abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juli 2014 @ 17:39:57 #41
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_142519116
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat Hamas de aanstichter is kan wel zo zijn
Laat Israel eerst eens bewijzen dat de daders achter de dood van de drie kolonistische jongens bij Hamas zitten.

Dit staat los van de vraag wat men van Hamas moet vinden. Met de dood van die drie kolonistische jongens heeft Israel eerst twee weken een totale media stilte afgedwongen en vervolgens was de kous af; Hamas zat erachter en gaat gestraft worden. Ook binnen Israel en opiniemakers zijn er genoeg die aan dat verhaaltje openlijk twijfelen overigens, lees Haaretz maar eens.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 20 juli 2014 @ 17:40:17 #42
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142519127
5:52 P.M. The head of the Cairo-based Arab League, Nabil el-Araby, described Israeli attacks on Gaza that killed at least 60 Palestinians on Sunday as a "war crime".

"El-Araby (...) considered Israel's terrible shelling and ground attack operations in the neighborhood of Shujaiyeh as a war crime against Palestinian civilians and a dangerous escalation," the Arab League says in a statement. (Reuters) - Ha'aretz
pi_142519147
13 Israelische soldaten omgekomen tijdens gevechten gisteren:

http://www.jpost.com/Oper(...)illed-in-Gaza-363528
pi_142519239
wel grappig ze worden gewaarschuwd , waar moeten ze heen alles is geblokkeerd :')

stukje vanaf 1:30 is een goeie :')
Zie!
  zondag 20 juli 2014 @ 17:43:45 #45
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_142519260
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:40 schreef Intellectueel het volgende:
13 Israelische soldaten omgekomen tijdens gevechten gisteren:

http://www.jpost.com/Oper(...)illed-in-Gaza-363528
De strijdgroepen in Gaza zijn overduidelijk sterker geworden, zowel in taktiek als wapens. Kan mij niet herinneren dat 2 jaar geleden de Israeli death toll zo hoog stond aan het begin van het grondoffensief. Maar kan het fout hebben. Daarnaast houdt Israel afentoe mediastilte over de doden en gewonden om de vijand niet teveel in de kaart te spelen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_142519395
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:43 schreef Aloulou het volgende:
De strijdgroepen in Gaza zijn overduidelijk sterker geworden, zowel in taktiek als wapens. Kan mij niet herinneren dat 2 jaar geleden de Israeli death toll zo hoog stond aan het begin van het grondoffensief. Maar kan het fout hebben. Daarnaast houdt Israel afentoe mediastilte over de doden en gewonden om de vijand niet teveel in de kaart te spelen.
Sterker, maar ook meer gedetermineerd. In 2008, tijdens Operatie Cast Lead, schitterden Hamas-strijders nog in het verlaten van de frontlinie, angstig om direct IDF-troepen te confronteren.
pi_142519415
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:39 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Laat Israel eerst eens bewijzen dat de daders achter de dood van de drie kolonistische jongens bij Hamas zitten.

Daar heb je gelijk in maar het gaat ook om meer dan 1700 raketten die in korte tijd op Israel zijn afgevuurd.. kan me voorstellen dat je dat op een gegeven moment zat bent
  zondag 20 juli 2014 @ 17:53:15 #48
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_142519653
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Daar heb je gelijk in maar het gaat ook om meer dan 1700 raketten die in korte tijd op Israel zijn afgevuurd.. kan me voorstellen dat je dat op een gegeven moment zat bent
Absoluut. Maar het is mijn overtuiging dat er weldegelijk in de Gaza-kwestie een blijvender staaks-het-vuren kan worden afgekondigd en beide partijen als ze echt willen zich wel daarin kunnen vinden. Uiteindelijk wilt Hamas hier wat uit en Israel ook. En het is niet zo complex als een eventuele Palestijnse staat waar je over toekomstige grenzen moet gaan praten en wie welk stuk land krijgt. Hamas is zoals Israel in het huidige conflict gewoon mee te praten, ze hebben duidelijke voorwaarden en doelen en die in hun voorstel voor staakt-het-vuren naar voren zijn geschoven. Alleen dat hoor je weinig tot niet in de Nederlandse media, wat opmerkelijk is. Je zou toch zeggen dat je als journaal of journalist moet rapporteren wat in ieder geval beide partijen precies voorstellen om de crisis op te lossen, en dus ook Hamas. Vervolgens kunnen Israel en Hamas dat via Egypte bijv uit onderhandelen.
pi_142519658
Nu ze toch bezig zijn, moet Israel maar meteen een einde maken aan dat hele Hamas. Dan zijn we daar in ieder geval vanaf.
pi_142519679
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 16:08 schreef Toofastforyou21 het volgende:

[..]

Echt waar haal je het toch iedere keer vandaan, nogmaals weer op geen enkel bewezen feit gebaseerd.
Je neemt continue het woord '' onderdrukking '' in acht met betrekking tot Palestina, maar wat denk jij wat er door de Taliban gebeurd in Afghanistan ? De onschuldige burger in Afghanistan is daar de dupe van, en daar heeft onder meer Nederland een poging gedaan die mensen te helpen met onder meer veiligheid en medische ondersteuning.
De normale burger is daar beschermd door onder andere de Nederlandse troepenmacht, er is heel veel gedaan aan ontwikkelingshulp: het bouwen van ziekenhuizen, het trainen van Afghaanse politie en leger, puur en alleen om de onschuldige burger te helpen, niet om ze moedwillig te komen vermoorden wat jij aanhaalt met het belachelijke verhaaltje van het kleinkind en zijn opa.
Het Korps commandotroepen en het Korps mariniers hebben ook gevechten gehad met de Taliban inderdaad, en daar zijn ook Taliban door gesneuveld ja, met als doel de veiligheid voor de burgerbevolking te waarborgen.
Aan jou het verzoek om te stoppen met liegen en onzin te verkondigen, dit is namelijk een minachting voor de 26 gesneuvelde Nederlandse militairen, waarvan een aantal maten van mij.
Ook naar de familie van deze militairen is het respectloos om zo te praten over het werk van hen afgelopen jaren, je zou beter moeten weten of je had beter op moeten letten op school pannenkoek.
Dat praten ze jou aan dat ze worden onderdrukt maar ontertussen hebben jullie er een groter terungzooi van gemaakt dan dat het was je zegt dat er taliban is gesneuveld maar waarom heb je het niet over de onschuldige burer die zijn gesneuveld door de jou 'maten'
En dat is niet alleen de taliban hoor daar zitten ook jij en je maten bij google maar kan niet missrn

En ik stop niet het is de waarheid doet het oijn bij sommige hebben ze pech
pi_142519754
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:53 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Absoluut. Maar het is mijn overtuiging dat er weldegelijk in de Gaza-kwestie een blijvender staaks-het-vuren kan worden afgekondigd en beide partijen als ze echt willen zich wel daarin kunnen vinden. Uiteindelijk wilt Hamas hier wat uit en Israel ook. En het is niet zo complex als een eventuele Palestijnse staat waar je over toekomstige grenzen moet gaan praten en wie welk stuk land krijgt. Hamas is zoals Israel in het huidige conflict gewoon mee te praten, ze hebben duidelijke voorwaarden en doelen en die in hun voorstel voor staakt-het-vuren naar voren zijn geschoven. Alleen dat hoor je weinig tot niet in de Nederlandse media, wat opmerkelijk is. Je zou toch zeggen dat je als journaal of journalist moet rapporteren wat in ieder geval beide partijen precies voorstellen om de crisis op te lossen, en dus ook Hamas. Vervolgens kunnen Israel en Hamas dat via Egypte bijv uit onderhandelen.
Ik heb juist begrepen dat Hamas tot nu toe alle pogingen om tot een staakt het vuren te komen heeft afgewezen.. niet dat alles wat in de media komt ook waar is.
  zondag 20 juli 2014 @ 17:57:38 #52
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142519852
Shujaiyeh could be the key to the warfare in Gaza
Hamas and Israeli forces are fighting each other on the ground in the Gaza City neighborhood. For Hamas, Shuj'iyya is a new symbol of steadfastness. For the world, the civilian casualties are reason to push for a cease-fire. - http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.606191/1.606191
  zondag 20 juli 2014 @ 18:01:41 #53
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142520014
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat Hamas de aanstichter is kan wel zo zijn, maar wat Israel doet is toch buiten proporties joh.. ik was vroeger pro-Israel, herinner me nog dat mijn pa zat te schelden voor de tv als ze op het nieuws weer eens negatief over Israel berichtten. Maar inmiddels ben ik wijzer en zie ik in wat een arrogant en misdadig regime Israel eigenlijk heeft.. nederzettingen bouwen op Westelijke Jordaanoever.. jarenlang stelselmatig Palestijnen onderdrukken en pesten (door afsluiten van elektriciteit en dat soort grappen).. echt een klote land
Israel is de aanstichter, hamas is een terugvechter. Voor de rest heb je gelijk.
  zondag 20 juli 2014 @ 18:01:50 #54
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_142520021
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb juist begrepen dat Hamas tot nu toe alle pogingen om tot een staakt het vuren te komen heeft afgewezen.. niet dat alles wat in de media komt ook waar is.
Dat klopt dus niet helemaal. Ik ben hier niet de woordvoerder van Hamas maar het valt mij op dat de Nederlandse media niet duidelijk naar voren brengt wat het voorstel tot staak-het-vuren is van Hamas. En dat is zeer slechte journalistiek. Men stelt slechts dat het voorstel van Egypte wat ook Israel accepteerde is geweigerd door Hamas en het daarmee ophoudt. Je moet wel op zijn minst naar voren brengen welke voorstellen beide partijen wél opperen om de crisis te beeindigen:

Ook heeft Hamas een staakt-het-vuren voor 10 jaar voorgesteld met zeven punten om aan te toe te komen.
  zondag 20 juli 2014 @ 18:02:16 #55
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142520042
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:43 schreef johnson555 het volgende:
wel grappig ze worden gewaarschuwd , waar moeten ze heen alles is geblokkeerd :')

stukje vanaf 1:30 is een goeie :')
Echt he _O-
Heb je lekker veel aan zo'n immorele waarschuwing.
  zondag 20 juli 2014 @ 18:06:38 #56
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142520216
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:43 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er bij de laatste incursie een stuk of vijf Israëlische slachtoffers gevallen. Maar toen waren de gevechten ook minder zwaar, vergeleken met nu in bijv Shuja'iyya.
  zondag 20 juli 2014 @ 18:07:38 #57
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142520254
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:53 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Israel wilt niet met hamas praten, hebben ze zelf gezegd, eens een terreurorganisatie altijd een terreurorganisatie is hun claim. Israel zit momenteel in de wolken, die willen blijven koloniseren, die gaan niks teruggeven aan Palestina en staan ook niet open voor eventuele onderhandelingen. En de ratio (90-10) waar het land zich in verhoudt zal degene met de 10% nooit accepteren. (en de overige omstandigheden natuurlijk ook niet, maar dat hoef ik jou niet te vertellen)
  zondag 20 juli 2014 @ 18:09:37 #58
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_142520331
Walgelijk wat er in die streek gebeurt :r :r :r
Arme mensen
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zondag 20 juli 2014 @ 18:10:06 #59
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142520349
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:01 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dat klopt dus niet helemaal. Ik ben hier niet de woordvoerder van Hamas maar het valt mij op dat de Nederlandse media niet duidelijk naar voren brengt wat het voorstel tot staak-het-vuren is van Hamas. En dat is zeer slechte journalistiek. Men stelt slechts dat het voorstel van Egypte wat ook Israel accepteerde is geweigerd door Hamas en het daarmee ophoudt. Je moet wel op zijn minst naar voren brengen welke voorstellen beide partijen wél opperen om de crisis te beeindigen:

Ook heeft Hamas een staakt-het-vuren voor 10 jaar voorgesteld met zeven punten om aan te toe te komen.
Nederlandse berichtgeving is pro-israel en dan met name de NOS.
  zondag 20 juli 2014 @ 18:10:39 #60
165802 Reki
no comment.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')