abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142437037

Welkom in het FOK! als club topic.

Dit topic is geboren in het algemeen bekende FOK! als speler topic voor Football Manager 2014. Waar we in genoemde topic ons zelf transformeren naar een speler in FM14, zo gaan we in dit topic als club aan de slag.

In Football Manager wordt een uitgebreide database aangemaakt met het compleet nieuw gevormde Fokland. Door middel van een host worden updates gegeven over het spelverloop. De host gaat clubloos op vakantie en zal geen invloed uitoefenen op het verloop.

De volgende users zijn bezig om dit concept tot een succes te maken: Sejt, PierreTT, Super-B, Hobbel_Rob

SPOILER: Wikipedia van Fokland
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het idee is om Fok! users te laten inschrijven in een nieuwe competitie. Als deel van de inschrijving zal je een complete club moeten maken en spelers moeten "kopen".
Wees gerust, de inschrijving is zo makkelijk mogelijk gemaakt, maar je moet wel de regels en aanwijzigingen goed doorlezen.

Iedere deelnemer mag 1 club aanmaken op het Fok! eiland. Daarnaast krijgt hij de beschikking over een transferbudget van £ 100.000.000. De waardes van spelers worden bepaald door de reallife website www.transfermarkt.co.uk.
Naast spelers zal je ook een manager aan moeten stellen, ticket prijzen stellen e.a.

Steden zijn gesticht op het eiland. Er zijn meerdere kranten, TV stations en radiozenders verhuist naar het eiland om verslag te doen van het voetbal.

Gestichte steden op Fok eiland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Media op Fok eiland:
SPOILER
Aangemaakte competities:
SPOILER

• Het spel wordt gehost door één host per keer. De host kan de game overdragen aan een andere host naar gelang afspraak.
• De begindatum van het spel is Juli 2013. De einddatum is niet ingesteld.
• Het “Fok” land wordt aangemaakt in de FM editor. Ook steden, clubs, stadia en meer worden compleet aangemaakt.
• Elke deelnemer moet het inschrijvingsdocument downloaden, invullen en opsturen naar: fokalsclub@gmail.com
• Instructies voor in te vullen variabelen zullen gegeven worden als kommentaar in hetzelfde document.
• Er zijn 2 competities in Fokland, zijnde de 1e en 2e divisie. Er zijn 2 cups, zijnde de nationale beker (knockout rondes) en de Super Cup, waar de kampioen en bekerwinnaar voor eeuwige glorie vechten.
• Elke divisie bestaat uit 20 clubs. De nationale beker uit 32 clubs, waaronder alle 20 uit de 1e divisie en de top 12 uit de 2e divisie.
• Promotie is er voor de kampioen van de 2e divisie, plus 1 club die via een korte play-off van plaatsen 2 t/m 5 wint.
• Degradatie is er voor de hekkensluiter van de 1e divisie, plus 1 club die via een korte play-off van plaatsen 16 t/m 19 verliest.
• Geldprijzen zijn er voor de top 5 van de 1e divisie en de top 3 van de 2e divisie, echter zijn de laatstgenoemde veel lager.
• Deelnemers worden toegevoegd aan de 1e divisie. In geval van 20+ deelnemers, zullen deelnemers 21 en verder toegevoegd worden aan de 2e divisie.
• Elke club krijgt automatisch een reserve team en jeugdteam, die zullen ingevuld worden met fictieve spelers door FM.
• Het bedrag, dat over is van de 100 miljoen na de aankopen van spelers, wordt gestort op de bankrekening van de club. (kapitaal) Dit kan positieve invloed hebben op je financiën, verbeteringen van je faciliteiten, etc.
• De eerste transferwindow is bevroren. (begin tot 2 september 2013) Dit om te voorkomen dat je spelers direct weggekocht worden. Daarna zijn er pas transfers mogelijk.
• Bij aankoop van een speler zal het salaris 1:1 overgenomen worden naar je club. Dit heeft grote impact op de financiën van je club, dus houd dat in gedachten bij het kopen van spelers, zodat je niet direct falliet gaat.
De Fokland clubs zullen (nog) niet kunnen concurreren met de Manchester City's van de wereld.
• In het geval dat er 2 of meer deelnemers eenzelfde speler willen kopen, zal Sejt deze deelnemers op de hoogte hiervan stellen via PM of DM op Fok!
Hierna mogen deze deelnemers een eenmalig bod (in %) doen op deze speler. Dit bod is bindend. Het hoogste bod wint. Het geboden bedrag wordt dan afgetrokken van de 100 miljoen.
• Er mogen over alle deelnemers genomen maximaal 10 spelers van 1 club gekocht worden. Indien de 10 overschreden wordt, zal de organisatie deze deelnemers op de hoogte hiervan stellen via PM of DM op Fok!
Hierna mogen de deelnemers eenmalig extra bieden (in %) voor deze speler(s). Dit bod is bindend. De 10 hoogste % boden winnen. De overige zullen een nieuwe speler moeten zoeken.
• Nadat een deelnemer een dergelijke veiling verloren heeft en een nieuwe speler moet zoeken, gaat de regel van kracht dat er alleen een nieuwe speler gekocht mag worden, die nog niet gekocht is door andere deelnemers. Dit om een eindeloos veiling proces te voorkomen.

Competitie regels

Fok! 1e Divisie
SPOILER
Fok! 2e Divisie
SPOILER
Fok! Cup
SPOILER
Fok! Super Cup
SPOILER

1. Ik speel nooit FM. Mag ik meedoen?
Jazeker. Iedereen is welkom. Je hoeft niet in het bezit te zijn van het spel Football Manager om mee te doen.

2. Ik heb de deadline gemist! Kan ik nog meedoen?
Helaas, de database wordt aangemaakt aan het begin van het spel. Je zult moeten wachten op de volgende keer dat iemand een game aanmaakt.

3. Wat is er nieuw in dit topic ten opzichte van het "Fok! als speler" topic?
In dit topic wordt een complete club, waar je spelers aan het begin aan toe moet voegen. In het "Fok! als speler" topic ben je één speler die zich gedurende 20 jaar ontwikkeld.

4. Moet ik hier veel tijd in steken?
Alleen bij de inschrijving moet je er even tijd in steken om alles in te vullen. Daarna kan je achterover leunen en de updates van de host lezen om te zien hoe het met je club gaat.

5. Kan mijn club promoveren of degraderen?
Ja. Er zijn 2 divisies in Fokland. Er is direct degradatie en promotie voor respectievelijk de nummer 20 van de 1e Divisie en nummer 1 van de 2e Divisie. Daarnaast degradeert er 1 club via degradatie play-offs voor plek 16 t/m 19 in de 1e Divisie en promoveert er 1 club via promotie play-offs voor plek 2 t/m 5 in de 2e Divisie.

6. Ik wil ook hosten. Kan dat?
Ja, je moet echter wel de officiële versie van FM14 bezitten. Daarnaast is een bepaalde inzet en passie voor het concept een grote plus. De host maakt het spel tot een succes!

7. Ik wil zelf een logo en shirts maken. Hoe doe ik dit?
Je club logo kan een willekeurige afbeelding van minstens 200x200 grootte zijn. Voeg de afbeelding toe aan je email met je inschrijving.
Shirts kan je designen met deze handige tool: link (Met dank aan Nick-GizMo)

Inschrijvingen zijn gesloten!!

Deelnemers 1e Divisie:
superniger (Sporting Nigerhaven)
Drizzt_DoUrden (FC Odin)
Hermanna (FC Broski)
Sejt (Settlers United)
Bow (Kopa FC)
IkeDubaku99 (Dubakunoord)
Swaytje (FC Sway)
Hobbel_Rob (RKVV Volharding)
Jorwol (FC De Koekenbakkers)
Roceco (Henk's Angels)
Aguero (Anglerfish FC)
SiebeJ (Orde van de Tempeliers)
Fylax (FC Fylax)
Ciscus (SC Ciscus)
ambiance (FC Schweinhund)
Super-B (Creme de la Creme)
DeHovenier (FC Red Forest)
44rdbei (FC Rode Sokken)
HamburgerHenk (Hamburger FC)
YouriNL (Umbria FC)

Deelnemers 2e Divisie:
TornadoDK (FC Wervelwind)
mvdk_ (FC Bruno Martins Indi)
Nick-GizMo (Schnitzeljungs)
PierreTT (RTL Sterrenteam)
stalybridge (Stalybrug Celtic)
Happel (Phoenix United)

Een (Excel) overzicht van alle gekozen spelers is hier te downloaden: download link

Voor Super-B en toekomstige hosts, hier zijn de logo's te downloaden:

link

Direct in je Football Manager 2014/data map uitpakken, zodat het er zo uit ziet:

[ Bericht 0% gewijzigd door Roceco op 18-07-2014 12:30:58 ]
pi_142437081
Ik stel voor dat er aan de huidige teams niks verandert. Iedereen zou wel wat willen veranderen, maar dat geeft zoveel gedoe, zeker als het spelers zijn die je oorspronkelijk in een veilig hebt gewonnen etc.
pi_142437115
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:12 schreef Jorwol het volgende:
Ik stel voor dat er aan de huidige teams niks verandert. Iedereen zou wel wat willen veranderen, maar dat geeft zoveel gedoe, zeker als het spelers zijn die je oorspronkelijk in een veilig hebt gewonnen etc.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:13:22 #4
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_142437126
quote:
Eens. Dan wil iedereen wel iets veranderen en blijf je bezig :P
Half bezopen is weggegooid geld.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:13:29 #5
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142437132
quote:
Ga ik ook niet doen.
I love my mispoken words.
pi_142437133
quote:
Ik vind ook dat we niks moeten veranderen.. Ik had ook liever wat minder salaris lasten gehad, maar anders zijn alle keuzes wel een beetje voor niks geweest
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:13:41 #7
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142437141
quote:
Ik sluit me hier bij aan. Ik zou ook wel wat spelers willen vervangen, maar als iedereen dat gaat doen, dan wordt dit nog veel werk voor de organisatoren.
pi_142437192
Maar gaat er nu wel iemand verder hosten ?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:15:12 #9
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142437215
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef Hobbel_Rob het volgende:
Maar gaat er nu wel iemand verder hosten ?
Super-B toch?
pi_142437394
Om het simpel te houden (en omdat het een doorstart is en geen nieuwe ronde), stel ik voor om voor nieuwe speler het volgende te hanteren.

De 1e nieuwe speler die zich meld moet spelers kiezen uit:

Database - excellijst Op.

De 2e speler moet spelers kiezen uit

Database - excellijst Op - spelerslijst speler 1

etc.

Dit monitoren wil ik dan wel op me nemen.
pi_142437455
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:19 schreef stalybridge het volgende:
Om het simpel te houden (en omdat het een doorstart is en geen nieuwe ronde), stel ik voor om voor nieuwe speler het volgende te hanteren.

etc.

Top! Enige waar je goed voor moet waken zijn typfouten! Daardoor kunnen we dubbele spelers betervoorkomen! Sejt heeft de laatste lijst met alle selecties (en misschien ook wel een verbodenlijst!)
pi_142437521
Kan de poll in de OP?

Na twee keer via playoffs degradatie te hebben vermeden, ben ik zo trots op mijn jongens! Maar ok, mooi als de foutjes eruit gaan.

Ik ben tegen aanpassingen per club.

Ik ben er wel voorstander van om 2 korte transferperiodes in te voeren. Nu is niet bij te houden wie er wel en niet bij je spelen.
pi_142437564
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:22 schreef Ciscus het volgende:
Kan de poll in de OP?

Na twee keer via playoffs degradatie te hebben vermeden, ben ik zo trots op mijn jongens! Maar ok, mooi als de foutjes eruit gaan.

Ik ben er wel voorstander van om 2 korte transferperiodes in te voeren. Nu is niet bij te houden wie er wel en niet bij je spelen.
Transferperiode is 1 van de geplande aanpassingen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:24:32 #14
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142437650
Als iemand nog verder wil hosten, dit is de game: http://ge.tt/3QyLOno1/v/0?c

En dit is de totale spelerslijst (voor in de OP): http://ge.tt/2p9tPno1/v/0?c
pi_142437685
quote:

etc.

Maar zij krijgen dan wel minder budget, vind ik. Ik heb soms 1000% meer betaald dan de waarde.

(Of we nemen een gemiddeld percentage van alle veiligen en dat komt op de waarde)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:25:10 #16
398369 YouriNL
'Eeuwige faler' - Um
pi_142437691
Een tactiek veranderen laat ik dus ook maar liggen? :P
pi_142437726
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 00:50 schreef Grappenmakers het volgende:

[..]

Sejt ^O^ _O_ : Kan ik nog meedoen? Ik wist niet dat je geen FM hoeft te hebben om mee te doen...
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 08:22 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ey boys kan ik nog meedoen? :@
Heren als jullie nog in willen haken moet je je bij Stalybridge melden. We gaan de ronde herstarten en willen jullie een kans geven toch nog in te haken. Dit is echter wel onder bepaalde voorwaarden!

OJA: Wie het eerst komt wie het eerst maalt!
pi_142437760
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:25 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

[..]

Heren als jullie nog in willen haken moet je je bij Stalybridge melden. We gaan de ronde herstarten en willen jullie een kans geven toch nog in te haken. Dit is echter wel onder bepaalde voorwaarden!

OJA: Wie het eerst komt wie het eerst maalt!
Thanks Hobbel
pi_142437762
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:22 schreef Ciscus het volgende:
Kan de poll in de OP?

Ik weet niet of die zomaar gekopieerd kan worden en de resulaten dan blijven staan?
pi_142437791
Ik doe de volgende ronde wel mee. Geen zin om jullie te belasten. ;)

Bovendien heb ik niet eens de kans meer om goede spelers te halen.
pi_142437800
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:26 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Thanks Hobbel
Eventjes teruggezocht aan de hand van fok als spelers (het tijdstip waarop daar gepost was! :P )

Waren en nog meer gegadigden?
pi_142437817
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:27 schreef RustCohle het volgende:
Ik doe de volgende ronde wel mee. Geen zin om jullie nog verder te belasten.
je mag nu inhaken alleen mis je dan de mogelijkheid om de reeds gekozen spelers te kiezen. Iets meer zoekwerk, maar niet per definitie nadelig!

Edit: Antwoord op je ninja edit: er zijn nog genoeg goede spelers. ZO heb ik Varane last minute gewoon toegevoegd. Alleen een kwestie van goed zoeken!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:28:27 #23
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142437855
quote:

Bovendien heb ik niet eens de kans om goede spelers meer te halen.
Het zou eigenlijk fijn zijn als jij (of iemand anders) toch wel mee zou doen. De 2e divisie is gevuld met allemaal echte teams en dat is toch iets minder leuk dan als er "nep teams" zijn.
:)
pi_142437868
quote:

etc.

Ik neem aan dat je bedoelt dat nieuwe spelers juist niet uit deze lijst mogen kiezen.
pi_142437898
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:27 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

Eventjes teruggezocht aan de hand van fok als spelers (het tijdstip waarop daar gepost was! :P )

Waren en nog meer gegadigden?
Er was iig iemand die aangaf dit zelfs leuk vinden zonder zelf mee te doen! En volgens mij toen we net gestart waren.

Maar al die topics he!
pi_142437925
Transferseizoenen inschakelen, nu kunnen spelers zomaar vertrekken.
pi_142437932
quote:

Bovendien heb ik niet eens de kans meer om goede spelers te halen.
Een volgende ronde komt er misschien niet eens. Hier zijn we nog jaren zoet mee.
pi_142437944
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:28 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je bedoelt dat nieuwe spelers juist niet uit deze lijst mogen kiezen.
Ja de - moet je lezen als -/-
pi_142437954
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:28 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Ja de persoon die als eerste komt, mag ook als eerste kiezen. Dit voorkomt nieuwe veilingen.

Wat je ook kan doen is mensen meteen laten bieden (wat heb je ervoor over als het een veiling wordt!)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:30:59 #30
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142437963
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:30 schreef Hermanna het volgende:
Transferseizoenen inschakelen, nu kunnen spelers zomaar vertrekken.
Al bezig.

SPOILER
pi_142437995
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:29 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Er was iig iemand die aangaf dit zelfs leuk vinden zonder zelf mee te doen! En volgens mij toen we net gestart waren.

Maar al die topics he!
Het leek me een meisjesnaam (maar dat qas t niet),, iets met een A erin....hebben we niks aan he?
pi_142438006
Totale spelerslijst in de OP is up to date voor liefhebbers die een team willen samenstellen!
pi_142438067
x

[ Bericht 100% gewijzigd door RustCohle op 18-07-2014 12:34:25 ]
pi_142438081
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:30 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

Ja de persoon die als eerste komt, mag ook als eerste kiezen. Dit voorkomt nieuwe veilingen.

Wat je ook kan doen is mensen meteen laten bieden (wat heb je ervoor over als het een veiling wordt!)
Niet als er maar twee bij komen. Ik ben voor een lager budget. We zullen gemiddeld zo'n 30 miljoen boven de transferwaarde hebben betaald, per club.
pi_142438110
Kunnen we het salarisbudget bij iedereen niet iets verhogen :P? Zodat niet iedereen zijn spelers het eerste seizoen al kwijtraakt.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:34:39 #36
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142438130
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:33 schreef RustCohle het volgende:
Oké tot hoe laat heb ik de kans om mijn spelerslijst in te vullen?
Dit formulier moet je invullen: download link
pi_142438140
Bij nader inziens laat ik het maar voor wat het is. Duurt veelste lang tot ik al alles ingevuld heb. :D
pi_142438276
ik hoop dat ik niet weer kampioen rode en gele kaarten word.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:39:00 #39
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142438301
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:34 schreef RustCohle het volgende:
Bij nader inziens laat ik het maar voor wat het is. Duurt veelste lang tot ik al alles ingevuld heb. :D
Moet je zelf weten, maar de kans op een nieuwe ronde zal niet zo groot meer zijn.
pi_142438425
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:34 schreef Hermanna het volgende:
Kunnen we het salarisbudget bij iedereen niet iets verhogen :P? Zodat niet iedereen zijn spelers het eerste seizoen al kwijtraakt.
Nee sowieso niet. Sejt had aan het begin al aangegeven dat je rond de 200-250k moest zitten en het meerendeel heeft zich daar op ingesteld.
pi_142438475
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:34 schreef RustCohle het volgende:
Ik vul het wel voor je in
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:43:47 #42
239294 PierreTT
pi_142438490
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:41 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Nee sowieso niet. Sejt had aan het begin al aangegeven dat je rond de 200-250k moest zitten en het meerendeel heeft zich daar op ingesteld.
Oh dat was wat ik vergeten was ja _O- Direct Vagner Love een contract van 250k per week geven is ook niet zo slim, maar dat is de schuld van Joling en Verlinde!
pi_142438527
quote:

[..]

ben bang dat ik dat over het hoofd heb gezien.... ;(
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:46:21 #44
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142438571
quote:

[..]

