Wat staat er onder uitbetaling? Want als je tegemoetkoming zou krijgen dan zou dat te vinden moeten zijn onder uitbetalingen, vanaf juli.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:52 schreef Majorthom het volgende:
Op DUO zelf kan ik niks vinden, om eerlijk te zijn, ik kan wel zien dat ik studiefinanciering heb aangevraagd voor mijn rekeningnummer e.d. maar verder kom ik niet echt.
Daar staat inderdaad pas vanaf september, heeft het überhaupt nog nut om dat nu aan te vragen? Of is het gewoon jammer? Sowieso al vreemd om een tegemoetkoming aan te vragen terwijl ik nu zomervakantie heb eigenlijk.quote:Op donderdag 17 juli 2014 21:34 schreef christiman het volgende:
[..]
Wat staat er onder uitbetaling? Want als je tegemoetkoming zou krijgen dan zou dat te vinden moeten zijn onder uitbetalingen, vanaf juli.
Anders vrees ik dat het nog niet is aangevraagd.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:08 schreef Majorthom het volgende:
Dag medeFOK!ers,
Ik zit met een kleine verwarring. Rond mei heb ik voor volgend jaar studiefinanciering aangevraagd, ik ga dan namelijk studeren bij de UT. Toen ik het aanvroeg was er een mogelijkheid om de studiefinanciering in te laten gaan vanaf Juli, of vanaf September (wanneer de studie begint), ik heb toen voor Juli gekozen. Betekent dat nu dat ik vanaf Juli een overbrugging krijg voor scholieren, gezien mijn studie pas begint in September, of moet ik dat nog apart aanvragen (indien dat überhaupt nog nut heeft)? Ik hoop dat iemand er wat meer van begrijpt dan ik.
Omdat je vanaf september begint met studeren, heb je pas vanaf september recht op studiefinanciering. Je moet dus wel even goed opletten of je niet al in juli of augustus studiefinanciering gaat ontvangen, want dat is niet de bedoeling. Komt waarschijnlijk wel goed, als je bij het aanvragen hebt ingevuld dat je studie start in september zullen we pas vanaf september studiefinanciering voor je inplannen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:56 schreef Majorthom het volgende:
Ik ben op 16 April 18 geworden, ofwel, vanaf dit kwartaal (1 juli) zou het dus gelden.
Hartstikke bedankt! Zal het maar snel aanvragen dan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:19 schreef DUO-Webcare het volgende:
[..]
[..]
Omdat je vanaf september begint met studeren, heb je pas vanaf september recht op studiefinanciering. Je moet dus wel even goed opletten of je niet al in juli of augustus studiefinanciering gaat ontvangen, want dat is niet de bedoeling. Komt waarschijnlijk wel goed, als je bij het aanvragen hebt ingevuld dat je studie start in september zullen we pas vanaf september studiefinanciering voor je inplannen.
Voor juli en augustus kun je inderdaad een tegemoetkoming voor scholieren ontvangen. Klinkt een beetje vreemd, want dan ben je eigenlijk al geen scholier meer en heb je zomervakantie, zoals je zelf ook al zegt. Voor de tegemoetkoming geldt echter dat je als je een vervolgopleiding gaat doen binnen vier maanden nadat je school stopt, de tegemoetkoming mag doorlopen, als overbrugging. En dat doe je natuurlijk, dus kun je aanspraak maken op die overbrugging.
De tegemoetkoming moet je apart van de studiefinanciering aanvragen. Het kan nu nog wel, alleen zal het wat kort dag zijn om de betaling voor juli deze maand nog over te maken. Waarschijnlijk krijg je dan een dubbele betaling in augustus. Daarvoor moet je wel zo snel mogelijk aanvragen. Het aanvraagformulier (en meer info over de tegemoetkoming) vind je op onze site:
http://www.duo.nl/particulieren/scholier/financiering-voor-scholieren/een-tegemoetkoming-aanvragen.asp
Nee, tot september, die 4 maanden houdt in dat er dus max 4 maanden tussen VO en vervolgonderwijs mag zitten en dat dan de overheid zegt: goed, omdat je door gaat studeren dan gaan we je financieel helpen om die tussenperiode mogelijk te maken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:03 schreef Majorthom het volgende:
[..]
Hartstikke bedankt! Zal het maar snel aanvragen dan.Eén ding snap ik nog niet helemaal, hij mag vier maanden doorlopen, houdt dat dan in dat ik in de maanden september en oktober zowel studiefinanciering en de tegemoetkoming voor scholieren ontvang? Dat zal vast niet, maar toch is die zin nog ietwat onduidelijk voor mij.
Lilliesleaf heeft 'm doorquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:08 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Nee, tot september, die 4 maanden houdt in dat er dus max 4 maanden tussen VO en vervolgonderwijs mag zitten
Ik heb de 3 blaadjes ingevuld, ik nam aan dat je bij opleiding dus je huidige opleiding (voortgezet onderwijs, in mijn geval VWO) moest invullen? En kan ik nou dus verwachten dat ik op de betaaldatum in augustus het dubbel bedrag van de tegemoetkoming voor scholieren krijg?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 15:06 schreef DUO-Webcare het volgende:
[..]
Lilliesleaf heeft 'm doorDe overbruggingsperiode is maximaal 4 maanden, maar loopt door tot je nieuwe opleiding begint. Tot en met augustus dus tegemoetkoming als overbrugging, en dan vanaf september studiefinanciering.
Klopt, bij vraag 4 je huidige opleiding, en bij vraag 5 geef je aan dat je een vervolgopleiding gaat doen.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:42 schreef Majorthom het volgende:
Ik heb de 3 blaadjes ingevuld, ik nam aan dat je bij opleiding dus je huidige opleiding (voortgezet onderwijs, in mijn geval VWO) moest invullen? En kan ik nou dus verwachten dat ik op de betaaldatum in augustus het dubbel bedrag van de tegemoetkoming voor scholieren krijg?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |