Ja, het komt wel vaker als klacht voorbij, maar nu kook ik toch echt.
Ik had een afspraak, en ik dacht dat ik dat wel even met de trein kon doen. Echter heb ik mijn OV kaart niet meer aangezien die prutsers (toen ik mijn kaart vernieuwde) een verkeerde foto erop hadden gezet. Die had ik dus terug gestuurd, maar heb nog geen nieuwe.
Ik dacht dus dat ik wel een papieren kaartje kon kopen, maar blijkt dat ineens niet meer te kunnen. Je kunt alleen kaartjes met een chip kopen, maar dit kost 1 euro extra. Ik ben niet gek, ik ga niet op een kaartje van 2,20 (waarop ik geen korting kan pakken) nog eens een euro extra aan de NS doneren. Toen de trein aankwam zocht ik de conducteur en heb ik vriendelijk uitgelegd wat mijn situatie was, dat ik normaal met 40% korting kan reizen maar dat door een fout van de NS dat dus nu niet mogelijk was voor mij. Daarnaast zei ik dat normale kaartjes niet meer te verkrijgen zijn, en dat ik niet extra wil betalen door een fout van de NS.
Hoe de conducteur reageerde deed mij echter koken. Hij zei zonder mij aan te kijken dat het mijn eigen probleem was, en sloot de deur.
Sowieso is NS personeel (met name de "vrouwen" met een pittig kapsel, die zijn nog wel het ergste) echt de untermensch van deze maatschappij: ze hebben de domst mogelijke gesprekken met collega's (conversaties tussen beveiligers is nog hoogstaand hiermee vergeleken), ze kunnen je nooit vriendelijk te woord staan als je een vraag hebt, ze antwoorden altijd bot zonder je aan te kijken en terwijl ze arrogant doorgaan met hun wandeling.
Tevens kan ik me gewoon niet voorstellen waarom OV niet gewoon gratis is voor iedereen. De hele wereld wil mileuvriendelijker worden, minder CO2 uitstoten en noem het maar op. Een eenvoudige oplossing is om meer mensen gratis met het OV te laten reizen, niet alleen studenten. Wanneer mensen moeten kiezen tussen gratis met de trein (waarbij ze ook nog eens in de trein andere dingen kunnen doen zoals werk of studie), of duur met de auto zouden velen het wel weten. Naar mijn mening moet 2e klas gratis zijn en 1e klas betaald.
Maar nee, de NS kiest ervoor om de trein DUURDER te maken. Vroeger was een enkele reis 1,60, nu is het 2,20. Ook is een retour nu even duur als een enkele reis (door de komst van de OV chipkaart).

Het is toch ronduit belachelijk dat reizen (voor mij, binnen een straal van +/- 50km) met de auto goedkoper is dan met het OV, dat is eerder negatieve promotie van milieubewust handelen dan dat je het stimuleren kunt noemen.
Alsnog gewoon de auto gepakt, denk dat het nog wel een tijd duurt voordat ik weer in een trein te vinden ben.
[ Bericht 1% gewijzigd door Susteren op 25-07-2014 15:54:08 ]
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op
donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')