Naldo en Darren Bent zitten samen al op rond de ¤150.000. _O-
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:46:47 #45
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142438585
Eén van de regels in de OP en het formulier:
quote:
Bij aankoop van een speler zal het salaris 1:1 overgenomen worden naar je club. Dit heeft grote impact op de financiën van je club, dus houd dat in gedachten bij het kopen van spelers, zodat je niet direct falliet gaat.
De Fokland clubs zullen (nog) niet kunnen concurreren met de Manchester City’s van de wereld.
pi_142438610
quote:

[..]

En de mensen zonder FM kunnen dat volgens mij niet eens checken hoe hoog het salaris is van een speler. En uiteindelijk moest je wel een speler nemen hoog salaris of niet, anders heb je te weinig keuze uit spelers. Of je moet alleen bagger spelers kiezen :P
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:48:05 #47
239294 PierreTT
pi_142438636
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:46 schreef Sejt het volgende:
Eén van de regels in de OP en het formulier:

[..]

Absoluut, maar in mijn enthousiasme een beetje overheen gekeken. Ga ik in de volgende ronde zeker wel (meer) rekening mee houden.
pi_142438642
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:47 schreef Hermanna het volgende:

[..]

En de mensen zonder FM kunnen dat volgens mij niet eens checken hoe hoog het salaris is van een speler. En uiteindelijk moest je wel een speler nemen hoog salaris of niet, anders heb je te weinig keuze uit spelers. Of je moet alleen bagger spelers kiezen :P
Nou, ik heb nooit FM gespeeld, maar toch ff gedacht van 'zou deze veel salaris verdienen?', vaak kun je dat wel een beetje opmaken.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:48:28 #49
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142438655
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:48 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Absoluut, maar in mijn enthousiasme een beetje overheen gekeken. Ga ik in de volgende ronde zeker wel (meer) rekening mee houden.
Dit dus.
pi_142438673
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:47 schreef Hermanna het volgende:

[..]

Van gasten zoals Puyol, Van Persie enzo kun je heel simpel verwachten dat ze veel verdienen. Zelfde geldt voor vrijwel alle spelers die in Engeland, Spanje en andere topclubs spelen.
pi_142438674
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:48 schreef Roceco het volgende:

[..]

Nou, ik heb nooit FM gespeeld, maar toch ff gedacht van 'zou deze veel salaris verdienen?', vaak kun je dat wel een beetje opmaken.
Ik had niet verwacht dat Rene Adler (29) van HSV, 50,000+ per week verdiende :P.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:49:29 #52
239294 PierreTT
pi_142438690
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:48 schreef Roceco het volgende:

[..]

Rossi verdient in FM slechts 60k,voor een topspits niet eens zoveel. En Vagner Love viel ook mee, maar die gaven ze direct een nieuw contract _O-
pi_142438696
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:49 schreef Hermanna het volgende:

[..]

Ik had niet verwacht dat Rene Adler (29) van HSV, 50,000+ per week verdiende :P.
HSV denk nog steeds dat het een topclub is _O-
pi_142438720
quote:

[..]

Zoveel is dat niet en het is wel hun topspeler
pi_142438742
Ach het is wat het, we doen het er maar mee.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:51:13 #56
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142438755
quote:

[..]

Drimic ving maar ¤8500. Vond ik wel weinig voor iemand die in Duitsland in de Bundesliga speelde.
pi_142438756
Oké toe hoe laat heb ik dan ? :P
pi_142438767
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:50 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Zoveel is dat niet en het is wel hun topspeler
1/5 van het salaris budget voor een speler vind ik wel veel :P. Courtois verdient maar 23k per week.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:52:15 #59
239294 PierreTT
pi_142438782
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:50 schreef 44rdbei het volgende:
Ach het is wat het, we doen het er maar mee.
Precies ^O^
pi_142439104
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:51 schreef RustCohle het volgende:
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:04:18 #61
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142439166
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:02 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Gewoon z.s.m. invullen denk ik?
pi_142439250
Prima om opnieuw te starten om de kinderziektes uit te halen.
Voor mij is het belangrijkste punt het doorstromen van jeugdspelers. Wellicht moet er een u19 competitie en reserve competitie worden aangemaakt?
Het aan passen van contracten vind ik persoonlijk wat minder van belang. Je weet immers van te voren dat een RvP liever in de PL speelt dan in onze competitie. Dat is een beetje de consequentie van een dergelijke speler kiezen.
pi_142439285
Iemand hier een goede graphic designer? Kan geen logo's maken.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:08:10 #64
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142439302
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:06 schreef Bow het volgende:
Prima om opnieuw te starten om de kinderziektes uit te halen.
Voor mij is het belangrijkste punt het doorstromen van jeugdspelers. Wellicht moet er een u19 competitie en reserve competitie worden aangemaakt?
Het aan passen van contracten vind ik persoonlijk wat minder van belang. Je weet immers van te voren dat een RvP liever in de PL speelt dan in onze competitie. Dat is een beetje de consequentie van een dergelijke speler kiezen.
Die competities zijn er al.
RvP speelde ondertussen al 2 seizoenen in de Fok competitie, maar sloeg nieuwe contracten af door een lager aangeboden salarissen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:08:28 #65
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142439314
quote:
Euh Sejt?

Mocht je hulp nodig hebben, dan kun je altijd bij een van ons aankloppen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:08:39 #66
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142439322
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:07 schreef RustCohle het volgende:
Iemand hier een goede graphic designer? Kan geen logo's maken.
Je hoeft alleen een afbeelding te vinden met een grootte van minstens 200x200. De rest doe ik wel.
pi_142439324
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:08 schreef Sejt het volgende:

[..]

RvP speelde ondertussen al 2 seizoenen in de Fok competitie, maar sloeg nieuwe contracten af door een lager aangeboden salarissen.
Precies, hij wilde niet weg uit de competitie, de club bood hem contracten aan met een lager salaris en dat doet hij dan niet.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:09:09 #68
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142439340
quote:
Zo snel mogelijk, maar uiterlijk 20.00u.
Lukt dat?
  Moderator / Redactie FP vrijdag 18 juli 2014 @ 13:09:18 #69
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_142439346
Ik vind het niet erg dat we opnieuw gaan beginnen, ben helemaal niet tevreden met een 17e en een 11e plek :+
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:09:33 #70
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142439354
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik vind het niet erg dat we opnieuw gaan beginnen, ben helemaal niet tevreden met een 17e en een 11e plek :+
Je hebt toch de beker gewonnen?
pi_142439421
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ben hartstikke tevreden net mijn 18e en 19e plek...
pi_142439434
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 12:12 schreef Lhyanna het volgende:
Dit topic is zelfs leuk om te volgen, als je geen team hebt!

Echt tof gedaan, alleen m'n werk....(Gelukkig is het niet druk *O* )
Kans om in te stappen. Je moet snel zijn en er zijn restricties! Lees het topic even!

Niet ten koste van je werk he!
pi_142439443
Hmm.. welke naam zal ik kiezen, heb tot nu toe dit:

-Real Getrid
-FC Class on Grass
-FC Golazo
-FC Stampot
-FC Kip

:P

Ik neig naar FC Golazo. :P
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:12:52 #74
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142439462
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:12 schreef RustCohle het volgende:

-Real Getrid
-FC Class on Grass
-FC Golazo
-FC Stampot
-FC Kip

FC Kip met Judeska als logo of manager. _O-
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:13:39 #75
239294 PierreTT
pi_142439495
quote:

-Real Getrid
-FC Class on Grass
-FC Golazo
-FC Stampot
-FC Kip

Ik ga volgende keer voor Jodeljongens '62. Ik zou voor SC Braadslee gaan, of FC Braadkip ^O^
pi_142439525
Is het goed als ik ga voor Dubakum als stad? :P
pi_142439531
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Die vind ik ook leuk!

Hoewel een naam die gelinkt is aan je Nick wel makkelijk volgen is. Dan iets met Rust of Cohle (Goal)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:15:07 #78
239294 PierreTT
pi_142439553
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

FC Kip _O-

pi_142439554
Even alles terug lezen, hopelijk kan ik tijd vrijmaken om ook mee te doen. (Dit gaat mn baas niet leuk vinden, maar ach, hij is toch in Azie ^.^)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:15:32 #80
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142439568
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:14 schreef RustCohle het volgende:
Helemaal prima. ^O^
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:15:54 #81
239294 PierreTT
pi_142439574
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:14 schreef RustCohle het volgende:
Ga voor Pierreville O+
pi_142439586
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:15 schreef Lhyanna het volgende:
Even alles terug lezen, hopelijk kan ik tijd vrijmaken om ook mee te doen. (Dit gaat mn baas niet leuk vinden, maar ach, hij is toch in Azie ^.^)
De Op lezen + de 1e bladzijde van dit topic voor ristricties
  Moderator / Redactie FP vrijdag 18 juli 2014 @ 13:16:41 #83
Rawr
pi_142439605
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:09 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Je hebt toch de beker gewonnen?
True, maar ik eindig liever hoog in de competitie dan dat ik een keer de beker win :P
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_142439620
Moet ik dit zelf invullen?

pi_142439625
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:16 schreef RustCohle het volgende:

[ afbeelding ]
Nee
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:17:14 #86
239294 PierreTT
pi_142439629
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:16 schreef RustCohle het volgende:

[ afbeelding ]
Nee, rood niet
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:18:48 #87
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142439681
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

True, maar ik eindig liever hoog in de competitie dan dat ik een keer de beker win :P
Weet je het zeker? Geld + Europees.

pi_142439694
Citius, Altius, Fortius.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:19:16 #89
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142439695
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:15 schreef Lhyanna het volgende:
Mocht je iets niet snappen, dan kun je hier wat vragen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:19:28 #90
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142439707
Dit heb ik tot nu toe verwerkt:
• uit goals tellen
• 2e Divisie krijgt betere reputatie
• geen Goalkeeping Coaches
• Courtois niet uitlenen
• huidige prijzen verwerken in geschiedenissen
pi_142439720
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:19 schreef Aguero het volgende:
[ afbeelding ]
Onofficiële statistieken, maar toch mooi om te zien _O_
pi_142439781
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:19 schreef Sejt het volgende:
• uit goals tellen
• Courtois niet uitlenen
Er waren een paar spelers die meteen verhuurd werden, of is dat niet meer het geval nu ze echt een transfer maken?
  Moderator / Redactie FP vrijdag 18 juli 2014 @ 13:21:46 #93
Rawr
pi_142439786
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:18 schreef Sejt het volgende:

[..]

Weet je het zeker? Geld + Europees.

[ afbeelding ]
Ok ok...hoog eindigen, Europees spelen én de beker winnen :P

pi_142439797
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:08 schreef Sejt het volgende:

[..]

dat is net zo een consequentie. Ik zei in een van de vorige topics al dat je best een topper kan halen, maar dan wel in de problemen komt met salarissen.

Consequentie van talenten halen is dat ze nog niet op hun top spelen. Het zelfde geldt voor de wat mindere helden. Dat zijn juist de keuzes die je moet maken.

Maar goed, als de rest het wil dan prima
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:22:27 #95
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142439820
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:21 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

Er waren een paar spelers die meteen verhuurd werden, of is dat niet meer het geval nu ze echt een transfer maken?
Ik zal ze allemaal doorlopen.
pi_142439848
Ik heb dus tot 20:00 vanavond? En naar wie moet ik het sturen? Na mn werk maar ff knallen dan. Lezen en posten lukt nog wel, maar een team samenstellen kan ik echt niet maken
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:24:32 #97
239294 PierreTT
pi_142439906
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:23 schreef Lhyanna het volgende:
Ik heb dus tot 20:00 vanavond? En naar wie moet ik het sturen? Na mn werk maar ff knallen dan. Lezen en posten lukt nog wel, maar een team samenstellen kan ik echt niet maken
Inschrijfformulier, en dat opsturen naar fokalsclub@gmail.com
pi_142439912
quote:
Er is nog geen eindtijd, ligt een beetje aan Sejt.

Hoelang hij bezig is.

20:00 lijkt mij redelijk
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:24:42 #99
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142439913
quote:
Sturen naar fokalsclub@gmail.com
Maar als het niet lukt om je team te maken, dan vrees ik dat je niet mee kan doen - of je moet hulp krijgen van iemand.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:24:54 #100
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142439921
quote:
Stalybridge neemt de nieuwe inschrijvingen op zich. Als er vragen of onduidelijkheden zijn kan iedereen je wel helpen!
pi_142439960
Mwah, ik heb dik 2 uur de tijd als ik thuis ben, dus dat moet goedkomen.
pi_142439994
quote:

-Real Getrid
-FC Class on Grass
-FC Golazo
-FC Stampot
-FC Kip

Ik neig naar FC Golazo. :P
Absoluut FC Golazo (makkelijk aan je te linken ook)

Ciscislaag is overigens niet groot genoeg voor een tweede stadion, mocht je dat overwegen.
pi_142440031
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:26 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Absoluut FC Golazo (makkelijk aan je te linken ook)

Ciscislaag is overigens niet groot genoeg voor een tweede stadion, mocht je dat overwegen.
Hoezo makkelijk te linken? :D
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:28:11 #104
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142440041
quote:
Begin te kijken welke spelers je graag wil hebben. Ik wilde bijvoorbeeld Manolev en Guidetti hebben. Voor jou wordt het een kwestie van kijken op de lijst of die spelers die je wil hebben niet al zijn gekozen. Ik dacht dat er in de OP een Excelbestand stond met gekozen spelers. Mocht je salarissen willen weten, dan kan iemand met FM even kijken in het spel.
pi_142440076
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:26 schreef Lhyanna het volgende:
Mwah, ik heb dik 2 uur de tijd als ik thuis ben, dus dat moet goedkomen.
Het formulier invullen kost niet zoveel tijd (ex spelers). De Spelers zoeken wel.

Verzin een naam. Misschien wil er iemand een logo maken! Met de nadruk op misschien.

Wordt je wel verplicht satelitietclub, lol
pi_142440147
Iemand die mijn rivaal wilt zijn?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:31:43 #107
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142440176
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:31 schreef RustCohle het volgende:
Iemand die mijn rivaal wilt zijn?
Misschien leuk om iemand in de zelfde stad te pakken, maar anders mag je mij ook wel kiezen ;)
pi_142440195
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:31 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

Misschien leuk om iemand in de zelfde stad te pakken, maar anders mag je mij ook wel kiezen ;)
IkeDubaku is mijn rivaal dan en wat is jouw teamnaam?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:33:02 #109
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142440227
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:32 schreef RustCohle het volgende:

[..]

IkeDubaku is mijn rivaal dan en wat is jouw teamnaam?
Volharding, maar je mag natuurlijk ook iemand anders kiezeN!:)
pi_142440258
Settle United gaat er aan deze keer.
pi_142440273
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:27 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Hoezo makkelijk te linken? :D
Cohlazo
pi_142440284
Over rivalen gesproken.

Ik heb Wervelwind wel als rivaal op het zuid eiland. Maar is dat andersom ook zo?

Was wel de bedoeling. Is echter pas later doorgegeven (eerst een ander).
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:35:32 #113
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142440324
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:34 schreef stalybridge het volgende:
Over rivalen gesproken.

Ik heb Wervelwind wel als rivaal op het zuid eiland. Maar is dat andersom ook zo?

Was wel de bedoeling. Is echter pas later doorgegeven (eerst een ander).
Beide teams moeten aangeven dat ze elkaars rivaal zijn. Anders is het alleen 1 kant op.
pi_142440338
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:28 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Begin te kijken welke spelers je graag wil hebben. Ik wilde bijvoorbeeld Manolev en Guidetti hebben. Voor jou wordt het een kwestie van kijken op de lijst of die spelers die je wil hebben niet al zijn gekozen. Ik dacht dat er in de OP een Excelbestand stond met gekozen spelers. Mocht je salarissen willen weten, dan kan iemand met FM even kijken in het spel.
Manolev grrrr

Ik bood de tweede keer 41%, jij?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:36:10 #115
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142440360
Wervelwind had dit aangegeven:

pi_142440367
Mijn club! (P.S; ik ga het nog verzenden hoor! Is alleen voor de mede-FOK!ers) :

SPOILER
Logo!:

http://www.golazofc.com/b(...)4/05/GolazoFCnew.png
pi_142440400
OMG, deze PC's op het werk. Ik kan niet eens die website openen om het inschrijfformulier al een beetje te bekijken... Nja, ik werk wel ff door om iig niet te hoeven overwerken.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:37:24 #118
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142440410
Tip: kiesvoor meer attendance ;)
pi_142440426
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:37 schreef Hobbel_Rob het volgende:
Waarom? Het is toch een beginnende club?

Zie edit voor logo
pi_142440442
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:35 schreef Sejt het volgende:

[..]

Beide teams moeten aangeven dat ze elkaars rivaal zijn. Anders is het alleen 1 kant op.
Tornado heeft later een verzoek gedaan op het forum toen duidelijk was dat we beide op het zuid eiland speelde!

Dus niet officieel. Maar anders is het zo ook goed hoor!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:38:31 #121
239294 PierreTT
pi_142440454
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:36 schreef RustCohle het volgende:
Mijn club! (P.S; ik ga het nog verzenden hoor! Is alleen voor de mede-FOK!ers) :

SPOILER
Logo!:

http://www.golazofc.com/b(...)4/05/GolazoFCnew.png
De terugkeer van Makina Makarna _O_ _O_
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:38:46 #122
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142440461
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:37 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Zie edit voor logo
Omdat we merkten dat de stadion aardig vol zitten :P
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:38:59 #123
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142440471
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:37 schreef Hobbel_Rob het volgende:
Dit dus. Als je spelers gaat aantrekken die veel verdienen, moet je wel aardig wat inkomsten hebben.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:39:14 #124
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142440480
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:37 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Zie edit voor logo
Mijn club speelde in de Tweede Divisie en stond 16e en ik trok ook nog steeds 25000+ bezoekers.
pi_142440507
Dit wordt hem:

Nu alleen nog de spelers!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:41:16 #126
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142440551
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:39 schreef mvdk_ het volgende:

[..]

Mijn club speelde in de Tweede Divisie en stond 16e en ik trok ook nog steeds 25000+ bezoekers.
Zelfs mijn stadion in de Eerste Divisie zat meestal voor meer dan driekwart (39.000 man) vol met die hoge kaartenprijzen die ik had.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:42:01 #127
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142440571
Maar we gaan je niet teveel helpen, dadelijk win je nog! :P
pi_142440585
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:39 schreef RustCohle het volgende:
Dit wordt hem:

[ afbeelding ]

Wil je die in excel sturen naar antisankari@mail.com (ja, de jonge coach van Stalybrug heeft een eigen email)

Het formulier kan gewoon naar de gmail account.
pi_142440593
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:42 schreef Hobbel_Rob het volgende:
Maar we gaan je niet teveel helpen, dadelijk win je nog! :P
Hoeft niet. Dit is mijn vaste keuze. Heb een goede strategie in mijn hoofd. :D
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:44:27 #130
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142440667
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:39 schreef RustCohle het volgende:
Dit wordt hem:

[ afbeelding ]

Je attendance mag max. 50000 zijn.
pi_142440686
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:44 schreef Sejt het volgende:

[..]

Zeikerd.

SPOILER
pi_142440713
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:44 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Zeikerd.

SPOILER
Nu vind ik 40.000 ivm belediging van de host incl. voorkennis!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:46:29 #133
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142440739
quote:

[..]

Waarom eigenlijk?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:47:31 #134
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142440784
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:46 schreef mvdk_ het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk?
Regels. De premier wil voorkomen dat er meer dan 50.000 toueschouwers zijn anders is hij volgens de wet verplicht gratis hotdogs uit te delen!

Ken je de wet van Fokland niet ?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:47:46 #135
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142440794
quote:

[..]

Waarom eigenlijk?
Bescherming / leuk houden. De clubs mogen zelf uitbreiden als er behoefte is.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:48:19 #136
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142440812
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:47 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

Regels. De premier wil voorkomen dat er meer dan 50.000 toueschouwers zijn anders is hij volgens de wet verplicht gratis hotdogs uit te delen!

Haha ik heb het "wikipedia artikel" van Fokland nog niet gelezen, behalve dat iedereen een Fokhont had
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:48:59 #137
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142440845
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:48 schreef mvdk_ het volgende:

[..]

Haha ik heb het "wikipedia artikel" van Fokland nog niet gelezen, behalve dat iedereen een Fokhont had
Hihi, mijn toevoeging. :Y
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:49:39 #138
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142440860
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:48 schreef mvdk_ het volgende:

[..]

Staat er ook nog niet in. Misschien wil iemand het wetboek uitwerken? :P
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:49:42 #139
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142440863
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:48 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

:D ^O^
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:50:57 #140
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142440900
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:47 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

Trouwens Hobbel_Rob, je kan 105% attendance hebben - dat betekent dat de premier alsnog verplicht gratis hotdogs zou moeten uitdelen!
pi_142440910
quote:

[..]

Sejt, mag ik nog een klein esthetisch verzoekje doen.

De nickname van Stalybrug is The Mean Machine ik denk dat 'Brugwachters' leuker en duidelijker is.

Kan / mag dat gewijzigd worden?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:51:48 #142
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142440932
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:49 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

Staat er ook nog niet in. Misschien wil iemand het wetboek uitwerken? :P
Regel 1: President Sejt heeft altijd gelijk
Regel 2: Mocht President Sejt niet gelijk hebben, zie dan regel 1.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:52:34 #143
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142440962
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:51 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Regel 1: President Sejt heeft altijd gelijk
Regel 2: Mocht President Sejt niet gelijk hebben, zie dan regel 1.
Dus eigenlijk is Fokland geregeerd door een dictator?
pi_142440967
Mag mijn stadion capacity omhoog? })
pi_142440972
Ik heb geen zin om terug te lezen, kan iemand me op de hoogte brengen
(she/her)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:53:00 #146
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142440974
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:52 schreef mvdk_ het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is Fokland geregeerd door een dictator?
You know it.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:53:10 #147
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142440979
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:52 schreef Fylax het volgende:
Geen zin in.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:53:46 #148
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142440998
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:52 schreef HamburgerHenk het volgende:
Mag mijn stadion capacity omhoog? })
Nee, ik verander niks aan de teams, aangezien dan iedereen wat wilt en het einde zoek is.
pi_142441002
quote:

[..]

Waarom eigenlijk?
Anders zitten er 1,5 miljoen inwoners op zondagmiddag in een stadion ( wie past er dan oo de kleintjes? )
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:54:36 #150
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142441022
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:53 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Anders zitten er 1,5 miljoen inwoners op zondagmiddag in een stadion ( wie past er dan oo de kleintjes? )
Die gaan toch mee met hun pa naar het stadion?
pi_142441038
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:52 schreef Fylax het volgende:
Er is niet zoveel te melden! Of heb je gemist dat we opnieuw beginnen.

Tussenstand eventueel 2 extra spelers!
pi_142441054
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:48 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Na Manolev ben ik nu alweer boos op je...
pi_142441063
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:53 schreef Sejt het volgende:

[..]

Nee, ik verander niks aan de teams, aangezien dan iedereen wat wilt en het einde zoek is.
Dacht ik al, hoor. :o
pi_142441073
Moeten er niet eigenlijk meer scheidsrechters aangemaakt worden? Fok! Competitie heeft 3 scheidsrechters die de 1ste en 2de divisie scheidsen, 2de elftal en -19. We willen toch niet dat ze een burn out krijgen ;(.
pi_142441078
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Die gaan toch mee met hun pa naar het stadion?
De Derby op het Zuideiland is geen plaats voor kleintjes! De rest van het jaar is het pais en vree
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:56:31 #156
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142441096
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:55 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Na Manolev ben ik nu alweer boos op je...
:D
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:57:17 #157
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142441125
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:56 schreef Hermanna het volgende:
Moeten er niet eigenlijk meer scheidsrechters aangemaakt worden? Fok! Competitie heeft 3 scheidsrechters die de 1ste en 2de divisie scheidsen, 2de elftal en -19. We willen toch niet dat ze een burn out krijgen ;(.
Dat hebben we namelijk gemerkt aan de rode en gele kaarten ;(
pi_142441136
quote:
Doe even creatief dan.

SPOILER
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:58:39 #159
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142441172
quote:
Eerste scheidsrechter:

Kofi Drinken. :')
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:59:05 #160
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142441190
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:57 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Doe even creatief dan.

SPOILER
http://nl.fakenamegenerator.com/gen-male-nl-us.php
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:59:15 #161
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142441200
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:58 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Eerste scheidsrechter:

Kofi Drinken. :')
Piet Swart :D
  vrijdag 18 juli 2014 @ 13:59:46 #162
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142441226
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:59 schreef mvdk_ het volgende:

[..]

Johan Genee
Wilfred Derksen.

_O-
pi_142441235
Simon Cheids
Willem Alexander
pi_142441244
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:59 schreef mvdk_ het volgende:

[..]

Ben Sherif
pi_142441268
Bagger Scheids
pi_142441269
Thuys Vluiter
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:00:55 #167
239294 PierreTT
pi_142441281
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:57 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Doe even creatief dan.

SPOILER
Scheidsrechters John Williams, Herman den Blijker, Ramon Beuk en Ron Brandsteder :D
pi_142441289
Rody Geel
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:01:20 #169
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142441300
Kees Momma.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:01:21 #170
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142441302
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:00 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Scheidsrechters John Williams, Herman den Blijker, Ramon Beuk en Ron Brandsteder :D
Braddie Blondje.
pi_142441309
Sepp Blatter
pi_142441313
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:00 schreef SiebeJ het volgende:
Thuys Vluiter
Deze vind ik echt leuk.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:01:47 #173
239294 PierreTT
pi_142441317
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:01 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Braddie Blondje.
Jan de Hoop, voor de ochtendwedstrijden :D
pi_142441330
Frifan van Zwieten
pi_142441363
Homer O'Feel
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:03:20 #176
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142441367
SPOILER
pi_142441376
Gerald Joling
pi_142441409
Ben Roodgever
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:04:44 #179
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142441417
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:03 schreef Ciscus het volgende:
Homer O'Feel
Homer Sexual.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:04:48 #180
239294 PierreTT
pi_142441423
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:03 schreef Ciscus het volgende:
Gerald Joling
:D :')
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:05:05 #181
239294 PierreTT
pi_142441434
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Homer Sexual.
Mike Litoris
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:05:12 #182
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142441442
Rudi Valler en Stan Schwalbe
pi_142441466
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:00 schreef PierreTT het volgende:

[..]

JA en dan RTL fluiten zeker :(
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:05:59 #184
239294 PierreTT
pi_142441469
Sum-Ting Wong, Do Ping, Hau-Yoo Baek-Young en Pu-Si Mao _O-
pi_142441486
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:05 schreef PierreTT het volgende:
Sum-Ting Wong, Do Ping, Hau-Yoo Baek-Young en Pu-Si Mao _O-
Tering die namen _O_ Dat ik dat gemist heb ;(
pi_142441493
Ome Koping
pi_142441495
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:19 schreef Sejt het volgende:
• uit goals tellen
• Courtois niet uitlenen
Ben weer terug van m'n vakantie. Zo op een pc typt toch wat lekkerder. Ik heb nog een paar dingen/bugs die me opgevallen zijn en eventueel aangepast kunnen worden.

1. De CL-wedstrijden van clubs werden in het stadion van Fokland gespeeld. Kan dit ook in het eigen stadion.

2. Ik meen me te herinneren dat ik bij één van de screenshots van Fokland zag dat het inwoneraantal van Fokland 0 is. Niet erg realistisch als je wel zoveel toeschouwers hebt ;)

3. Ik merk dat veel jonge spelers verhuurd worden naar clubs in het buitenland en zo dus moeilijk aan de HG-regel en de Foklandse nationaliteit te komen. Nou weet ik niet of er ook een U19 en reservecompetitie aangemaakt is. Anders zou dit misschien het probleem verhelpen. Scheelt ook als je spelers bij je club blijven als je veel blessures of schorsingen hebt.

4. Ga zo door ;)
pi_142441534
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:06 schreef SiebeJ het volgende:

[..]

Ben weer terug van m'n vakantie. Zo op een pc typt toch wat lekkerder. Ik heb nog een paar dingen/bugs die me opgevallen zijn en eventueel aangepast kunnen worden.

1. De CL-wedstrijden van clubs werden in het stadion van Fokland gespeeld. Kan dit ook in het eigen stadion.

2. Ik meen me te herinneren dat ik bij één van de screenshots van Fokland zag dat het inwoneraantal van Fokland 0 is. Niet erg realistisch als je wel zoveel toeschouwers hebt ;)

3. Ik merk dat veel jonge spelers verhuurd worden naar clubs in het buitenland en zo dus moeilijk aan de HG-regel en de Foklandse nationaliteit te komen. Nou weet ik niet of er ook een U19 en reservecompetitie aangemaakt is. Anders zou dit misschien het probleem verhelpen. Scheelt ook als je spelers bij je club blijven als je veel blessures of schorsingen hebt.

4. Ga zo door ;)
U19 is er alleen beetje buggy.

pi_142441561
Maar is er nou al een beslissing genomen over de transfersommen tav de nieuwelingen. Niet 1:1, lijkt me?

We zijn veel geld verloren aan de veilingen... (en nee, de beste spelers zijn niet perse al weg. Is een kwestie van goed zoeken)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:09:00 #190
239294 PierreTT
pi_142441572
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:06 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Tering die namen _O_ Dat ik dat gemist heb ;(
FOK! als Speler loopt ook nog steeds, zodra HamburgerHenk weer doorhost of de link plaatst :) Deze editie hebben we de kneiters Yolo Swaggins, Jahman Jonko, Ziggi Blunt, Jonko Blunt, Uwot Mate, Shaggy Chiller en Hermann-Heinz von Munster zu Huttenkase!
pi_142441598
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef Ciscus het volgende:
Maar is er nou al een beslissing genomen over de transfersommen tav de nieuwelingen. Niet 1:1, lijkt me?

We zijn veel geld verloren aan de veilingen... (en nee, de beste spelers zijn niet perse al weg. Is een kwestie van goed zoeken)
1,2 zou eerlijk zijn schat ik in
pi_142441606
Wat gebeurt er met het resterende transferbudget?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:09:46 #193
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142441618
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:09 schreef RustCohle het volgende:
Wordt toegevoegd aan je budget voor de rest van het seizoen.
pi_142441626
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef Hermanna het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo te zien nog geen reservercompetitie. Zou mooi zijn als die op bijvoorbeeld Jupiler League niveau zo zijn. Dan hebben de aanstormende talenten een mooie speelvijver om hun CA op te krikken
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:10:09 #195
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142441632
quote:
Komt op je budget van de club.
pi_142441645
quote:
Cash om de cpu spelers te laten aantrekken, of wordt in infrastructuur gestoken.

Kortom, budget ja.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:10:46 #197
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142441663
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:06 schreef SiebeJ het volgende:

[..]

Vreemd, want ik heb alleen dit ingevuld:

quote:
Dat moet in één of andere xml aangepast worden. Heb het geprobeerd, maar de beschrijvingen die ik vond, verwezen naar codes, die niet in mijn xml's staan.

quote:
Die competities zijn er al:

pi_142441682
Ik vind dat de kampioen van de eerste editie een scheidsrechter mag benoemen als eerbetoon :P
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:11:50 #199
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142441719
K
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:11 schreef Hermanna het volgende:
Ik vind dat de kampioen van de eerste editie een scheidsrechter mag benoemen als eerbetoon :P
Kampioenen*
pi_142441721
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:10 schreef Roceco het volgende:

[..]

Cash om de cpu spelers te laten aantrekken, of wordt in infrastructuur gestoken.

Kortom, budget ja.
Ja, maar wordt het direct aan het transferbudget toegevoegd dus bij die slider (als je naar bestuurkamer gaat) of komt het gewoon op de balans?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:11:54 #201
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142441722
Pimp Fortuin. :')
pi_142441728
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef Hermanna het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kunnen er U19- teams toegevoegd worden aan divisie 2? Neem aan van niet he?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:12:16 #203
239294 PierreTT
pi_142441736
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:11 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Pimp Fortuin. :')
Jij zit echt nog steeds na te denken he _O-
pi_142441754
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:09 schreef PierreTT het volgende:

[..]

FOK! als Speler loopt ook nog steeds, zodra HamburgerHenk weer doorhost of de link plaatst :) Deze editie hebben we de kneiters Yolo Swaggins, Jahman Jonko, Ziggi Blunt, Jonko Blunt, Uwot Mate, Shaggy Chiller en Hermann-Heinz von Munster zu Huttenkase!
Dolly!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:12:49 #205
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142441755
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:12 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Jij zit echt nog steeds na te denken he _O-
Ik word melig van al die namen die hier voorbij komen.
pi_142441771
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:10 schreef Sejt het volgende:

[..]

Vreemd, want ik heb alleen dit ingevuld:

[ afbeelding ]

[..]

Dat moet in één of andere xml aangepast worden. Heb het geprobeerd, maar de beschrijvingen die ik vond, verwezen naar codes, die niet in mijn xml's staan.

[..]

Die competities zijn er al:

[ afbeelding ]
Is de waardering van de reservecompetities niet te laag voor onze spelers?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:13:15 #207
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142441784
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:11 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Ja, maar wordt het direct aan het transferbudget toegevoegd dus bij die slider (als je naar bestuurkamer gaat) of komt het gewoon op de balans?
Op je balans.
pi_142441787
S.M. Kelders
Truusje Spetter-Kwak
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:15:00 #209
239294 PierreTT
pi_142441859
quote:
8s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:12 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Dolly!
Hoe kan ik dit vergeten, Jackpot Dolly Crimson _O_
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:15:53 #210
239294 PierreTT
pi_142441887
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:13 schreef Hermanna het volgende:
S.M. Kelders
Truusje Spetter-Kwak
Stanley Messi, Hans Worst,

Mien Billekes-Jeuken _O_
pi_142441892
Ben Fluiten

Erben Ruusie
pi_142441945
Zijn er naast mij nog andere nieuwe spelers? Want ik wil het liefst niet veilen :(
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:17:13 #213
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142441960
Rudi Dildo
Beau ter Ham met Kaas.
pi_142441976
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:16 schreef RustCohle het volgende:
Zijn er naast mij nog andere nieuwe spelers? Want ik wil het liefst niet veilen :(
Er is geen veiling!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:17:29 #215
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142441981
Till Bal, Bennie Thuis, Wil de Pijper, Ab Louws, Dick Tevreden, Kerst Boomsma, Cock Blokker, Dies Groot, Joska Bouter

bron http://www.alletop10lijstjes.nl/10-raarste-namen-schaamnamen/
  Moderator / Redactie FP vrijdag 18 juli 2014 @ 14:17:38 #216
Rawr
pi_142441992
quote:
Nee, je bent alleen.

HELEMAAL ALLEEN!
pi_142442018
quote:
Volgens mij geen veilingen, maar nu niet klagen hè, wij hebben met 26 man moet veilen en een pak teveel betaald in de meeste gevallen _O-
pi_142442032
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:15 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Mien Billekes-Jeuken _O_
Hahaha

(Dat wordt wat als hij zich voorstelt aan Gerard)(dan begint de wedstrijd een kwartiertje later, vrees ik)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:18:48 #219
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142442039
KUT
IK BEN HILJEMARK KWIJT
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:18:50 #220
333483 Aguero
oooooooo
pi_142442042
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 13:53 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Hoeveel inwoners heeft Fokland eigenlijk?
Citius, Altius, Fortius.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:18:53 #221
239294 PierreTT
pi_142442046
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:17 schreef mvdk_ het volgende:
Till Bal, Bennie Thuis, Wil de Pijper, Ab Louws, Dick Tevreden, Kerst Boomsma, Cock Blokker, Dies Groot, Joska Bouter

bron http://www.alletop10lijstjes.nl/10-raarste-namen-schaamnamen/
_O-

Charrel Kip :') :D
Constant Lam, Fokje Modder, Jos Tibant :'( :'( :D :D
pi_142442057
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:18 schreef Roceco het volgende:

[..]

Volgens mij geen veilingen, maar nu niet klagen hè, wij hebben met 26 man moet veilen en een pak teveel betaald in de meeste gevallen _O-
_O- _O-

Salarissen worden gewoon overgenomen wat er op dit moment in FM staat bij de huidige club van de betreffende speler toch?
pi_142442077
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:19 schreef RustCohle het volgende:

[..]

_O- _O-

Salarissen worden gewoon overgenomen wat er op dit moment in FM staat bij de huidige club van de betreffende speler toch?
Yep
pi_142442200
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:18 schreef Aguero het volgende:

[..]

Hoeveel inwoners heeft Fokland eigenlijk?
Op Folkand wonen naar schatting 3 miljoen vluchtelingen, die nergens geregistreerd staan. Zonder hun moet je denken aan nog eens 2 miljoen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:22:10 #225
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142442228
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:18 schreef mvdk_ het volgende:
KUT
IK BEN HILJEMARK KWIJT
Hiljemark! _O_ _O_ _O_ _O_
pi_142442347
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:18 schreef PierreTT het volgende:

[..]

_O-

Charrel Kip :') :D
Constant Lam, Fokje Modder, Jos Tibant :'( :'( :D :D
Lee Biedo
Andre Lon
Connie Veer
Etc..
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:25:40 #227
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142442397
Er zijn dus zat namen voor scheidsrechters.
pi_142442423
I.C. Notting past wel.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:26:19 #229
239294 PierreTT
pi_142442429
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:25 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Er zijn dus zat namen voor scheidsrechters.
Hebben nu wel een aardige equipe denk ik Ja _O-
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:27:05 #230
239294 PierreTT
pi_142442466
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:26 schreef Hermanna het volgende:
I.C. Notting past wel.
Lothar Schwalbe
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:27:32 #231
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142442492
Ik heb lang niet alles aangemaakt. Is niet nodig en kon het simpelweg niet bijhouden. Daarnaast ken ik het effect op het spel nog niet.
pi_142442717
Welke salaris wordt genomen trouwens? Waar staat salaris p/w of het netto p/w? Logisch lijkt mij het eerste, maar ik vraag het maar ff.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:33:17 #233
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142442770
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:32 schreef RustCohle het volgende:
Welke salaris wordt genomen trouwens? Waar staat salaris p/w of het netto p/w? Logisch lijkt mij het eerste, maar ik vraag het maar ff.
Uiteraard wat de club kwijt is: Bruto dus! ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hobbel_Rob op 18-07-2014 14:40:11 ]
pi_142442775
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:33 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

Uiteraard wat de club kwijt is: Netto dus! ;)
Oh netto dus oke :P
pi_142442884
quote:

[..]

Ik hoop niet dat je een eigen bedrijf hebt, anders ben je zo failliet!
pi_142442940
Ik heb een goede speler gevonden! Hij verdient maar 625 netto. _O- _O- _O- _O-
pi_142442962
189 Nederlanders dodenaantal nu
(she/her)
pi_142442975
quote:

[..]

Geen belastingen in Fokland?
pi_142442978
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:36 schreef RustCohle het volgende:
Ik heb een goede speler gevonden! Hij verdient maar 625 netto. _O- _O- _O- _O-
Niet dat het op dit bedrag uitmaakt, maar je moet wel naar bruto kijken!
pi_142443008
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:37 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Niet dat het op dit bedrag uitmaakt, maar je moet wel naar bruto kijken!
Toch wel dus!
pi_142443018
quote:

[..]

Netto is wat de speler krijgt, niet wat de club kwijt is :P
pi_142443051
quote:

[..]

Fok!land is geen belastingsparadijs.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:40:44 #243
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142443104
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:39 schreef Hermanna het volgende:

[..]

Fok!land is geen belastingsparadijs.
Dat staat er ook helemaal niet! 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Ik weet niet waar ik last van had, ik ken het verschil echt wel tussen netto en bruto :P haha
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:43:01 #244
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142443205
Nog even bevestiging over de reserve en u19 divisies:

Enige wat fout zat waren oude dummy clubs, die niet uit deze competities verwijderd waren. Dat is nu wel het geval.
pi_142443233
11 spelers heb ik tot nu toe (7 basis + 4 wissel) en ben nu tot nu toe 110k kwijt aan salarissen per week. Totaal transferwaarde tot nu toe is 11 miljoen.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:45:52 #246
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142443338
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:43 schreef RustCohle het volgende:
11 spelers heb ik tot nu toe (7 basis + 4 wissel) en ben nu tot nu toe 110k kwijt aan salarissen per week. Totaal transferwaarde tot nu toe is 11 miljoen.
je neemt wel hun waarde van de site transfermarkt.co.uk toch?
pi_142443361
quote:
Transferwaarde x 2, omdat je veilingen ontloopt, meegenomen?
pi_142443369
quote:
Zorg wel ff dat je team voor 17:00 af is, zodat ik zonder gezeik en in alle haast mijn team kan kiezen :P
pi_142443405
Gaat de coëfficiëntie omhoog zodat de eerste 6 ook echt Europa in gaan? :P.
pi_142443407
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:46 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Nee :(
pi_142443408
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:46 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Zorg wel ff dat je team voor 17:00 af is, zodat ik zonder gezeik en in alle haast mijn team kan kiezen :P
Al een clubnaam jij?
pi_142443418
Moet ik dit soort tekens ook erbij doen? Ik weet niet hoe ik deze moet intoetsen:

vrijdag 18 juli 2014 @ 14:48:41 #253
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142443468
hoeft denk ik niet, als sejt ze maar goed kan vinden!
pi_142443529
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:43 schreef Sejt het volgende:
Nog even bevestiging over de reserve en u19 divisies:

[ afbeelding ]

Enige wat fout zat waren oude dummy clubs, die niet uit deze competities verwijderd waren. Dat is nu wel het geval.
Waar vind je dit in de editor? O-)
pi_142443545
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:47 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Al een clubnaam jij?
FC EXTREME.

En als iemand een logo kan maken, met de kop van Joe van family guy, dan zijn jullie helden ^^
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:52:56 #256
277865 Sejt
Ondertitel
pi_142443629
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:49 schreef SiebeJ het volgende:

[..]

Waar vind je dit in de editor? O-)
Onder 'Nation Rules' zodra de reserves en jeugd elftallen zijn aangemaakt voor deelnemende teams in dat land.
SPOILER
pi_142443657
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:50 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

FC EXTREME.

En als iemand een logo kan maken, met de kop van Joe van family guy, dan zijn jullie helden ^^

Deze kan je toch gebruiken :P
pi_142443683
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:46 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Ik ontloop niks. Zie het als compensatie dat ik geen topspelers kan halen. :D
  vrijdag 18 juli 2014 @ 14:56:03 #259
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142443746
Wordt er nog doorgehost?
pi_142443823
Spel ligt stil toch?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:00:31 #261
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142443909
Ja, maar de oude had best nog door morgen gaan tot de nieuwe er is :P
pi_142443957
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:54 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Ik ontloop niks. Zie het als compensatie dat ik geen topspelers kan halen. :D
Hou wel rekening dat er een verhoging komt van je transfersommen.

Dat is niet onredelijk ivm veilingen, maar ook andere 'ervarings'voordelen als groot stadion en goed letten op je salarisbudget.

Daar zijn diverse deelnemers mee in de 'fout' gegaan en dus aankomende keer automatisch weer!
pi_142444187
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:01 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Hou wel rekening dat er een verhoging komt van je transfersommen.

Dat is niet onredelijk ivm veilingen, maar ook andere 'ervarings'voordelen als groot stadion en goed letten op je salarisbudget.

Daar zijn diverse deelnemers mee in de 'fout' gegaan en dus aankomende keer automatisch weer!
Groot stadion + goed salarisbudget kan iedereen wel bedenken, met name als je goed de instructies doorneemt. :') Dat de transfersommen daardoor verhoogt gaat worden, vind ik onredelijk.

Maar als de transfersommen verhoogt gaat worden i.v.m. dat ik niet meegedaan heb aan de veiling, dan kan ik er in meegaan ja.

Ik stel voor een verhoging van 1,3 a 1,5x
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:10:43 #264
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142444284
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:08 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Groot stadion + goed salarisbudget kan iedereen wel bedenken, met name als je goed de instructies doorneemt. :') Dat de transfersommen daardoor verhoogt gaat worden, vind ik onredelijk.

Maar als de transfersommen verhoogt gaat worden i.v.m. dat ik niet meegedaan heb aan de veiling, dan kan ik er in meegaan ja.

Ik stel voor een verhoging van 1,3 a 1,5x
Je wilde anders in eerste instantie ook 15K in je stadion doen! ;)
pi_142444325
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:10 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

Ja dat zou ik alsnog doen in verband met dat ik mijn prijzen hoog heb ingesteld, waardoor de kans kleiner is dat die vol zit. Kaartprijs is ¤45 en seizoenskaartprijs is ¤550 bij mij.

Ik doe nu toch maar 50.000 omdat mijn club dan niet een nieuw stadion hoef te bouwen na 10 jaar of wat dan ook en iemand zei dat die al +25.000 bezoekers kreeg in de tweede divisie. :o
pi_142444428
Aangezien we een dictator hebben in FOK!land kan die misschien een uitspraak doen.

Ik vind het voorstel van RustCohle redelijk!
pi_142444478
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:14 schreef stalybridge het volgende:
Aangezien we een dictator hebben in FOK!land kan die misschien een uitspraak doen.

