abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:19:23 #1
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142341548


No one has as many friends as the man with many cheeses!

Divinity: Original Sin een cRPG gemaakt door Larian Studios en kwam uit op 30 juni voor pc, je kunt zowel singleplayer spelen als multiplayer met één ander. Je begint door twee personages te maken waarbij je kunt kiezen uit een aantal premade classes of je maakt geheel een eigen class aan door traits, attributes en skills te combineren. Uiteindelijk kun je nog tot twee andere personages in je party rekruteren.

De gevechten zijn turnbased waarbij elk personage een aantal vaardigheden kan gebruiken. Afhankelijk van het aantal action points dat hij heeft kun je veel of weinig doen elke beurt. Ook kun je elementen combineren om andere effecten te creëren. Laat het regenen en gebruik vervolgens een bliksemaanval om iedereen in die plas water te elektrocuteren en om een beurt of twee te stunnen. Zo zijn er nog meer combinaties om het spel meer diepgang te geven.

Buiten de combat voer je ook gesprekken met NPCs via jouw twee hoofdpersonages. Die twee hoeven het overigens niet met elkaar eens te zijn. Krijg je een quest om een sterk wapen terug te vinden kun je met één personage besluiten het te houden en de andere om eerlijk te zijn en het te geven. Vervolgens doe je een mini-game steen-papier-schaar. Degene die als eerste tien punten heeft wint en zijn keuze wordt dan de uiteindelijke beslissing. Ook kun je steen-papier-schaar doen met bepaalde NPCs om bijvoorbeeld meer informatie van ze te krijgen dan wat je normaal zou krijgen.



[ Bericht 2% gewijzigd door 2Happy4U op 15-07-2014 23:11:43 ]
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:50:26 #2
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_142343317
fipo

Ben zwaar aan het overwegen deze in huis te halen.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:05:18 #3
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_142344169
No one has as many friends as the man with many cheeses
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:11:51 #4
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142344507
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:05 schreef De_Dakgoot het volgende:
No one has as many friends as the man with many cheeses
Aangepast.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:13:11 #5
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_142344585
GOTYAY


Alleen heeft skyrim een 9,5 :')
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:25:00 #6
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142345254
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:05 schreef De_Dakgoot het volgende:
No one has as many friends as the man with many cheeses
Morgen co-op doen, mede kaasliefhebber?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:26:05 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_142345313
Dit lijkt me zo'n geile game joh. Als ik er weer geld voor heb oppikken
Laffe huichelaar
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:28:18 #8
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142345440
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:26 schreef timmmmm het volgende:
Dit lijkt me zo'n geile game joh. Als ik er weer geld voor heb oppikken
20 euro bij g2play
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_142351868
Heb hem gehaald! Totaal nog geen spijt van. Speel alleen co-op met een maat over skype.

We hebben er nu zo'n 8 uur opzitten en zijn ongeveer op 3/4 van de "eerste" map
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fantastisch spel! Kan zeggen dat ik sinds lange tijd weer een beetje het verslaafde gevoel terug begin te krijgen :D
pi_142351877
*meld* ben co-op bezig met een vriend van me, maar we moeten opnieuw beginnen omdat hij zijn save heeft verkloot :')
Gezien de fixes in patch 1.0.72 niet zo heel erg:

quote:
Hello everybody!

We just released the first official patch for Divinity:Original Sin which introduces the concept of AI personalities. (This patch is of course compatible with your save games.)

During character creation, you can now select a specific personality for your characters. When a personality is active the AI will automatically make dialogue choices (based on its personality) for the avatar that isn't selected.

In addition to this, we've made a lot of improvements as well as bug fixes and balancing changes.

You'll also notice that you can now publish to Steam Workshop using the Divinity Engine Toolkit.

Here's the full list of changes:

- Save games are packed and compressed now
- Fixed issues when saving to a network drive
- Fixed unique drops over multiple sessions
- Fixed several tooltips
- Optimized syncing of action states
- Fixed leadership critical chance (didn't work)
- Changed leadership icon
- Better savegame error handling + a lot of sanity checks
- Levelswap error handling for levelcache
- 5% instead of 10%/warriorlore for Weather The Storm talent
- Raged lowers your chance to hit by 25%, but you don't lose dexterity anymore.
- Fixed issue where characters could sometimes stay in a closed dialog
- Dialog banter filter in the combat log
- Fixed trade autobalancer
- Unlearning a skill will cancel it if you were casting it at the same time
- Fixed issue with inventory tabs, sometimes resulting in missing icons in the UI
- Fixed issue where certain henchman were free
- Cannot hire same henchman twice
- Henchman will start with the Staff of Magus skill now
- Added more AI personalities
- Fixed a lot of issues where players were crashing after a level swap or after loading of a savegame
- Added 5.1 Audio on cutscenes
- Added video volume slider
- Reduced cloud artefacts
- Play movies before loading
- Small fix for getting quality preset from settings
- Sort display modes correctly
- Use dropdown for V-sync options + vsync tripple buffered is on in default settings
- Fixed memory leak in character creation.
- Fixed combat and chat log settings not being saved when quiting the game through Alt+F4 or closing the game window
- Added close buttons to the combat and chat log windows
- You can now rotate your characters during character creation using the left and right arrow keys
- Fixed stuttering in the texture streamer
- Seriously limitted amount of traffic sent during player movement and when executing certain actions.
- Fixed crash when texture detail is set too low (only possible through editing config file)
- No skill casting while a skillstate is busy (causing double skill casting)
- Fixed wrong trait names in combat log
- Changed default value of stored dialog amount from 10 to 50
- Fixed loading of formations
- Check talent requirements in character creation
- No combine in trade UI
- Fixed issues with crafting
- Fixed double Quick-Save issue when spamming Quick-Save button
- Less jitter in following
- Fixed telekinesis beam showing when moving items from inventory to inventory
- Use, repair, identify and equip items in context menu in picked-up containers and backpacks
- Repair and identify in context menu in containers
- Fixed crash when level swapping when overhead text is showing
- Sort on item type in inventory
- Reenabled hints for German and French
- Fixed crash when sitting on an invalid item

Divinity Engine Toolkit
- Fixed stability issues in certain preview panels
- Fixed uploading to the Steam workshop
- Fixed issues when trying to mod the story files

Design
-Changed the name of the rock that moves away by pressing the secret button at the start of DAF_InnerSanctum from Hanneman's Axe to Rock. Also changed the stats of the rock because it was breakable from Gen_Stone_Indestructible to QUEST_Item.
-Changed the Enlightened Amulet object stat properties, set unique to 1 and also set the inventory override to MISC.
-Changed the voice of Mikhail Solomatin a trader in the Silverglen tavern from female to male
-Removed greeting voices from the wardens
-Created a new script for the Shrike (added on top of the rest with a higher priority) so the Shrike summons a higher level enemy (Shadows_Caster_B) when he's alone
-Void Dragon modified so the Void Dragon summons not level 10 but level 20 creatures
-Added Balberith to the IsNotMessingAround database
-Added Root Template Shadows_Caster_B, set Scale to 1.3
-Modified portrait for Root Templates Orc_Ghost_Female and Orc_Ghost_Male; those guys are summoned by Braogg Spiritchaser in the Dark Forest
-Set BloodSurfaceType to None for Orcs_Ghost_Female and Orcs_Ghost_Male, set HitFX to FX_GP_Hit_Jellyfish_A_Medium so it looks ghosty
-Modified portrait for Undead_FireSkeleton_Axeman, Undead_FireSkeleton_Warrior, Undead_FireSkeleton_Ranger
-Modified portrait for Template Animals_Cat_Slain
-Added Shadows_Grunt_B, to be summoned by the Void Dragon in HOM
-Replaced Goblin Tanks' Equipment to Goblins_Tank_A_Strong
-Changed equipment of elemental rock ice
-Renamed Raazen Ax'aroth to Raalzen Ax'aroth to match what's written in the story
-Set BloodSurfaceType for AnguishDemon_Slave_01-04 to None, set HitFX to FX_GP_Hit_Jellyfish_A_Medium
-Set Grutilda and DreadOrc_Grutilda to IsBoss
-Set level of landmines around Immaculate fort to 20, set Perception requirement to 11
-Dark Forest, rotated Cliff_Common_E_094 to fix display bug
-Dark Forest, fixed ground texture bug in Hunter's Edge inn
-Slightly decreased Shrike's walking speed
-Made Death Princess and the Shrike non-teleportable
-Moved LTS_Coal_Basket_F_076 and LTS_Coal_Basket_F_077 in Homestead to fix display bug (base of final flight of stairs right before the end fight in HOM)
-Increased level, Body Building, Will Power of Shadows_Caster_A_Strong & Shadows_Mage_A_Strong
-Increased HOM_Shrike's Body Building & Will Power to 10
-Set Sight Range of DAF_Orc_FemaleBossDouble to default instead of -4
-Gave DAF_RatKing_SlainCat a Constitution of 7 (instead of _Ghost's 4). Ingame, the cat now has CON 16 (instead of CON 9)
-Gave Norok 10 Will Power, 10 Body Building(removed all immunities)
Reverted Balberith's slaves' Dex back to _Ghost's base, increased Constitution to 6 (instead of _Ghost's 4). Ingame, slaves now have CON 15 (instead of CON 13)
-Gave Grutilda_Dread 15 Action Points at start, increased Speed to 8 (instead of base's 6)
-Decreased Constitution of HOM_Astarte and HOM_Astarte_SecondFight from 6 to 5, removed Vitality boost (130% > 100%)
-Increased DAF_Orc_Warrior's speed to 6, base initiative to 10
I-ncreased Sight Range of Cyseal_Council_Soldier_Helping_Arhu to 2 (overriding _Base's -2), otherwise sometimes they would not come to the player's aid in battle. Now has Sight Range 22.50, had before Sight Range 14.50
-Modified healthbar color of all Shield skills
-Boreas's tiny elemental rocks xp gain set to None
-Added Shadows_Grunt_A_Strong for the root template Shadows_Grunt_B, to be summoned by the Void Dragon in HOM
-Increased the level of _Shadows_Caster_A_Strong to 20
-Increased Action Points cost of _Goblins_Tank_A to 3
-Increased Action Points cost of _Goblins_Tank_A_Strong to 5
-Increased damage of _Cyseal_BC_CrabSummoner to 8
-Increased damage of _Undead_Skeleton_Grunt_Boss to 8
-Increased damage of _DAF_DemonBoss to 8, decreased attack's Action Point Cost to 4
-Increased damage of _DAF_Norok to 8
-Boreas's tiny elemental rocks now inflict proper secondary status
-DAF_PhantomForest_Ghost_Poacher_03 now has a proper character icon.
-Adjusted DAF_ImmaFort_Goblin_Boss's Equipment
-Added new spell, Summon_ShadowCasterEF (uses only old assets incl. name & spells)
-Set Phoenix Dive's DamageOnJump to Yes, Damage to 0
-Decreased Action Point cost of EnemyPoisonHailAttack from 7 to 5, increased cooldown from 2 to 3, increased damage from 5 to 6, dmg multiplier from 40 to 60
-Set Damage of Cone_Enemy_WaterSpit to 7, Multiplier to 100
-Set Damage of Cone_Enemy_WaterSpitSmaller to 5, Multiplier to 60
-Tweaked WellCraftedArrow's StatsDescriptionParams
-Set Damage of AttenberahKillingSpell to 12, Multiplier to 200, DamageType to None (otherwise people buff the Apprentice with a Water Shield and it absorbs the damage)
-Changed the way Zombie Jake behaves after Evelyn's fight to prevent any damage inflicted on him
-Force-remove the players from dialog before starting Astarte's last speech
-Changed the condition to enter the village, every amulet works now
-Change lock level of the door to the starstone in the trial dungeon to 99
-Added check for Grutilda's dialog before talking to her to prevent dialog overlap
-Remove wander of timfred in troll cave to prevent weird behavior, he used to end up relaxing with the trolls deep in the cave
-Added the achievment fixes even if the quest doesn't open or close while it's relevent
-Changed the alignment of Frederick from Good to Neutral to prevent him from joining every fight
-Changed blood cage so that it doesn't automatically place items inside itself if you have the Tenebrium ability. Also Brandon leaves the blood cage with you instead of taking it when the quest is complete
-Changed Bertia's attitude from +25 to -25 when you keep the sheep
-Fixed the timing at the goblin totem that could freeze the village due to disabling display text while winning the trial
-Gave treasure to Hunter's edge residence / made poker player one combat group
-Making sure the fabulous flag is on to prevent bug when turning the quest in
-Removed poison cloud from mushrooms to prevent permanent explosion
-Fixed Shrike fight setup restarting after savegame load
-Arhu attitude loop fix. To fix performance drop.
-Fixed elemental statue dialog issue
-Henchman trader fix for 2 players talking to him
-Added sound event for Cyseal Orc ship arrival on beach
-Added savegame fix for missing companion dialogs.
-Fixed no valid dialog node in HOM_Icara when talking to her after finding the hidden family but not accepting the druid quest yet.
-Made sure speaker boxes in source temple are called 'Trial Statue'
-Homestead guys don't respond to drawn weapons
-No speakergreeting for teller of secrets
-CharmedOrc in cyseal no greetingvoice
-Start Fun with Funghi quest if you find Maradino's spell
-Norok journal update only after he's killed
-Bugfix: Pincer had 2 diferent voices
-Fix Bicky Bomb Voice asserts
-Remove Bicky Bomb Voice asserts in Luculla Mines
-Cancel JAH_Truth if is Balberith killed
-Blocker fix: Parallel dungeon pendants
-Scale scraps can be crafted with Metal Armor
-Intestines can be crafted to create poison/poisoned food/poisoned arrowheads
-Strong sinews can be crafted to bowstrings
-Crafting scrolls now works with elemental essence like the cards say (e.g. fire essence + paper = blank fire scroll)
-The seller of secrets now only has 1 ability book and 1 stat book instead of regenerating those
-Summoned Skeleton now uses correct animation for his 2H sword
-Changed impact of Soulsap so that it doesn't lower Specializations anymore

Kickstarter
-Added missing people to credits.
-Fix for messages in a bottle not showing.
-Added missing kickstarter rewards.

Mac specific
- Black stripes fixed in Black Cove
- Fake fullscreen mouse dragging corruption is fixed
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:13:23 #11
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142353751
Glass Cannon is trouwens wel erg sterk. :')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_142354876
Iemand trouwens al een goede Wiki ofzo gevonden waar alle talents enzo staan uitgelegd? zou graag out of game ook willen nadenken over mijn build :o
  woensdag 16 juli 2014 @ 17:12:48 #13
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_142367496
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 23:25 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Morgen co-op doen, mede kaasliefhebber?
Harde co-op sessie.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  woensdag 16 juli 2014 @ 17:14:04 #14
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142367544
quote:
6s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:12 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Harde co-op sessie.
keihard de npcs gepwned
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_142367781
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:13 schreef 2Happy4U het volgende:
Glass Cannon is trouwens wel erg sterk. :')
Leech is nog net wat sterker :P Verwacht dan ook zeer binnenkort nerfs. Mijn knight is onoverwinnelijk.
Conscience do cost.
  woensdag 16 juli 2014 @ 17:20:40 #16
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142367823
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:19 schreef ems. het volgende:

[..]

Leech is nog net wat sterker :P Verwacht dan ook zeer binnenkort nerfs. Mijn knight is onoverwinnelijk.
Leech is zo OP _O- kreeg net een bleed debuff op me. Gelijk vol hp. :')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_142367879
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 17:20 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Leech is zo OP _O- kreeg net een bleed debuff op me. Gelijk vol hp. :')
Zeker in combinatie met dikke armor/defense. Vrijwel de meeste physical attacks die ik krijg healen me alleen maar.
Conscience do cost.
  woensdag 16 juli 2014 @ 18:04:47 #18
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_142369124
Pff wil hier al een week aan beginnen maar kan maar niet beslissen hoe mijn twee poppetjes eruit gaan zien. En de namen ben ik ook nog niet over uit :')
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_142369204
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:04 schreef gniffie het volgende:
Pff wil hier al een week aan beginnen maar kan maar niet beslissen hoe mijn twee poppetjes eruit gaan zien. En de namen ben ik ook nog niet over uit :')
Mage: Gniffie
Warrior: Eiiffing
pi_142369210
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:04 schreef gniffie het volgende:
Pff wil hier al een week aan beginnen maar kan maar niet beslissen hoe mijn twee poppetjes eruit gaan zien. En de namen ben ik ook nog niet over uit :')
Ben je stiekem een meisje? :P
Conscience do cost.
  woensdag 16 juli 2014 @ 18:11:34 #21
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_142369333
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:07 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Mage: Gniffie
Warrior: Eiiffing
_O_
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  woensdag 16 juli 2014 @ 18:11:47 #22
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_142369336
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:07 schreef ems. het volgende:

[..]

Ben je stiekem een meisje? :P
:{ haha wat
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  woensdag 16 juli 2014 @ 18:55:05 #23
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_142370711
Geneens MC in je naam hebben :')
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_142388340
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 18:55 schreef De_Dakgoot het volgende:
Geneens MC in je naam hebben :')
want?
pi_142389850
Heb het spel nu al een paar dagen, en het is echt van het niveau van Baldur's Gate. Voor mij toch wel één van de beste CRPG's van het laatste decennia.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')