abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juli 2014 @ 14:45:50 #1
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_142397701
Op zich wel een aardig lijstje, wat vindt BNW hiervan?

Het artikel is Engels en komt van een humor site cracked.com, hier snijden ze ook nog wel eens serieuze onderwerpen aan. Vandaag kwam ik deze tegen.

5 redenen waarom samenzweringstheorien de wereld uiteindelijk vernietigen.

1. Meer toegang tot meer informatie, maakt het alleen maar erger.
2. Er sterven nu al mensen vanwege dit soort theorieën. Dit zal alleen maar erger worden.
3. Mensen die het in stand houden, worden er rijk van. (Zie: Alex Jones, Glen Beck e.d.)
4. Geloven brengt het slechtste in mensen naar boven.
5. Mensen die geloven, maken het onmogelijk om echte problemen op te lossen.

Het hele artikel staat hier, met daarin nog een hele hoop extra informatie.
http://www.cracked.com/ar(...)kes-world-worse.html

[ Bericht 1% gewijzigd door SicSicSics op 17-07-2014 14:52:50 (Spijkerbroek ;() ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_142397935
quote:
99s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:45 schreef SicSicSics het volgende:
2. Er sterven nu al mensen. Dit zal alleen maar erger worden.
:o
Er sterven mensen?!?! Who'd have thought...
En hoe meer mensen op aarde, hoe meer er sterven.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_142400063
Kun je er rijk van worden? Misschien moeten wij ook eens zoiets opzetten..
pi_142400308
mensen geloven nu eenmaal graag verhaaltjes die overtuigend gebracht worden en hen een 'waarheid bieden...

Of dat nu een Religie is, een 'Samenzweringstheorie' of een Politieke ideologie (waarbij deze drie ook enige overlap kennen)..

Een hardnekkige gelover vertellen dat zn 'Samenzweringstheorie' onzin is, is als een gelovige vertellen dat God niet bestaat of een politieke nalopert duidelijk maken dat dat 'communisme' waarin hij gelooft alsof het de 'heilstaat brengt' niet werkt..
De meesten willen dat gewoon niet horen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 17 juli 2014 @ 16:11:32 #5
116015 SicSicSics
pi_142400669
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 15:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat lijkt mij ook wel wat.

Het sicsicsicsisme bijvoorbeeld, een beetje richting de Baghwans. Maar een goed verhaal over Reptilians, Khtulu, GMO of iets dergelijks is ook al voldoende. Een generiek kwaad.

Eigenlijk is BNW dus ook niet meer dan homeopathie, spiritualisme, religie... Wat RM ook al zegt eigenlijk.

Zou je dat echt nooit uit kunnen bannen?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_142400791
quote:
6s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook wel wat.

Het sicsicsicsisme bijvoorbeeld, een beetje richting de Baghwans. Maar een goed verhaal over Reptilians, Khtulu, GMO of iets dergelijks is ook al voldoende. Een generiek kwaad.

Eigenlijk is BNW dus ook niet meer dan homeopathie, spiritualisme, religie... Wat RM ook al zegt eigenlijk.

Zou je dat echt nooit uit kunnen bannen?
Ik zou het wat meer richting Bhagwan doen en minder richting boosaardige reptillians. Met dat eerste heb je meer lol. Vrije seks enzo.
  donderdag 17 juli 2014 @ 16:22:35 #7
116015 SicSicSics
pi_142401035
Maar op een meer serieuze noot; zou het voor een BNW'er niet beter zijn om op te houden met (zinloos) onheil prediken en de schouders eens onder een serieus hulpprogramma te zetten.

Geld of goederen inzamelen voor de armen (de echte slachtoffers van het systeem) bijvoorbeeld?
Fine, fuck you then!
  donderdag 17 juli 2014 @ 16:23:24 #8
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142401064
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 15:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Pssst, abrikozenpitten of zilverwater kopen?
pi_142401258
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 16:23 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Pssst, abrikozenpitten of zilverwater kopen?
Colloidaal goed lijkt me aantrekkelijk.. Een liefdesfilosofie over vrije seks, versterkt met een middel waar je helemaal van gaat stralen..
Maar kom, we dwalen af. Het gaat hier niet over hoe je rijk kunt worden van de goedgelovigheid van anderen.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 02:47:05 #10
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142740723
Sinds zo'n beetje 1996 word het internet alsmaar belangrijker, sommige kunnen zich niet meer voorstellen hoe het is zonder internet.
Het internet is nu het medium en heeft gewone TV en Radio en krant zo goed als overtroffen.
Wat kwam er ook door de opkomst van het internet nieuws sites eerst geschreven en tegenwoordig ook via livestream het nieuws volgen.
Wat me helemaal op valt, de laatste jaren Ploppen er continu allerlij andere nieuws sites uit de grond, dit komt in mijn ogen mede door de gebeurtenissen van 9/11.

Het hoe en waarom ga ik hierbij even uitleggen.
Toets 9/11 en typ daar maar eens iets achter in en de eerste links wat je tegen komt heeft niks meer met feiten te maken maar vrijwel alleen maar conspiracy's als je gewoon simpele feitjes wil opzoeken word het daarom heel erg lastig, en kan je vaak alleen nog maar terecht op wikipedia en ook die heeft het lang niet altijd correct, leg maar eens een engelse en een nedelandse pagina naast elkaar en je merkt vast mwel wat kleine achtergrond informatie verschillen op.

Wat ik dus denk is dat mensen inderdaad daarom hun brood daarin zagen en daarom hun eigen nieuws sites zijn gaan maken, Niburu wijworden wakker joop geenstijl martinvrijland etc etc het worden er steeds meer, met de meest random informatie wat weer van andere dubieuze sites word op gepikt, het gehele internet word nu min of meer overspoeld met dit sooort sites en mensen gaan hier dus ook steeds meer in geloven want ze zoeken en ze vinden, of het waar is of niet, ze denken vaak van wel want het ziet er immers uit als een nieuws site.

Ik denk dat users hier die facebook hebben vast wel een beetje door hebben wat ik bedoel, mensen vinden iets en posten het op facebook ze worden doorgelinkt naar een pagina waar dan een een of andere geleerde iets beweerd of je komt terecht op een site met een video met een heel verhaal.
Zelfs mensen waar je het totaal niet van verwacht posten dit soort dingen en worden vaak gecorrigeerd door andere facebook users dat het niet helemaal klopt.
Wat gebeurt er met die pagina's die krijgen hits en dus vaak ook reclame inkomsten.

Het valt me daarom ook op dat hier op BNW geregeld nieuwe users bij komen en ik denk ook dat het mede daarom te maken heeft.

correct me if i m wrong maar zo denk ik er over :)

[ Bericht 0% gewijzigd door theguyver op 26-07-2014 02:53:39 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_142742499
quote:
99s.gif Op donderdag 17 juli 2014 14:45 schreef SicSicSics het volgende:
Op zich wel een aardig lijstje, wat vindt BNW hiervan?

Het artikel is Engels en komt van een humor site cracked.com, hier snijden ze ook nog wel eens serieuze onderwerpen aan. Vandaag kwam ik deze tegen.

5 redenen waarom samenzweringstheorien de wereld uiteindelijk vernietigen.

2. Er sterven nu al mensen vanwege dit soort theorieën. Dit zal alleen maar erger worden.
3. Mensen die het in stand houden, worden er rijk van. (Zie: Alex Jones, Glen Beck e.d.)
5. Mensen die geloven, maken het onmogelijk om echte problemen op te lossen.

Het hele artikel staat hier, met daarin nog een hele hoop extra informatie.
http://www.cracked.com/ar(...)kes-world-worse.html
Ik vat mijn kritiek op jouw lijstje kort samen:
Don't shoot the messenger.
pi_142745646
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:47 schreef theguyver het volgende:
Sinds zo'n beetje 1996 word het internet alsmaar belangrijker, sommige kunnen zich niet meer voorstellen hoe het is zonder internet.
Het internet is nu het medium en heeft gewone TV en Radio en krant zo goed als overtroffen.
Wat kwam er ook door de opkomst van het internet nieuws sites eerst geschreven en tegenwoordig ook via livestream het nieuws volgen.
Wat me helemaal op valt, de laatste jaren Ploppen er continu allerlij andere nieuws sites uit de grond, dit komt in mijn ogen mede door de gebeurtenissen van 9/11.

Het hoe en waarom ga ik hierbij even uitleggen.
Toets 9/11 en typ daar maar eens iets achter in en de eerste links wat je tegen komt heeft niks meer met feiten te maken maar vrijwel alleen maar conspiracy's als je gewoon simpele feitjes wil opzoeken word het daarom heel erg lastig, en kan je vaak alleen nog maar terecht op wikipedia en ook die heeft het lang niet altijd correct, leg maar eens een engelse en een nedelandse pagina naast elkaar en je merkt vast mwel wat kleine achtergrond informatie verschillen op.

Wat ik dus denk is dat mensen inderdaad daarom hun brood daarin zagen en daarom hun eigen nieuws sites zijn gaan maken, Niburu wijworden wakker joop geenstijl martinvrijland etc etc het worden er steeds meer, met de meest random informatie wat weer van andere dubieuze sites word op gepikt, het gehele internet word nu min of meer overspoeld met dit sooort sites en mensen gaan hier dus ook steeds meer in geloven want ze zoeken en ze vinden, of het waar is of niet, ze denken vaak van wel want het ziet er immers uit als een nieuws site.

Ik denk dat users hier die facebook hebben vast wel een beetje door hebben wat ik bedoel, mensen vinden iets en posten het op facebook ze worden doorgelinkt naar een pagina waar dan een een of andere geleerde iets beweerd of je komt terecht op een site met een video met een heel verhaal.
Zelfs mensen waar je het totaal niet van verwacht posten dit soort dingen en worden vaak gecorrigeerd door andere facebook users dat het niet helemaal klopt.
Wat gebeurt er met die pagina's die krijgen hits en dus vaak ook reclame inkomsten.

Het valt me daarom ook op dat hier op BNW geregeld nieuwe users bij komen en ik denk ook dat het mede daarom te maken heeft.

correct me if i m wrong maar zo denk ik er over :)
Je hebt op zeker gelijk over de complot sites die na 9/11 flink in aantal toegenomen is, mensen voeden elkaar nu met allerlei misinformatie en de hersentjes raken in de war tot niet meer te ontwarren toe.
En het is een mooie vijver om te vissen naar inkomsten uit reclame en donaties inderdaad.
Daarnaast hebben we ook nog de overtikmedia om even een term van GS te gebruiken zonder dat er nog werkelijke journalistiek aan te pas komt.
Volgens mij is het lijstje met werkelijk goede journalistieke bronnen behoorlijk summier.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 12:37:50 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142745866
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:25 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Je hebt op zeker gelijk over de complot sites die na 9/11 flink in aantal toegenomen is, mensen voeden elkaar nu met allerlei misinformatie en de hersentjes raken in de war tot niet meer te ontwarren toe.
En het is een mooie vijver om te vissen naar inkomsten uit reclame en donaties inderdaad.
Daarnaast hebben we ook nog de overtikmedia om even een term van GS te gebruiken zonder dat er nog werkelijke journalistiek aan te pas komt.
Volgens mij is het lijstje met werkelijk goede journalistieke bronnen behoorlijk summier.
Juist en ondertussen krijgt de NOS er flink van langs zoals we afeglopen week wel gemerkt hebben, ondanks het feit dat ze zeggen dat bepaald nieuws niet bevestigd is.
[vid] 'NOS prutst met vliegtuigrampbeelden'
zoals dit stukje, al was ik er wel de veroorzaker van, De nos melde dat het filmpje niet 100% zeker was dat het de correcte beelden was, door de FP werd dit ook een beetje verkeerd gebracht.

maar levert wel wat schade op bij de NOS
pi_142746242
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:37 schreef theguyver het volgende:

[..]

Juist en ondertussen krijgt de NOS er flink van langs zoals we afeglopen week wel gemerkt hebben, ondanks het feit dat ze zeggen dat bepaald nieuws niet bevestigd is.
zoals dit stukje, al was ik er wel de veroorzaker van, De nos melde dat het filmpje niet 100% zeker was dat het de correcte beelden was, door de FP werd dit ook een beetje verkeerd gebracht.

Ze hadden toch niet vermeld dat het 'mogelijk' niet de correcte beelden waren? Nou dan was het wel misleidend..
pi_142746263
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:37 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja, het kwam overigens van CNN, in het klaagtopic staat een reactie over filteren, maar als ik filter bij google komen er vaak gewoon andere datums bij recente stukjes.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_142746628
'de wereld vernietigen' betekent wat precies?
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:05:40 #17
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142746642
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze hadden toch niet vermeld dat het 'mogelijk' niet de correcte beelden waren? Nou dan was het wel misleidend..
In het journaal werd wel vermeld dat het de vermoedelijke beelden waren, ze hadden dit gewoon van CNN overgenomen een oplettende user had dit op NWS bericht en ik in de klaagbak, maar goed het kwam daardoor als nieuws op de FP en dat doet de NOS wel wat schade zoals je in de reacties kan lezen, Ik vond dat de NOS juist deze ramp wel zeer goed in beeld bracht.

Maar door dit soort dingen krijgen ze wel weer een beetje een slechte naam.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:10:03 #18
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142746760
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:05 schreef LelijKnap het volgende:
'de wereld vernietigen' betekent wat precies?
Door slechte informatie over vlucht MH17 word nu Rusland door velen als boe man gezien zie CNN en ook hier op FOK, dit kan alsnog leiden tot een conflict tussen de VS europa en Rusland terwijl het nog lang niet zeker is wat de rol van Rusland is in dit geheel.
Niet alleen wij de Users maar ook de Politiek krijgt verkeerde info wat kan leiden tot een groot conflict zie het stukje wat ik gepost heb BNW / Vlucht MH17 #3 hier onderaan.
pi_142746915
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:10 schreef theguyver het volgende:

[..]

Door slechte informatie over vlucht MH17 word nu Rusland door velen als boe man gezien zie CNN en ook hier op FOK, dit kan alsnog leiden tot een conflict tussen de VS europa en Rusland terwijl het nog lang niet zeker is wat de rol van Rusland is in dit geheel.
Niet alleen wij de Users maar ook de Politiek krijgt verkeerde info wat kan leiden tot een groot conflict zie het stukje wat ik gepost heb BNW / Vlucht MH17 #3 hier onderaan.
Lees de OP eens.
pi_142747093
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:05 schreef theguyver het volgende:

[..]

In het journaal werd wel vermeld dat het de vermoedelijke beelden waren, ze hadden dit gewoon van CNN overgenomen een oplettende user had dit op NWS bericht en ik in de klaagbak, maar goed het kwam daardoor als nieuws op de FP en dat doet de NOS wel wat schade zoals je in de reacties kan lezen, Ik vond dat de NOS juist deze ramp wel zeer goed in beeld bracht.

Maar door dit soort dingen krijgen ze wel weer een beetje een slechte naam.
Dat maakt het wel anders, zeker weten!
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:28:02 #21
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142747161
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:16 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Lees de OP eens.
yes zie regel 1 en 3 en 4
3. Mensen die het in stand houden, worden er rijk van.

staat allemaal in mijn laatste post die ik vanacht geplaatst had, laatste is alleen maar een aanvulling daarop!

althans mijn theorie, en denk ook niet dat ik er ver naast zit :)
pi_142747633
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

yes zie regel 1 en 3 en 4
3. Mensen die het in stand houden, worden er rijk van.

staat allemaal in mijn laatste post die ik vanacht geplaatst had, laatste is alleen maar een aanvulling daarop!

althans mijn theorie, en denk ook niet dat ik er ver naast zit :)
Maar de CT claimen toch vooral dat het juist niet Rusland was? :)
  zaterdag 26 juli 2014 @ 14:32:45 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142748794
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:51 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar de CT claimen toch vooral dat het juist niet Rusland was? :)
het gaat over en weer, de 3 partijen geven elkaar op de flikker.
pi_142748982
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:32 schreef theguyver het volgende:
het gaat over en weer, de 3 partijen geven elkaar op de flikker.
De OP zegt dat de CT voor een 'vernietigde wereld' zullen zorgen.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 14:48:02 #25
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142749196
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:40 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De OP zegt dat de CT voor een 'vernietigde wereld' zullen zorgen.
Jup er zijn zoveel redenen, niet alleen deze 5, waardoor dat kan gebeuren.
Mijn vermoeden is dat door misinformatie ( conspiracy sites werken hier ook hard aan mee) de wereld stuk gaat door een 3e wereld oorlog, zoals een soortgelijke situatie die we nu hebben met Vlucht MH17 en tijdje terug Syrie en de Krim situatie.

zie bijvoorbeeld dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')