twitter:Charles_Lister twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 13:25:45US is "urgently" investigating if Islamic State has acquired SAMs capable of targeting commercial airliners: http://t.co/yQvuHTtVdc #Iraq reageer retweet
Je houding impliceert in elk geval haat.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:38 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En waneer heb ik gezegd dat ik alle Sjiieten dood wil hebben.
Hoeveel Koerden zijn er niet geturkificeerd?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:39 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wat veel Koerden willen IPA?
Volgens jouw beredenering ben ik dus Nederlands want ik spreek dat beter dan ik Turks spreek.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:45 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je houding impliceert in elk geval haat.
[..]
Hoeveel Koerden zijn er niet geturkificeerd?
Als zelfs de BDP mensen geen Koerdisch meer spreken...
Dat je je eigen taal niet spreekt betekent niet dat je niet kunt opkomen voor je eigen volk. Kromme redenering.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:45 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je houding impliceert in elk geval haat.
[..]
Hoeveel Koerden zijn er niet geturkificeerd?
Als zelfs de BDP mensen geen Koerdisch meer spreken...
Dat is een natuurlijk effect van emigratie.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:49 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Volgens jouw beredenering ben ik dus Nederlands want ik spreek dat beter dan ik Turks spreek.
Turkse taal en cultuur overnemen en die van jezelf verloochenen en dan gaan roepen kijk mij eens een trotse Koerd zijn is natuurlijk gewoon idioot.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:51 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Dat je je eigen taal niet spreekt betekent niet dat je niet kunt opkomen voor je eigen volk. Kromme redenering.
Fout; ik verloochen mijn eigen taal niet. Dat ik mijn eigen taal niet spreek en dat ik in Europa woon heb ik grotendeels te danken aan de Turkse staat. Ik heb het niet overgenomen; het is mij opgedwongen. Groot verschil. En cultureel zijn we echt niet hetzelfde, ondanks dat wij ook Turks spreken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Turkse taal en cultuur overnemen en die van jezelf verloochenen en dan gaan roepen kijk mij eens een trotse Koerd zijn is natuurlijk gewoon idioot.
Dat de Turkse-Koerden na het Dersim gebeuren ineens met de pootjes omhoog julliezelf onderwierpen aan Kemal en Inönü en zijn opgegaan in de Turkse Natie is jullie eigen schuld.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:14 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Fout; ik verloochen mijn eigen taal niet. Dat ik mijn eigen taal niet spreek en dat ik in Europa woon heb ik grotendeels te danken aan de Turkse staat. Ik heb het niet overgenomen; het is mij opgedwongen. Groot verschil. En cultureel zijn we echt niet hetzelfde, ondanks dat wij ook Turks spreken.
Het ''gebeuren'' waar jij het over hebt; daar zijn wel heel wat koerden gestorven. En er zijn in de korte geschiedenis van Turkije meerder Koerdische opstanden geweest. Alleen bloedig neer geslagen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:18 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat de Turkse-Koerden na het Dersim gebeuren ineens met de pootjes omhoog julliezelf onderwierpen aan Kemal en Inönü en zijn opgegaan in de Turkse Natie is jullie eigen schuld.
Wat dat betreft lijkt "Noord-Koerdistan" een verloren zaak voor de Koerdische beweging. Waarschijnlijk eindigen jullie net als de Lazen, mensen die in het dagelijkse leven niet te onderscheiden zijn van hun landgenoten op wat folkloristische dingetjes als muziek en dans na.
Irak en Syrië is een heel ander verhaal. Met een beetje geluk ontstaat er in Noord-Irak een Koerdische natiestaat.
Beetje met respect over de 'Dersim gebeuren' praten. Er zijn wel 70000 Koerden hardhandig vermoord.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:18 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat de Turkse-Koerden na het Dersim gebeuren ineens met de pootjes omhoog julliezelf onderwierpen aan Kemal en Inönü en zijn opgegaan in de Turkse Natie is jullie eigen schuld.
Wat dat betreft lijkt "Noord-Koerdistan" een verloren zaak voor de Koerdische beweging. Waarschijnlijk eindigen jullie net als de Lazen, mensen die in het dagelijkse leven niet te onderscheiden zijn van hun landgenoten op wat folkloristische dingetjes als muziek en dans na.
Irak en Syrië is een heel ander verhaal. Met een beetje geluk ontstaat er in Noord-Irak een Koerdische natiestaat.
Dat snap ik, en daar zijn tienduizenden mensen bij omgekomen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:24 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Het ''gebeuren'' waar jij het over hebt; daar zijn wel heel wat koerden gestorven. En er zijn in de korte geschiedenis van Turkije meerder Koerdische opstanden geweest. Alleen bloedig neer geslagen.
Dat ontken ik ook niet, maar een groot deel van de Koerden spreekt geen Koerdisch. En zolang de Turkse staat geen maatregelen neemt om het Koerdisch te beschermen (door het echt fatsoenlijk aan te bieden in het onderwijs, in de communicatie met de overheid of in de rechtbank volledig toe te staan) zal het aantal sprekers steeds verder teruglopen. Kijk in Irak hebben Koerden gewoon eigen scholen en daarom zal hun taal en cultuur daar gewoon in stand blijven. Of er in Turkije over 100-150 jaar nog mensen Koerdisch spreken betwijfel ik.quote:Ga niet achter je computer heel stoer zeggen dat het de schuld van de Koerden zelf. In het zuid-oosten van Turkije praten nog steeds miljoenen mensen Koerdisch.
En het is echt niet alleen folklorisch zoals jij jezelf doet geloven. Wij hebben daadwerkelijk ook andere gebruiken.
20000 a 40000 naar mijn weten. Tijdens de Sheik Said opstand ook enkele tienduizenden.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:26 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Beetje met respect over de 'Dersim gebeuren' praten. Er zijn wel 70000 Koerden hardhandig vermoord.
Het is inderdaad de eigen schuld van de Koerden om te vertrouwen op de verraderlijke ratten genaamde de Turken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:18 schreef IPA35 het volgende:
Een groot deel? Bewijs? Juist een klein deel van de Koerden spreekt geen Koerdisch. Ook over 100-150 jaar zullen de Koerden in Turkije Koerdisch spreken. Tenzij heel Turkije zal worden uitgeroeid, maar tot die tijd zullen de Koerden gewoon Koerden blijven.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:30 schreef IPA35 het volgende:
Dat ontken ik ook niet, maar een groot deel van de Koerden spreekt geen Koerdisch. En zolang de Turkse staat geen maatregelen neemt om het Koerdisch te beschermen (door het echt fatsoenlijk aan te bieden in het onderwijs, in de communicatie met de overheid of in de rechtbank volledig toe te staan) zal het aantal sprekers steeds verder teruglopen. Kijk in Irak hebben Koerden gewoon eigen scholen en daarom zal hun taal en cultuur daar gewoon in stand blijven. Of er in Turkije over 100-150 jaar nog mensen Koerdisch spreken betwijfel ik.
Jullie Turken hebben 3 genocides op jullie naam staan.quote:
Nogmaals, er zijn miljoenen Koerden die nog steeds Koerdisch als hun eerste taal hebben. En dan voornamelijk migranten in het westen en bewoners in het oosten. Dat ze daarnaast beter Turks spreken betekent niet dat ze uitsterven. Ik spreek ook beter Nederlands dan dat ik Turks of Koerdisch spreek. Maakt dit mij een Nederlander? Neen, natuurlijk niet. Je observaties zijn slecht (inderdaadquote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:29 schreef IPA35 het volgende:
Ik ben geen Turk, ik maakt slechts observaties.
De harde waarheid is gewoon dat Namık Kemal > Ziya Gökalp > Talaat/Enver/Cemal > Atatürk gewoon hun zin gekregen hebben. Alle Christenen gedood, verjaagd of gedeporteerd en vervolgens alle niet-Turkse minderheden geassimileerd in een homogene natiestaat met één taal. Het klopt dat een deel van de Koerden tegenstribbelt maar voor de rest zijn hun doelstellingen perfect behaald.
Je bent een provocateur en uit op boze reacties. Ik ga er ook niet op in. Dit is het Irak topic.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:29 schreef IPA35 het volgende:
De harde waarheid is gewoon dat Namık Kemal > Ziya Gökalp > Talaat/Enver/Cemal > Atatürk gewoon hun zin gekregen hebben. Alle Christenen gedood, verjaagd of gedeporteerd en vervolgens alle niet-Turkse minderheden geassimileerd in een homogene natiestaat met één taal. Het klopt dat een deel van de Koerden tegenstribbelt maar voor de rest zijn hun doelstellingen perfect behaald.
Ik denk niet dat Ataturk zijn zin gekregen heeft als je de huidige pro-Koerdische veranderingen in Turkije ziet.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:29 schreef IPA35 het volgende:
Ik wou je net zeggen dat je er niet op in moest gaan. Die gast zegt zulke dingen voor expres, terwijl hij weet dat hij ongelijk heeft. Hij wil de normale mensen boos maken en de aandacht afleiden van andere onderwerpen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:33 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Nogmaals, er zijn miljoenen Koerden die nog steeds Koerdisch als hun eerste taal hebben. En dan voornamelijk migranten in het westen en bewoners in het oosten. Dat ze daarnaast beter Turks spreken betekent niet dat ze uitsterven. Ik spreek ook beter Nederlands dan dat ik Turks of Koerdisch spreek. Maakt dit mij een Nederlander? Neen, natuurlijk niet. Je observaties zijn slecht (inderdaad). Want zoals jij dacht, zo dachten de Turken een honderd jaar geleden ook. Toch blijft het Koerdisch bestaan. Natuurlijk assimileren er een gedeelte. Maar dat heb je met elk volk.
Ach waarom doe ik ook de moeite om een Turkse nationalist te overtuigen. Laten we niet verder off topic gaan en het weer over Irak hebben.
twitter:p_vanostaeyen twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 22:04:06The Islamic State will level all of these tombs if they'll get remotely close to them ... #Najaf #Iraq #IS http://t.co/ryHxt0CNoL reageer retweet
twitter:HistoricalPics twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 22:00:16This is not a city. It's a cemetery. Najaf, Iraq. http://t.co/0clFytWovm reageer retweet
Ik ben een zware hater van de Turkse staatsideologie en jij gaat mij voor Turkse nationalist uitmaken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:33 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Nogmaals, er zijn miljoenen Koerden die nog steeds Koerdisch als hun eerste taal hebben. En dan voornamelijk migranten in het westen en bewoners in het oosten. Dat ze daarnaast beter Turks spreken betekent niet dat ze uitsterven. Ik spreek ook beter Nederlands dan dat ik Turks of Koerdisch spreek. Maakt dit mij een Nederlander? Neen, natuurlijk niet. Je observaties zijn slecht (inderdaad). Want zoals jij dacht, zo dachten de Turken een honderd jaar geleden ook. Toch blijft het Koerdisch bestaan. Natuurlijk assimileren er een gedeelte. Maar dat heb je met elk volk.
Ach waarom doe ik ook de moeite om een Turkse nationalist te overtuigen. Laten we niet verder off topic gaan en het weer over Irak hebben.
Zo kom je anders niet over. Dan zul je daar toch maar eens op moeten letten denk ik. Maar goed, als je hier verder over wil debatteren/praten, PM maar. Dit is het Irak topic zoals ik al aangaf.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben een zware hater van de Turkse staatsideologie en jij gaat mij voor Turkse nationalist uitmaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |