Komt er tegeltjeswerk bovenop?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:47 schreef kor77 het volgende:
Beste klussers,
Voer mijn inloopdouche te realiseren moet het gedeelte 15cm verhoogt worden. Ik was dit van plan om met Ytong blokken en lichtgewicht beton te doen.
Eerst de blokken verlijmen op de vloer en dan een laagje lichtgewicht beton te storten. Ivm met het gewicht lijkt mij dit de beste oplossing. Voor alles waterdicht te maken kimband en eurocol.
Jullie meningen worden gewaardeerd.
Dat gaat het niet worden, maar iig thx voor de info.quote:Op woensdag 23 juli 2014 08:01 schreef Knuppel1983 het volgende:
Er bestaan ook inloopdouches die je plat op de vloer kunt leggen. Zelfdragend.
Heb zelf een keramische van 180 x 90 geinstalleerd. Zeker niet voor de beginnende klusser maar als je bereid bent het putje te verleggen scheelt het vloer ophogen. Huppe Easy Step heet het geloof ik.
Yeah right. Ten eerste gewoon dikke lulkoek. Ten tweede doe je dan toch echt iets niet goed als er ooit water bij kan komenquote:Op woensdag 23 juli 2014 16:46 schreef Toonus het volgende:
Ik zou overigens nooit ytong blokken op de vloer verlijmen. Zon blok rot gewoon weg als er ook maar iets van water bijkomt
Mijn idee zou 10 cm gasbeton, 3,5 cm zandcement en 1,5 cm tegel+lijm zijn.quote:
quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:12 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Yeah right. Ten eerste gewoon dikke lulkoek. Ten tweede doe je dan toch echt iets niet goed als er ooit water bij kan komen
Er wordt maar een gedeelte (douche gedeelte) verhoogt, anders wordt het idd een hoge opstap bij de deur.quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:46 schreef Toonus het volgende:
15 cm. Wat ben je van plan dan dat je zoveel moet ophogen ? Wordt wel een erg hoge opstap bij de deur dan.
Ik zou overigens nooit ytong blokken op de vloer verlijmen. Zon blok rot gewoon weg als er ook maar iets van water bijkomt
Wat dacht je van het draagvermogen???quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:23 schreef Toonus het volgende:
Kan je er net zo goed 15 cm specie ingooien als het maar zon klein vloertje is.
Tegelvloer is nooit 100% waterdicht. De tegel zelf is niet eens helemaal waterdicht.
Als je met een opstapje gaat werken, wat is dan nog de lol van een inloopdouche? Is dan weinig verschil meer met zo'n douchebak behalve dan dat je tegels hebt...quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:30 schreef kor77 het volgende:
Volgens de site van Ytong kan je prima blokken gebruiken voor het ophogen van een vloertje
[..]
Er wordt maar een gedeelte (douche gedeelte) verhoogt, anders wordt het idd een hoge opstap bij de deur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |