abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2014 @ 07:54:21 #1
54408 Parzival
Where it happens
pi_142585588
Laatste updates

De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

De trein zou op het moment stilstaan in Donetsk, het is niet bekend of en wanneer de trein verder zal gaan naar Kharkiv. De OVSE en andere experts zouden niet aan boord van de trein zijn.

Op het moment is er een bijeenkomst van de separatisten en vertegenwoordigers van Malaysian Airlines waar de zwarte dozen overgedragen zouden worden door de separatisten.

In New York is de resolutie, opgesteld door Australië, unaniem aangenomen. De resolutie roept op tot volledige samenwerking en openheid van zaken omtrent het onderzoek van alle landen. Minister Timmermans is aanwezig en hield een emotionele toespraak.
http://www.dumpert.nl/med(...)veiligheidsraad.html

Samenvatting persconferentie Rutte op 21 juli 19:20:

• De trein met lichamen is inderdaad vertrokken, gaat eerst naar Donetsk, zal daarna hopelijk verder rijden naar Kharkiv (10-12 uur reistijd)
• Op de trein zijn ongeveer 200 lichamen
• Eenmaal in Kharkiv zullen de lichamen zo snel mogelijk naar Nederland gebracht worden voor onderzoek en identificatie

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Parzival op 22-07-2014 08:49:23 ]
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  dinsdag 22 juli 2014 @ 07:56:07 #2
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142585606
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 07:50 schreef Parzival het volgende:

[..]

dan staat zometeen het hele land te janken.. het is heel erg hoor .. 298 doden.. maar er was een ratio van 1:100.000 oid.. het is niet een nationale ramp waarbij complete dorpen zijn ondergelopen of gebombardeerd.. zelfs in '53 hadden we geen rouwdag.. maar je zult zien.. als er een rouwdag komt dat heel Facebook vol staat met "wat hebben wij het gezellig" foto's
Nee, met klachten, dat ze op het strand zitten en geen ijsje kunnen kopen.
Zag net op RTL een item, dat er vierdaagse-lopers boos/verontwaardigd waren omdat ze nu zonder muziek binnengehaald werden vrijdag.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 07:56:27 #3
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_142585611
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 07:47 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik vind dat bij een ramp waarbij zoveel collectieve rouw optreedt, een nationale rouwdag heel goed is. Ik zag een meisje afgestapt van haar fiets, armen over haar hoofd, huilend. Mensen zie je met betrokken gezichten in de supermarkt. Mensen weten niet of ze hun verdriet kunnen laten zien in het openbaar. Met een nationale rouwdag geef je daar ruimte voor.
Pff, zo zijn Nederlanders helemaal niet. Ik herken dan ook niets in je post. Laten we alsjeblieft niet mee gaan in die Amerikaanse dramacultuur.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  dinsdag 22 juli 2014 @ 07:57:38 #4
54408 Parzival
Where it happens
pi_142585618
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 07:56 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nee, met klachten, dat ze op het strand zitten en geen ijsje kunnen kopen.
Zag net op RTL een item, dat er vierdaagse-lopers boos/verontwaardigd waren omdat ze nu zonder muziek binnengehaald werden vrijdag.
"Ja wel kut hoor die file naar het strand, maarja het vliegtuig was ook niet echt een optie geweest" aldus een van de strandgangers vandaag voor onze SBS microfoon..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  dinsdag 22 juli 2014 @ 07:57:56 #5
211040 Uccie
pi_142585620
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 07:56 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Pff, zo zijn Nederlanders helemaal niet. Ik herken dan ook niets in je post. Laten we alsjeblieft niet mee gaan in die Amerikaanse dramacultuur.
Meisje op de fiets werd waarschijnlijk net gedumpt per whatsapp en mensen in de supermarkt kijken sowieso nooit vrolijk. Het is maar hoe je het bekijkt.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 07:58:44 #6
54408 Parzival
Where it happens
pi_142585628
we gaan trouwens al redelijk snel naar de 100!!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 07:59:19 #7
211040 Uccie
pi_142585630
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 07:57 schreef Parzival het volgende:

[..]

"Ja wel kut hoor die file naar het strand, maarja het vliegtuig was ook niet echt een optie geweest" aldus een van de strandgangers vandaag voor onze SBS microfoon..
"We zitten in een overvolle tram, kut-HTM dat ze zondagsdienstregeling aanhouden, je snapt toch dat iedereen naar het strand wil. We eisen extra trams!"
pi_142585656
Ik begrijp dat de trein niet echt opgeschoten is?
En dat er bijna geen journalisten op de rampplek meer zijn? Geen foto's updates meer ieg.
Makkelijk opschonen voor de separatisten dus.
Make my day!
pi_142585657
Dus de trein staat nog stil in Donetsk? Hopelijk gaat die snel verder...
  dinsdag 22 juli 2014 @ 08:06:28 #10
54408 Parzival
Where it happens
pi_142585693
http://www.nytimes.com/20(...)ysis-shows.html?_r=0

een mogelijke analyse van de impact
pi_142585703
Hoelang duurt het voordat ze de info van de black boxes hebben uitgelezen?
Cosmo Bier
Het doodgaan op het hoogtepunt van je carriere is garantie voor eeuwige roem.
pi_142585708
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 07:56 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Zo ben jij misschien niet, maar Nederlanders zijn net als andere mensen in de wereld, die ook een nationale rouwdag hebben bij zoiets verschrikkelijks.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 08:10:06 #13
54408 Parzival
Where it happens
pi_142585721
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 08:07 schreef Astasha het volgende:
in principe niet zo lang.. maar waar gaan ze dat doen.. eerst moeten die boxen het land uit daar en naar een laboratorium.. ik vermoed dat ze ze opsturen naar Boeing of terug naar Maleisie.. dus ik verwacht geen uitslag binnen een paar dagen
pi_142585724
wat ik me afvraag. zouden de mensen er wat van mee gekregen hebben in het vliegtuig? of zouden ze door de klap/explosie meteen bewusteloos geraakt zijn.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 08:11:10 #15
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_142585728
Dit orhgaan schijnt nu doo riedereen als volstrekt onpartijdig te zijn en de uitkomst zal door de russsen geacepteerd worden

http://www.telegraaf.nl/f(...)oor_Oekraine___.html

quote:
Rusland heeft al vanaf het begin opgeroepen tot een eerlijk en grondig onderzoek onder leiding van de VN-luchtvaartorganisatie ICAO.”
  dinsdag 22 juli 2014 @ 08:11:59 #16
54408 Parzival
Where it happens
pi_142585736
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 08:10 schreef dutch-lycan het volgende:
wat ik me afvraag. zouden de mensen er wat van mee gekregen hebben in het vliegtuig? of zouden ze door de klap/explosie meteen bewusteloos geraakt zijn.
volgens mij hebben we dit al uitgebreid besproken..

er is een verdeelde mening tussen ja en nee.. en een uniforme mening, laten we hopen van niet
  dinsdag 22 juli 2014 @ 08:12:08 #17
28033 Pek
je moet wat
pi_142585739
quote:
Als we het plaatje in de OP mogen geloven, waren de meesten nog bij bewustzijn op 10.000 feet. Waar dat op gebaseerd is weet ik niet.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_142585743
Die Maleisische afvaardiging moest gisteravond die Borodai met excellentie aanspreken.
Zou hij ook wel willen dat NL dat doet.
Make my day!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 08:12:34 #19
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_142585744
quote:
nee die hebben niets gemerkt behalve de enorme explosie voor-onder het vliegtuig, die onmiddelijk alle luchtdruk uit het vliegtuig haalde, waardoor men het bewust zijn verliest en het vocht , lucht en bloed uit het lichaam trok
  dinsdag 22 juli 2014 @ 08:12:54 #20
54408 Parzival
Where it happens
pi_142585747
The damage visible on the small piece of wreckage indicate a sudden end to the aircraft’s journey: Its thin skin was riddled with shrapnel and rocked by the force of a nearby high-explosive blast, twice the power of the blast of a modern artillery shell.

Traveling at more than 500 miles an hour, the plane, very quickly, would shear apart, and be a plane no more.
pi_142585751
quote:
In elk geval heb je weinig tijd om te denken over wat er gebeurt. Het gebeurt en je merkt het, maar even later is er niets meer.
pi_142585754
quote:
Is heel moeilijk te zeggen, maar hopelijk was iedereen knock-out. Forensisch onderzoek zou het misschien kunnen aantonen, maar misschien willen we het ook gewoon niet eens weten...
  dinsdag 22 juli 2014 @ 08:13:59 #23
28033 Pek
je moet wat
pi_142585760
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 08:13 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

In elk geval heb je weinig tijd om te denken over wat er gebeurt. Het gebeurt en je merkt het, maar even later is er niets meer.
1 minuut en 20 seconden is wel erg lang, hoor! Wederom, plaatje in de OP.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_142585762
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 08:07 schreef Astasha het volgende:
Lijkt me dat je binnen een paar minuten bij die (versleutelde?) informatie kan. Weet niet of de Russen/rebellen dat inmiddels ook (succesvol) geprobeerd hebben.

Misschien dat er nog iets te horen valt op de CVR, behalve ruis en daarna stilte.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 08:14:14 #25
54408 Parzival
Where it happens
pi_142585765
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 08:13 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Is heel moeilijk te zeggen, maar hopelijk was iedereen knock-out. Forensisch onderzoek zou het misschien kunnen aantonen, maar misschien willen we het ook gewoon niet eens weten...
dit zou je uit forensisch onderzoek moeten kunnen halen.. nav het zuurstofgehalte in het bloed gok ik zo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')