Dank uquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:55 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Topic zoveel hierover.TS wint de prijs voor meest originele klacht van het jaar.
Jij bent goedkoper dan plastic.quote:
Jouw reacties worden ook steeds kutter doodduwer.quote:
komt door de warmte denk ikquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:03 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Jouw reacties worden ook steeds kutter doodduwer.
Maakt niet uit man, je moet deze klacht anders behandelen. Nu is een jonko wel belangrijk in jouw leven. Stel je voor dat wiet net zo duur was als saffraan hoe voelt de klacht nu?quote:
Was saffraan maar zo goedkoop per kilo als een autoquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:06 schreef nosmo_king het volgende:
[ afbeelding ]
knap duur, zelfs per kilo.
Volgens mij is het zelfs duurder dan koper..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:10 schreef Biekuh het volgende:
Ik weet niet of jullie het al wisten, maar ik heb het volgende gerucht gehoord.
Saffraan is duurder dan goud.
even een rekensom:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:10 schreef twiFight het volgende:
[..]
Was saffraan maar zo goedkoop per kilo als een auto
Ja, en zelfs duurder dan een geïmporteerde Aziatische vrouw. Misschien moet ik dat toch eens uitchecken i.p.v. saffraan kopen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Volgens mij is het zelfs duurder dan koper..
Ik zou groot inkopen, dan krijg je kwantumkorting. Ga voor de kiloknaller! krijg je wel stichting wakker mens op je dakquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:17 schreef Biekuh het volgende:
[..]
Ja, en zelfs duurder dan een geïmporteerde Aziatische vrouw. Misschien moet ik dat toch eens uitchecken i.p.v. saffraan kopen.
ehm...ik bedoel natuurlijk andersom...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef nosmo_king het volgende:
[..]
even een rekensom:
17995 pond = 22705 euro
de auto weegt 2110 kilo
prijs per kilo = 10,76
prijs saffraan: 1,50 euro per 0.05 gram, dat is 30000 euro per kilo
prijs goud per kilo; 30897 euro per kilo
conclusie: ja, saffraan is duurder dan goud
ja, is zeker zo. en dan zeggen ze dat toeval niet bestaat. ha!!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:21 schreef Enchanter het volgende:
goed topic , lijkt op deze
KLB / De prijs van Saffraan
het zijn twee meeldraadjes per bloem als ik het goed heb.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:25 schreef Piger het volgende:
Ik heb 10 van deze plantjes in mijn tuin staan. Hoezo goud groeit niet aan een boom/plant?
Kat pist er zojuist overheen. Daar gaat mijn pensioengeld.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:27 schreef Skv het volgende:
[..]
het zijn twee meeldraadjes per bloem als ik het goed heb.
Ik heb een auto van saffraan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef nosmo_king het volgende:
[..]
even een rekensom:
17995 pond = 22705 euro
de auto weegt 2110 kilo
prijs per kilo = 10,76
KLB / Afzetters bij de Albert Heijnquote:Op vrijdag 30 november 2012 17:25 schreef wise het volgende:
safraan is altijd heel duur geweest. Dit niet weten
Maar 17995 pond is toch 8997,5 kiloquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef nosmo_king het volgende:
[..]
even een rekensom:
17995 pond = 22705 euro
de auto weegt 2110 kilo
prijs per kilo = 10,76
jaquote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:58 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Maar 17995 pond is toch 8997,5 kilo
ja...lastig verhaal.quote:
De Ierse pond is al meer dan een decenium vervangen door de euro.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:06 schreef nosmo_king het volgende:
[..]
ja...lastig verhaal.
het schijnt namelijk zo te zijn dat er 2 soorten ponden bestaan.
maar dat is dan weer geen gewichtquote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:08 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
De Ierse pond is al meer dan een decenium vervangen door de euro.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan niet met monopoly geld betalen Gquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:15 schreef Rozevla het volgende:
Ik koop saffraan per vat.
Maar ik ben ook een ekte G met veel cash op zak
Ik veeg mijn reet af met briefjes van 100quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:17 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
Je kan niet met monopoly geld betalen G
Ik met mijn platinum card Gquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:18 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Ik veeg mijn reet af met briefjes van 100
beetje duur nietquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:21 schreef helleputschat het volgende:
Pure saffraan is goed te roken ook, in een pijpje.
quote:Saffraan is de naam van een plant en een specerij die hieruit gewonnen wordt. Het woord saffraan gaat terug op het Arabisch. In deze taal vindt men het woord asfar أصفر (vrouwelijke vorm: safra صفراء), dat geel betekent.
[..]
De plant, die niet in het wild voorkomt, werd al in de oudheid geteeld. Hij bloeit gedurende zo'n acht dagen in de herfst met violette bloemen. Elke bloem heeft drie bloedrode stampers en drie gele meeldraden.
[..]
De meeldraden van de saffraankrokus hebben geen culinaire waarde. De stampers worden handmatig geoogst voor de zeer kostbare saffraan, die zowel smaak- als kleurstof is.
[..]
Saffraan wordt onder meer toegepast in sauzen, rijst- en visgerechten, brooddeeg, desserts en melk. De grootste Europese saffraanconsument is tegenwoordig Spanje, waar het een onmisbaar ingrediënt is in de paella. Daarna komen Zuid-Frankrijk, Griekenland en andere landen rond de Middellandse Zee. De Italianen gebruiken saffraan in de risotto. Het is ook een belangrijk bestanddeel van fernet, een kruidige, bittere sterkedrank.
[..]
Saffraan is dankzij de crocine zowel een antidepressivum als een afrodisiacum en een antioxidant.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Saffraan
TL;DR? Saffraan is duur omdat je maar maximaal 3 x 4 = 12 'draadjes' per jaar per plant kan oogsten.quote:Saffron crocus grows to 2030 cm (812 in) and bears up to four flowers [..]
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Saffron
kutkickquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:09 schreef Florentius het volgende:
Als jij een manier weet om goedkoper 1.500.000 stampertjes uit 500.000 krokussen te halen dan kan je een hoop geld verdienen.
Dat is wat je moet verzamelen voor een kilo safraan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |