Deze logica geldt niet alleen voor Nederlanders maar ook voor andere nationaliteiten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Logica van Nederlanders
Kutleven + 10 ergheidspunten
Ernstig lijden + 10 ergheidspunten
Marteling + 20 ergheidspunten
Binnen Europa + 100 ergheidspunten
Nederlanders betrokken + 1000 ergheidspunten
Jaquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:25 schreef MAHL het volgende:
[..]
Electronic Family. Dat komt je wel bekend voor toch?
He?
Dit dus.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef piekartz87 het volgende:
Naast het beperkte vermogen van TS om zich voor te stellen dat bijna 300 onschuldige mensen verspreid liggen over een radius van zo'n 25 km. Ben je wel enorm dom (er is geen ander woord voor) dat je de grotere implicaties hier niet kan zien.
Als ook maar de buren van de TS in het vliegtuig had gezeten had je heel anders gepiept.
Onnozel, wereldvreemd en bekrompen zijn nog enkele woorden die bij mij naar boven schieten
Ga je schamen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:37 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Beter kutkinderen die doodgaan dan volwassenen ja.
Singerquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:05 schreef housesoftheholy het volgende:
Iedereen kan TS wel lekker aanvallen en afzeiken, maar op zich heeft ze een punt. Technisch gezien is een mensenleven niet meer waard omdat het om een mens van een bepaalde nationaliteit gaat. Maar menselijke emoties en empathie werken niet op een rationele manier. Mensen voelen vaak meer verbondenheid met en empathie voor mensen met wie ze een bepaalde band delen - nationaliteit en cultuur zijn daar voorbeelden van. Het idee dat we allemaal wereldburgers zijn en ons constant op dezelfde manier bekommeren om de slachtoffers die dagelijks vallen in Gaza, hongersnood en armoede in Afrika, verkrachtingsslachtoffers in India is te hoog gegrepen.
Volgens sommige ethici (Singer) is het niet leveren van een inspanning om iets bij te dragen aan de verbetering van die omstandigheden op zelfs zichzelf immoreel als je rationeel al tot het inzicht bent gekomen dat je zou kunnen helpen zonder iets op te offeren van groot belang voor jezelf. Ongeacht waar ter wereld dit zich afspeelt. Misschien een leestip voor TS, omdat haar empathie zich wereldwijd uitstrekt.
supergirl heeft een beetje liefdesverdriet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:01 schreef LelijKnap het volgende:
Recalcitrant
Misantropisch
Cynisch
Eenzaam
Enige*quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:03 schreef rosability het volgende:
Omdat het jou niks doet, wil het niet meteen zeggen dat mensen die het wel raakt aanstellers zijn. De enigste terechte klacht is dat er een vliegtuig is neergestort en dat er mensen zijn overleden. Hoe mensen zich daarbij zouden moeten voelen en mee moeten omgaan, is een zeer onterechte en misplaatste klacht.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:05 schreef chroestjov het volgende:
Eindelijk eens een terechte klacht van deze TS.
Sadismequote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Waarom is dat zo lachwekkend dan? Ik ben benieuwd misschien kan ik er ook om lachen als je het uitlegt.
Dit boek van hem ken ik niet, maar ik moet zeggen dat hij soms wel echt onleesbaar schrijft. Alsof hij het erom doet zijn ideeen zo complex mogelijk te presenteren, terwijl hij inhoudelijk eigenlijk niet zo ingewikkeld is. Maar dat kan ook aan mij liggen. Was je het er inhoudelijk ook compleet mee oneens?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:45 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Singer
http://www.amazon.com/One(...)ctures/dp/0300103050
Ik heb dit boek wel eens verplicht moeten lezen, het was een absolute verschrikking.
Die man denkt dat hij een nieuwetijds Messias is.
Ben geen tiener meer helaasquote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:24 schreef Wiebeldak het volgende:
TS is tienermeisje in haar alles wat jij schokkend vind vind ik leuk en alles wat jij leuk vind vind ik niet leuk fase.
??quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:51 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
aan je rondingen te zien wel helaas
ja je weet wel wat ik bedoel, ik dacht dat ik een leuke date zou hebben maar ik heb nu erg mn twijfels.quote:
nee helaas. Ik begrijp vanaf het begin al niet wat jij allemaal zegt en typt en denkt. Je bent een eigenaardig kereltje.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:07 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
ja je weet wel wat ik bedoel, ik dacht dat ik een leuke date zou hebben maar ik heb nu erg mn twijfels.
een beetje vreemd, maar wel lekkerquote:Op vrijdag 18 juli 2014 16:08 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
nee helaas. Ik begrijp vanaf het begin al niet wat jij allemaal zegt en typt en denkt. Je bent een eigenaardig kereltje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |