abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142653410
Vorig jaar juli hebben we een huisje gekocht en hebben we hard geroepen dat we dit jaar de tuin zouden aanpakken. Ongeveer een maand geleden zijn we dan ook aan de slag gegaan.

Verwacht geen sneltreintopic, verwacht geen hoogstandjes en verwacht dus ook absoluut geen parel van een tuin aan het einde van de rit. Er is namelijk vrijwel geen budget, we hergebruiken zoveel mogelijk, we houden helemaal niet van onderhoud en we doen eigenlijk alles met zijn tweetjes, waar vooral SD de hardste werker is. En dat moet allemaal naast onze banen van 40-60 uur in de week en wij vinden het allebei ook fijn om wel eens met de voetjes hoog op de bank te hangen.

Laten we eerst maar eens beginnen met hoe het was, maar stom genoeg heb ik geen voor-foto's gemaakt, dus laat ik de foto's zien die zijn gemaakt toen het huis de verkoop in ging.

Ik kreeg soms zin om mezelf op de borst te kloppen met bijbehorende oerwoud-geluiden.
Het huis heeft meer dan een jaar te koop gestaan, zonder dat er veel (of ik denk zelfs niets) aan de tuin is gedaan. Dus bedenk er even bij dat toen wij het kochten alle planten héél behoorlijk terug gesnoeid moesten worden en bedenk er ook even een hele hoop onkruid bij. Elke keer als we weer iets gesnoeid hadden, kwamen we weer een nieuw plantje tegen.
pi_142653435
De laatste stand is ongeveer dit:

pi_142655662
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:32 schreef Anne het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een aandachtsgeile poes. Lijkt die van ons wel. :P
  Boks-Chick woensdag 23 juli 2014 @ 21:22:00 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_142655869
Zie de poezels _O_
Welke is dat? Dushi?
lolwut
pi_142655922
Ik merk het nu pas op _O- ! Dat is Dushi inderdaad. De ander is overigens net zo aandachtsgeil heur:

Boks-Chick woensdag 23 juli 2014 @ 21:31:52 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_142656271
O+ !
lolwut
pi_142659459
Zie die kat eens prominent op de foto voorkomen :D
#geen
pi_142807601
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ligt er strak in zo te zien.. Wat ga je nog in de tuin zetten om t gezelliger te maken?
pi_142807653
quote:
17s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:33 schreef Juup© het volgende:
Nog niet klaar? 8-)
SD doet er wat langer over, de vorige keer dat iemand de tuin afmaakte van een huisje met Anne.................

;)
pi_142809058
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:08 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

SD doet er wat langer over, de vorige keer dat iemand de tuin afmaakte van een huisje met Anne.................

;)
Flauwe opmerking, maar de tuin waar jij op doelt is nooit afgemaakt in mijn bijzijn, dus SD is veilig *; .

De achtertuin is inmiddels compleet bestraat ^O^. Maar het gaat inderdaad een beetje langzaam, gewoonweg omdat SD veel werkt. Daarom gaan we nu toch maar eens kijken naar (een professioneel) iemand die kan helpen.

Ik heb "met een heel klein budget" dus maar uit de TT gehaald, want dat is eigenlijk niet meer van toepassing, vind ik zelf.

quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:06 schreef Kater79 het volgende:

[..]

Ligt er strak in zo te zien.. Wat ga je nog in de tuin zetten om t gezelliger te maken?
Zelfgemaakte plantenbakken van het steigerhout op deze foto in ieder geval:

Die zien er inmiddels al een stuk anders uit, aangezien we er overheen gereden hebben, gelopen, gewerkt, etcetera. Maar dat vind ik juist wat hebben :P.
pi_142809595
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:50 schreef Anne het volgende:

[..]

Flauwe opmerking, maar de tuin waar jij op doelt is nooit afgemaakt in mijn bijzijn, dus SD is veilig *; .
Je moest lachen, geef maar toe ;)

Nee hoor zonder gekheid, ziet er prima uit deze tuin!
pi_142825005
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:50 schreef Anne het volgende:

[..]

De achtertuin is inmiddels compleet bestraat ^O^. Maar het gaat inderdaad een beetje langzaam, gewoonweg omdat SD veel werkt. Daarom gaan we nu toch maar eens kijken naar (een professioneel) iemand die kan helpen.

Ik heb "met een heel klein budget" dus maar uit de TT gehaald, want dat is eigenlijk niet meer van toepassing, vind ik zelf.

[..]

Zelfgemaakte plantenbakken van het steigerhout op deze foto in ieder geval:

[ afbeelding ]

Die zien er inmiddels al een stuk anders uit, aangezien we er overheen gereden hebben, gelopen, gewerkt, etcetera. Maar dat vind ik juist wat hebben :P.
Aha das wel een goed idee! Check mn topic "tuin bestraten met betontegels 40x60" dan doe je misschien nog wat ideeen op ;)
pi_142839484
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:17 schreef Kater79 het volgende:

[..]

Aha das wel een goed idee! Check mn topic "tuin bestraten met betontegels 40x60" dan doe je misschien nog wat ideeen op ;)
Die heb ik allang gezien ;) :P.
pi_142948137
Gisteren heb ik met de hogedrukspuit de laatste drie stoelen afgedaan.

Straks komt mijn vader om samen met mij alles nog te logen :Y. Ben zeer benieuwd hoeveel schoner het daar nog van gaat worden. En daarna mag ik aan het schuren :P :X.

SD heeft ook al bangkirai-olie voor mij gehaald, dus ik kan vooruit ^O^.
pi_142948508
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
^O^ mooi zeg!!
Werewolf
pi_142957321
Dat logen doe ik nooit meer :'). Ik keek net in de spiegel en heb gewoon een gaatje op het topje van mijn neus }:|.
Daarnaast is het ook niet raadzaam om dit met een t-shirt aan te doen. De 2e ronde heb ik, hoe warm het helaas ook is, toch maar een shirt met lange mouwen aangedaan, aangezien ik onder de bultjes/blaartjes zit.

Wat een naar spul zeg :X.

Het resultaat:

Later wellicht een betere foto; ik heb er even geen puf voor :P.

Er kwam ontzettend veel rotzooi vanaf ^O^, maar de grove plekken hebben we er nog steeds niet uitgekregen helaas. Geen idee wat iemand erop heeft gesmeerd, maar het is in ieder geval behoorlijk hardnekkig. Maar ik vind het mooi geweest: Schuren, daarna in de olie en daarna met mijn dikke kont erop zitten en hangen om op een andere manier van het zonnetje te kunnen genieten.
pi_142996899
De status van de bestrating van de oprit vandaag:

Nog niet helemaal af dus, maandagochtend komen ze het afmaken :Y !

We hadden ook nog een hele hoop zand te veel (een halve aanhanger vol zeg maar, hieronder ook op de foto te zien), maar daar hebben we een tweetal overburen blij mee kunnen maken ;).

En meteen ook kennis kunnen maken met deze (redelijk nieuwe) overburen (en zij zijn dan weer zo aardig om aan te geven dat we altijd hun kiepaanhanger mogen lenen, ditdat ^O^).

We hebben blijkbaar alleen niet zo goed gerekend, want we houden 2 pallets vol met bestrating over :D.
Ik ga maar even navraag doen of de leverancier ze terug wil nemen.

pi_142996935
Oh en blij dat ik de houten meubels op karton heb gegooid.
Door de regenbui kwam er nog steeds bruine troep vanaf :X en dat gaat helaas echt in de bestrating zitten en krijg je er niet uit met wat water.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:21:55 #20
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_142999512
Heerlijk, zo'n roze tuin. :D O+ Zie je niet vaak.
Ik denk niet dat ik mijn man zo gek zou krijgen.

Ik vind het wel tof!
Zou het zelf wat natuurlijker houden, maar dat is een kwestie van smaak, natuurlijk. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 3 augustus 2014 @ 15:58:28 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_143017848
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Heerlijk, zo'n roze tuin. :D O+ Zie je niet vaak.
Ik denk niet dat ik mijn man zo gek zou krijgen.

Ik vind het wel tof!
Zou het zelf wat natuurlijker houden, maar dat is een kwestie van smaak, natuurlijk. :)
Zeg je nou dat ik gek ben? }:|

En beton is heel natuurlijk; dat komt in Maastricht uit de grond O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_143042364
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 19:57 schreef Anne het volgende:
We hebben blijkbaar alleen niet zo goed gerekend, want we houden 2 pallets vol met bestrating over :D.
Ik ga maar even navraag doen of de leverancier ze terug wil nemen.

[ afbeelding ]
Voor een ex stratenmaker is dat wel een beetje schandalig natuurlijk _O- :X
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:38:38 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_143097804
Mwoah, is op zich wel redelijk te verklaren denk ik, want ik had ivbm de schuine kanten in sowieso de achtertuin, 10% extra gerekend, dat is bijna een pak. Maar omdat ik redelijk efficiënt heb gepuzzeld met dichtslijpen, had ik van het beroerdste stuk (de achtertuin) net aan een kruiwagentje knipafval. En volgens mij is er met het omruilen van de bestrating domweg een heel pak bijgedaan door excluton, want ik kreeg alleen maar volle pakken, en geen klus erbij, want pakken delen en/of afstapelen doen ze niet op de fabriek. :)

Ik zal eens narekenen hoeveel vierkante meters we van van hen geleverd hebben gekregen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 07-08-2014 01:21:41 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:26:20 #24
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_143105136
gemiddeld zit er volgens mij toch 10m2 op een pallet. Iig met betonklinkers.
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:20:18 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_143151434
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:26 schreef boertie het volgende:
gemiddeld zit er volgens mij toch 10m2 op een pallet. Iig met betonklinkers.
Op een pallet betonklinkers (BKK's) zitten er 576 als ik me niet vergis (ooit eens bij een groothandel in tuinmaterialen gewerkt), 12 lagen van 48 stuks.

In deze pakken zitten ook 12 lagen van 1.20 bij 0.80, dus ook 11.52 meter, en ze hebben 10 pakken gebracht. klopt dus aardig, ik dacht eerder dat er meer in een pak zat, maar dat blijkt mee te vallen.. Volgens mij hebben we 110 meter gekocht, dus hebben we er 5 teveel gekregen, en had ik op 11 meter afval gerekend wat ik dus lang niet gemaakt heb.

Ach ja, we gooien het gewoon op MP, kijken of er liefhebbers voor zijn, en anders denk ik dat de leverancier het wel terug wil.. hoe dan ook; het is iig een meevallertje :)

In de aanbieding; 23 M² mooie stenen ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')