Nee, het is ook allemaal zwaar over the top zoals het momenteel gaat. Er wordt gedaan alsof er helden binnen worden gehaald die ons land behoed hebben voor de ondergang, terwijl het "slechts" slachtoffers zijn van een ramp.quote:Op woensdag 23 juli 2014 18:47 schreef Kandijfijn het volgende:
Tenslotte de vraag, ben ik nu een harteloze klootzak omdat het mij allemaal heel weinig kan deren?
Val mij er niet mee lastigquote:Op woensdag 23 juli 2014 19:06 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik word nog misselijker van dat verzuurde gelul.
Laat mensen toch gaan man, jij hebt er geen behoefte aan, iemand anders wel.
Leven en laten leven!
Ik doe dat ook. En als ik mensen zou kennen die geliefden hebben verloren daar in de Oekraine zou ik ze oprecht condoleren, met alles er op en er aan wat te doen gebruikelijk is.Je hebt vrienden in voor en tegenspoed. Lachen en huilen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:10 schreef Myrr het volgende:
[..]
Kijk, jij bent dan weer gewoon sneu. Een minuut stilte is volledig terecht en dat de vlag halfstok hangt ook. Als iemand anders een dierbare verliest dan hou je daar ook rekening mee (althans, ik doe dat. En ik vraag naderhand ook hoe het met ze gaat e.d.).
quote:Giel Beelen herdenkt slachtoffers MH17
van onze redactie
3FM-dj Giel Beelen brengt een muzikaal eerbetoon aan de 298 slachtoffers van vliegramp MH17.
"De wereld heeft vandaag extra veel liefde nodig. Dat kan met een knuffel, dat kan met een lief berichtje, dat kan door een liedje aan te vragen", schrijft Giel op zijn website.
De dj wil een "muzikaal monument" opstellen met 298 liedjes. Hij gaat elke dag een nummer draaien om stil te staan bij de ramp en roept al zijn luisteraars op om liedjes door te geven die steun bieden.
Het eerste nummer van het eerbetoon, I Say A Little Prayer For You (Aretha Franklin), is door Giel zelf gekozen.
Gielquote:Op woensdag 23 juli 2014 20:27 schreef Terreros85 het volgende:
Ik moet helemaal huilen van dit zulke berichten.
[..]
Denk je zelf dat er een verband is tussen de extreme aandacht die dit allemaal krijgt in de media en het feit dat jij er onverwacht veel "last" van hebt?quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:35 schreef vera166 het volgende:
Ik heb zelf onverwacht veel 'last' van de gebeurtenis, denk er veel aan en vooral aan de achterblijvende familie/vrienden.
Misschien een beetje. Maar aan de andere kant; iemand die zijn/kind verliest vind ik ook altijd ontzettend erg. En wel zo erg dat ik er regelmatig bij stil sta zegmaar. Dat krijgt veel minder/geen media aandacht.quote:Op woensdag 23 juli 2014 20:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Denk je zelf dat er een verband is tussen de extreme aandacht die dit allemaal krijgt in de media en het feit dat jij er onverwacht veel "last" van hebt?
Valt anders wat rouw op je dakquote:Op woensdag 23 juli 2014 20:21 schreef CookieSlikker het volgende:
Ik sluit mij aan.
Heel erg triest dat dit is gebeurd, maar betrek mij er niet bij om te gaan rauwen. (Zoals de TV doet; Heel NL leeft mee)
quote:Op woensdag 23 juli 2014 18:51 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik denk dat dit het wel samenvat. Laat mensen het verwerken zoals zij dat willen. Op mijn mening (en jouw mening) zitten zij niet te wachten.
Ik vind het indrukwekkend en mooi om te zien hoe wij als land de slachtoffers zo hun laatste eer bewijzen, nadat zij dagenlang volkomen eerloos in het gras hebben gelegen. Waarin een klein land toch groot kan zijn.
Dat er een paar mensen misschien niet oprecht zijn, tsja...ik vind het sneu om daar dan de nadruk op te leggen. Alsof het daar allemaal om gaat vandaag.
Juistem.quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:09 schreef spelletjesman het volgende:
[..]
Met die redenatie kan je al dat soort zaken wel afdoen als gezeik van anderen die het maar dom vinden dat het uberhaupt zo is. Bij dit soort zaken gaat het er toch om dat je je irriteert eraan dat het zo overdreven wordt. Niet eraan an sich dat je een minuut stil moet zijn. Maar de achterliggende reden.
Dat 'verwerken' van anderen wordt ons dus opgedrongen hé. Wij mogen het niet 'niet' verwerken want anders zijn we 'respectloos'.quote:
Afgezien van de term 'politiek correct' die intens gebruikt en misbruikt wordt, ben ik het met je post eens.quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:56 schreef beerten het volgende:
[..]
Ik doe dat ook. En als ik mensen zou kennen die geliefden hebben verloren daar in de Oekraine zou ik ze oprecht condoleren, met alles er op en er aan wat te doen gebruikelijk is.Je hebt vrienden in voor en tegenspoed. Lachen en huilen.
Maar dit zijn mijn vrienden niet. Ik ken niemand, heb niets met niemand. Ontzettend kut voor deze mensen. Het zal je maar gebeuren. je zoon uit de lucht geschoten door een of andere bezopen oostbloklul die dood en verderf zaait omdat ie zich verveelt.
Maar het zal me verder aan mijn reet roesten dit. Er gebeuren in de wereld iedere veel gekkere dingen. Palestijnen die hun eigen kinderen als levend schild gebruiken. Maar dat vergelijk mag ik niet trekken van al die politiek correcte schijnheilige burgers. Want oh oh, dit is zo erg en ze konden er niets aan doen. 99% van alle andere oorlogslachtoffers ook niet. Maar dta mag ik niet zeggen, is niet correct.
Zoals TS reeds getikt heeft: 1 dag huilen we lekker in de massa mee omdat het sociaal wenselijk is. En de rest van het jaar gaat ieder zijn eigen egoïstische gang maar en kijken we niet naar elkaar om.
En daar doe ik wel iets aan. De medemens, gedurende het gehele jaar. Zonder ribbon, profielfoto, retweet of weet ik wat.
Ik ben niet onmenselijk. Ik heb alleen een enorme pleurishekel aan politiek correct neuzelende mensen.
van wie niet? stel je niet aan zeg.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:11 schreef spelletjesman het volgende:
[..]
Dat 'verwerken' van anderen wordt ons dus opgedrongen hé. Wij mogen het niet 'niet' verwerken want anders zijn we 'respectloos'.
Van o.a. de mensen die bepalen dat er 1 minuut stilte komt waar maar naar verhouding weinig mensen oprecht achter staan. Niet alles is aanstellen, ook al laat jij je emoties gewoon weer de overhand nemen.quote:
Waarom denk je dat 50% van de mensen langs die stoet met de camera in de hand stond. Konden ze op sociale media laten zien hoe erg ze wel niet meeleven en hoe diep het hen raakt. En hoe communiceer je dat beter naar al je volgers dan gewoon een goede selfie van jezelf maken met een leuke lach op je kop?quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:17 schreef ikweetzelf het volgende:
Wat ik zo typisch vond: mensen op Facebook die op donderdag en vrijdag foto's posten terwijl ze aan t feesten zijn, geen woord over de ramp, maar vandaag zijn ze aan het rouwen, profielfoto veranderd enz.
Als je echt rouwt dan hoeft dat volgens mij niet aan de grote klok gehangen te worden.
Is dat dan zo moeilijk voor jou dat je er zelfs om meent te moeten klagen?quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:19 schreef spelletjesman het volgende:
[..]
Van o.a. de mensen die bepalen dat er 1 minuut stilte komt waar maar naar verhouding weinig mensen oprecht achter staan. Niet alles is aanstellen, ook al laat jij je emoties gewoon weer de overhand nemen.
dan ben je geen minuut stil. egocentrisch gezeik van mensen die zichzelf zo belangrijk vinden dat ze -net als de emotionele mensen die blijkbaar van meelopen worden beschuldigd- dat even aan iedereen moeten laten weten dat ze het overdreven vinden. beiden hypocriet en ongepast.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:19 schreef spelletjesman het volgende:
[..]
Van o.a. de mensen die bepalen dat er 1 minuut stilte komt waar maar naar verhouding weinig mensen oprecht achter staan. Niet alles is aanstellen, ook al laat jij je emoties gewoon weer de overhand nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |