Tape te lang laten zitten, of gewoon goedkoop blubbertape gebruikt? Sowieso dacht ik altijd de 'echte schilders' geen tape en dat soort shit gebruikten, maar wellicht omdat deze gasten spuiten ipv met de kwast/roller?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:26 schreef dragonrider het volgende:
Dit is het werk van een serieus bedrijf, met dito serieuze prijs. Ik denk dat het fout is gegaan in de stap tussen stuken en schilderen. Het schilderen is door een apart bedrijf gespoten, maar ze hebben de muren niet nagelopen op oneffenheden van de stukadoor. Een beetje een verhaal van afschuiven van verantwoordelijkheden denk ik.
Het is inmiddels wel al een stuk beter trouwens. Ze hebben de muur glad gemaakt en opnieuw geverfd. Dit maal met de roller in plaats van spuiten. Ze moeten alleen nog de plint op het plafond nog een keer extra doen. Op zich heb ik er nu wel vertrouwen in dat het nog goed komt. Wordt alleen pas over drie weken ivm bouwvak...
Iemand trouwens een idee waar het aan kan liggen dat de verf op het plafond mee getrokken wordt bij het gebruik van afplaktape? Zoals op de eerste foto na reparatie te zien is?
Zou die rekening dus niet betalenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:26 schreef dragonrider het volgende:
Dit is het werk van een serieus bedrijf, met dito serieuze prijs. Ik denk dat het fout is gegaan in de stap tussen stuken en schilderen. Het schilderen is door een apart bedrijf gespoten, maar ze hebben de muren niet nagelopen op oneffenheden van de stukadoor. Een beetje een verhaal van afschuiven van verantwoordelijkheden denk ik.
Het is inmiddels wel al een stuk beter trouwens. Ze hebben de muur glad gemaakt en opnieuw geverfd. Dit maal met de roller in plaats van spuiten. Ze moeten alleen nog de plint op het plafond nog een keer extra doen. Op zich heb ik er nu wel vertrouwen in dat het nog goed komt. Wordt alleen pas over drie weken ivm bouwvak...
Iemand trouwens een idee waar het aan kan liggen dat de verf op het plafond mee getrokken wordt bij het gebruik van afplaktape? Zoals op de eerste foto na reparatie te zien is?
Bedankt Hansquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb het stuck en schilderwerk zelf gedaan, ziet er beter uit dan wat veel schilders achterlaten, zeker in de nieuwbouw.
Geen gips in het stuck, minerale verf, plafond optisch hoger gemaakt door een vier cm band met de plafondkleur bovenaan de muur te zetten en het plafond lichter van kleur dan de muur.
Dat is iets uit de 90er jaren dat echte schilders geen tape gebruiken.Alles wordt strakker met tape.Als je stukken verf aan het plakband hebt zitten dan heeft de verf niet goed gehecht.Hebben ze de gestukte muren eerst voorbehandeld voordat er geschilderd werd?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:31 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tape te lang laten zitten, of gewoon goedkoop blubbertape gebruikt? Sowieso dacht ik altijd de 'echte schilders' geen tape en dat soort shit gebruikten, maar wellicht omdat deze gasten spuiten ipv met de kwast/roller?
Beetje raar met die bouwvak.Hun verneuken de boel en jij zit 3 weken in de puin.Had ik toch gezegd maak het maar klaar in de bouwvakquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:26 schreef dragonrider het volgende:
ik denk idd niet dat ze de boel voorbehandeld hebben. Wat is daar het gevolg van, behalve de verf die meekomt met de tape?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:48 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
Dat is iets uit de 90er jaren dat echte schilders geen tape gebruiken.Alles wordt strakker met tape.Als je stukken verf aan het plakband hebt zitten dan heeft de verf niet goed gehecht.Hebben ze de gestukte muren eerst voorbehandeld voordat er geschilderd werd?
Je kunt dus niks afpLakken en de verf zal sneller loslatenquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:15 schreef dragonrider het volgende:
[..]
ik denk idd niet dat ze de boel voorbehandeld hebben. Wat is daar het gevolg van, behalve de verf die meekomt met de tape?
Op plaatjes kleuren vergelijken moet je niet willen. Trouwens, RAL kleuren zijn erg beperkt en de RAL9010 van de ene producent is echt niet dezelfde als een andere producent.quote:Op zaterdag 27 december 2014 18:48 schreef dragonrider het volgende:
9016 zou witter moeten zijn dan 9010 zag ik ergens op internet. Sowieso is het erg lastig om op zo'n plaatje de kleuren te vergelijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |