abonnement Unibet Coolblue
pi_148465594
volgens mij zit er zelf geen echte theeblaadjes in, maar vond m wel erg lekker



zit ook zwarte peper in waardoor die een beetje pittig is
  donderdag 8 januari 2015 @ 14:06:36 #152
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_148466479
yasmijnthee en de sinaasappel-kaneel van twinings, rooibos ben ik ook een fan van
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_148534611
Zelfgemaakte gemberthee. Heerlijk.
pi_148537409
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:01 schreef -Mellow- het volgende:


Een speciale liefde heb ik voor "puer" thee ( van oude theebomen ipv keine struikjes, wat na oogsten nog een tijdje wordt gefermenteerd, kort of lang) De smaak doet wat denken aan een muffe, vochtige kelder :P
Ik weet alleen niet waar in Nederland je goeie kunt krijgen want wat ik laatst in de toko kocht hier was echt ruk.
Puerh _O_ Topkwaliteit is heel moeilijk aan te komen, maar zeer acceptabele kwaliteit is wel te vinden. Ik haal het bij Simon Lévelt. Heel economische thee bovendien: je kunt steeds weer water opgieten, waarbij de trektijd steeds korter wordt. Die is toch al erg kort maar na een aantal keer opgieten is 1 a 2 seconden voldoende.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148539785
ziet er niet uit als heel hoge kwaliteit thee hoor.
pi_148539868
Het is acceptabel maar niet te vergelijken met een mooi blok Puerh van topkwaliteit.
pi_148597522
Een topic over thee en niemand noemt Lapsang Souchong?
  maandag 12 januari 2015 @ 14:09:04 #158
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_148604387
Ik vind Lapsang Souchong lekker. ^O^
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_148606757
Ik heb wel eens de Lapsang Souchong van Simon Levelt gehad maar lekker vond ik dat niet, dat rokerige was me veel te heftig. Ik zou wel eens een duurdere willen proberen nog. Vond hem wel super voor door het eten trouwens, bijvoorbeeld door een erwtensoep of andere winterkost. Perfect voor als je vegetarisch wil koken en zonder rookworst toch iets rokerigs erin wil hebben.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_148737398
Lady Grey van Twinings. Of was die al genoemd? Ben te lui om het hele topic door te lezen.
pi_148785314
Het is inmiddels 5 jaar geleden dat ik losse thee had gekocht bij een webshop.
Nu ben ik zelf een koffie persoon, maar af en toe heb ik een thee periode.

Nu ben ik naar de xenos gegaan en daar een thee mok gehaald met filter (6 euro).
3 meter naast de xenos zat zo'n simon levelt winkeltje.

Ik vraag om zwarte thee van goede kwaliteit , qua sterkte zoals breakfast tea in de GB.
Ik betaalde iets van 7,50 euro per 100 gram, dus blij naar huis, want ik heb nu thee dat van betere kwaliteit is dan de pickwick / lipton theezakjes...

Dus ik die thee in dat xenos filter gooien, kokend water erover en 4 minuten wachten...Smaakt die thee hetzelfde als een kopje thee van zo'n pickwick zakje. :?

Heb ik nu iets verkeerd gedaan, of ligt het aan simon levelt? :? :')
pi_148786793
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:10 schreef gargamelnl het volgende:
Het is inmiddels 5 jaar geleden dat ik losse thee had gekocht bij een webshop.
Nu ben ik zelf een koffie persoon, maar af en toe heb ik een thee periode.

Nu ben ik naar de xenos gegaan en daar een thee mok gehaald met filter (6 euro).
3 meter naast de xenos zat zo'n simon levelt winkeltje.

Ik vraag om zwarte thee van goede kwaliteit , qua sterkte zoals breakfast tea in de GB.
Ik betaalde iets van 7,50 euro per 100 gram, dus blij naar huis, want ik heb nu thee dat van betere kwaliteit is dan de pickwick / lipton theezakjes...

Dus ik die thee in dat xenos filter gooien, kokend water erover en 4 minuten wachten...Smaakt die thee hetzelfde als een kopje thee van zo'n pickwick zakje. :?

Heb ik nu iets verkeerd gedaan, of ligt het aan simon levelt? :? :')
lijkt me sterk dat zwarte thee hetzeflde smaakt als engelse thee. de engelse theezakjes die ik wel eens drink smaken meer... geen idee. maar anders!
pi_148786871
ehm lees op de site van pickwick dat hun english tea jig wel enkel zwarte thee betreft. ik had er een aroma oid bij verwacht :@
pi_148787247
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:56 schreef SuperFood het volgende:
ehm lees op de site van pickwick dat hun english tea jig wel enkel zwarte thee betreft. ik had er een aroma oid bij verwacht :@
Ik had gelezen op het grote boze internet en gehoord van een collega, dat thee in die pickwick zakjes rotzooi is, in vergelijking met losse thee van hoge kwaliteit. Normaal gesproken zou ik zelf naar een speciale thee toko gaan, maar ik woon in Emmen :') :') , dus het enige speciale dat we hebben is die simon en levelt toko. :') Oh jah, we hebben ook internet en zo in Drenthe, maar dan heb ik het niet gelijk in handen enzo.. -O-
pi_148787268
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:07 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Ik had gelezen op het grote boze internet en gehoord van een collega, dat thee in die pickwick zakjes rotzooi is, in vergelijking met losse thee van hoge kwaliteit. Normaal gesproken zou ik zelf naar een speciale thee toko gaan, maar ik woon in Emmen :') :') , dus het enige speciale dat we hebben is die simon en levelt toko. :') Oh jah, we hebben ook internet en zo in Drenthe, maar dan heb ik het niet gelijk in handen enzo.. -O-
nou als je het verschil niet proeft zou ik maar weer die goedkopere versie nemen in ieder geval ^O^
pi_148787376
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:08 schreef SuperFood het volgende:

[..]

nou als je het verschil niet proeft zou ik maar weer die goedkopere versie nemen in ieder geval ^O^
Niks ervan :( Ik ga nu weer over op lipton thee. Tot 13.00 uur koffie en daarna thee op het werk. Heb 4 soorten in de bureaulade liggen. _O_
pi_148921269
Ik heb wat blikken nodig voor losse thee.

Kan je wel bestellen, maar vroeg me af of er geen thee is die met blik wordt geleverd en ik dan kan hergebruiken.

(En die thee moet wel lekker zijn... :) )
pi_148923414
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:39 schreef trekker25 het volgende:
Ik heb wat blikken nodig voor losse thee.

Kan je wel bestellen, maar vroeg me af of er geen thee is die met blik wordt geleverd en ik dan kan hergebruiken.

(En die thee moet wel lekker zijn... :) )
koop gewoon losse blikken of glazen potjes. weckpotjes (met zo'n klik deksel) in een donker kastje ^O^
pi_148923710
Vaak schijt duur bij Blokker/hema. Misschien eens bij de action kijken.
pi_148925911
Ik wilde zeggen dat je lekker sterke Engelse thee gewoon bij Marks&Spencers kan halen, maar dat is best ver van Emmen ;(
Thee van Simon Levelt is niet echt sterk inderdaad tenzij je gewoon veel gebruikt :P
pi_148931030
Is er eigenlijk een ander merk thee dan Lipton die Russiche Earlgrey heeft?
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  Moderator donderdag 22 januari 2015 @ 07:29:53 #172
382129 crew  Donna
pi_148933980
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 21:26 schreef trekker25 het volgende:
Vaak schijt duur bij Blokker/hema. Misschien eens bij de action kijken.
Xenos heeft goedkope weckpotjes. :)
pi_148934475
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 07:29 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Xenos heeft goedkope weckpotjes. :)
Thanks. Als ik keer in de stad ben paar meenemen.
pi_148944793
quote:
Ik vraag om zwarte thee van goede kwaliteit , qua sterkte zoals breakfast tea in de GB.
Ik betaalde iets van 7,50 euro per 100 gram, dus blij naar huis, want ik heb nu thee dat van betere kwaliteit is dan de pickwick / lipton theezakjes...

Dus ik die thee in dat xenos filter gooien, kokend water erover en 4 minuten wachten...Smaakt die thee hetzelfde als een kopje thee van zo'n pickwick zakje. :?

Heb ik nu iets verkeerd gedaan, of ligt het aan simon levelt? :? :')
Thee van 7,50 per 100 gram zou zeker beter moeten smaken dan thee uit een supermarkttheezakje. Misschien eens naast elkaar proberen. Losse thee zal meestal voller en complexer van smaak zijn, theezakjesgruisthee smaakt wat simpeler en harder, wordt sneller wat wrang en bitter ook. Ook het mondgevoel kan anders zijn, goede thee heeft vaak een prettige textuur of 'dikte' in de mond. De basissmaak van zwarte thee is in principe natuurlijk hetzelfde, dus 'op het eerste gezicht' zul je misschien geen enorm verschil proeven. Vergelijk het met het verschil tussen wijn van E2,49 en van E5,99, het smaakt allebei naar wijn, maar er is echt wel een verschil in kwaliteit. Je zou eens een wat meer karakteristieke thee van Simon Levelt kunnen proberen, hun Yunnan Gold vond ik zelf wel goed en typisch van smaak. Sowieso zijn qua zwarte thee de Chinese soorten denk ik het 'leukst', je vindt er meer variatie in smaak dan bij bijvoorbeeld Assam of Ceylon.

Toch vind ik het meeste wat ik heb geprobeerd van Simon Levelt ook niet fantastisch. Ze doen wel alsof alles wat ze hebben het neusje van de zalm is, maar dat valt gezien hun prijzen wel mee. Net een categorie duurder (orde van 5-10 euro per 50 gram) vind ik thee veel interessanter worden. Kun je duur vinden maar als je het uitrekent is het toch maar een paar dubbeltjes per kopje. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door naamdrager op 22-01-2015 15:44:49 ]
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:07:29 #175
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_148949051
Om thee te bewaren (en een hoop andere dingen) gebruik ik gewoon glazen "afval" potjes. Van honing, augurken, jam etc.
Ik vind het nogal idioot om die dingen weg te gooien en vervolgens bij de Xenos oid nieuwe potjes te gaan kopen 8)7
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')