abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142593198
Hoi, ik zit met iemand anders in een stichting, en nu willen wij een rekening openen.

Ik zat eerst te kijken naar een zakelijke rekening, maar vind dat nogal overdreven omdat er een zeer summier aantal transacties via deze rekening gaan lopen, en het zijn dan beperkte bedragen. Het nadeel van een zakelijke rekening zijn de vaste maandelijkse kosten. Of kent iemand een aanbieder die gratis rekeningen voor non-profit organisaties levert?

Verder is er de optie van een nieuwe persoonlijke rekening, die ik kan koppelen met deze stichting? Hoe zit het dan met de aangifte? Voor een stichting hoef je toch geen aangifte te doen?
pi_142593511
Een bank en gratis? Spannende combi, maar het gaat 'm niet worden denk ik.

Een priverekening gaat niet werken.
pi_142593543
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 13:24 schreef Homey het volgende:
Hoi, ik zit met iemand anders in een stichting, en nu willen wij een rekening openen.

Ik zat eerst te kijken naar een zakelijke rekening, maar vind dat nogal overdreven omdat er een zeer summier aantal transacties via deze rekening gaan lopen, en het zijn dan beperkte bedragen. Het nadeel van een zakelijke rekening zijn de vaste maandelijkse kosten. Of kent iemand een aanbieder die gratis rekeningen voor non-profit organisaties levert?

Verder is er de optie van een nieuwe persoonlijke rekening, die ik kan koppelen met deze stichting? Hoe zit het dan met de aangifte? Voor een stichting hoef je toch geen aangifte te doen?
Nou ja, het mag waarschijnlijk gewoon niet. Zie de voorwaarden van jouw priverekening. Verder kan je niet jouw (extra) priverekening de naam van de stichting geven. Gewoon een zakelijke rekening openen dus, kost toch ook maar 5 euro per maand.
pi_142602248
De lokale Rabo heeft nog wel eens regelingen dat een groot deel van de bankkosten wordt 'gesponsord' waardoor de zakelijke rekening voor verenigingen en stichtingen met weinig betalingsverkeer ook weinig kosten.

Ga sowieso voor een rekening op naam van de stichting. Zo niet, dan ben je hoofdelijk aansprakelijk voor de rekening én wordt het vermogen op de rekening door de belastingdienst gezien als jouw eigen vermogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')