persoonlijk vind ik dat van openttd ook wel jammer, ik maak veels te snel/makkelijk erg veel winst.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:51 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Aah oké, als het zo makkelijk is word het toch niet meer leuk?
dat is het hele doel van het spel: transport netwerk maken en winst maken..quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:03 schreef Bart het volgende:
Winst maken moet je ook niet als doel nemen.
Waar staat dat dat het doel van het spel is? Je kunt jezelf elk doel geven wat je wil. En een station maken waar honderden treinen uit alle kanten van de map naartoe rijden vloeiend laten draaien, zowel qua aanvoer als afvoer, dat is niet makkelijk, ongeacht hoeveel geld je hebt. Dat is puzzelen en technieken gebruiken die het spel niet standaard aanbiedt.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:13 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is het hele doel van het spel: transport netwerk maken en winst maken..
je netwerk efficienter maken is leuk dat het kan, maar totaal niet nodig.. (en, met genoeg geld, ook nog makkelijk zat)
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:16 schreef Bart het volgende:
[..]
Waar staat dat dat het doel van het spel is?
, wikipedia; en dat is ook logisch wnt het is een management gamequote:OpenTTD is a free and open source 'urban planning and business simulation game', in which the player aims to earn money through transportation of passengers and freight by road, rail, water and air
uiteraardquote:Je kunt jezelf elk doel geven wat je wil.
mja, als ik zie hoe makkelijk ik een productieketen opzet die soepel draait valt het imho allemaal wel mee.. maar daar verschillen we vast gewoon van meningquote:En een station maken waar honderden treinen uit alle kanten van de map naartoe rijden vloeiend laten draaien, zowel qua aanvoer als afvoer, dat is niet makkelijk, ongeacht hoeveel geld je hebt. Dat is puzzelen en technieken gebruiken die het spel niet standaard aanbiedt.
Valt mee? Dan ben je wel heel goed hoor, als je op een 1024x1024 map met medium industry alle kolen van alle kolenmijnen op de hele map per trein naar één energiecentrale vervoert, zonder enige opstopping/file ergens. Ik speel het spel nog maar een jaar of 20 en dat lukt mij echt niet zo maar even.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:26 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
, wikipedia; en dat is ook logisch wnt het is een management game
[..]
uiteraard
[..]
mja, als ik zie hoe makkelijk ik een productieketen opzet die soepel draait valt het imho allemaal wel mee.. maar daar verschillen we vast gewoon van mening
Das ook het leukste onderdeel van openTTD voor mij.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:30 schreef Bart het volgende:
[..]
Valt mee? Dan ben je wel heel goed hoor, als je op een 1024x1024 map met medium industry alle kolen van alle kolenmijnen op de hele map per trein naar één energiecentrale vervoert, zonder enige opstopping/file ergens. Ik speel het spel nog maar een jaar of 20 en dat lukt mij echt niet zo maar even.
je kunt natuurlijk makkelijk een station maken van 20 sporen breed, leuk voor de eerst komende treinen, maar die vertrekken ook weer eens, en moeten dan weer allemaal op 1 of 2 sporen terecht komen, dat verstopt als een malle, en aankomende treinen zullen dan niet het station kunnen binnenrijden..quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:11 schreef WvdL het volgende:
[..]
Das ook het leukste onderdeel van openTTD voor mij.
Dan moet wel deze https://wiki.openttd.org/Change_station_spread setting op 64. anders heb je gewoon niet genoeg ruimte om bij een fabriek de invoer en uitvoer te kunnen regelen
Dit weerhield mij ook ervan op de fokserver te spelen..
Is dit onlangs al aangepast? :p
precies.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:17 schreef mickeyD het volgende:
je kunt echt weken tweaken aan een lijn met vele sporen en honderden treinen die naar 1 punt gaan om te lossen vanaf bijvoorbeeld alle boortorens op de map.. daar komt nooit een eind aan
er is altijd wel ergens een punt waar opstoppingen komen, als je de andere hebt opgelost..
het doel is dan het zo soepel laten lopen van de mega transportstroom, en die winst is dan enkel en alleen nog maar een mooie graadmeter.
minder winst = een probleem ergens..
Lol, jij had TT ook al in 1994?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:30 schreef Bart het volgende:
[..]
Valt mee? Dan ben je wel heel goed hoor, als je op een 1024x1024 map met medium industry alle kolen van alle kolenmijnen op de hele map per trein naar één energiecentrale vervoert, zonder enige opstopping/file ergens. Ik speel het spel nog maar een jaar of 20 en dat lukt mij echt niet zo maar even.
Uiteraardquote:
Dat ookquote:
Ik heb nu mainline in de server in t midden van de map met 4 sporen heen en 3 sporen terugquote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:25 schreef mickeyD het volgende:
[..]
je kunt natuurlijk makkelijk een station maken van 20 sporen breed, leuk voor de eerst komende treinen, maar die vertrekken ook weer eens, en moeten dan weer allemaal op 1 of 2 sporen terecht komen, dat verstopt als een malle, en aankomende treinen zullen dan niet het station kunnen binnenrijden..
klinkt raar misschien, maar investeer in een (minimaal) 4 sporen baan rondom de map, en maak die 1 richting, en maak je (12 sporen) stations uitgang 4x3 sporen, dat loopt lekker door..
zoiets is trouwens heel goed te doen als je samen speelt met iemand..
Dat lijkt mij meer iets voor een solo-game overigensquote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:25 schreef mickeyD het volgende:
[..]
je kunt natuurlijk makkelijk een station maken van 20 sporen breed, leuk voor de eerst komende treinen, maar die vertrekken ook weer eens, en moeten dan weer allemaal op 1 of 2 sporen terecht komen, dat verstopt als een malle, en aankomende treinen zullen dan niet het station kunnen binnenrijden..
klinkt raar misschien, maar investeer in een (minimaal) 4 sporen baan rondom de map, en maak die 1 richting, en maak je (12 sporen) stations uitgang 4x3 sporen, dat loopt lekker door..
Niet zoveel foute aannames doen graagquote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:25 schreef mickeyD het volgende:
[..]
Helemaal KAPOT gespeeld toen ie uitkwam.... damn... daar heb ik wat uren in gestoken op m'n zolder kamertjequote:
dit is te easy man knutselen passen en meten is nou eenmaal het spel!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:09 schreef WvdL het volgende:
[..]
ahh meneer perfectie, nou laat maar eens 1 van uw wereldwonderen zien?
Nee.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:46 schreef Tjarda010 het volgende:
[..]
dit is te easy man knutselen passen en meten is nou eenmaal het spel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |