lol jep, maar dat zie echt niet?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:15 schreef DeZwabber het volgende:
Is dit weer zo'n fuck the colour-blind ding?
Lastig om uit te leggen, op sommige van die kaarten zie ik wel vaag lijntjes of patroontjes. Dus ik kan zien dat er iets staat, maar het is zo vlak, en er ontbreekt zoveel dat ik er geen zinnen van kan maken.quote:
Ja kan me er niks van voorstellen, weet je dan ook welke kleuren je minder kan onderscheiden? En heb je dan ook last met tv en computer beelden?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:19 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Lastig om uit te leggen, op sommige van die kaarten zie ik wel vaag lijntjes of patroontjes. Dus ik kan zien dat er iets staat, maar het is zo vlak, en er ontbreekt zoveel dat ik er geen zinnen van kan maken.
Op die onderste kan ik zien dat er vier regels tekst staan, maar ik kan het niet lezen. Soms zie ik inderdaad helemaal niets, alleen maar willekeurige stipjes. Zoals die eerste die je postte.
Yes, pre-HD was oranje op het voetbalveld een beetje lastig, het oranje valt grotendeels weg op het groen. Nu zie je het verschil in textuur beter, en de kleuren zijn beter.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:22 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ja kan me er niks van voorstellen, weet je dan ook welke kleuren je minder kan onderscheiden? En heb je dan ook last met tv en computer beelden?
Raar dat je wel delen ziet dan, het waren letters in paars/rose bolletjes in groen/donkergroen veld met bolletjes.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:24 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Yes, pre-HD was oranje op het voetbalveld een beetje lastig, het oranje valt grotendeels weg op het groen. Nu zie je het verschil in textuur beter, en de kleuren zijn beter.
Ik kleurde als kind gerust bomen oranje in.
Dit zijn de lijntjes die ik zie in je plaatje:
[ afbeelding ]
Niet in die kleur, overigens, heb maar gewoon een felle kleur gepakt.
Yes, maar dat betekent niet dat iedere kleurenblinde hetzelfde ziet. Los van dat er verschillende soorten zijn (Ik heb rood-groen, sommige mensen hebben problemen met blauw, of zien in zwart-wit maar die zijn beiden zeer zeldzaam, rood-groen is iets van 99% van alle kleurenblinden of zo)quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:28 schreef Joezi het volgende:
[..]
Raar dat je wel delen ziet dan, het waren letters in paars/rose bolletjes in groen/donkergroen veld.
In totaal zijn 1 op de 12 mannen kleurenblind, tegenover 1 op de 250 vrouwen
Groen is wel apart, omdat dat juist de kleur is waar we van nature de meeste tinten in kunnen onderscheiden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:31 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Yes, maar dat betekent niet dat iedere kleurenblinde hetzelfde ziet. Los van dat er verschillende soorten zijn (Ik heb rood-groen, sommige mensen hebben problemen met blauw, of zien in zwart-wit maar die zijn beiden zeer zeldzaam, rood-groen is iets van 99% van alle kleurenblinden of zo)
Maar het de hoeveelheid varieert ook. Je kan een klein beetje kleurenblind zijn, en je kan grote moeite hebben met kleuren onderscheiden. Ik zit ergens tussen middel en sterk in.
Als ik eerlijk moet zijn heb ik geen idee in hoeverre mijn groen aangetast is, en of dat uberhaupt aangetast is. Ik kan het moeilijk vergelijken met m'n rood. Whehehe. Ik heb het lang, lang geleden een keer laten testen, maar het interesseert me niet zoveel. Merk er vrij weinig van tenzij ik actief met kleuren bezig ben.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:34 schreef Joezi het volgende:
[..]
Groen is wel apart, omdat dat juist de kleur is waar we van nature de meeste tinten in kunnen onderscheiden.
Grappig dat je dat zegt, die en de rood-blauwe werken beiden niet. Voornamelijk omdat het rode glas een heel stuk donkerder is dan het andere. Het verduistert bijna.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:36 schreef Joezi het volgende:
Dit 3d brilletje werkt dan ook niet[ afbeelding ]
Onthou dit goed: bij een stoplocht mag je bij het bovenste licht doorrijden en het onderste licht moet je stoppenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:38 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, die en de rood-blauwe werken beiden niet. Voornamelijk omdat het rode glas een heel stuk donkerder is dan het andere. Het verduistert bijna.
Jaren geleden hebben ze in een hoop lichten de kleuren aangepast zodat ze minder op elkaar lijken. Ik zie het verschil meestal wel, maar vaak is rood voor mij lastiger te zien omdat het een donkere kleur is. Het is nooit onzichtbaar gelukkig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:39 schreef Joezi het volgende:
[..]
Onthou dit goed: bij een stoplocht mag je bij het bovenste licht doorrijden en het onderste licht moet je stoppen
Waar lijkt jouw bloed op? wat voor kleurquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:41 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Jaren geleden hebben ze in een hoop lichten de kleuren aangepast zodat ze minder op elkaar lijken. Ik zie het verschil meestal wel, maar vaak is rood voor mij lastiger te zien omdat het een donkere kleur is. Het is nooit onzichtbaar gelukkig.
Rood. Vrij donkerrood. Ik zie wel rood, het is alleen minder intens. Dus ik zie het een stuk donkerder dan een normaal iemand.quote:
Maar bloed op donkergroen mos is lastig?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:46 schreef DeZwabber het volgende:
Ik zie niet zwart of grijs bloed of zo, al je dat denkt.
Nog nooit geprobeerd, het gebeurt niet vaak dat ik mensen in een donker bos neersteek. Maar zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:51 schreef Joezi het volgende:
[..]
Maar bloed op donkergroen mos is lastig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |