FOK!forum / Klaagbaak / NS
Susterenvrijdag 25 juli 2014 @ 15:49
Ja, het komt wel vaker als klacht voorbij, maar nu kook ik toch echt.

Ik had een afspraak, en ik dacht dat ik dat wel even met de trein kon doen. Echter heb ik mijn OV kaart niet meer aangezien die prutsers (toen ik mijn kaart vernieuwde) een verkeerde foto erop hadden gezet. Die had ik dus terug gestuurd, maar heb nog geen nieuwe.

Ik dacht dus dat ik wel een papieren kaartje kon kopen, maar blijkt dat ineens niet meer te kunnen. Je kunt alleen kaartjes met een chip kopen, maar dit kost 1 euro extra. Ik ben niet gek, ik ga niet op een kaartje van 2,20 (waarop ik geen korting kan pakken) nog eens een euro extra aan de NS doneren. Toen de trein aankwam zocht ik de conducteur en heb ik vriendelijk uitgelegd wat mijn situatie was, dat ik normaal met 40% korting kan reizen maar dat door een fout van de NS dat dus nu niet mogelijk was voor mij. Daarnaast zei ik dat normale kaartjes niet meer te verkrijgen zijn, en dat ik niet extra wil betalen door een fout van de NS.

Hoe de conducteur reageerde deed mij echter koken. Hij zei zonder mij aan te kijken dat het mijn eigen probleem was, en sloot de deur.

Sowieso is NS personeel (met name de "vrouwen" met een pittig kapsel, die zijn nog wel het ergste) echt de untermensch van deze maatschappij: ze hebben de domst mogelijke gesprekken met collega's (conversaties tussen beveiligers is nog hoogstaand hiermee vergeleken), ze kunnen je nooit vriendelijk te woord staan als je een vraag hebt, ze antwoorden altijd bot zonder je aan te kijken en terwijl ze arrogant doorgaan met hun wandeling.

Tevens kan ik me gewoon niet voorstellen waarom OV niet gewoon gratis is voor iedereen. De hele wereld wil mileuvriendelijker worden, minder CO2 uitstoten en noem het maar op. Een eenvoudige oplossing is om meer mensen gratis met het OV te laten reizen, niet alleen studenten. Wanneer mensen moeten kiezen tussen gratis met de trein (waarbij ze ook nog eens in de trein andere dingen kunnen doen zoals werk of studie), of duur met de auto zouden velen het wel weten. Naar mijn mening moet 2e klas gratis zijn en 1e klas betaald.

Maar nee, de NS kiest ervoor om de trein DUURDER te maken. Vroeger was een enkele reis 1,60, nu is het 2,20. Ook is een retour nu even duur als een enkele reis (door de komst van de OV chipkaart). :')

Het is toch ronduit belachelijk dat reizen (voor mij, binnen een straal van +/- 50km) met de auto goedkoper is dan met het OV, dat is eerder negatieve promotie van milieubewust handelen dan dat je het stimuleren kunt noemen.

Alsnog gewoon de auto gepakt, denk dat het nog wel een tijd duurt voordat ik weer in een trein te vinden ben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Susteren op 25-07-2014 15:54:08 ]
Cosmo.vrijdag 25 juli 2014 @ 15:51
Vertel eens iets nieuws en interessants..
BOACvrijdag 25 juli 2014 @ 15:51
Terecht x1000
NS moet een keer vriendelijk personeel aannemen
Pinzonvrijdag 25 juli 2014 @ 15:54
Het personeel van de NS, met name de machinisten en conducteurs zijn overduidelijk afgekeurde tokkies, wat had je zelf verwacht TS?
Zelfde kan gezegd worden over de inzet van politie op straat, hoe kun je deze mensen serieus nemen aangezien ze op MBO niveau spreken en handelen.
Brummetje2.0vrijdag 25 juli 2014 @ 15:56
Die conductuer heeft gewoon gelijk. Het is ook jouw probleem, dan moet je maar voor een keer een chipkaartje kopen.
2NutZvrijdag 25 juli 2014 @ 15:58
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 15:53 schreef de_boswachter het volgende:
Kanker
Bradvrijdag 25 juli 2014 @ 16:02
Heb je op eigen inniatief je kaart teruggestuurd of op verzoek van de NS. Heeft de NS je dan geen regeling aangeboden om toch met korting te kunnen reizen?
richoliovrijdag 25 juli 2014 @ 16:04
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 15:56 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Die conductuer heeft gewoon gelijk. Het is ook jouw probleem, dan moet je maar voor een keer een chipkaartje kopen.
Betekent dat dat hij dat niet gewoon even normaal kan zeggen? Ik kan mij heel erg nijdig maken om dat soort personen.

Dat is hetzelfde als dat ik een abo van 800 p/jaar aanschaf voor de metro en dan door een fout van de RET/kapotte ov kaart nief mag reizen? Is dat eerlijk?
postmortumvrijdag 25 juli 2014 @ 16:08
Conduteurs in Limburg zijn erg relaxed , ik was een keer mijn kaartje vergeten te stempelen , ik zeg schrijf boete maar uit. Zegt die kerel: Ik schrijf geen boete uit , omdat je iedere dag in de trein zit en omdat je geen problemen maakt
Spook500vrijdag 25 juli 2014 @ 16:13
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 15:53 schreef de_boswachter het volgende:
Kanker wat een lap tekst.
Geerdvrijdag 25 juli 2014 @ 16:18
Ts heeft geen kaartje en mag niet mee gek hey?? Boehoehoe.
En je Ov is niet van Ns maar van Trans Link Systems ofzo.

:') :') Gast
Geerdvrijdag 25 juli 2014 @ 16:21
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:04 schreef richolio het volgende:

[..]

Betekent dat dat hij dat niet gewoon even normaal kan zeggen? Ik kan mij heel erg nijdig maken om dat soort personen.

Dat is hetzelfde als dat ik een abo van 800 p/jaar aanschaf voor de metro en dan door een fout van de RET/kapotte ov kaart nief mag reizen? Is dat eerlijk?
Ik mag ook altijd gratis winkelen als mijn bankpas kapot is _O_ _O_ _O_
Susterenvrijdag 25 juli 2014 @ 16:22
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:18 schreef Geerd het volgende:
Ts heeft geen kaartje en mag niet mee gek hey?? Boehoehoe.
En je Ov is niet van Ns maar van Trans Link Systems ofzo.

:') :') Gast
Ik denk dat de :') smiley eerder voor jouw manier van communiceren kan worden gebruikt.
#ANONIEMvrijdag 25 juli 2014 @ 16:22
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:21 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik mag ook altijd gratis winkelen als mijn bankpas kapot is _O_ _O_ _O_
:') :P
Geerdvrijdag 25 juli 2014 @ 16:22
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:22 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik denk dat de :') smiley eerder voor jouw manier van communiceren kan worden gebruikt.
^O^ ^O^
Susterenvrijdag 25 juli 2014 @ 16:22
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:21 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik mag ook altijd gratis winkelen als mijn bankpas kapot is _O_ _O_ _O_
Een winkel is op geen enkele manier betrokken met het maken van jouw pinpas of creditcard, scheve vergelijking dus.
Geerdvrijdag 25 juli 2014 @ 16:23
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:22 schreef Susteren het volgende:

[..]

Een winkel is op geen enkele manier betrokken met het maken van jouw pinpas of creditcard, scheve vergelijking dus.
Nee? Hoe betaal jij dan met een acceptgiro??
Kansenjongerevrijdag 25 juli 2014 @ 16:24
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:18 schreef Geerd het volgende:
Ts heeft geen kaartje en mag niet mee gek hey?? Boehoehoe.
En je Ov is niet van Ns maar van Trans Link Systems ofzo.

:') :') Gast
En welk bedrijf heeft 68,8 procent van de aandelen van TLS in handen?
Susterenvrijdag 25 juli 2014 @ 16:25
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:23 schreef Geerd het volgende:

[..]

Nee? Hoe betaal jij dan met een acceptgiro??
Ik weet niet waar jij het over hebt maar de Albert Heijn maakt niet mijn creditcards, echter is de NS wel degene die betrokken is met het fabriceren van mijn OV kaart.
Geerdvrijdag 25 juli 2014 @ 16:26
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:25 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij het over hebt maar de Albert Heijn maakt niet mijn creditcards, echter is de NS wel degene die betrokken is met het fabriceren van mijn OV kaart.
Nee dat doen die lui

https://www.translink.nl/nl-NL/Home
Geerdvrijdag 25 juli 2014 @ 16:26
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En welk bedrijf heeft 68,8 procent van de aandelen van TLS in handen?
Ohw wist ik niet? Bron?
Toekitovrijdag 25 juli 2014 @ 16:26
je moet gewoon een kaartje kopen. Pauper!
#ANONIEMvrijdag 25 juli 2014 @ 16:26
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En welk bedrijf heeft 68,8 procent van de aandelen van TLS is handen?
fjjdht.jpg
Susterenvrijdag 25 juli 2014 @ 16:27
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:26 schreef Geerd het volgende:

[..]

Nee dat doen die lui

https://www.translink.nl/nl-NL/Home
Inderdaad, maar wie geeft de gegevens door en beheerd het abonnement op de kaart? Juist ja. :)
Kansenjongerevrijdag 25 juli 2014 @ 16:28
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:26 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ohw wist ik niet? Bron?
https://translink.nl/nl-NL/Over-ons/Organisatie
Geerdvrijdag 25 juli 2014 @ 16:28
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:26 schreef Toekito het volgende:
je moet gewoon een kaartje kopen. Pauper!
En dit dus, 10 op de 100000 mensen weet niet dat je een kaartje moet hebben maar die komen van Mars denk ik :P

Dat je het niet eens bent met het systeem oke
WammesWaggelvrijdag 25 juli 2014 @ 16:28
Hij haalde nog wel even een glas water voor je zoals het een basale gastheer betaamt, toch?
HostiMeistervrijdag 25 juli 2014 @ 16:32
cIq.gif
Geerdvrijdag 25 juli 2014 @ 16:33
quote:
_O-
Susterenvrijdag 25 juli 2014 @ 16:33
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:28 schreef Geerd het volgende:

[..]

En dit dus, 10 op de 100000 mensen weet niet dat je een kaartje moet hebben maar die komen van Mars denk ik :P

Dat je het niet eens bent met het systeem oke
Stel ik koop een ticket voor Mysteryland, maar ze zetten er verkeerde gevens op. Ik heb wel ervoor betaald, geretourneerd aangezien de gegevens overeen moeten komen met je ID maar het is al te laat voor het evenement. Ik kan wel nog voor meer dan het dubbele een ticket daar kopen. Is het dan terrecht om te zeggen "zonder kaartje kom je er niet in"? Nee, want ik heb wél een kaartje gekocht, maar door de fout van Mysteryland kan ik hem niet overhandigen.

Heeft niks te maken met het eens- of oneens zijn met "het systeem", als je een beetje intellect had zou je dat wel begrijpen.
WammesWaggelvrijdag 25 juli 2014 @ 16:36
quote:
Dawson belachelijk maken ;(
Aberellavrijdag 25 juli 2014 @ 16:36
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 15:49 schreef Susteren het volgende:
Echter heb ik mijn OV kaart niet meer aangezien die prutsers (toen ik mijn kaart vernieuwde) een verkeerde foto erop hadden gezet.
Ach gut, hadden ze het verkeerde filter gebruikt?
Geerdvrijdag 25 juli 2014 @ 16:36
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:33 schreef Susteren het volgende:

[..]

Stel ik koop een ticket voor Mysteryland, maar ze zetten er verkeerde gevens op. Ik heb wel ervoor betaald, geretourneerd aangezien de gegevens overeen moeten komen met je ID maar het is al te laat voor het evenement. Ik kan wel nog voor meer dan het dubbele een ticket daar kopen. Is het dan terrecht om te zeggen "zonder kaartje kom je er niet in"? Nee, want ik heb wél een kaartje gekocht, maar door de fout van Mysteryland kan ik hem niet overhandigen.

Heeft niks te maken met het eens- of oneens zijn met "het systeem", als je een beetje intellect had zou je dat wel begrijpen.
Dan haal je gewoon ff een ov chipkaart even langs de balie of internet krijg je gewoon een duplicaat totdat je nieuw ov chipkaart met goede foto klaar is.
wickedmenvrijdag 25 juli 2014 @ 16:36
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:21 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik mag ook altijd gratis winkelen als mijn bankpas kapot is _O_ _O_ _O_
Deze vergelijking. :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Geerdvrijdag 25 juli 2014 @ 16:37
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:36 schreef wickedmen het volgende:

[..]

Deze vergelijking. :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
;)
HostiMeistervrijdag 25 juli 2014 @ 16:39
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:36 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dawson belachelijk maken ;(
Je snapt het niet.
EigenwijzeMuffinvrijdag 25 juli 2014 @ 16:41
TS wat is nou het probleem?

Als ik het zo lees geef je aan dat je er alles aan doet om maar niet mee te werken met het systeem wat de NS hanteert, want principes. En dan vervolgens huillie huillie doen omdat iemand jou niet netjes bejegend. (in jouw ogen)

Misschien heeft de conducteur dat smoesje al de hele dag aangehoord van notoire zwartrijders en ben jij de eerste wie het echt is overkomen. Though luck moet je dan denken.

En vervolgens pak je toch de auto, had je dat niet eerder kunnen doen dan? Scheelde je een hoop gezeik lijkt mij.
Basp1vrijdag 25 juli 2014 @ 16:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:36 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dan haal je gewoon ff een ov chipkaart even langs de balie of internet krijg je gewoon een duplicaat totdat je nieuw ov chipkaart met goede foto klaar is.
Goh ik ben benieuwd bij welke balie ze dat doen.
Geerdvrijdag 25 juli 2014 @ 16:46
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Goh ik ben benieuwd bij welke balie ze dat doen.
Ze zetten jou product op een anonieme kaart, studenten kunnen zelfs meteen al een product aanvragen via internet
op een station een anonieme kaart kopen en hun product op de kaart laden.
Susterenvrijdag 25 juli 2014 @ 16:46
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:41 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
En vervolgens pak je toch de auto, had je dat niet eerder kunnen doen dan? Scheelde je een hoop gezeik lijkt mij.
Ik voorkom het liefst zo veel mogelijk het gebruik van de auto als dit mogelijk is. :)
EigenwijzeMuffinvrijdag 25 juli 2014 @ 16:47
Aha! Dat stond er niet bij ^^

Je kan altijd nog formeel een klacht indienen dan :D
Kansenjongerevrijdag 25 juli 2014 @ 16:49
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:46 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ze zetten jou product op een anonieme kaart, studenten kunnen zelfs meteen al een product aanvragen via internet
op een station een anonieme kaart kopen en hun product op de kaart laden.
Die anonieme kaart is overigens echt een lachertje. Als er onterecht geld van je kaart wordt afgeschreven kun je dat alleen terugkrijgen als je alsnog al je persoonsgegevens overhandigd (en deze door een medewerker laat controleren op je legitimatiebewijs).
postmortumvrijdag 25 juli 2014 @ 16:51
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:47 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
Aha! Dat stond er niet bij ^^

Je kan altijd nog formeel een klacht indienen dan :D
Op basis van wat?

Beste NS, Ik had geen kaartje daarom mocht ik niet mee, kan ik mijn geld terugkeren :P
Brummetje2.0vrijdag 25 juli 2014 @ 16:51
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:46 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik voorkom het liefst zo veel mogelijk het gebruik van de auto als dit mogelijk is. :)
Kiezen voor het OV ipv de auto. :')
Geerdvrijdag 25 juli 2014 @ 16:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Die anonieme kaart is overigens echt een lachertje. Als er onterecht geld van je kaart wordt afgeschreven kun je dat alleen terugkrijgen als je alsnog al je persoonsgegevens overhandigd (en deze door een medewerker laat controleren op je legitimatiebewijs).
Dat wist ik niet.
Voor de rest vind ik het ook belachelijk duur, anonieme kaart 7,5 nu actie 2 euro ofzo?
Minstens 20 euro op de kaart 27,5 euro je bent nog geen kilometer verder.

Halve tank benzine is 250km
EigenwijzeMuffinvrijdag 25 juli 2014 @ 16:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:51 schreef postmortum het volgende:

[..]

Op basis van wat?

Beste NS, Ik had geen kaartje daarom mocht ik niet mee, kan ik mijn geld terugkeren :P
Ik zat meer te denken aan de bejegening en het feit dat TS zijn OV kaart buiten zijn fout om niet ter beschikking had.

Je krijgt er niet veel mee maar het lijkt alsof TS eerder zit met de manier waarop hij behandeld was dan dat hij een kaartje moest kopen.
Basp1vrijdag 25 juli 2014 @ 16:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:46 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ze zetten jou product op een anonieme kaart, studenten kunnen zelfs meteen al een product aanvragen via internet
op een station een anonieme kaart kopen en hun product op de kaart laden.
Waarom weet jij dit wel en de TS dit niet en biedt de NS dit zelf ook niet aan bij het maken van zo'n fout als en bij TS gedaan heeft? Zijn wij nu gek, of de NS totaal niet klant vriendelijk.
Geerdvrijdag 25 juli 2014 @ 16:54
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom weet jij dit wel en de TS dit niet en biedt de NS dit zelf ook niet aan bij het maken van zo'n fout als en bij TS gedaan heeft? Zijn wij nu gek, of de NS totaal niet klant vriendelijk.
Omdat ts hier gaat klagen :') :') :')
Geerdvrijdag 25 juli 2014 @ 16:56
Maar nu stop ik met ouwehoeren hier tijd voor film en bier ts succes !!!
postmortumvrijdag 25 juli 2014 @ 16:58
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:52 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:

[..]

Ik zat meer te denken aan de bejegening en het feit dat TS zijn OV kaart buiten zijn fout om niet ter beschikking had.

Je krijgt er niet veel mee maar het lijkt alsof TS eerder zit met de manier waarop hij behandeld was dan dat hij een kaartje moest kopen.
ah ok , waarschijnlijk krijgt die een standaardbriefje waariin staat dat ze niet kunnen nagaan of het waar is , het is immers zijn woord tegen dat van de conducteur.
wickedmenvrijdag 25 juli 2014 @ 17:03
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:41 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
TS wat is nou het probleem?

Als ik het zo lees geef je aan dat je er alles aan doet om maar niet mee te werken met het systeem wat de NS hanteert, want principes. En dan vervolgens huillie huillie doen omdat iemand jou niet netjes bejegend. (in jouw ogen)

Misschien heeft de conducteur dat smoesje al de hele dag aangehoord van notoire zwartrijders en ben jij de eerste wie het echt is overkomen. Though luck moet je dan denken.

En vervolgens pak je toch de auto, had je dat niet eerder kunnen doen dan? Scheelde je een hoop gezeik lijkt mij.
TS zijn klacht is dat hij door fouten en onzin van de NS niet te veel wilt betalen, dit geeft hij aan bij de conducteur alleen is de conducteur te beperkt om te luister en zich in een ander te kunnen inleven, misschien dat dit door zijn harde mogelijke rol komt.

Verder NS teregte klacht en vermijd ze ook. :r
Aiciuvrijdag 25 juli 2014 @ 17:10
Ga anders huilen om 3,20 :') _O-
richoliovrijdag 25 juli 2014 @ 17:36
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:26 schreef Geerd het volgende:

[..]

Nee dat doen die lui

https://www.translink.nl/nl-NL/Home
Snap je het echt niet? Hele scheve vergelijking inderdaad.