi_142843688
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:34 schreef Oceanonix het volgende:
En als je de fles eenmaal open hebt en je vind hem goed te drinken, kan je hem echt geen dag laten staan.
Dat extra beetje zuurstof zorgt er meestal voor dat ze de volgende dag ondrinkbaar zijn geworden.
Dat kan zelfs heel erg snel gaan is mijn ervaring, in korte tijd slaat ie om, geen idee wat er gebeurd
pi_142843760
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat kan zelfs heel erg snel gaan is mijn ervaring, in korte tijd slaat ie om, geen idee wat er gebeurd
ooit gehad met een leuke oude fles port, niet meer te zuipen de volgende dag. Helaas dan blijft alleen de gootsteen nog over.....
  dinsdag 29 juli 2014 @ 23:29:17 #41
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_142868667
Ts is ziek?
Siesta & Fiesta!
pi_142870206
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoeft niet, ondrinkbaar is ondrinkbaar, daar heb je geen vergelijkingsmateriaal voor nodig...als je nog leeft tenminste TS. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_142870804
Heb nog niet alles open.

Het meeste stinkt. Kan de geur niet goed beschrijven. Maar echt zo'n "neus wegtrek' geval.

De Brussac daarentegen smaakt prima.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 30 juli 2014 @ 00:52:18 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_142870919
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:43 schreef sitting_elfling het volgende:

Dat had ik al min of meer voorspeld. De enige die misschien nog drinkbaar zou kunnen zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 30 juli 2014 @ 07:44:28 #45
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_142873230
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 22:00 schreef Musil het volgende:
De twee witte wijnen en de rose geef ik weinig kans. Witte wijn bevat weinig tannine, en juist door de tannine is de wijn langer houdbaar. Rode wijnen bevatten meer tannine en kunnen dus langer bewaard worden (en de smaak van rode wijn kan juist beter worden door rijping). Verder hangt veel af van hoe ze bewaard zijn (niet te warm en indien met kurk - liggend). Opentrekken en proeven zou ik zeggen, je merkt het vanzelf.
Maar als een witte wijn veel zuren heeft kan deze ook behoorlijk oud worden (Chenin, Riesling)
  woensdag 30 juli 2014 @ 07:56:24 #46
45206 Pietverdriet
pi_142873299
Witte wijn kan je oud wel drinken, maar hij rijpt niet zoals een rode wijn rijpt.
  woensdag 30 juli 2014 @ 08:37:55 #47
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_142873654
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Heb nog niet alles open.

Het meeste stinkt. Kan de geur niet goed beschrijven. Maar echt zo'n "neus wegtrek' geval.

Kijk eens aan! Leuk dat er toch nog een fles goed is.
Siesta & Fiesta!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')