Afgelopen woensdag belde ik de politie voor een afspraak voor aangifte. Ging wat mis dus vanmiddag pas aangifte gedaan. Het gaat om een persoon die mij eig niet kent maar in whatsappgroepen en op inet allemaal dingen zegt als ga dood en spring voor de trein.
Oke vandaag was ik op het bureau, meld me aan de balie en moet zitten wachten. Komt er een vrouw met een kort en pittig kapsel met twee streepjes op de schouders van haar politiepak me halen. Oke haar keus dat ze dat kapsel heeft en ook getatoeerde wenkbrauwen maar toch is beetje vreemd.
Dan de aangifte. Wat is dit man. Vraagt ze naar plaats delict. Ik zo nou diegene woont volgens fb ergens in Zierikzee, maar ik niet en het was altijd digitaal dat dreigen en schelden. Allemaal gedoe met het systeem, uiteindelijk maar mijn eigen adres ingetikt.
Vervolgens krijg ik de vraag of ik weet hoe die persoon eruit zie, zodat ze zeker weten dat ze de juiste verdachte op het oog hebben. Moest ik op mijn mobiel foto's zoeken van die persoon en het beschrijven.
Daarna begint de aangifte echt, vraagt ze wanneer het precies begon. Ik kon geen precieze datum geven dus is het iets van 1 mei 15:00 2014 geworden.

Daarna screens laten zien en alles beschrijven en vertellen. Man man man wat duurse dat lang. Steeds begreep die agente het niet. Potverdorie. Alles 10 keer uitleggen.
Moest ik daarna de uitgeprinte aangifte lezen en ondertekenen. Staat vol met een aantal domme spelfouten. (naaktvoto, trijn)
Ondertekend, krijg ik geeneens een kopie van de aangifte mee alleen een nummer om bij de balie te kunnen vragen hoe de zaak loopt
Verdorie man, een afspraak maken is lastig genoeg maar als dit het niveau is van aangifte opnemen...? tsja.