perfect voor slow roastingquote:Op woensdag 16 juli 2014 11:51 schreef DroogDok het volgende:
Wat is het voordeel van deze bbq's boven een gewone kogel bbq van bijvoorbeeld Weber?
Ik moest er nooit wat van hebben, maar heb er laatst 1 gebruikt en het is toch wel verdomde makkelijk. Als mijn Weber 47cm af is, dan wil ik zoiets: http://www.barbequeshop.n(...)i-da-vinci-nero.htmlquote:Op woensdag 16 juli 2014 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Sinds ik op gas ben overgestapt wil ik niets anders meer
Al dat gedoe met kolen is leuk als je er een avontuurtje van wilt maken, maar wij grillen in de zomer meermaals per week, in de winter wat minder, je zet hem aan, en een paar minuten later is hij heet.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik moest er nooit wat van hebben, maar heb er laatst 1 gebruikt en het is toch wel verdomde makkelijk. Als mijn Weber 47cm af is, dan wil ik zoiets: http://www.barbequeshop.n(...)i-da-vinci-nero.html
Daarom. Nu elke keer dat ding schoonmaken enzo, is best wel kutquote:Op woensdag 16 juli 2014 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Al dat gedoe met kolen is leuk als je er een avontuurtje van wilt maken, maar wij grillen in de zomer meermaals per week, in de winter wat minder, je zet hem aan, en een paar minuten later is hij heet.
ideaal
Gas is makkelijk schoonmaken, je zet hem vol aan en verhit tot 350 graden, alles wordt witte asquote:Op woensdag 16 juli 2014 15:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Daarom. Nu elke keer dat ding schoonmaken enzo, is best wel kut
BBQ zonder houtskool is geen BBQ, ken je net zo goed pan op het gas zetten...quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Al dat gedoe met kolen is leuk als je er een avontuurtje van wilt maken, maar wij grillen in de zomer meermaals per week, in de winter wat minder, je zet hem aan, en een paar minuten later is hij heet.
ideaal
Ik weet inmiddels beterquote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:56 schreef psv het volgende:
[..]
BBQ zonder houtskool is geen BBQ, ken je net zo goed pan op het gas zetten...
Dit dus.. er gaat wat mij betreft niets boven houtskool.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:56 schreef psv het volgende:
[..]
Een belangrijk voordeel van barbecuen is natuurlijk dat je de extra warmte buiten houdt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:56 schreef psv het volgende:
[..]
Maar BBQ op gas mist een groot deel van de charme.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een belangrijk voordeel van barbecuen is natuurlijk dat je de extra warmte buiten houdt.
Dat is ook een reden voor een buitenkeuken.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een belangrijk voordeel van barbecuen is natuurlijk dat je de extra warmte buiten houdt.
Heb vaak de indruk dat bbq "mannenkoken" is voor mannen die normaal niet koken. Dat moet Tim Tooltime Taylor stoer zijn, Rha Rha Rha, met een binford 6000 met 24 miljoen BTU, kolen, rook, vuur, mamoet en halve varkens eropquote:Op zondag 20 juli 2014 17:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar BBQ op gas mist een groot deel van de charme.
En hoe vaak doe je dat in de week?quote:Tevens het argument dat je moet klooien met kolen is tegenwoordig onzin, hier een Weber one-touch premium 57cm en als ik voor twee man de BBQ aangooi dan gewoon één zak easy start briketten erin en klaar.
Gemiddeld 1x per week op dit moment, ben onlangs gescheiden. Daarvoor bij mooi weer soms wel 5x in de week, lap vlees of stuk vis, salade erbij of groente ernaast.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb vaak de indruk dat bbq "mannenkoken" is, dat moet Tim Tooltime Taylor stoer zijn, Rha Rha Rha, met een binford 6000 met 24 miljoen BTU, kolen, rook, vuur.
Voor mij is het gewoon een manier om een steak of karbonade, sate of ribs lekker klaar te maken.
Jarenlang met kolen lopen kutten, tot ik op een vakantie een goede gasgrill had, nooit meer omgekeken, ding gekocht en zomers eten we meermaals per week van de grill.
[..]
En hoe vaak doe je dat in de week?
Zeker bij grotere gezelschappen zie je dat de mannen allemaal samendrommen rond de bbq en de vrouwen worden verjaagd en dan maar de salade gaan doen. Maar dan krijg je dus een aantal processen tegelijk die elk apart al desastreus kunnen zijn: Er moet mannelijkheid getoond worden en dan zijn dingen als zoveel mogelijk vlees stoer, en dat moet je nog blij zijn dat er niet een paar tussenzitten die scherp kunnen eten als de maatstaf van mannelijkheid zien. Dan moeten ze natuurlijk ook doen alsof het allemaal een makkie voor hen is, waardoor het veel te lang duurt voordat het vlees is aangebrand doch niet gaar is. En ze moeten allemaal hun zegje doen en hun bijdrage hebben natuurlijk, en dat is vergelijkbaar met het lot van een patient die meerdere behandelend artsen tegelijk heeft.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb vaak de indruk dat bbq "mannenkoken" is voor mannen die normaal niet koken. Dat moet Tim Tooltime Taylor stoer zijn, Rha Rha Rha, met een binford 6000 met 24 miljoen BTU, kolen, rook, vuur, mamoet en halve varkens erop
Voegen de kolen niks toe aan de smaak dan? Ik mag zelf wel graag vis op de barbecue doen, maar ik heb toch het idee dat het anders is dan uit de grillpan.quote:Voor mij is het gewoon een manier om een steak of karbonade, sate of ribs lekker klaar te maken.
Jarenlang met kolen lopen kutten, tot ik op een vakantie een goede gasgrill had, nooit meer omgekeken, ding gekocht en zomers eten we meermaals per week van de grill.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |