We houden het in de gaten. Als je op woensdag nog niet bent ingelogd op FOK! bellen we 112.quote:
Wat zou ik hier het beste mee kunnen vergelijken. Geen gek idee om gewoon een goed flesje wijn al open te hebben om eventueel de smaken te vergelijken?quote:Op maandag 28 juli 2014 11:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Die Bulgaar was wel een scherp geprijsd studentenwijntje van relatief goede kwaliteit herinner ik me. Ik had laatst ook nog wat goeie witte die waarschijnlijk te oud waren, maar een stuk minder oud dan deze, maar zoals gezegd heb je bij rood veel meer kans. Dan zorg je dat je wat verse wijn achter de hand hebt, en probeer je ze een voor een uit tot je er een tegenkomt die het nog doet. Zijn ze allemaal te oud, heb je nog wel wat te drinken.
Je kunt natuurlijk ook een spuugbak klaarzetten en de wijn flink door de mond laten klotsen om vast te stellen in welke mate de wijn bocht is geworden, maar dat lijkt mij niet zo zinvol. Het lijkt mij dat als de wijn zijn beste tijd heeft gehad hij ook zijn goeie tijd heeft gehad.quote:Op maandag 28 juli 2014 11:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat zou ik hier het beste mee kunnen vergelijken. Geen gek idee om gewoon een goed flesje wijn al open te hebben om eventueel de smaken te vergelijken?
Als ie niet goed meer is proef je dat echt wel na een slok, en van een slok word je niet zomaar ziek. Sowieso nooit gehad, en best wel eens bewaarwijn geprobeerd die de tand des tijds toch niet doorstaan had. En als je echt bang bent dan spuug je m uit als ie niet goed smaakt. Smaakt ie goed dan is er sowieso niks aan de hand.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
In hoeverre kan zoiets echt ongezond zijn? Ja ik ben daarin een mietje. Heb geen sterke maag
Zekerquote:Op zondag 27 juli 2014 21:33 schreef Postbus100 het volgende:
Ik kan je vertellen: 1988 is een goed jaar
Waarschijnlijk wel en niet goed gevallen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
Dat kan zelfs heel erg snel gaan is mijn ervaring, in korte tijd slaat ie om, geen idee wat er gebeurdquote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:34 schreef Oceanonix het volgende:
En als je de fles eenmaal open hebt en je vind hem goed te drinken, kan je hem echt geen dag laten staan.
Dat extra beetje zuurstof zorgt er meestal voor dat ze de volgende dag ondrinkbaar zijn geworden.
ooit gehad met een leuke oude fles port, niet meer te zuipen de volgende dag. Helaas dan blijft alleen de gootsteen nog over.....quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat kan zelfs heel erg snel gaan is mijn ervaring, in korte tijd slaat ie om, geen idee wat er gebeurd
Hoeft niet, ondrinkbaar is ondrinkbaar, daar heb je geen vergelijkingsmateriaal voor nodig...als je nog leeft tenminste TS.quote:Op maandag 28 juli 2014 11:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat zou ik hier het beste mee kunnen vergelijken. Geen gek idee om gewoon een goed flesje wijn al open te hebben om eventueel de smaken te vergelijken?
Dat had ik al min of meer voorspeld. De enige die misschien nog drinkbaar zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:43 schreef sitting_elfling het volgende:
De Brussac daarentegen smaakt prima.
Maar als een witte wijn veel zuren heeft kan deze ook behoorlijk oud worden (Chenin, Riesling)quote:Op zondag 27 juli 2014 22:00 schreef Musil het volgende:
De twee witte wijnen en de rose geef ik weinig kans. Witte wijn bevat weinig tannine, en juist door de tannine is de wijn langer houdbaar. Rode wijnen bevatten meer tannine en kunnen dus langer bewaard worden (en de smaak van rode wijn kan juist beter worden door rijping). Verder hangt veel af van hoe ze bewaard zijn (niet te warm en indien met kurk - liggend). Opentrekken en proeven zou ik zeggen, je merkt het vanzelf.
Kijk eens aan! Leuk dat er toch nog een fles goed is.quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Heb nog niet alles open.
Het meeste stinkt. Kan de geur niet goed beschrijven. Maar echt zo'n "neus wegtrek' geval.
De Brussac daarentegen smaakt prima.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |