http://www.nu.nl/economie(...)rvecht-verkopen.htmlquote:Blokker Holding wil Tuincentrum Overvecht verkopen
Winkelbedrijf Blokker Holding wil tuincentraketen Tuincentrum Overvecht verkopen aan de Borgeld Management Group (BMG). Dat heeft een woordvoerder van Blokker donderdag bevestigd, na berichtgeving in diverse media.
De partijen hebben onlangs toestemming gevraagd voor de deal bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Blokker wil verder geen toelichting geven, aldus de zegsman van het moederbedrijf van winkelketens als Blokker, Marskramer, Xenos, Bart Smit en Intertoys.
Tuincentrum Overvecht telt vijftien filialen en een franchisevestiging in Boxtel. BMG is bekend van namen als Bo-Mij en LifeStyle. Het bedrijf telt een groot aantal ondernemingen en is onder meer actief in de verkoop van ijzerwaren, de verhuur van auto's, gereedschap en partywaren, en het beheer van hotels en sauna's.
als iets ''succesvol'' is ga je het niet verkopen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:16 schreef DroogDok het volgende:
Wat is hier precies ironisch aan dan? Ze gaan gewoon geld verdienen met de verkoop hoor.
Als iets niet succesvol is ga je het ook niet kopen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:22 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
als iets ''succesvol'' is ga je het niet verkopen.
beloof me, TCO draait geen winst. tenzij ze radicaal gaan veranderen.. De tuincentrum branche is doodquote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als iets niet succesvol is ga je het ook niet kopen.
Dood waarom? De huizenverkopen zitten in de lift, bedrijven als tuincentra gaar daar ook van profiteren.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:30 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
beloof me, TCO draait geen winst. tenzij ze radicaal gaan veranderen.. De tuincentrum branche is dood
Concurrentie. Ik werk nu bij een ander tuincentrum maar daar zijn dezelfde problemen..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dood waarom? De huizenverkopen zitten in de lift, bedrijven als tuincentra gaar daar ook van profiteren.
Ik wil je dat best beloven maar of je daar veel aan hebt. Verder is het goed mogelijk dat men jouw oude vestiging heeft gesloten juist om nu te verkopen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:30 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
beloof me, TCO draait geen winst. tenzij ze radicaal gaan veranderen.. De tuincentrum branche is dood
Serieus, God hebbe zijn ziel.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 00:44 schreef LuieDonder het volgende:
[..]
Jaap Blokker is al 3 jaar dood....
dit bedoel ik te zeggen inderdaad. Als ze de winkels nou verkochten aan een andere tuincentrum branche werd gewoon de naam veranderd. maar dit is een hele andere keten die ik niet ken..quote:Op zaterdag 26 juli 2014 00:10 schreef edcetera het volgende:
Als Japie B. dit zegt, moeten we dat als zolderkamerbewoner toch respecteren
Blijft me wel twijfelachtig waarom hij is gekozen voor "Zakenman van het jaar". Dat verdienen zijn ouders eerder. Jaap is geen sportsman, maar arrogant zoontje, dat een goudmijntje in zijn schoenen geworpen heeft gekregen. Hoe doet Blokker het nu? Overkopen van een simpel zaakje is gebrek aan vertrouwen in je eigen zaak. Before the fall...
Er zit veel meer in de constructie van deze onderneming.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blokker_%28winkelketen%29
waarom niet?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:22 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Oh nee? Gebeurt vaak zat. Simpelweg cashen, of je beperken tot de kernactiviteiten. Lul toch niet zo zuur.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:22 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Wat een dom gewauwel, je mag een tuincentrum alleen aan een ander tuincentrum verkopen, en niet aan een holding die gewoon een merk wil toevoegen aan z'n portfolio.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:42 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
dit bedoel ik te zeggen inderdaad. Als ze de winkels nou verkochten aan een andere tuincentrum branche werd gewoon de naam veranderd. maar dit is een hele andere keten die ik niet ken..
Jij weet niet wat er is gebeurd toen, en ik ben niet als enige op straat gezet maar een heel team. Al had ik als een van de weinige na 2 weken een baan, sommige zijn nog steeds zoekende.quote:Op zondag 27 juli 2014 09:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat een dom gewauwel, je mag een tuincentrum alleen aan een ander tuincentrum verkopen, en niet aan een holding die gewoon een merk wil toevoegen aan z'n portfolio.
Het zit nogal diep hé, dat ze je niet meer moesten
En dat heeft te maken met de verkoop omdat...?quote:Op zondag 27 juli 2014 10:18 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Jij weet niet wat er is gebeurd toen, en ik ben niet als enige op straat gezet maar een heel team. Al had ik als een van de weinige na 2 weken een baan, sommige zijn nog steeds zoekende.
we waren het best lopende filiaal. En dat terwijl we toch verlies maakte.quote:Op zondag 27 juli 2014 10:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En dat heeft te maken met de verkoop omdat...?
Dat is nou eenmaal aan de orde van de dag. En jij koppelt er zonder enige onderbouwing allerlei aannames aan mbt de verkoop, en gaat hier de hele Blokker holding een beetje zwart lopen maken.
Wellicht liep 'jullie' vestiging niet, en de rest wel, dat komt nou ook eenmaal voor, omdat locatie en factoren in je omgeving (concurrentie, doelgroep, etc) nou eenmaal een hele belangrijke factor zijn in de retail wereld.
Nogmaals; je punt?quote:Op zondag 27 juli 2014 10:21 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
we waren het best lopende filiaal. En dat terwijl we toch verlies maakte.
Ik geef Overvecht 3 jaar voordat heel de keten weg is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |