Het koelt en het ontvochtigt. Het is heerlijk. Er zit niets onaangenaams aan.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Vind de lucht daar altijd zo onaangenaam van worden.
Wel als je tot nu toe alleen airco-lucht gewend bent van airco's die niet juist gebruikt worden of niet regelmatig worden gereinigd en voorzien van nieuwe filters.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het koelt en het ontvochtigt. Het is heerlijk. Er zit niets onaangenaams aan.
Twinkle... door de googlen kwam ik dit topic tegen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ben het zat! De zoveelste avond op rij dat kindje niet kan slapen door de warmte. Ondanks dat we de hele dag alles potdicht hebben gehouden, is het op haar kamertje 31 graden.
Op haar kamertje staat de zon vanaf een uurtje of 13, en die schijnt nu dus nog steeds.
Vorig jaar hebben we over het hele huis nieuwe kozijnen laten plaatsen. Expres ook gekozen voor het beste isolerende glas wat er is. Momenteel heb ik de ventilator op haar kamertje staan.
Sowieso moeten er nog nieuwe gordijnen komen op haar kamertje. Dus ik dacht: laten we het dan gelijk goed aanpakken. Momenteel heeft ze rolluiken voor de ramen hangen. Je merkt dat daar veel warmte achter blijft hangen, maar helaas onvoldoende om het aangenaam te houden op haar kamertje.
Nu wil ik dus, mede omdat de rolgordijnen toch nog licht doorlaten, sowieso verduisterende gordijnen. Maar betekent verduisterend gelijk warmte werend?
En in welke kleur kan ik ze dan het beste nemen? Een donkere kleur, of juist een lichtere kleur? Ik ben geneigd om te zeggen een lichtere kleur, omdat donker warmte doorlatend is. Maar gaat die vlieger in dit geval ook op?
Geld is niet direct een issue, al vond ik de prijzen van Verosol te gortig, om maar een prijsindicatie af te geven.
Kan ik de ellende deels terug dringen door bijvoorbeeld dubbel gevoerde verduisterende gordijnen in een lichte kleur te kiezen? Wat is jullie idee hierover?
Zodra de zon weg is zetten we overigens alles tegen elkaar open. Maar de zon op haar kamer, die staat er dus vanaf 13 uur totdat ie onder gaat.
'Warmtewerend' is een nogal ingewikkelde term. Een verduisterend gordijn isoleert beter dan een niet verduisterend gordijn. Maar een verduisterend gordijn absorbeert vrijwel alle invallende zonlicht, waardoor de temperatuur op de kamer toeneemt. Leuk in de winter, beroerd in de zomer. Zeker als je dan ook nog HR+(+) glas hebt, wat hetzelfde effect heeft: warmte binnenlaten maar niet meer vrijlaten).quote:Op maandag 4 mei 2015 11:26 schreef Saisai het volgende:
verduisterende gordijnen zijn wel degelijk warnmtewerend, ik verbaas me over de reacties hierboven
De kleur maakt niet zoveel uit. Verduisterende gordijnen bestaan uit twee stoffen, een verduisterende stof en een tweede stof voor de 'mooi'.
Aangezien je al luiken hebt voor de ramen, vraag ik me af hoeveel meer het gaat werken, de verduisterende gordijnen, maar het proberen waard. Wat je ook nog zou kunnen proberen is warmtewerende folie op de ramen.
Aangezien de warmte achter de luiken blijft hangen, zou het kunnen dat de hitte juist dóór die luiken blijft hangen? Misschien kun je het eens proberen met de ramen open + verduisterende gordijnen.
Een verduisterend gordijn spiegelt juist enorm. IKEA zonwerende rolgordijnen worden vaak voor thuisbioscopen gebruikt bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:07 schreef Pfooh het volgende:
[..]
'Warmtewerend' is een nogal ingewikkelde term. Een verduisterend gordijn isoleert beter dan een niet verduisterend gordijn. Maar een verduisterend gordijn absorbeert vrijwel alle invallende zonlicht, waardoor de temperatuur op de kamer toeneemt. Leuk in de winter, beroerd in de zomer. Zeker als je dan ook nog HR+(+) glas hebt, wat hetzelfde effect heeft: warmte binnenlaten maar niet meer vrijlaten).
Als eerste moet je, zoals al gezegd, zorgen voor een witte of zilveren achterkant. Een donkere achterkant reflecteert geen licht. En verder altijd gordijnen dicht en ramen wijd open als de zon schijnt.
Sommige verduisterende gordijnen spiegelen. Ik heb hier verduisterende gordijnen hangen die zijn aan beide zijden vrij donker, met daartussen zwarte verduisteringsstof. Gewoon van de Hema. En die dingen worden warm als de zon erop staat.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:13 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Een verduisterend gordijn spiegelt juist enorm. IKEA zonwerende rolgordijnen worden vaak voor thuisbioscopen gebruikt bijvoorbeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |