quote:Op zondag 20 juli 2014 08:24 schreef Fruitdrink het volgende:
[..]
De burgerdoden ligt idd hoog maar over de gewonden praat er niemand over? Hoeveel zou dat nu zijn? Ik erger me aan één ding in dit conflict en dat is objectiviteit van de media. Als men beelden zou zien hoe vaders en moeders flauw vallen na de dood van hun kinderen en de verhalen hoorden van overlevenden dan was het over met Israël.
Wat ik mij afvraag is, waar is Hamas? Ik hoor voornamelijk pro-israelis roepen dat Hamas palestijnen gebruikt als menselijk schild en dat zij terreur plegen. Uit hoeveel leden zou Hamas bestaan en zou Israël niet hun beter kunnen omleggen als zij dat zo graag willen? Zij hebben toch Mossad daarvoor? Ik begin echt te denken dat Israël onnodige burgerslachtoffers kan voorkomen maar er toch voor kiest om het niet te doen.
Tuurlijk is het doelbewust, kijk enkel al naar die 4 kinderen die op het strand speelden en die ze in zicht hadden, tenzij je fucking blind bent kun je zo iets niet verkeerd interpreteren. Maargoed Israel zijn de grootste terroristen.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die indruk heb ik ook.. beide partijen haten elkaar en malen niet om een paar burgerslachtoffers meer of minder. Dat Israel die tunnels en raketinstallaties weg wil hebben begrijp ik, maar hun manier van optreden zegt mij dat ze geen haar beter zijn dan wat ze bestrijden.
Klopt.. die 4 kinderen was voor mij de druppel eerlijk gezegd. En stel dat ze er niet zeker van waren waar ze op schoten, dan nog was het totaal nutteloos om er een granaat op te mikken. Oorlogsmisdaad.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:34 schreef IsaacCuenca het volgende:
Tuurlijk is het doelbewust, kijk enkel al naar die 4 kinderen die op het strand speelden en die ze in zicht hadden, tenzij je fucking blind bent kun je zo iets niet verkeerd interpreteren. Maargoed Israel zijn de grootste terroristen.
Cursusje lezen misschien, "Israel aanvallen" is niet hetzelfde als 'richten op onschuldige burgers'?quote:Op zondag 20 juli 2014 11:31 schreef Karrs het volgende:
[..]
En dit dan?
[..]
Je liegt dus. Mag je je excuses wel even voor aanbieden.
[..]
Jij kunt de statistieken niet interpreteren. Geeft niet, maar doe dan ook niet alsof.
[..]
En dat heet 'projectie'.
Sterkte ermee. Jij en ik zijn uitgepraat.
Alleen met je eerste zin ben ik het met je eens, een relatieve supermacht dat gesubsidieerd wordt tegen een zwak groepje. Maar dan nog zeggen statistieken juist alles, namelijk hoe israel met die supermacht omgaat.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:36 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Statistieken zeggen niks omdat het een ongelijke strijd is!
laat voorop staan dat ik de nederzettingen in Palestijns gebied sterk afkeur.
Draai het eens om, dat Israël dit doet heeft een reden, de bedreiging van Hamas is dermate ernstig dat zij geen andere keus hadden door een grondoffensief op te starten, met name de tunnels zijn een ernstige bedreiging voor de Israëliërs.
Als Israël niet het bezit was van deze zeer geavanceerde wapens was Israël allang van de kaart geveegd, en waren de zogenaamde statistieken zoals ze nu zijn, precies andersom geweest, en waarschijnlijk waren er zelfs nog meer slachtoffers gevallen.
Jij doet het net voor alsof Israël zoveel mogelijk burgerslachtoffers wil maken, dit is niet waar anders waren er nu 100.000 doden geweest.
Ieder conflict is anders, ik weet dat na 3 uitzendingen Afghanistan, heb dat aan de lijven mogen ondervinden hoe het is om tegen een vijand te vechten die op een zeer laffe manier oorlog voert. En dan ga jij claimen de wijsheid in pacht te hebben, soms hebben andere mensen ook een punt ipv dat jij altijd gelijk hebt.
De militaire doelen van Israël liggen in dichtbevolkte woonwijken, waar de burgers moeten blijven van Hamas, dit is geen verzinsel of propaganda, dit is een feit.
Dat zou in ieder geval mooi opruimen als ze dat zouden proberen.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:47 schreef Iwanius het volgende:
Ik kan mij er niet meer druk overmaken want...Israel doet al jaren wat zij wil en zolang de USA Israel op allerlei manieren blijft steunen,zal deze bezetting en onderdrukking gewoon doorgaan.
Ik zou er geen traan omlaten als al die Isis of Syriestrijders als ouderwetse kamikazes massaal de grenzen van Israel nu gaan aanvallen om zo voor eens en altijd een einde te maken aan de jarenlange onderukking door de havikken van Israel die al jaren in de regering zitten.
Echt waar haal je het toch iedere keer vandaan, nogmaals weer op geen enkel bewezen feit gebaseerd.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:58 schreef klawie het volgende:
Toofastforyou uiteindelijk is binladen niet gepakt wat ze overgens wisten dat die niet gepakt zou worden is het een grotere teringzooi geworden daar een hoop zijn hun dierbaren kwijt en is amerika lkkr thuis waar voor moet ik dankbaar zijn dat je het leven van mensen die hulp nodig hebben kapot hebt gemaakt dat de kleinkind die later om ze opa vraagt te horen krijgt dat die is gedood voor een amerikaanse/nederlandse militair en over 30 jaar een vergeldings actie pleegt?
Maar dat willen ze toch ook? Radicale moslimgroepen willen heel Israel islamitisch maken. Wat Israel ook doet, ze zullen altijs met oprukkende islamisering te maken hebben. De islam verspreidt zich sinds de 7e eeuw vanaf het Arabisch schiereiland over vrijwel alle delen van de wereld (net als het christendom overigens).quote:Op zondag 20 juli 2014 15:47 schreef Iwanius het volgende:
Ik zou er geen traan omlaten als die Isis of Syriestrijders als ouderwetse kamikazes massaal de grenzen van Israel nu gaan aanvallen om zo voor eens en altijd een einde te maken aan de jarenlange onderukking door de havikken van Israel die al jaren in de regering zitten.
Toch zullen de Palestijnen een manier moeten vinden om ervoor te zorgen dat die zogenaamde onderdrukking stopt, en met alle respect dat gaat niet werken met die raketbeschietingen.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:55 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Alleen met je eerste zin ben ik het met je eens, een relatieve supermacht dat gesubsidieerd wordt tegen een zwak groepje. Maar dan nog zeggen statistieken juist alles, namelijk hoe israel met die supermacht omgaat.
De bedreiging van Hamas is waar ze zelf voor gezorgd hebben, hadden ze maar niet 47 jaar moeten onderdrukken en moeten bezetten en de eventuele grenzen van 67' moeten accepteren. Boontje komt op zijn loontje.
Israel kan als ze het willen inderdaad de gehele bevolking in 1x uitroeien, maar ze doen het natuurlijk niet in 1x en traag, om het minder te laten opvallen. Er bestaat ook iets namelijk als (wel erkende) oorlogsmisdaden waar misschien wel ingegrepen wordt. Al hoewel je met walgelijke landen als de USA het nooit weet.
Je kunt de situatie niet omdraaien, israel heeft zich gevestigd op Palestijns grondgebied, niet andersom.
Ja gek he dat de doeleinden van Israel in woonwijken liggen, het zou wat zijn als Hamas zo'n gigantisch groot mooi gebouw had waar hun logo opstond had in dat reservaat. Dit is het grootste non-excuus dat israel hanteert. Als je zo graag hamas wilt bestrijden, dan bestrijd je hamas. Dan ga je niet zoveel mogelijk burgerlijke slachtoffers maken, dan infiltreer je maar op de grond en ga je niet met raketten werpen.
Lees je wel wat je zegt?quote:Op zondag 20 juli 2014 16:17 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Toch zullen de Palestijnen een manier moeten vinden om ervoor te zorgen dat die zogenaamde onderdrukking stopt, en met alle respect dat gaat niet werken met die raketbeschietingen.
Het is voor Hamas 10 voor 12, en als zij niet snel in touw willen gaat er inderdaad weinig meer van ze overblijven.
De eerste stap die de Palestijnen moeten zetten is het stoppen met raketbeschietingen en het graven van tunnels.
Israël moet stoppen met het bouwen van illegale nederzettingen in Palestijns gebied, en het land van de Palestijnen teruggeven, maar dat geeft de Palestijnen en Hamas niet het recht terroristische aanslagen proberen te plegen op Israëlische burgerdoelen, Israël pikt dit niet dat blijkt wel uit het grondoffensief wat nu gestart is, als Hamas zich aan het staakt het vuren had gehouden, konden beide partijen rustig aan terug aan de tafel om te komen tot een akkoord.
Zeker in het belang van de Palestijnen is dat er zo snel mogelijk een staakt het vuren komt, zodat er niet nog meer doden en gewonden vallen, hoe langer zij doorgaan met het voorbereiden van terroristische aanvallen op Israël en raketbeschietingen, des te sneller komt de totale vernietiging van Palestina dichterbij, men zal zich erbij neer moeten leggen dat Israël gewoon veel sterker is en blijft.
Niet in het belang van Israël, wel in het belang van Palestina en daar is alles mee gezegd.
Ik lees heel goed wat ik zeg, Hamas is niet alleen door Israël gelabeld als terroristische organisatie, ook door Amerika en Europa.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:35 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Lees je wel wat je zegt?
Hamas is in de jaren 90 als een terreurorganisatie door israel gelabeld, israel wilt helemaal niet praten met hamas. Israel wilt helemaal niet met Palestijnen praten, ze geven ze geen recht van praten, israel wilt blijven onderdrukken, dit is de IDEALE positie voor ze. Zo kunnen ze blijven koloniseren en hun zionistische droom waarmaken. En dit alles wordt gesubsidieerd door een USA. Dit conflict is niet zo makkelijk als 'even met zijn allen gezellig rondom de tafel praten'.
Er is zeker belang voor een staakt-het-vuren voor Palestina, dat snapt elke weldenkende mens. Alles beter dan de huidige omstandigheden. Maar het idiosyncratische Israel heeft de tijd van zijn leven. De omstandigheden culmineren geen staakt-het-vuren, er is nooit een staakt het vuren geweest. Wat jij probeert te insinueren is een periode ZONDER terugvechten van de Palestijnen. Het gebied palestina is opgedeeld in een 90-10 ratio, terwijl de Palestijnen het al niet eens waren met de verdeling van '48 waar de joden een groter deel toegewezen kregen en de israeliers die alsmaar gretig werden en niet accepteerden dat de Palestijnen het kleine gebied niet wilden delen.
'Het land van palestina' teruggeven ben ik volledig met je eens, maargoed jij en ik weten dat israel dat nooit zal gaan doen. Waar moeten ze dan heen?
Zieke opmerking, hoeveel Joden zijn er in WO2 vermoord ? jij heb lekker opgelet bij de geschiedenislessen blijkt wel.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:45 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
The Israeli Army Bombed and Destroyed Gaza's Only Rehab Hospital
El-Wafa hospital was targeted and destroyed even though Israel itself admits there were no weapons inside of the facility.
Het land Israël is bijna niet te verwarren met Nazi Duitsland tijdens WO2.
Vriend, reageer eens niet zo verdomd selectief.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:46 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Ik lees heel goed wat ik zeg, Hamas is niet alleen door Israël gelabeld als terroristische organisatie, ook door Amerika en Europa.
Waar ze heen moeten ? ik heb geen idee, Israël gaat dit nooit opgeven dat weten we allebei, Israël is aan de winnende hand en zal uiteindelijk overwinnen, daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn om dat in te zien toch?
Als ik of jij de oplossing zouden weten, hadden wij komend jaar de Nobelprijs voor de vrede gewonnen, dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven, dat dit moet stoppen ? Ja, zo snel mogelijk, voor de kinderen in Palestina die hier niks aan kunnen doen.
Gadverdammequote:Op zondag 20 juli 2014 16:45 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
The Israeli Army Bombed and Destroyed Gaza's Only Rehab Hospital
El-Wafa hospital was targeted and destroyed even though Israel itself admits there were no weapons inside of the facility.
Het land Israël is bijna niet te verwarren met Nazi Duitsland tijdens WO2.
Ik kijk verder dan mijn neus lang is, ik ben geen Israëliër, ik ben Nederlands - Amerikaans.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Vriend, reageer eens niet zo verdomd selectief.![]()
Ik snap dat je israel wilt blijven steunen omdat je ervandaan komt, maar je moet verder kijken dan je neus lang is, en dat kan confronterend zijn.
Ow en ik ben ook niet Joods als je dat soms denkt.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Vriend, reageer eens niet zo verdomd selectief.![]()
Ik snap dat je israel wilt blijven steunen omdat je ervandaan komt, maar je moet verder kijken dan je neus lang is, en dat kan confronterend zijn.
Heb je zelf bericht gelezen?quote:Op zondag 20 juli 2014 16:47 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Zieke opmerking, hoeveel Joden zijn er in WO2 vermoord ? jij heb lekker opgelet bij de geschiedenislessen blijkt wel.
Ja jij schijnbaar niet, anders zou je die mega domme vergelijking wel achterwege laten, dit is wat er in een oorlog gebeurd, dat is vreselijk maar wel de realiteit.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Heb je zelf bericht gelezen?
Onzin. Puur en alleen om de Taliban dwars te zitten en een puppet-regime te installeren. Niet meer, niet minder.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:08 schreef Toofastforyou21 het volgende:
- puur en alleen om de onschuldige burger te helpen
- met als doel de veiligheid voor de burgerbevolking te waarborgen
Ze zijn voor niks gestorven.quote:- waarvan een aantal maten van mij
- respectloos om zo te praten over het werk van hen afgelopen jaren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |