- Eerste slachtoffer is geïdentificeerd; Nederlandse nationaliteit - Donderdag stemt het Oekrainse parlement over inzet gewapende internationale troepen in rampgebied - Nederlandse marechaussees aangekomen in Oekraïne maar nog niet ingezet - Voorlopig laatste vlucht met stoffelijke resten geland in Eindhoven - Volgens de zwarte doos is er een enorm drukverlies geweest, en is dat de oorzaak van de crash. Drukverlies op deze schaal wijst op een raketinslag.
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Zwarte doos bevestigt raketinslag MH17'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerst slachtoffer is geïdentificeerd;
Op zondag 27 juli 2014 00:33 schreef Trebo het volgende: Vriend van mij werkt bij de brandweer en moet af en toe weer een lijk van het spoor schrapen. Doet hem vrij weinig, gaat bij zijze van spreken een uur later gewoon lekker slapen.
De ene persoon is de andere niet..
Hij zal daar als brandweerman ook ongetwijfeld wel begeleiding bij krijgen om daarmee te dealen, mocht hij dat nodig achten dan natuurlijk. Zelfmoord op het spoor is echt een trend van de laatste jaren, dus daar wordt de laatste jaren extra veel aandacht aan besteed door slachtofferhulp en andere instanties die mensen moeten begeleiden als het gaat om het verwerken van een dergelijk voorval. Medewerkers van de NS krijgen ook extra cursussen schijnbaar over hoe ze om moeten gaan als er weer een maniak voor een trein springt.
Respect voor jouw vriend overigens. Het lijkt mij vreselijk werk. Ooit eens foto's gezien die notabene waren gemaakt door een paar schoolkinderen die toevallig op een perron stonden toen er een vent voor een trein sprong. Dat zal ik nooit meer vergeten, en ik ben toch ook wel aardig afgestompt door het internet, dacht ik tenminste.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Ik zie mezelf niet als 'sterk', niet eens 'sterker dan gemiddeld'. Het is iets waar je mee leert dealen.
En er zijn dingen waar je nooit mee om leert gaan. Kinderen, man. Onschuldige, lieve kindertjes.
Tja, het is ook maar net wat je zwaar vind hé. De een vind het moeilijk om leraar te zijn, de ander om in een TBS-kliniek te werken. Maar om kleine kindertjes dood te zien is natuurlijk afschuwelijk. Mijn broer is begrafenisondernemer heb daar wel respect voor hoor. Hij is 27 wel erg jong maar iemand moet het doen.
Hij zal daar als brandweerman ook ongetwijfeld wel begeleiding bij krijgen om daarmee te dealen, mocht hij dat nodig achten dan natuurlijk. Zelfmoord op het spoor is echt een trend van de laatste jaren, dus daar wordt de laatste jaren extra veel aandacht aan besteed door slachtofferhulp en andere instanties die mensen moeten begeleiden als het gaat om het verwerken van een dergelijk voorval. Medewerkers van de NS krijgen ook extra cursussen schijnbaar over hoe ze om moeten gaan als er weer een maniak voor een trein springt.
Respect voor jouw vriend overigens. Het lijkt mij vreselijk werk. Ooit eens foto's gezien die notabene waren gemaakt door een paar schoolkinderen die toevallig op een perron stonden toen er een vent voor een trein sprong. Dat zal ik nooit meer vergeten, en ik ben toch ook wel aardig afgestompt door het internet, dacht ik tenminste.
Ja leuk, cursus hier, cursus daar.. als je er als persoon niet tegen kan maakt dat ook geen fuck meer uit.
Ik kreeg meer een brok in m'n keel toen ik die Friese Stabij zag.. Dieren man.. die zijn zo fucking onschuldig.
Gelukkig weten dieren niet wat dood is, in tegenstelling tot mensen. Als mens weet je dat je -toch zeer waarschijnlijk- de impact van de crash op de grond niet gaat overleven. Als dier weet je dat niet.
Klopt. Daarom zitten er ook genoeg machinisten en conducteurs thuis met angststoornissen en depressies.
Die krijgen ook direct te maken met de meest gruwelijke ongelukken. Weet niet of het nog steeds de regel is dat de machinist als eerste moet kijken bij een aanrijding.
Tja, het is ook maar net wat je zwaar vind hé. De een vind het moeilijk om leraar te zijn, de ander om in een TBS-kliniek te werken. Maar om kleine kindertjes dood te zien is natuurlijk afschuwelijk. Mijn broer is begrafenisondernemer heb daar wel respect voor hoor. Hij is 27 wel erg jong maar iemand moet het doen.
Ik wilde ook de begrafenis-branche in, tot ik besefte dat je ook kinderen moet behandelen.
Die krijgen ook direct te maken met de meest gruwelijke ongelukken. Weet niet of het nog steeds de regel is dat de machinist als eerste moet kijken bij een aanrijding.
Misschien moet dat anders eens veranderen.
Nee, de machinist mag zijn trein nooit onbeheerd verlaten. Het is de taak van de conducteur om te kijken wie of wat er aangereden is, en vanuit die observatie wordt er overgegaan tot het contacteren van de hulpdiensten. Naast het geweld jegens conducteurs komen er de laatste jaren dus ook nog dit soort geintjes bij. Dit soort mensen mogen van mij een stuk meer verdienen dan ze nu doen, gezien alle schijt die ze over zich heen krijgen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Die krijgen ook direct te maken met de meest gruwelijke ongelukken. Weet niet of het nog steeds de regel is dat de machinist als eerste moet kijken bij een aanrijding.
Misschien moet dat anders eens veranderen.
Ik dacht dat het de conducteur moest doen. Maar of dat dit zo is, ik weet het niet.
Dat je jezelf niet als sterk ziet, wil niet zeggen dat je niet sterk bent.
Waarom zou je je zelf sterk zien als je dat werk doet? Het is wel zwaar werk ja, maar daar word je niet sterker door. Ook al ben je vuilnisman kun je je zelf ook sterk vinden..
nou weer effe ontopic zijn die marechaussee al in ukrain