Ben ik niet de enige met die mening.
Een vriend van mij heeft daarop een mailtje gestuurd:
quote:
Geachte heer / mevrouw,
Na een ruime 6 jaar regelmatig naar History HD te hebben gekeken, moet mij het hierna volgende van het hart.
1. Vanaf dag 1 dat ik History kon ontvangen via CanalDigitaal ben ik altijd uiterst tevreden geweest over de kwaliteit en inhoud van de uitgezonden programma's. Rapportcijfer een 10.
2. Vandaag de dag laat ik History HD links liggen, omdat ik geen enkele ECHT HISTORISCH programma meer kan ontdekken op uw zender. Rapportzender een 1.
Ik ben niet de enige Nederlander als ik zo om me heen vraag, die al die reality soaps spuugzat is. De titel van uw zender dekt de lading / inhoud van geen kanten. 1 seizoen Pawn Stars ... ok, moet kunnen; geen eindeloze seizoenen en tig verschillende steden met een eigen versie! 1 seizoen Ice Road Truckers is mooi, okee die in de Himalaya's en de Andes voor de afwisseling ook, maar het wordt nu toch vervelend saai iedere uitzending zowat dezelfde loze inhoud. 1 seizoen American Pickers en Storage Wars .... leuk, maar wissel het dan af met een seizoen antiekveilings a la "Cash in the Attic" ofzo. De grootste vraagtekens zet ik bij series als: Mountain Men, Ax Men, Counting Cars, Shipping Wars .......
Waar zijn toch de GOEIE echte historische programma's gebleven? Ik was een grote fan van Cities of the Underworld. Waar blijft het vervolg? Waar zijn de andere series en vervolgen gebleven van o.a.: Ancients behaving badly, Banned from the Bible, Chasing mummies, Clash of the Gods, Declassified, Decoding the past, Engineering an empire, Extreme trains, Founding Fathers, Haunted History, The men who built America, Modern Marvels en zelfs voor de afwisseling Life after people.
Hierbij verzoek ik u vriendelijk doch dringend uw huidige programmering inhoudelijk op minimaal hetzelfde oude niveau te zetten als voorheen. Momenteel zenden zelfs Discovery en NatGeo meer en interessante HISTORISCHE documentaires en series uit dan History HD. Indien verbetering van uw programmering uitblijft, zal ik bij toekomstige zenderwisselingen van CanalDigitaal niet meer stemmen op het behouden van History HD (en CanalDigitaal zit altijd met een capacitietsprobleem op de transponders).
De reactie van History is uitermate droevig:
quote:
Bij HISTORY® zijn we van mening dat we een breed scala aan programma's aanbieden die veel verschillende historische standpunten en inzichten geven.
Alle medewerkers in onze programma's hebben passie voor geschiedenis hetzij via de verhalen die ze vertellen, de objecten die ze verzamelen of de professionele omgeving waarin zij wonen of werken.
American Pickers en Pawn Stars omvatten geschiedenis op een nieuwe en spannende manier, ze onthullen hoe het ons omringt in alledaagse objecten.
Mud Men en Seeking Salvage leert ons meer over geschiedenis door middel van artefacten die ontdekt zijn op de shows, het enthousiasme voor de betekenis en waarde van dergelijke items wordt uitgedrukt door de presentatoren en karakters.
Swamp People richt zich op een historische manier van leven als onderdeel van een breder project, onder leiding van de Louisiana Department of Wildlife & Fisheries.
Daarnaast hebben we een sterke selectie met speciale programmering die verschillende historische inzichten biedt op HISTORY®.
We hopen dat dit u aantoont dat we bij HISTORY® vinden dat onze programmering staat voor een waardevolle en toegankelijke kijk op een breed scala aan geschiedenis.
We nemen alle opmerkingen en meningen in overweging. Hartelijk dank voor het nemen van de tijd om ons uw feedback te sturen.
Met vriendelijke groet,
HISTORY® Klantenservice Engeland