abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juli 2014 @ 00:03:02 #1
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142537136
Dag Fokkertjes,

Ik ben momenteel met mijn vader in een hevige ruzie belandt.

Mijn vader is op zesjarige leeftijd gevlucht uit Hongarije.
De recente ontwikkelingen in Oekraïne wat betreft de vliegtuigramp zijn onderwerp van de dag.
Waar mijn vader uiteraard gezien zijn geschiedenis nogal anti-Russisch is en ik mijn mening momenteel in het midden laat in verband met diverse militaire activiteiten in het verleden waar ik niet over mocht en mag spreken nogal in het midden laat. Ik heb mijn vader verteld dat ik pas conclusies trek als alle feiten boven tafel zijn gekomen, mijn vader kan en wilde dit niet begrijpen waar ik in een vrije milde vorm heb verteld wat ik heb gedaan in het leger en wat de consequenties zijn geweest.
Mijn ervaringen zijn dat het westen niet altijd de waarheid spreekt. Vele posts van mij in diverse fora hier beamen dit.
Mijn vader is nogal nors en wil mijn verhaal waarom ik niet meteen de media niet geloof niet aanhoren. In verband met de gevoeligheid over de missies in het verleden kan ik daar geen verdere toelichting over geven. Ik heb aan mijn vader wel verteld waar ik buiten hun weten om ben geweest. Dit wil mijn vader momenteel niet doordringen. Mijn moeder heeft mij geadviseerd om te gaan praten met de huisarts. Ik ben van mening dat de huisarts weinig tot niet kan uithalen daar het gaat om "oefeningen" waar ik voor heb getekend en mijn mond over dicht moet houden.
Mijn vader wil er niks van weten en wil niet met me praten.
Dat we momenteel op vakantie zijn samen met mijn ouders maakt het moeilijk, ik ben in staat om morgen lekker naar huis te rijden en elk contact met mijn vader te verbreken, echter zal ik hiermee ook mijn moeder treffen.........
Hoe kan ik dit het beste aanpakken....... Mijn vader is nogal nors en stug.
pi_142537260
Een middenweg vinden?
pi_142537371
Jullie hebben dus beide een heel andere visie, mede door jullie verleden. Dit is al een heel moeilijk en delicaat onderwerp, begrijpelijk dat het dan tot meningsverschillen leidt. Als jullie er zo verschillend tegenover staan is het misschien het beste om elkaars visie te respecteren en verdere discussies te mijden? Er verder over praten na de vakantie, als er ook wat meer bekend is?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 21 juli 2014 @ 00:11:00 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142537477
Waarom zou je met een huisarts moeten spreken?
En waarom moet je per se, op vakantie nota bene, gaan bekvechten over dit soort standpunten die lijnrecht tegenover elkaar staan?
Agree to disagree en laat het daarbij.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 21 juli 2014 @ 00:11:22 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_142537494
het vliegtuig is neergeschoten door separatisten.
daar hoef je geen ruzie over te maken.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  maandag 21 juli 2014 @ 00:13:58 #6
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_142537607
Agree to disagree, je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn om toch met elkaar te kunnen leven.
Say what?
  maandag 21 juli 2014 @ 00:14:39 #7
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142537640
quote:
7s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:11 schreef Copycat het volgende:
Waarom zou je met een huisarts moeten spreken?
In verband met de gebeurtenissen in het verleden. Huisarts heeft volgens mijn moeder een zwijgplicht en daarmee kan mijn geheimen delen.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:15:44 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142537688
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:14 schreef betyar het volgende:

In verband met de gebeurtenissen in het verleden. Huisarts heeft volgens mijn moeder een zwijgplicht en daarmee kan mijn geheimen delen.
Als jij denkt dat je daar baat bij hebt, moet je het vooral niet laten.
Maar laat die zinloze discussie met je vader en geniet van je vakantie.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:15:48 #9
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_142537692
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:03 schreef betyar het volgende:

Mijn ervaringen zijn dat het westen niet altijd de waarheid spreekt. Vele posts van mij in diverse fora hier beamen dit.

Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend?

En wat Copycat zei: Lekker in het midden laten en op vakantie gaan.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:16:54 #10
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_142537753
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:11 schreef sturmpie het volgende:
het vliegtuig is neergeschoten door separatisten.
daar hoef je geen ruzie over te maken.
Dat is een aannemelijke conclusie inderdaad, maar de harde feiten ontbreken nog wel.
Say what?
  maandag 21 juli 2014 @ 00:17:54 #11
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142537803
quote:
7s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als jij denkt dat je daar baat bij hebt, moet je het vooral niet laten.
Maar laat die zinloze discussie met je vader en geniet van je vakantie.
Kijken het morgen wel even aan. Wil hem wel even spreken en open kaart spelen.
pi_142537816
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:14 schreef betyar het volgende:

[..]

Huisarts mag in bepaalde omstandigheden zijn zwijgplicht breken. Als er mensen gevaar lopen, bijvoorbeeld.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 21 juli 2014 @ 00:18:54 #13
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142537842
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:15 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend?

Ik ben in gebieden geweest waar de westerse media nogal de boel verdraaide......
pi_142537884
Meningsverschillen komen altijd voor, waarom zou een van beide partijen gelijk moeten hebben? Waarom is gelijk in deze zo belangrijk? Praat er gewoon over en kom hopelijk samen tot de conclusie dat jullie dit onderwerp beter kunnen mijden.
Overigens raak je met naar huis rijden ook je kinderen, en de relatie van je kinderen met hun opa en oma als dit nooit meer opgelost zou worden. Daar schiet niemand iets mee op.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:19:49 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142537886
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:17 schreef betyar het volgende:

Wil hem wel even spreken en open kaart spelen.
Waarom in hemelsnaam? Verpest vooral de vakantie voor iedereen. Als het je zo hoog zit, ga dan naar huis.
pi_142537943
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:18 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik ben in gebieden geweest waar de westerse media nogal de boel verdraaide......
En je vader is in gebieden geboren en opgegroeid waar de Russen hetzelfde deden... Dat is nou net het probleem.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:22:34 #17
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142538003
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:21 schreef tofastTG het volgende:

[..]

En je vader is in gebieden geboren en opgegroeid waar de Russen hetzelfde deden... Dat is nou net het probleem.
Tot zeker hoogte correct, mijn pa was zes toen ze konden vluchten,
pi_142538232
Kan je niet meer in Doorn terrecht, bet?
pi_142538305
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:22 schreef betyar het volgende:

[..]

Tot zeker hoogte correct, mijn pa was zes toen ze konden vluchten,
Zijn ouders/medevluchters hebben hem natuurlijk wel later alle gruwels verteld. En de propoganda door de Russen.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:32:24 #20
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142538431
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:27 schreef YokiKater het volgende:
Kan je niet meer in Doorn terrecht, bet?
Been there done that. Hoewel dat enkel lichamelijk was.
pi_142538551
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:03 schreef betyar het volgende:
Ik ben van mening dat de huisarts weinig tot niet kan uithalen daar het gaat om "oefeningen" waar ik voor heb getekend en mijn mond over dicht moet houden.
Wat zijn de gevolgen als je wel je mond open zou doen en nog belangrijker....denk je echt dat je je vader kunt overtuigen als je wel je verhaal tegen hem kunt doen?

Soms is het (sociaal gezien) handig om iemand gewoon gelijk te geven. Wat maakt het jou uiteindelijk uit of je wel of niet gelijk krijgt van je vader?
  maandag 21 juli 2014 @ 00:38:10 #22
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142538667
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:34 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wat zijn de gevolgen als je wel je mond open zou doen en nog belangrijker....denk je echt dat je je vader kunt overtuigen als je wel je verhaal tegen hem kunt doen?

Soms is het (sociaal gezien) handig om iemand gewoon gelijk te geven. Wat maakt het jou uiteindelijk uit of je wel of niet gelijk krijgt van je vader?
Geen idee, sommige gebeurtenissen zijn geweest, zijn bezig of worden opnieuw gestart.

Ik ga morgen even met pa praten en ik zal hem mijn verhaal subtiel brengen en hem in het gelijk stellen, wat hij daarmee gaat doen............ Geen idee.
  † In Memoriam † maandag 21 juli 2014 @ 00:47:58 #23
137949 Disana
pi_142539077
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:38 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik ga morgen even met pa praten en ik zal hem mijn verhaal subtiel brengen en hem in het gelijk stellen, wat hij daarmee gaat doen............ Geen idee.
Fijn om te lezen. Laat die afschuwelijke situatie niet tussen jou en je familie komen.
pi_142541547
Zulke discussies zijn het niet waard om de band met je vader te laten beschadigen. Als kind deel je de mening van je ouders, maar naarmate je ouder wordt vormt iedereen verschillende visies door zijn persoonlijke levenservaring. Dat moet je respecteren en laten rusten.
Leest een hoop, post een beetje.
pi_142542164
Een belangrijk iets in het onderhouden van (familie-) relaties, is dat je over die punten waarop je verschilt van mening of van smaak of inzicht, samen heen kunt stappen. In principe is dat altijd mogelijk wanneer er genoeg andere punten zijn waarop je elkaar nog wel kunt vinden. Dat is hier ook nodig. Een fundamenteel meningsverschil over een bepaald onderwerp kan een eeuwige bron zijn voor interessante gesprekken, maar het kan ook een bron van frustratie worden. In die gevallen heeft het geen zin om dat onderwerp ter tafel te blijven brengen. Je gaat het dan beter uit de weg. En dat zou voor beide partijen niet moeilijk moeten zijn. Een kwestie van even tot tien tellen en over je trots heen stappen. En van beseffen wat er op het spel staat. Lastiger wordt het natuurlijk als er meer speelt, en het concrete meningsverschil samenhangt met onenigheid op een dieper, meer persoonlijk niveau...
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')