Gewoon de scene waarbij Drogon de arena in vliegt?quote:Op maandag 2 februari 2015 23:18 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Welke scène bedoel je eigenlijk?
Het einde vond ik ook nog wel redelijk wtf, maar dat had minder effect op mij omdat ik niet meteen wist wie Khal Jhaqo ook al weer precies wasquote:Op maandag 2 februari 2015 23:35 schreef drakin het volgende:
Misschien vraagt poes hetook omdat het boek zelf ook wel met een drakenscene eindigt.
Ja dat dacht ik dus ook. En wie is dat ook alweer?quote:Op maandag 2 februari 2015 23:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het einde vond ik ook nog wel redelijk wtf, maar dat had minder effect op mij omdat ik niet meteen wist wie Khal Jhaqo ook al weer precies was
Lijkt me duidelijk:quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:02 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Waarom moesten Kevan en Pycelle dood trouwens?
quote:Varys tells him he cannot allow Kevan to undo Cersei's work; with his death by crossbow, Cersei will believe Kevan murdered by Tyrion or House Tyrell, who in turn will suspect her, undermining the alliances shoring up Tommen's hold on the Iron Throne, opening the way for King Aegon VI.
Dit wist ik nietquote:Mance takes six free folk spearwives with him [9] - Rowan, Holly, Squirrel, Willow Witch-eye, Frenya and Myrtle. He arrives at Winterfell as a bard under the assumed name "Abel",[10] an anagram for "Bael", and claims the women are camp followers and relatives to him.[11] Mance performs songs throughout the wedding and subsequent feast at Winterfell, while during the following nights his spearwives kill several northern men.
Echt niet? Deze vond ik wel vrij obvious eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:51 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dit wist ik niet![]()
![]()
Ik kwam het toevallig tegen bij het Wiki-en.
Nee ik had geen ideequote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:59 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Echt niet? Deze vond ik wel vrij obvious eigenlijk.
Andere dingen (zoals R+L=J) zijn daarentegen weer totaal aan mij voorbij gegaan.
Damn dat had ik helemaal niet door.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:51 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dit wist ik niet![]()
![]()
Ik kwam het toevallig tegen bij het Wiki-en.
Daarom vroeg ik ook of er hints waren gegeven. Want zo doorzichtig was het dus niet!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:21 schreef Funzel het volgende:
[..]
Damn dat had ik helemaal niet door.
Ja, in de voorgaande boeken. Het verhaal van Bael de Bard wordt vrij uitgebreid verteld bijv.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:23 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee ik had geen idee
Wordt er nog ergens naar gehint, dat ik er overheen heb gelezen of zulks?
Klopt, maar dan wel net op hetzelfde niveau als de evolutietheorie, ongeveerquote:
Dat kan ik me niet meer herinnerenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:07 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, in de voorgaande boeken. Het verhaal van Bael de Bard wordt vrij uitgebreid verteld bijv.
Het gaat in deze boeken juist om dit soort details, dat maakt 't zo leukquote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:23 schreef Norrage het volgende:
Dat zijn ook een stel details dat ik echt niet zal onthouden hoor.
Absoluut! Ik heb nu al een paar WTF?! momentjes gehad door de Wiki van ASOIAF. Heel veel dingen die je over het hoofd ziet, maar aan het einde duidelijk worden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:26 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Het gaat in deze boeken juist om dit soort details, dat maakt 't zo leuk
Dat zou zich voor de brief af hebben gespeeld. Hoop niet dat hij Stannis heeft, maar zou me niet verbazen aangezien mijn voorspellingen nooit kloppen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Zou dat voor of na de brief zijn geweest?
Er is op youtube een hele reeks over de pink letter waarin wordt geredeneerd dat de brief eigenlijk van Mance afkomstig is. Veel argumenten gebaseerd op de bewoording en de motivatie van Mance zou geloof ik zijn dat hij hoopt de Night's Watch tot oorlog op te roepen zodat zijn wildlings vrij spel zouden hebben ofzo. Vond het een wat vage motivatie, maar sommige argumenten waren weer wel plausibel. Blijft geinig om te lezen zulke theorieën... en dan weer door de boeken verrast te worden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Absoluut! Ik heb nu al een paar WTF?! momentjes gehad door de Wiki van ASOIAF. Heel veel dingen die je over het hoofd ziet, maar aan het einde duidelijk worden.
Wat denken jullie van Ramsay's brief aan Jon? Dat hij Stannis en Mance te pakken heeft gekregen?
Ik zag dat er al een POV van Reek (toch?) uit WOW beschikbaar was, waarin Reek net bij Stannis en Asha terecht is gekomen. Zou dat voor of na de brief zijn geweest?
Interessante theorie wel!quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:52 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Er is op youtube een hele reeks over de pink letter waarin wordt geredeneerd dat de brief eigenlijk van Mance afkomstig is. Veel argumenten gebaseerd op de bewoording en de motivatie van Mance zou geloof ik zijn dat hij hoopt de Night's Watch tot oorlog op te roepen zodat zijn wildlings vrij spel zouden hebben ofzo. Vond het een wat vage motivatie, maar sommige argumenten waren weer wel plausibel. Blijft geinig om te lezen zulke theorieën... en dan weer door de boeken verrast te worden.
Mijn favo mysterie is momenteel wie de hooded man in Winterfell is die Theon 's nachts tegekomt.
Als het nog een ressurected Stark blijkt te zijn verbrand ik de boeken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:52 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Mijn favo mysterie is momenteel wie de hooded man in Winterfell is die Theon 's nachts tegekomt.
Ik geloof dat dat Mance Rayder oftewel Abel is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:52 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Er is op youtube een hele reeks over de pink letter waarin wordt geredeneerd dat de brief eigenlijk van Mance afkomstig is. Veel argumenten gebaseerd op de bewoording en de motivatie van Mance zou geloof ik zijn dat hij hoopt de Night's Watch tot oorlog op te roepen zodat zijn wildlings vrij spel zouden hebben ofzo. Vond het een wat vage motivatie, maar sommige argumenten waren weer wel plausibel. Blijft geinig om te lezen zulke theorieën... en dan weer door de boeken verrast te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |