CBR voorwaarden:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik heb dit in m'n werk (politie) al een keer gehoord, maar ik kan het dus niet staven. Maar niemand kan hier aantonen dat het niét kan. Daar ben ik eigenlijk naar op zoek.
Bij een ongeschikt verklaard rijbewijs is dus vastgesteld dat die persoon niet aan die voorwaarde voldoet.quote:Voordat een praktijkexamen kan plaatsvinden, dient te zijn vastgesteld dat de
kandidaat voldoet aan de lichamelijke en geestelijke geschiktheidseisen die
behoren bij de desbetreffende rijbewijscategorie.
Hangt een beetje van je rijstijl af he ..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:45 schreef kree het volgende:
Nog een vraag. Stel je gaat rijden zonder rijbewijs. Of ongeldig verklaarde.
Wat is de straf daar op en hoe groot is de kans dat je aangehouden wordt?
Gezien ik in 12 jaar rijbewijs dat twee keer heb gehad?
Een geldig rijbewijs is geen voorwaarde om deel te kunnen nemen aan een examen, hoor.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
CBR voorwaarden:
[..]
Bij een ongeschikt verklaard rijbewijs is dus vastgesteld dat die persoon niet aan die voorwaarde voldoet.
Ok maar dan laat je je testen. Dan is de vraag is dat en het examen opnieuw doen niet goedkoper als zo'n ema/emg?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
CBR voorwaarden:
[..]
Bij een ongeschikt verklaard rijbewijs is dus vastgesteld dat die persoon niet aan die voorwaarde voldoet.
Ligt eraan. Als je in een alcoholcontrole loopt moet je altijd wel even je rijbewijs laten zien. Ik rijd nu anderhalf jaar auto (wel veel, ik rijd 500 km tijdens studieweken en 1000 km in een week als het vakantie is)quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Hangt een beetje van je rijstijl af he ..
En of je in een regio woont waar ze nog wel eens van die controles willen doen ..
Als je al die boxjes 'nee' aanvinkt hoef je meestal niet getest te worden hoor?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:48 schreef kree het volgende:
[..]
Ok maar dan laat je je testen. Dan is de vraag is dat en het examen opnieuw doen niet goedkoper als zo'n ema/emg?
Er even vanuit gaande dat je gewoon in 1 keer kunt slagen.
Het ongeldige rijbewijs is niet het echte probleem maar dat hij bij die persoon ongeldig is verklaard omdat die persoon niet geschikt bleek om een rijbewijs te hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Een geldig rijbewijs is geen voorwaarde om deel te kunnen nemen aan een examen, hoor.
Het zegt zéker niets over de lichamelijke of geestelijke gesteldheid.
De vraag is dus of ze je een examen mogen weigeren. Als je nu even zwart op wit een zaak kunt vinden waar dit het geval is geloof ik je.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het ongeldige rijbewijs is niet het echte probleem maar dat hij bij die persoon ongeldig is verklaard omdat die persoon niet geschikt bleek om een rijbewijs te hebben.
Je denk zeker dat het CBR gek is. Die testen zijn duurder en waarschijnlijk moet je dan eerst die cursus ook nog volgen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:48 schreef kree het volgende:
[..]
Ok maar dan laat je je testen. Dan is de vraag is dat en het examen opnieuw doen niet goedkoper als zo'n ema/emg?
Er even vanuit gaande dat je gewoon in 1 keer kunt slagen.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:45 schreef Amoeba het volgende:
Er wordt even 318 euro aan administratiekosten gerekend. Ik zou graag een factuur willen zien waar die 318 euro dan precies naartoe gaan. Dit gaat namelijk helemaal nergens over.
Alstuquote:De ten laste van betrokkene komende kosten verbonden aan het opleggen van de educatieve maatregel alcohol en verkeer worden onderscheiden in:
a. kosten met betrekking tot het opleggen van de maatregel, die ¤ 318,– bedragen en
b. kosten met betrekking tot de uitvoering van de maatregel, die ¤ 522,– bedragen.
Jij maakt nu een koppeling die er helemaal niet is.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het ongeldige rijbewijs is niet het echte probleem maar dat hij bij die persoon ongeldig is verklaard omdat die persoon niet geschikt bleek om een rijbewijs te hebben.
Meen je dat serieus? Vind je het een aanvaardbaar risico om zonder rijbewijs te rijden? Tot je iemand invalide rijdt. En dan?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:49 schreef Amoeba het volgende:
Heb zelf ook wel eens zonder rijbewijs gereden (motorvoertuig categorie A terwijl ik alleen een B rijbewijs heb). Opzich is dat risico wel te aanvaarden als je geen gekke dingen doet.
Dat is gewoon heel dom. Er is een reden waarom er een apart rijbewijs A is. Het is al debiel genoeg dat er tegenwoordig 'motoren' zijn (nou ja: driewielers) die je als motor kunt rijden met alleen rijbewijs B (omdat de voorwielen voldoende uit elkaar staan). Ik hou (als motorrijder) altijd veel afstand van dat soort figuren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:49 schreef Amoeba het volgende:
Heb zelf ook wel eens zonder rijbewijs gereden (motorvoertuig categorie A terwijl ik alleen een B rijbewijs heb). Opzich is dat risico wel te aanvaarden als je geen gekke dingen doet.
Nou dat weet ik niet. Het blijft een lompe instantie.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je denk zeker dat het CBR gek is. Die testen zijn duurder en waarschijnlijk moet je dan eerst die cursus ook nog volgen.
Valt wel mee. Ik heb voor mijn autisme die hele rompslomp gehad, je moet even langs een arts en je mag even bij het CBR langs voor een rijtest die overigens gratis is. Je betaalt alleen je instructeur en een leswagen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je denk zeker dat het CBR gek is. Die testen zijn duurder en waarschijnlijk moet je dan eerst die cursus ook nog volgen.
Dat is geen specificatie. Ik kan me 318 euro aan administratiekosten nauwelijks voorstellen.quote:
Ik heb er les voor. Je rijdt niet zonder rijbewijs, je rijdt in de verkeerde categorie.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:52 schreef Queller het volgende:
[..]
Meen je dat serieus? Vind je het een aanvaardbaar risico om zonder rijbewijs te rijden? Tot je iemand invalide rijdt. En dan?
Precies dit. Maar het CBR moet je Eigen Verklaring goedkeuren. Het zou kunnen dat ze dat niet doen tot je een EMA/EMG gedaan hebt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij maakt nu een koppeling die er helemaal niet is.
Hij is ongeldig verklaard, omdat hij de EMG niet wilde doen (of te hard gereden of wat dan ook). Niet omdat hij niet geschikt bleek om een rijbewijs te hebben.
Daar kun je het in dezen écht niet op gooien.
Dat moeten ze vaststellen aan de hand van die testen, als ze dat zo nodig zouden willen.
Geen grote afstanden en zeker geen daily crime. Ik heb m'n motor van het weekend opgehaald en een stukje naar huis gereden, gewoon om er toch even op gereden te hebben. En een keer met m'n vader z'n motor (samen met hem) een rondje over het industrieterrein gemaakt. Ik heb gewoon een auto om mezelf mee te transporteren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is gewoon heel dom. Er is een reden waarom er een apart rijbewijs A is. Het is al debiel genoeg dat er tegenwoordig 'motoren' zijn (nou ja: driewielers) die je als motor kunt rijden. Ik hou (als motorrijder) altijd veel afstand van dat soort figuren.
Niet denken dat de database van het CBR geen hit geeft als zij jouw eigen verklaring invoeren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:49 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Als je al die boxjes 'nee' aanvinkt hoef je meestal niet getest te worden hoor?
Ja dat mag, want zij bepalen of jij wel of niet geschikt bent. Ben je het er niet me ééns dan ga je maar naar de bestuursrechter.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:51 schreef Amoeba het volgende:
[..]
De vraag is dus of ze je een examen mogen weigeren. Als je nu even zwart op wit een zaak kunt vinden waar dit het geval is geloof ik je.
Klopt helemaal, en dus zullen ze een standaard examen aanvraag in eerste instantie weigeren en aanvullende condities opleggen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hij is ongeldig verklaard, omdat hij de EMG niet wilde doen (of te hard gereden of wat dan ook). Niet omdat hij niet geschikt bleek om een rijbewijs te hebben.
Dat moeten ze vaststellen aan de hand van die testen, als ze dat zo nodig zouden willen.
Bankroet, huis kwijt, vrouw misschien kwijt, kinderbezoekregeling, als 40 jarige weer bij je moeder thuis moeten gaan wonen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:52 schreef Queller het volgende:
[..]
Meen je dat serieus? Vind je het een aanvaardbaar risico om zonder rijbewijs te rijden? Tot je iemand invalide rijdt. En dan?
Het niet voldoen aan de eisen van CBR na zo'n overtreding maakt je ongeschikt in hun ogen. Ik kan het niet beter uitleggen. Die testen gaan ze dus inderdaad doen omdat ze willen vaststellen dat zo'n persoon geschikt is.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is weer een andere test.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:57 schreef Amoeba het volgende:
Ik heb voor mijn autisme die hele rompslomp gehad
De vraag is: op basis van welke voorwaarden kan dat?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:58 schreef hottentot het volgende:
Klopt helemaal, en dus zullen ze een standaard examen aanvraag in eerste instantie weigeren en aanvullende condities opleggen.
Ik weet niet of je het veel specifieker kan vinden. Stuur eens een mailtje naar het ministeriequote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:57 schreef Amoeba het volgende:
Dat is geen specificatie. Ik kan me 318 euro aan administratiekosten nauwelijks voorstellen.
Je bent lekker! Als je geen motorrijbewijs hebt, dan heb je geen motorrijbewijs, dus rij je zonder het rijbewijs dat je ervoor nodig hebt. Het klopt dat je ook met de auto iemand invalide kunt rijden, maar dan ben je netjes verzekerd.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:57 schreef Amoeba het volgende:
Ik heb er les voor. Je rijdt niet zonder rijbewijs, je rijdt in de verkeerde categorie.
Ik kan met de auto ook iemand invalide rijden. Maar ik ga die discussie niet met jou voeren, zoals ik al vaker zei, ik ben echt niet heilig in het verkeer.
Je bent zelf lekkerquote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:00 schreef Queller het volgende:
[..]
Je bent lekker! Als je geen motorrijbewijs hebt, dan heb je geen motorrijbewijs, dus rij je zonder het rijbewijs dat je ervoor nodig hebt. Het klopt dat je ook met de auto iemand invalide kunt rijden, maar dan ben je netjes verzekerd.
Zal wel inclusief eerste gesprek en een psychiater o.i.d. zijn, aan de hand daarvan word de cursus bepaald.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:57 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Valt wel mee. Ik heb voor mijn autisme die hele rompslomp gehad, je moet even langs een arts en je mag even bij het CBR langs voor een rijtest die overigens gratis is. Je betaalt alleen je instructeur en een leswagen.
[..]
Dat is geen specificatie. Ik kan me 318 euro aan administratiekosten nauwelijks voorstellen.
Hoezo moet dat?quote:Precies dit. Maar het CBR moet je Eigen Verklaring goedkeuren.
Compleet lam achter het stuur gaan zitten, door rood knallen of veels te hard rijden. Je denkt dat de verzekering dan wel uitbetaald?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:58 schreef hottentot het volgende:
Bankroet, huis kwijt, vrouw misschien kwijt, kinderbezoekregeling, als 40 jarige weer bij je moeder thuis moeten gaan wonen.
Maar fuck it, dat half uurtje was het waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |