quote:
Op zondag 27 juli 2014 09:41 schreef Nefertari. het volgende:Hmm... ze hebben mijn kroon een keer deels opnieuw opgebouwd omdat er een stuk vanaf was gebroken aan de zijkant (tussen twee kiezen in). Lastig. Ik bleef flossen. Alleen het sloot niet goed aan, zo bleek later, waardoor er na verloop van tijd tandvlees tussen is gekomen, en bij iedere keer dat ik kauwde, prikte dus het 'nieuwe' deel van de kroon in mjin tandvlees.
Ben er drie keer voor terug geweest naar de tandarts. Ze hebben foto's gemaakt, kies bijgeslepen en gooiden het vervolgens op ontstoken tandvlees. Ja, ontstoken was het intussen wel ja... Maar de werkelijke oorzaak ondervond ik pas toen een paar dagen later tijdens het stokeren dat 'nieuwe' deel los kwam. Sinds die tijd geen pijn meer gehad. En ja, nu ben ik wel steeds aan het flossen, maar kan tenminste gewoon kauwen zonder pijn.
Doet me denken aan jouw klachten.
Nja, bij mijis het anders.Het is meer een pijn over de hele oppervlake van de kies. Niet alsof het prikt maar eer een doffe pijn met ook wat van dat zilverpapiergevoel. Lastig te omschrijven.
quote:
Op zondag 27 juli 2014 09:49 schreef NightFlight het volgende:Lijkt meest waarschijnlijk dat de nieuwe kroon in eerste instantie te hoog was waardoor:
1) overbelaste wortel onder de nieuwe kroon waardoor je een beurs gevoel kreeg. (na het verlagen niet meer overbelast en beurs gevoel verdwijnt)
2) de tegenoverliggende kies boven overbelast waardoor er een stuk af brak.
Ik hoop dat dat beurse gevoel snel verdwijnt. Kan me voorstellen dat de irritatie van de kroonbehandeling in feite pas begon op het momnet dat de kroon was bijgeslepen omdat hij toen pas goed was.
quote:
Krijg je straks gillende kiespijn onder je nieuwe kroon en eventueel een dikke wang, ga dan zeker terug. Voor het afgebroken stuk kan je ook beter niet te lang wachten met het maken van een afspraak omdat je niet weet hoe ernstig de breuk is en of er misschien niet iets anders aan de hand is waardoor hij afgebroken is. Als je te lang wacht kan er nog meer afbreken op een nog ongunstigere manier. Dat is meestal niet in jouw voordeel.
Sterkte!
Ben het met je eens, vooral dat vetgemaakte deel. Ik bel morgen meteen maar even. En dank je wel.
quote:
Nja, valt wel mee met die dollartekens hoor. Die laatste behandeling, waarbij hij mijn kroon bijsleep, heeft hij niet in rekening gebracht.