abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145845788
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:51 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Aah oké, als het zo makkelijk is word het toch niet meer leuk?
persoonlijk vind ik dat van openttd ook wel jammer, ik maak veels te snel/makkelijk erg veel winst.

sure, een aangepaste game starten met breakdowns en vertragingen op hellingen en zo maakt het al een stukje lastiger, maar zelfs dan kan ik goede winsten maken..
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:03:25 #127
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145845830
Winst maken moet je ook niet als doel nemen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145846106
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:03 schreef Bart het volgende:
Winst maken moet je ook niet als doel nemen.
dat is het hele doel van het spel: transport netwerk maken en winst maken..
je netwerk efficienter maken is leuk dat het kan, maar totaal niet nodig.. (en, met genoeg geld, ook nog makkelijk zat)
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:16:28 #129
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145846188
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:13 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is het hele doel van het spel: transport netwerk maken en winst maken..
je netwerk efficienter maken is leuk dat het kan, maar totaal niet nodig.. (en, met genoeg geld, ook nog makkelijk zat)
Waar staat dat dat het doel van het spel is? Je kunt jezelf elk doel geven wat je wil. En een station maken waar honderden treinen uit alle kanten van de map naartoe rijden vloeiend laten draaien, zowel qua aanvoer als afvoer, dat is niet makkelijk, ongeacht hoeveel geld je hebt. Dat is puzzelen en technieken gebruiken die het spel niet standaard aanbiedt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145846470
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:16 schreef Bart het volgende:

[..]

Waar staat dat dat het doel van het spel is?
quote:
OpenTTD is a free and open source 'urban planning and business simulation game', in which the player aims to earn money through transportation of passengers and freight by road, rail, water and air
, wikipedia; en dat is ook logisch wnt het is een management game
quote:
Je kunt jezelf elk doel geven wat je wil.
uiteraard
quote:
En een station maken waar honderden treinen uit alle kanten van de map naartoe rijden vloeiend laten draaien, zowel qua aanvoer als afvoer, dat is niet makkelijk, ongeacht hoeveel geld je hebt. Dat is puzzelen en technieken gebruiken die het spel niet standaard aanbiedt.
mja, als ik zie hoe makkelijk ik een productieketen opzet die soepel draait valt het imho allemaal wel mee.. maar daar verschillen we vast gewoon van mening :)
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:30:10 #131
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145846550
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:26 schreef mschol het volgende:

[..]

[..]

, wikipedia; en dat is ook logisch wnt het is een management game

[..]

uiteraard

[..]

mja, als ik zie hoe makkelijk ik een productieketen opzet die soepel draait valt het imho allemaal wel mee.. maar daar verschillen we vast gewoon van mening :)
Valt mee? Dan ben je wel heel goed hoor, als je op een 1024x1024 map met medium industry alle kolen van alle kolenmijnen op de hele map per trein naar één energiecentrale vervoert, zonder enige opstopping/file ergens. Ik speel het spel nog maar een jaar of 20 en dat lukt mij echt niet zo maar even.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145847179
2024x2024 maps zijn leuker geloof me :P met veel water D:
halltojes
pi_145852962
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:30 schreef Bart het volgende:

[..]

Valt mee? Dan ben je wel heel goed hoor, als je op een 1024x1024 map met medium industry alle kolen van alle kolenmijnen op de hele map per trein naar één energiecentrale vervoert, zonder enige opstopping/file ergens. Ik speel het spel nog maar een jaar of 20 en dat lukt mij echt niet zo maar even.
Das ook het leukste onderdeel van openTTD voor mij.
Dan moet wel deze https://wiki.openttd.org/Change_station_spread setting op 64. anders heb je gewoon niet genoeg ruimte om bij een fabriek de invoer en uitvoer te kunnen regelen :D

Dit weerhield mij ook ervan op de fokserver te spelen..
Is dit onlangs al aangepast? :p
newb
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:17:59 #134
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_145856679
je kunt echt weken tweaken aan een lijn met vele sporen en honderden treinen die naar 1 punt gaan om te lossen vanaf bijvoorbeeld alle boortorens op de map.. daar komt nooit een eind aan
er is altijd wel ergens een punt waar opstoppingen komen, als je de andere hebt opgelost..
het doel is dan het zo soepel laten lopen van de mega transportstroom, en die winst is dan enkel en alleen nog maar een mooie graadmeter.
minder winst = een probleem ergens..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:25:40 #135
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_145856943
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:11 schreef WvdL het volgende:

[..]

Das ook het leukste onderdeel van openTTD voor mij.
Dan moet wel deze https://wiki.openttd.org/Change_station_spread setting op 64. anders heb je gewoon niet genoeg ruimte om bij een fabriek de invoer en uitvoer te kunnen regelen :D

Dit weerhield mij ook ervan op de fokserver te spelen..
Is dit onlangs al aangepast? :p
je kunt natuurlijk makkelijk een station maken van 20 sporen breed, leuk voor de eerst komende treinen, maar die vertrekken ook weer eens, en moeten dan weer allemaal op 1 of 2 sporen terecht komen, dat verstopt als een malle, en aankomende treinen zullen dan niet het station kunnen binnenrijden..
klinkt raar misschien, maar investeer in een (minimaal) 4 sporen baan rondom de map, en maak die 1 richting, en maak je (12 sporen) stations uitgang 4x3 sporen, dat loopt lekker door..
zoiets is trouwens heel goed te doen als je samen speelt met iemand..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:26:51 #136
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145856992
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:17 schreef mickeyD het volgende:
je kunt echt weken tweaken aan een lijn met vele sporen en honderden treinen die naar 1 punt gaan om te lossen vanaf bijvoorbeeld alle boortorens op de map.. daar komt nooit een eind aan
er is altijd wel ergens een punt waar opstoppingen komen, als je de andere hebt opgelost..
het doel is dan het zo soepel laten lopen van de mega transportstroom, en die winst is dan enkel en alleen nog maar een mooie graadmeter.
minder winst = een probleem ergens..
precies.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145857295
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:30 schreef Bart het volgende:

[..]

Valt mee? Dan ben je wel heel goed hoor, als je op een 1024x1024 map met medium industry alle kolen van alle kolenmijnen op de hele map per trein naar één energiecentrale vervoert, zonder enige opstopping/file ergens. Ik speel het spel nog maar een jaar of 20 en dat lukt mij echt niet zo maar even.
Lol, jij had TT ook al in 1994? :)
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:51:58 #138
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145857809
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Lol, jij had TT ook al in 1994? :)
Uiteraard :Y.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145859940
quote:
6s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:51 schreef Bart het volgende:

[..]

Uiteraard :Y.
We worden oud...
  donderdag 23 oktober 2014 @ 19:10:40 #140
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_145860242
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

We worden oud...
Dat ook ;(.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_145861851
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:25 schreef mickeyD het volgende:

[..]

je kunt natuurlijk makkelijk een station maken van 20 sporen breed, leuk voor de eerst komende treinen, maar die vertrekken ook weer eens, en moeten dan weer allemaal op 1 of 2 sporen terecht komen, dat verstopt als een malle, en aankomende treinen zullen dan niet het station kunnen binnenrijden..
klinkt raar misschien, maar investeer in een (minimaal) 4 sporen baan rondom de map, en maak die 1 richting, en maak je (12 sporen) stations uitgang 4x3 sporen, dat loopt lekker door..
zoiets is trouwens heel goed te doen als je samen speelt met iemand..
Ik heb nu mainline in de server in t midden van de map met 4 sporen heen en 3 sporen terug :P
pi_145867623
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:25 schreef mickeyD het volgende:

[..]

je kunt natuurlijk makkelijk een station maken van 20 sporen breed, leuk voor de eerst komende treinen, maar die vertrekken ook weer eens, en moeten dan weer allemaal op 1 of 2 sporen terecht komen, dat verstopt als een malle, en aankomende treinen zullen dan niet het station kunnen binnenrijden..
klinkt raar misschien, maar investeer in een (minimaal) 4 sporen baan rondom de map, en maak die 1 richting, en maak je (12 sporen) stations uitgang 4x3 sporen, dat loopt lekker door..
zoiets is trouwens heel goed te doen als je samen speelt met iemand..
Dat lijkt mij meer iets voor een solo-game overigens :+
dag
pi_145879208
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:25 schreef mickeyD het volgende:

[..]

je kunt natuurlijk makkelijk een station maken van 20 sporen breed, leuk voor de eerst komende treinen, maar die vertrekken ook weer eens, en moeten dan weer allemaal op 1 of 2 sporen terecht komen, dat verstopt als een malle, en aankomende treinen zullen dan niet het station kunnen binnenrijden..
klinkt raar misschien, maar investeer in een (minimaal) 4 sporen baan rondom de map, en maak die 1 richting, en maak je (12 sporen) stations uitgang 4x3 sporen, dat loopt lekker door..
zoiets is trouwens heel goed te doen als je samen speelt met iemand..
Niet zoveel foute aannames doen graag :*
Ik heb het niet over 2-4 in/uitgaande lijnen. De grootste bottleneck voor mij is de in/uitlaadtijd van een trein. Der kan maar 1 trein tegelijk uitladen/inladen op 1 stationspoor. bij 1 fabriek meestal 4 stations van 12 breed, dus 48 treinen die aan het uitladen zijn en dan heb ik nog geeneens goods weg vervoert. leuk en fabriek met +-25k goods productie maar geen ruimte om het weg te halen :D.
Daarom station spread van 64, dan kun je ook stations wat verder weg bouwen. Dan heb je ruimte om te brengen en weg te halen

Denk dan bv aan zoiets (niet mijn map, maar voor indicatie):
http://shianra.com/games/openttd/img/openttd-007.jpg
Alleen dan wel meer dan die 37% van de goods vervoeren.
newb
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:53:34 #144
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_145879748
tsja, weinig spectaculair..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_145879911
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Lol, jij had TT ook al in 1994? :)
Helemaal KAPOT gespeeld toen ie uitkwam.... damn... daar heb ik wat uren in gestoken op m'n zolder kamertje :P
- Djehoetie / Jehuty -
pi_145880065
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 09:53 schreef mickeyD het volgende:
tsja, weinig spectaculair..
ahh meneer perfectie, nou laat maar eens 1 van uw wereldwonderen zien? :W
newb
pi_145880904
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:09 schreef WvdL het volgende:

[..]

ahh meneer perfectie, nou laat maar eens 1 van uw wereldwonderen zien? :W
dit is te easy man knutselen passen en meten is nou eenmaal het spel!
halltojes
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:47:05 #148
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_145880919
heb ik niet, want ik maak geen screenshots van mn spelletjes
t is mijn bouwstijl niet ook, en ik speel voor de lol zoals je al hebt kunnen lezen, en niet uit competitie oogpunt.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_145881084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:46 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

dit is te easy man knutselen passen en meten is nou eenmaal het spel!
Nee.

Het doel is om winst te maken. Hoe, dat staat nergens. En als datgene wat WvdL doet niet mocht, dan zou het spel dat gewoonweg niet toestaan.

Het is misschien niet wat de 'community' wil zien, maar dat is een heel ander verhaal.
pi_145885443
van mij mag je de server herstarten bijna iedereen zit op 1.4.4 en will desert spelen <3
halltojes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')