abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142714353
quote:
Blokker Holding wil Tuincentrum Overvecht verkopen
Winkelbedrijf Blokker Holding wil tuincentraketen Tuincentrum Overvecht verkopen aan de Borgeld Management Group (BMG). Dat heeft een woordvoerder van Blokker donderdag bevestigd, na berichtgeving in diverse media.

De partijen hebben onlangs toestemming gevraagd voor de deal bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Blokker wil verder geen toelichting geven, aldus de zegsman van het moederbedrijf van winkelketens als Blokker, Marskramer, Xenos, Bart Smit en Intertoys.

Tuincentrum Overvecht telt vijftien filialen en een franchisevestiging in Boxtel. BMG is bekend van namen als Bo-Mij en LifeStyle. Het bedrijf telt een groot aantal ondernemingen en is onder meer actief in de verkoop van ijzerwaren, de verhuur van auto's, gereedschap en partywaren, en het beheer van hotels en sauna's.
http://www.nu.nl/economie(...)rvecht-verkopen.html

Voor sommige non-nieuws misschien, maar ik heb gewerkt bij een filiaal van overvecht wat vorig jaar is gesloten. Wij moesten dicht vanwege ''tegenvallende resultaten'', een jaar eerder was een ander filiaal in de buurt en daardoor hadden ze geen filialen meer in het zuiden des lands. Daardoor vind ik dit wel erg geestig, de ironie.. ze hebben niet bepaald netjes met ons gedaan..
pi_142714457
Wat is hier precies ironisch aan dan? Ze gaan gewoon geld verdienen met de verkoop hoor.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142714622
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:16 schreef DroogDok het volgende:
Wat is hier precies ironisch aan dan? Ze gaan gewoon geld verdienen met de verkoop hoor.
als iets ''succesvol'' is ga je het niet verkopen.
pi_142714662
wilt :')
pi_142714796
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:22 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Als iets niet succesvol is ga je het ook niet kopen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142714854
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:28 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als iets niet succesvol is ga je het ook niet kopen.
beloof me, TCO draait geen winst. tenzij ze radicaal gaan veranderen.. De tuincentrum branche is dood
pi_142715147
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:30 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

beloof me, TCO draait geen winst. tenzij ze radicaal gaan veranderen.. De tuincentrum branche is dood
Dood waarom? De huizenverkopen zitten in de lift, bedrijven als tuincentra gaar daar ook van profiteren.
pi_142715644
Jij denkt dat een nieuwe eigenaar jullie niet had dichtgegooid? Blijkbaar liep het gewoon niet waar jij werkte.
pi_142715756
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:40 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dood waarom? De huizenverkopen zitten in de lift, bedrijven als tuincentra gaar daar ook van profiteren.
Concurrentie. Ik werk nu bij een ander tuincentrum maar daar zijn dezelfde problemen..
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:10:07 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_142716052
Heeft TS zich al als consultant aangeboden om de deal te begeleiden! :D

Daar zit wél geld in!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:11:17 #11
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_142716086
En ik snap ook niet wat de sluiting van een filiaal opeens ironisch of niet netjes maakt op het moment dat het moederconcern een tijd later de keten wil verkopen?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_142733294
Vlaggenroof topic, Niet doorgelezen en gemeld.
pi_142734666
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:30 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Ik wil je dat best beloven maar of je daar veel aan hebt. Verder is het goed mogelijk dat men jouw oude vestiging heeft gesloten juist om nu te verkopen.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 00:10:05 #14
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_142737505
Als Japie B. dit zegt, moeten we dat als zolderkamerbewoner toch respecteren :?

Blijft me wel twijfelachtig waarom hij is gekozen voor "Zakenman van het jaar". Dat verdienen zijn ouders eerder. Jaap is geen sportsman, maar arrogant zoontje, dat een goudmijntje in zijn schoenen geworpen heeft gekregen. Hoe doet Blokker het nu? Overkopen van een simpel zaakje is gebrek aan vertrouwen in je eigen zaak. Before the fall...

Er zit veel meer in de constructie van deze onderneming.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Blokker_%28winkelketen%29

[ Bericht 27% gewijzigd door edcetera op 26-07-2014 00:29:37 ]
The best firms advertise the least...
pi_142738519
quote:
Als Japie B. dit zegt
Jaap Blokker is al 3 jaar dood....
  zaterdag 26 juli 2014 @ 01:10:14 #16
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_142739090
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:44 schreef LuieDonder het volgende:

[..]

Jaap Blokker is al 3 jaar dood....
Serieus, God hebbe zijn ziel.

Ze scoren helaas niet hoog voor "reliabilaty" maar dat wil niet direct iets zeggen. Hun probleem (email zal soms geblacklisted worden) en kan vermeden worden met goeie SPF record mar ze hebben wel een serieus probleem met hun communicatie ;)
The best firms advertise the least...
pi_142743686
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 00:10 schreef edcetera het volgende:
Als Japie B. dit zegt, moeten we dat als zolderkamerbewoner toch respecteren :?

Blijft me wel twijfelachtig waarom hij is gekozen voor "Zakenman van het jaar". Dat verdienen zijn ouders eerder. Jaap is geen sportsman, maar arrogant zoontje, dat een goudmijntje in zijn schoenen geworpen heeft gekregen. Hoe doet Blokker het nu? Overkopen van een simpel zaakje is gebrek aan vertrouwen in je eigen zaak. Before the fall...

Er zit veel meer in de constructie van deze onderneming.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Blokker_%28winkelketen%29

dit bedoel ik te zeggen inderdaad. Als ze de winkels nou verkochten aan een andere tuincentrum branche werd gewoon de naam veranderd. maar dit is een hele andere keten die ik niet ken..
  zondag 27 juli 2014 @ 09:26:04 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142772137
quote:

[..]

waarom niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_142772170
quote:

[..]

Oh nee? Gebeurt vaak zat. Simpelweg cashen, of je beperken tot de kernactiviteiten. Lul toch niet zo zuur.
pi_142772176
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 10:42 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

dit bedoel ik te zeggen inderdaad. Als ze de winkels nou verkochten aan een andere tuincentrum branche werd gewoon de naam veranderd. maar dit is een hele andere keten die ik niet ken..
Wat een dom gewauwel, je mag een tuincentrum alleen aan een ander tuincentrum verkopen, en niet aan een holding die gewoon een merk wil toevoegen aan z'n portfolio.

Het zit nogal diep hé, dat ze je niet meer moesten w/
pi_142772585
quote:
2s.gif Op zondag 27 juli 2014 09:30 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Wat een dom gewauwel, je mag een tuincentrum alleen aan een ander tuincentrum verkopen, en niet aan een holding die gewoon een merk wil toevoegen aan z'n portfolio.

Het zit nogal diep hé, dat ze je niet meer moesten w/
Jij weet niet wat er is gebeurd toen, en ik ben niet als enige op straat gezet maar een heel team. Al had ik als een van de weinige na 2 weken een baan, sommige zijn nog steeds zoekende.
  zondag 27 juli 2014 @ 10:19:15 #22
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142772597
Wilt :')
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142772608
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2014 10:18 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Jij weet niet wat er is gebeurd toen, en ik ben niet als enige op straat gezet maar een heel team. Al had ik als een van de weinige na 2 weken een baan, sommige zijn nog steeds zoekende.
En dat heeft te maken met de verkoop omdat...?
Dat is nou eenmaal aan de orde van de dag. En jij koppelt er zonder enige onderbouwing allerlei aannames aan mbt de verkoop, en gaat hier de hele Blokker holding een beetje zwart lopen maken.

Wellicht liep 'jullie' vestiging niet, en de rest wel, dat komt nou ook eenmaal voor, omdat locatie en factoren in je omgeving (concurrentie, doelgroep, etc) nou eenmaal een hele belangrijke factor zijn in de retail wereld.
pi_142772627
quote:
2s.gif Op zondag 27 juli 2014 10:20 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

En dat heeft te maken met de verkoop omdat...?
Dat is nou eenmaal aan de orde van de dag. En jij koppelt er zonder enige onderbouwing allerlei aannames aan mbt de verkoop, en gaat hier de hele Blokker holding een beetje zwart lopen maken.

Wellicht liep 'jullie' vestiging niet, en de rest wel, dat komt nou ook eenmaal voor, omdat locatie en factoren in je omgeving (concurrentie, doelgroep, etc) nou eenmaal een hele belangrijke factor zijn in de retail wereld.
we waren het best lopende filiaal. En dat terwijl we toch verlies maakte.

Ik geef Overvecht 3 jaar voordat heel de keten weg is. :W
pi_142772637
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2014 10:21 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

we waren het best lopende filiaal. En dat terwijl we toch verlies maakte.

Ik geef Overvecht 3 jaar voordat heel de keten weg is. :W
Nogmaals; je punt?
Plus vraag ik me af of jij inzicht hebt in jullie performance ten opzichte van de rest. En als het filiaal verlies maakte is het niet zo gek dat ze gaan saneren.

Des te knapper dat ze het hele merk nog weten te verpatsen.

Blokker _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')