Ik vind het voorstel van RustCohle redelijk!
1,3 á 1,5 en niet hoger aangezien je ook rekening moet houden dat ik niet per se mee hoeft te doen aan een veiling en er ook van kan afzien door een nieuwe speler te kiezen. ;)
pi_142444480
Het dubbele vind ik een beetje ver gaan :P. 1,5x ofzo lijkt me beter. Hij start namelijk ook al in de tweede divisie.
pi_142444496
Ik denk dat ik gemiddeld al hoger dan 1.5x de transferwaarde heb betaald voor mijn spelers.
Vind dat wel echt het minimale dan
pi_142444513
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:16 schreef Swaytje het volgende:
Ik denk dat ik gemiddeld al hoger dan 1.5x de transferwaarde heb betaald voor mijn spelers.
Vind dat wel echt het minimale dan
Ja maar dat is jouw pakkie aan hé. Je kon ook een andere speler kiezen. ;)
pi_142444519
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:10 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

Ja, ik wilde net zeggen haha

Rust, het is mij niet om jou tegen te werken, maar ik vind het anders oneerlijk. Ik heb uiteindelijk zo'n 70 miljoen uitgegeven, wat ongeveer 35 miljoen 'teveel' was.

Misschien kan iemand obv de veilingen (en aankopen zonder veiligen natuurlijk ook) zien wat een eerlijke verhouding is. Lijkt mij 1:2, maar dan ga ik van SC Ciscus uit.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:17:39 #272
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142444543
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:16 schreef Hermanna het volgende:
Het dubbele vind ik een beetje ver gaan :P. 1,5x ofzo lijkt me beter. Hij start namelijk ook al in de tweede divisie.
We gaan gewoon op 1,4 zitten. denk ik zo? lijkt me redelijk fair!
pi_142444579
Ik heb zelf maar 500k teveel betaald :P.
pi_142444595
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:17 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Ja, ik wilde net zeggen haha

Rust, het is mij niet om jou tegen te werken, maar ik vind het anders oneerlijk. Ik heb uiteindelijk zo'n 70 miljoen uitgegeven, wat ongeveer 35 miljoen 'teveel' was.

Misschien kan iemand obv de veilingen (en aankopen zonder veiligen natuurlijk ook) zien wat een eerlijke verhouding is. Lijkt mij 1:2, maar dan ga ik van SC Ciscus uit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:17 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

We gaan gewoon op 1,4 zitten. denk ik zo? lijkt me redelijk fair!
Ik zeg 1,5. 2 lijkt me wel té veel, met name omdat die ook in de tweede divisie valt, zoals Hermanna al ze. Als hij in divisie 1 zou komen, dan zou ik zeggen 1,75. :)
pi_142444601
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:18 schreef Hermanna het volgende:
Ssst jij
pi_142444626
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:18 schreef Hermanna het volgende:
:D
pi_142444637
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:18 schreef Super-B het volgende:

[..]

[..]

Ik zeg 1,5. 2 lijkt me wel té veel, met name omdat die ook in de tweede divisie valt, zoals Hermanna al zei, anders 1,75 (Divisie 1).
Ok, 1,5...

Eenmaal, andermaal....sejt?
pi_142444647
Ik zeg dus 1,5, wat zeggen de mede-organisatoren/hosters (Hobbel, Sejt en Swaytje)?
pi_142444681
Mij maakt het eigenlijk bar weinig uit hoor, zolang het maar fair is. Doe maar wat fair is. ^O^
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:21:31 #280
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142444706
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:20 schreef Super-B het volgende:
Ik zeg dus 1,5, wat zeggen de mede-organisatoren/hosters (Hobbel, Sejt en Swaytje)?
Ik ga hier mee.
pi_142444752
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:21 schreef RustCohle het volgende:
Mij maakt het eigenlijk bar weinig uit hoor, zolang het maar fair is. Doe maar wat fair is. ^O^
Idd, me too

Ik hoop vooral dat je leuke spelers met Fokland laat kennis maken :-)
pi_142444757
Wat we ook kunnen doen, is gewoon kijken wat RustCohle zijn transferuitgave is als hij zijn selectie heeft gekozen en aan de hand daarvan je verhoging bepalen. Wat vinden jullie?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:23:33 #283
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142444794
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:22 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Idd, me too

Ik hoop vooral dat je leuke spelers met Fokland laat kennis maken :-)
Als we dan gewoon 1,5 als richtlijn aanhouden, maar we gaan niet op een paar euro zitten mieren. Dus het budget is ongeveer 66,67 miljoen?
pi_142444964
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:20 schreef Super-B het volgende:
1.5 is prima
pi_142444982
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:23 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

Als we dan gewoon 1,5 als richtlijn aanhouden, maar we gaan niet op een paar euro zitten mieren. Dus het budget is ongeveer 66,67 miljoen?
Laten we het dan makkelijk afronden, en hem 70 miljoen geven?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:28:54 #286
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142445013
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:27 schreef Swaytje het volgende:

[..]

Laten we het dan makkelijk afronden, en hem 70 miljoen geven?
die 66,67 is dus die factor 1,5 die jullie hem willen meegeven.
pi_142445050
Dus stel dat ik 66 miljoen krijg, dat betekent dus dat het allemaal inclusief is? Dus als ik bijvoorbeeld 50 miljoen transfers heb verricht, dan gaat de overige 16 miljoen naar de balans i.p.v. 50 (als het 100 mil geweest zou zijn)?
pi_142445056
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:28 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

die 66,67 is dus die factor 1,5 die jullie hem willen meegeven.
Dat snap ik.. Wat ik voorstelde was dom, 70 miljoen budget geven ipv 100 werkt niet.
Inderdaad gewoon 1.5x de transferwaardes aanhouden, 100 miljoen totaal budget.
Dat betekent dan inderdaad dat je voor 66.67 miljoen maximaal aan spelers kan kopen.
pi_142445107
Mag ik vragen waarom jullie sommige spelers niet gekozen hebben zoals Sneijder, Kaká, Gerrard etc? In verband met de salarissen of wat?

Gewoon nieuwsgierig. Ik heb mijn keuze al gemaakt. ;)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:31:53 #290
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142445135
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:29 schreef RustCohle het volgende:
Dus stel dat ik 66 miljoen krijg, dat betekent dus dat het allemaal inclusief is? Dus als ik bijvoorbeeld 50 miljoen transfers heb verricht, dan gaat de overige 16 miljoen naar de balans i.p.v. 50 (als het 100 mil geweest zou zijn)?
Ik zou gewoon je transfer uitgave x 1,5 doen. Dat bedrag haal je van 100 af en dat houdt je over!
Dat is voor jou ook gunstiger! ;)
pi_142445159
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:31 schreef RustCohle het volgende:
Mag ik vragen waarom jullie sommige spelers niet gekozen hebben zoals Sneijder, Kaká, Gerrard etc? In verband met de salarissen of wat?

Waarom 15 miljoen voor Sneijder terwijl er betere keuzes zijn :P
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:32:29 #292
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142445160
quote:

Er zijn een aantal hele grote jongens gekozen idd, echter hebben de meesten dat niet gedaan ivm salarissen!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:33:02 #293
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142445180
quote:

Inderdaad in verband met salarissen, maar voor de langere termijn lopen ook hun eigenschappen en waardes terug in het spel.
pi_142445231
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:32 schreef Hermanna het volgende:

[..]

Waarom 15 miljoen voor Sneijder terwijl er betere keuzes zijn :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:32 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

Er zijn een aantal hele grote jongens gekozen idd, echter hebben de meesten dat niet gedaan ivm salarissen!
Wat is het maximale salaris? Dat heb ik namelijk niet nog niet begrepen?
SPOILER
Zoals te zien, moet ik nog één CV's vinden en één drie ST's.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:35:27 #295
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142445274
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:34 schreef RustCohle het volgende:

[..]

[..]

Wat is het maximale salaris? Dat heb ik namelijk niet nog niet begrepen?
SPOILER
Zoals te zien, moet ik nog één CV's vinden en één drie ST's.
Er is geen maximum, maar je moet opletten dat je ploeg ook genoeg moet verdienen. Ik zit zelf rond de 3 ton per week, maar er zijn er ook die daar ver boven zitten!
pi_142445295
quote:

Ik wilde geen spelers zonder restwaarde. En daarnaast natuurlijk het salaris.

Moet wel zeggen dat Raul, Pelle en nog wat oudere gasten de dienst uit maken

Bij mij scoort de dure Pogrebnyak bijvoorbeeld redelijk veel. Achteraf had ik wat meer risico moeten nemen. Met name omdat mijn coach vervolgens zelf ging shoppen met hwt overgebleven geld.
pi_142445306
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:35 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

Er is geen maximum, maar je moet opletten dat je ploeg ook genoeg moet verdienen. Ik zit zelf rond de 3 ton per week, maar er zijn er ook die daar ver boven zitten!
Ik zit bijvoorbeeld op meer dan het dubbele van dat! :P
pi_142445338
Edit: Ik vraag maar niet té veel :P
pi_142445389
Ik ben eigenlijk ook wel blij dat ik sommige spelers heb verloren in de veiling want ze bakten er niks van :P
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:38:58 #300
172006 Hobbel_Rob
keep it up!
pi_142445435
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:38 schreef Hermanna het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel blij dat ik sommige spelers heb verloren in de veiling want ze bakten er niks van :P
Zul je zien dat ze dat in de volgende ronde wel doen!
pi_142445464
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:38 schreef Hermanna het volgende:
Namen willen we, namen!

Misschien draaien ze nu wel goed...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')