Nee, standaard dingen als zout en peper. En een beetje kaneel. En gesnipperde ui natuurlijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:09 schreef Che_ het volgende:
Peunage, gebruiken jullie ook speciale kababkruiden?
Kaneel.. Barbaar..quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:13 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, standaard dingen als zout en peper. En een beetje kaneel. En gesnipperde ui natuurlijk.
Achteraf kun je er Sumak op doen.
Kaneel i.c.m lamsvlees is echt fuckinnngggggg lekker. Brengt echt smaak van het vlees naar boven.quote:
Ik zeg toch... Arabierenquote:
quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik zeg toch... ArabierenAbrikozen, kaneel in eten..
On the other hand, jij deed ook zo toen ik kerrie in mn kofte had gedaan. Ze waren heerlijk..
Jullie praten zo omdat jullie dat niet hebben gehad. Ga!quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:18 schreef Bortecinem het volgende:
Ja ook dat is barbaars idd. Maar doe liever kerrie dan kaneel in/op mijn vlees.
Weleens vlees gegeten bij een tata restaurant? Het vlees is bijna niet gekruid, maar zo lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:20 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik kijk wel eens van die eetprogramma's op de Turkse tv en heel vaak komen ze bij zo'n tent waar ze blijkbaar hele lekkere köfte of kebab maken, maar dan zeggen ze dat ze er helemaal geen kruiden in doen, behalve wat zout, maar dat het geheim in de kwaliteit van hun vlees zit. Weet niet hoe dat zit. Is het te doen zonder kruiden? Kennelijk wel als je vlees goed is.
De Mocro van de Mocrowinkel hier had een keer de verkeerde kruiden meegegeven aan mijn moeder. Ipv zwarte peper was het een mengsel van kaneel en zwarte peper volgens mij.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:19 schreef Crip het volgende:
[..]
[..]
Jullie praten zo omdat jullie dat niet hebben gehad. Ga!
Eind 2013 heb ik na 14 jaar afscheid genomen van m'n bril/contactlenzen. Volgens mij is er ergens in LIF wel een topic over ooglaserbehandelingen waar ik iets heb gepost.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Heb je het zelf laten doen? Zo ja, je hebt vast wel ergens op fok! Je ervaring uitgetypt?
Probeer maar met een beetje kaneel.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:18 schreef Bortecinem het volgende:
Ja ook dat is barbaars idd. Maar doe liever kerrie dan kaneel in/op mijn vlees.
Hhhhhhhhhhhhh, maar kaneel doe je maar een heel klein beetje. Dat proef je niet brengt alleen de smaak van het vlees meer naar boven.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De Mocro van de Mocrowinkel hier had een keer de verkeerde kruiden meegegeven aan mijn moeder. Ipv zwarte peper was het een mengsel van kaneel en zwarte peper volgens mij.
Mijn moeder had er een hele batch icli kofte meegemaakt. Alles voor niks geweest. En je moet eens weten hoe lang het maken van icli kofte duurt.
Echte Adana kebab wordt ook zonder kruiden gemaakt. Alleen gemalen rode pepers (niet die aci). Je moet goed schoongemaakt lamsvlees hebben (geen peesjes etc) en daar staartvet doorheen kneden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:20 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik kijk wel eens van die eetprogramma's op de Turkse tv en heel vaak komen ze bij zo'n tent waar ze blijkbaar hele lekkere köfte of kebab maken, maar dan zeggen ze dat ze er helemaal geen kruiden in doen, behalve wat zout, maar dat het geheim in de kwaliteit van hun vlees zit. Weet niet hoe dat zit. Is het te doen zonder kruiden? Kennelijk wel als je vlees goed is.
Nee, het was walgelijk. Is gewoon net als drop. Je moet eraan gewend zijn wil je het kunnen waarderen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:23 schreef Crip het volgende:
[..]
Hhhhhhhhhhhhh, maar kaneel doe je maar een heel klein beetje. Dat proef je niet brengt alleen de smaak van het vlees meer naar boven.
Kaneelquote:Op woensdag 23 juli 2014 23:13 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, standaard dingen als zout en peper. En een beetje kaneel. En gesnipperde ui natuurlijk.
Achteraf kun je er Sumak op doen.
Dafuq! Sowieso te veel.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:25 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, het was walgelijk. Is gewoon net als drop. Je moet eraan gewend zijn wil je het kunnen waarderen.
Inderdaad. Kwaliteitsvlees, goed schoonmaken en staartvet maken het verschil, denk ik.quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Echte Adana kebab wordt ook zonder kruiden gemaakt. Alleen gemalen rode pepers (niet die aci). Je moet goed schoongemaakt lamsvlees hebben (geen peesjes etc) en daar staartvet doorheen kneden.
Best meat ever.
Kofte doen we wel kruiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |