abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juli 2014 @ 23:45:46 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142536220
As TT says; onze (grohe) thermostaatkraan geeft geen koud water als je de temperatuurkraan helemaal op koud zet.. kan dat een kwestie zijn van domweg een rubbertje vervangen, of is er iets anders aan de hand?
Hij regelt op zich wel, maar hij blijft zeg maar minimaal 25 - 30 graden water geven, en dat is niet fijn als je effe lekker wilt afkoelen op dagen als vandaag. Ik voel bij de ingaande kant ook duidelijk dat hij warm water pakt.

Iemand die dit al eens aan de hand heeft gehad?

Nieuwe kopen kan altijd nog, maar dit is eigenlijk een heel fijn en degelijk ding, en iets vergelijkbaars gaat veel knaken kosten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142536823
Gebeurde dat voorheen wel dan?

Bij de aanleg van koud water heeft de installateur het water / de koude waterleiding niet door het hele huis laten lopen. O-)
pi_142536879
Cv ketel uitzetten :P

Ben bang dat mengkraan altijd iets van warm water uitgeeft, of je moet knop loshalen en nog verder draaien. Als dat mogelijk is.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:05:05 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142537240
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:56 schreef AnneX het volgende:
Gebeurde dat voorheen wel dan?

Bij de aanleg van koud water heeft de installateur het water / de koude waterleiding niet door het hele huis laten lopen. O-)
Nee, is al zo sinds we hier zijn komen wonen vorig jaar, en normaal is het ook niet zo'n drama, maar op dagen als dit is het str#ntvervelend to be honest. Je moet toch gewoon koud water kunnen tappen op een thermostaatkraan?

quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:57 schreef spoorrails het volgende:
Cv ketel uitzetten :P

Ben bang dat mengkraan altijd iets van warm water uitgeeft, of je moet knop loshalen en nog verder draaien. Als dat mogelijk is.
Ja zo ken ik er nog wel een paar :+

En 'iets' warm water OK, maar 30 graden op de koudste stand is wel wat veel van het goede he. ;)

Overigens heb ik al een paar thermostaatkranen gehad in mijn leven, en bij elke versie, zelf de cheapass dingen van de Gamma, kun je dat ding gewoon koud zetten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_142537840
Oh. Je moet het doen met wat het huis geeft.
Dat is vervelend. -O-
pi_142541591
Door de aanhoudende hitte van de afgelopen dagen is het leidingwater nu ook gewoon 30 graden. :P
Leest een hoop, post een beetje.
pi_142543020
Kan zijn dat de afstelling niet juist is, en de 38 graden stand bijvoorbeeld 45 is. Dat resulteert ook in een warmere minimum stand. Er zit maar eenbeperkte slag in, snap je"

Dan knop eraf en afstellen.
Laat die handjes wapperen!
  maandag 21 juli 2014 @ 07:36:14 #8
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_142543234
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 06:44 schreef Gieliovd het volgende:
Kan zijn dat de afstelling niet juist is, en de 38 graden stand bijvoorbeeld 45 is. Dat resulteert ook in een warmere minimum stand. Er zit maar eenbeperkte slag in, snap je"

Dan knop eraf en afstellen.
ik zou eerst meten :Y
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_142543306
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:25 schreef Av- het volgende:
Door de aanhoudende hitte van de afgelopen dagen is het leidingwater nu ook gewoon 30 graden. :P
Het begint met koud water ;).
pi_142543997
Knop eraf halen, schoonmaken en stellen inderdaad. Zit waarschijnlijk allemaal kalk tussen. Oh en je hoeft het water niet af te sluiten als je de thermosstaatknop eraf haalt. Dat scheelt weer.

Leg wel alles op volgorde als je de boel demonteert.

Been there, done that...
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  maandag 21 juli 2014 @ 10:22:36 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142545336
Mwah, ik haal sowieso wel effe de druk er vanaf als ik ook maar iets aan een kraan ga losschroeven.. Kleine moeite en voorkomt grote ellende als het mis gaat; we hebben overal houten vloeren, en dat willen we zo houden ;)

Ik zal me er eens aan wagen.. Ik hoop dat het inderdaad iets simpels is als stellen en/of schoonmaken :Y dat zou erg fijn zijn ;)
  maandag 21 juli 2014 @ 11:55:01 #12
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_142548030
Het kan aan het afstellen liggen, maar dat lijkt me in dit geval sterk, dan zou hij ook bij de 37 graden afstelling niet de juiste temperatuur geven.

Wat je nog kan proberen is het ding te ontkalken, gaat op een dergelijke manier:http://www.grohe.nl/htlib(...)UDE_THERMOSTATEN.pdf
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 21 juli 2014 @ 12:21:02 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142548793
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:55 schreef DroogDok het volgende:
Het kan aan het afstellen liggen, maar dat lijkt me in dit geval sterk, dan zou hij ook bij de 37 graden afstelling niet de juiste temperatuur geven.

Wat je nog kan proberen is het ding te ontkalken, gaat op een dergelijke manier:http://www.grohe.nl/htlib(...)UDE_THERMOSTATEN.pdf
hmm, ik heb geen idee wat voor type het precies is, maar de knop op die Pdf lijkt verdacht veel op de onze. :P

Ga ik eens proberen; ik heb zelf een beetje de indruk dat er idd iets van kalkafzetting ofzo in het huis zit, waardoor de warmwatertoevoer gewoon niet meer wordt afgesloten intern. Hierop kan ik iig goed zien hoe het spul in elkaar zit; thanks!
  maandag 21 juli 2014 @ 12:22:55 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142548849
Ik lees alleen iets over afstellen op 38 graden, maar dat moet op gevoel neem ik aan. Ik heb wel zo'n laser/infrarood metertje, maar ik weet niet of dat ook werkt op/in een vloeistof.
  maandag 21 juli 2014 @ 12:34:03 #15
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_142549181
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:22 schreef Sounddragon het volgende:
Ik lees alleen iets over afstellen op 38 graden, maar dat moet op gevoel neem ik aan. Ik heb wel zo'n laser/infrarood metertje, maar ik weet niet of dat ook werkt op/in een vloeistof.
Om het badje voor een baby op de juiste temperatuur te krijgen zijn er bad-thermometers, volgens mij kan je die halen bij de Hema. Maar op gevoel kan ook inderdaad.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')