Overheen gelezen 90% zeker dat hij flashen bedoelt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:24 schreef darkmond het volgende:
ROM rooten? Dus je neemt het zip bestand en werkt er zodanig mee dat root er in komt? CM roms zijn al geroot trouwensJe gebruikt de verkeerde benaming volgens mij...
Doe je wel eerst alle dingen doe je van te voren moet doen? Als je namelijk alles goed doet, juiste stappen, en de ROM ook echt voor jouw toestel is... Hoort t gewoon te werken![]()
Zeg even wat ne met rooten bedoelt
Telefoon: One+ Onequote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:24 schreef Kandijfijn het volgende:
Godverdomme man, hoe fucking moeilijk is het nu? Slim genoeg om bijna een rom te flashen maar geen basis informatie geven.
Soort telefoon?!
Flashen via Fastboot recovery of via sideload?
Welke rom, welke recovery?
Daarnaast zegt die gewoon wat er mis is footer is wrong signature failed. MD5sum komt niet overeen met het bestand dus grote kans dat bestand corrupt is.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:46 schreef Michielos het volgende:
Ging dus net kijken of ik ook in dat scherm op mijn mi3 kan komenDus ik telefoon uitgezet, druk volume omlaag en uit/aanknop in...
zit ie nu gvd al een uur op zo een scherm met FASTBOOT erop![]()
![]()
Ik kan hem niet uitzetten, niks helpt???
Denk dat ik de batterij maar gewoon dood laat gaan en hem dan opnieuw probeer op te starten betreffende deze issue
wat een ramp hahahahaquote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:01 schreef darkmond het volgende:
[..]![]()
Staan er geen wipe opties trouwens? Ik ben zo erg gewend om gewoon alles eerst te wipen...
Ik heb al Eem tijdje niet echt meer gekloot met telefoons maar probeer dit anders even.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:02 schreef Michielos het volgende:
[..]
wat een ramp hahahahaja, bij die One+ heb je "wipe opties" inderdaad
Bij die mi3 komt enkel een mi muppet in beeld met de stoere tekst FASTBOOT en daarna niets meer, Wat ik ook doe, er gebeurd geen ene drol hahaha
ik heb zowel een one+ als een mi3. Dit is bij de Xiaomi mi3 en niet bij One+ One. Zal zo eens kijken, echt wtf hahahahaquote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:09 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ik heb al Eem tijdje niet echt meer gekloot met telefoons maar probeer dit anders even.
Aansluiten op PC waar uiteraard drivers op staan. Adb en zo alles etc... Dan een commandando scherm openen in de map met adb en fastboot en daarin in typen: adb devices. Hiermee zien of je one gezien wordt. Is dit t geval kun je adb reboot typen om te herstarten en niet je tijd te verdoen met naar een saai scherm staren
Whutquote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik heb zowel een one+ als een mi3. Dit is bij de Xiaomi mi3 en niet bij One+ One. Zal zo eens kijken, echt wtf hahahaha
Thanks, ik heb de mi3 inderdaad aan het rebooten gekregenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:12 schreef Kandijfijn het volgende:
Heb je jezelf uberhaupt verdiept of gewoon aan het kutten gegaan en half/half de stappen maar gedaan.
Je hebt in een telefoon het volgende:
Fastboot: Is uitsluitend te benaderen via de commandline interface. Dat werkt via ADB daarvoor heb je AndroidSDK nodig en alle relevante drivers (in Windows). Via Fastboot kan je een nieuwe recovery flashen en eventueel een complete rom.
Recovery: Met een custom recovery kan je via een zip-file of sideload nieuwe roms flashen en APK's en eventueel Gapps.
Rom: Is het Android-OS zelf.
Via adb kan je je telefoon rebooten maar er is een grote kans dat je nog wat kan doen in Fastboot met volumeknoppen en je kan powerbutton vaak gewoon lang indrukken om uit schakelen.
Bestandsnaam zou niet relevant moeten zijn heb je een custom recovery geļnstalleerd? (niet 100% zeker als dit vereist is bij One+ one).quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:27 schreef Michielos het volgende:
[..]
Thanks, ik heb de mi3 inderdaad aan het rebooten gekregen
Misschien dat de bestandsnaam faulty is bij de One+ en ie hem daarom niet wil uitpakken? Ik heb dus een ROM gedownload en deze wil ik flashenDit lukt me niet om de reden die in de OP staat. Heb ik het zo goed gezegd?
edit: heb naamchange geprobeerd doet het niet, heb file opnieuw gedownload en geprobeerd en doet het alsnog niet
heb hem hier vandaanquote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Bestandsnaam zou niet relevant moeten zijn heb je een custom recovery geļnstalleerd? (niet 100% zeker als dit vereist is bij One+ one).
Paas mij even een linkje naar topic waar je de rom vandaan trekt. Ik neem aan via Xda-developers?
Hmm, gewoone en "officiele"CM-versie dus?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
heb hem hier vandaan
https://cyngn.com/products/oneplusone/
heb ik zojuist gedaan, krijg exact dezelfde error messagequote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:43 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Hmm, gewoone en "officiele"CM-versie dus?
Heb je het al opnieuw proberen down te loaden en opnieuw op je telefoon gezet? Klinkt misschien onbenullig maar de kans is aanwezig dat het bestand corrupt is geraakt tijdens downloaden overzetten en dan klopt de Md5sum niet meer (wat je error zou verklaren).
Het bestand update.zip noemen? Tis een poging waardquote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
heb ik zojuist gedaan, krijg exact dezelfde error message
1 2 3 4 5 6 | Path naar programma uitvoeren C:\Androidsdk\Platform-tools\adb (geen idee waar exact staat) om adb gestart te krijgen adb start server adb devices (je zal een fingerprint van je device moeten zien nu) adb sideload C:\jouw\path\naar\rom |
Hoe voer ik een path naar het programma uit? update.zip werkte i.i.g. niet ;Dquote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:48 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het bestand update.zip noemen? Tis een poging waard.
Sideload
[ code verwijderd ]
Naar ADB? Geen flauw idee ik heb Linux dus ik weet niet waar Windows adb verstopt heeft. Het zit in ieder geval in de map waarin je AndroidSDK uitgepakt hebt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:49 schreef Michielos het volgende:
[..]
Hoe voer ik een patch naar het programma uit? update.zip werkte i.i.g. niet ;D
ow heb m gewoon vanuit site via telefoon op het toestel gepleurd. Hoe kan ik hem in de root zetten?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:52 schreef Kandijfijn het volgende:
Desbetreffende rom in de root van je telefoon gezet dus niet in een map o.i.d. of op de SD-kaart? Gebaseerd op ervaring weet ik dat dit wel eens problemen kan geven.
Via je filemanager op je telefoon of via je filemanager op je computer.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:54 schreef Michielos het volgende:
[..]
ow heb m gewoon vanuit site via telefoon op het toestel gepleurd. Hoe kan ik hem in de root zetten?
Dit kan misschien wel iets zijn inderdaad!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |