Nope. http://nl.wikipedia.org/w(...)e_tijden_van_ramadan.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:00 schreef Peunage het volgende:
Huh, werkt het bij alle soennieten zo, dat je afhankelijk van SA bent?
In Den Haag. Eentjequote:Op zondag 27 juli 2014 18:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee die ISIS vlaggen waren bij een eerdere demonstratie.
Arabische soennieten in Europa wellicht en vooral Marokkanen, maar niet-Arabische niet tot minder. Zoals Turken, Indonesiers, Pakistanen etc. Deze volgen meestal land van herkomst, Indonesische moskee waar ik in NL ging had eerder vandaag al ied aangekondigd van morgen. Maar in de Soenitische landen zelf volgt men eigen land gewoon en meesten met zien van de maan met blote oog ipv betekingen (wetschool-dingetje dit).quote:Op zondag 27 juli 2014 18:00 schreef Peunage het volgende:
Huh, werkt het bij alle soennieten zo, dat je afhankelijk van SA bent?
Hmm, hoe gaan ze dat dan doen in de noordelijke landen, waar soms de zon niet onder gaat ?quote:Op zondag 27 juli 2014 18:28 schreef Aloulou het volgende:
Verdeeldheid in NL komt omdat moslims migranten zijn en elke zijn eigen moskee en land volgt. Mocht er ooit een overkoepelen Islam-instituut komen en minder directe banden met thuisland zijn heb je wel kans dat men volledig eigen Nederlandse tijden en bezichtiging van de maan gaat aanhouden en aankondigen. Alleen zal dat wel effe duren nog, mocht het uberhaupt gebeuren.
Hier in NL zie je meestal alleen Turken bij Turkse moskee en bij Marokkaanse moskee veel gemixt: Marokkanen, Somaliers, Afghanen, Koerden, Egyptenaren. Die volgen meestal de moskee waar ze heengaan en die zijn veelal hetzelfde. Vaak is het gebaseerd op SA, uiteindelijk.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:28 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Arabische soennieten in Europa wellicht en vooral Marokkanen, maar niet-Arabische niet tot minder. Zoals Turken, Indonesiers, Pakistanen etc. Deze volgen meestal land van herkomst, Indonesische moskee waar ik in NL ging had eerder vandaag al ied aangekondigd van morgen. Maar in de Soenitische landen zelf volgt men eigen land gewoon en meesten met zien van de maan met blote oog ipv betekingen (wetschool-dingetje dit).
Verdeeldheid in NL komt omdat moslims migranten zijn en elke zijn eigen moskee en land volgt. Mocht er ooit een overkoepelen Islam-instituut komen en minder directe banden met thuisland zijn heb je wel kans dat men volledig eigen Nederlandse tijden en bezichtiging van de maan gaat aanhouden en aankondigen. Alleen zal dat wel effe duren nog, mocht het uberhaupt gebeuren.
koerden nietnaar turkse moskeeen voornamelijk? Of bedoel je Iraakse koerden? Marokkaanse Moskeeen hebben met Arabisch groter bereik dan Turks natuurlijk, hoewel NLs ideaalste zou zijn. Maar das wel kwestie van tijd.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:36 schreef Che_ het volgende:
Hier in NL zie je meestal alleen Turken bij Turkse moskee en bij Marokkaanse moskee veel gemixt: Marokkanen, Somaliers, Afghanen, Koerden, Egyptenaren. Die volgen meestal de moskee waar ze heengaan en die zijn veelal hetzelfde. Vaak is het gebaseerd op SA, uiteindelijk.
Niet-Turkse Koerden ja. Soms ook Turkse Koerden.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:46 schreef Aloulou het volgende:
[..]
koerden nietnaar turkse moskeeen voornamelijk? Of bedoel je Iraakse koerden? Marokkaanse Moskeeen hebben met Arabisch groter bereik dan Turks natuurlijk, hoewel NLs ideaalste zou zijn. Maar das wel kwestie van tijd.
Had ik gezien jaquote:Op zondag 27 juli 2014 18:47 schreef mrstylo het volgende:
Che, dit is een aanrader om een te kijken:
Echt mooie documentaire. Op een gegeven moment huilde zelf de reporter voor de gestorven Koerdische militairen.quote:
Ik ken alleen Marokkaanse moskeeen in R'dam en daar heb je zowel waar (flink) NLs naast Arabisch wordt gesproken (bijv essalem moskee bij de kuip) als niet (ennasr in west bijv, ook groot). Maar de Turken spreken naar mijn weten idd enkel Turks. Zijn er eigenlijk Koerdische moskeeen? Arnhem wellicht?quote:Op zondag 27 juli 2014 19:00 schreef Che_ het volgende:
[..]
Niet-Turkse Koerden ja. Soms ook Turkse Koerden.
Er wordt ook veel Nederlands gesproken, vaak ook lezingen in het Nederlands in tegenstelling tot Turkse moskeeën waar enkel Turks wordt gesproken.
Daar gaat het me niet om. Het gaat me om het feit dat ze het een isis vlag noemen. Dat is het niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee die ISIS vlaggen waren bij een eerdere demonstratie.
Flasher.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:04 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik was net bij het gaza protest in Rotterdam. Echt tof
Geen idee eigenlijk.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik ken alleen Marokkaanse moskeeen in R'dam en daar heb je zowel waar (flink) NLs naast Arabisch wordt gesproken (bijv essalem moskee bij de kuip) als niet (ennasr in west bijv, ook groot). Maar de Turken spreken naar mijn weten idd enkel Turks. Zijn er eigenlijk Koerdische moskeeen? Arnhem wellicht?
Mode trend.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:04 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik was net bij het gaza protest in Rotterdam. Echt tof
Dankjewel!quote:
Thanks! Negentien.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:28 schreef TheMagnificent het volgende:
Gefeliciteerd, Crip! Hoe oud ben je geworden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |