Nu was dit wel een uitzondering maar werkdagen van 10-11 uur komen ook wel veel voor, volgens mij mag dat niet eens of wel? T is wel zo dat ik meestal alleen op zondag werk (t is maar een bijbaantje), af en toe op vrijdag ook nog.
Wil wel graag wat minder lang werken maar ben bang dat als ik er over ga zeuren dat ze me er dan uit knikkeren.. en het is wel een fijn baantje, betaald ook goed.. ook wel belangrijk
zijn ze mooi slecht bedrijf als ze dat wel doen, 18 uur werken mag je iig nog niet volgens mij..
gewoon overleggen doen ze vast niet (te) moeilijk over
quote:Haha, heb jij geen ervaring in de horeca. Boeven zijn het, waar je niet te veel van moet verwachten.
Op maandag 21 oktober 2002 21:48 schreef Erosjuhhh het volgende:
tuurlijk knikkeren ze je er dan niet uit!!zijn ze mooi slecht bedrijf als ze dat wel doen, 18 uur werken mag je iig nog niet volgens mij..
gewoon overleggen doen ze vast niet (te) moeilijk over
quote:precies.. mensen staan in de rij voor mijn baantje hoor! Kga het wel heel voorzichtig aanpakken..
Op maandag 21 oktober 2002 21:49 schreef Pjederdy het volgende:Haha, heb jij geen ervaring in de horeca. Boeven zijn het, waar je niet te veel van moet verwachten.
quote:
Kijk het hier : http://www.cao-horeca.nl/ even na!
Maarreh is dit normaal voor de horeca, zulke lange werktijden? T is mijn eerste baantje in de horeca..
En dan moest er nog iemand heen en terugrijden in een busje die ook gewerkt had! Levensgevaarlijke zooi is dat!
Het mag niet, is strafbaar en je bent gek als je het doet. Zoek een leuk bijbaantje en zeker niet in de horeca.
quote:In mijn geval ligt het wat anders hoor, ik moet achter de bar staan en het is dan meestal gezellig druk dus hoef niet langs de bar te vliegen.. bij ons hebben we ook veel activiteiten te doen, daar moet ik soms ook bij staan.. wel leuk om te doen hoor! En het betaald erg goed vind ik, 6,50 netto.. voor een 18-jarige heel wat!
Op maandag 21 oktober 2002 21:54 schreef snoeki het volgende:
Mijn ex heeft veel in de horeca gewerkt via uitzendbureaus (naast haar studie). Wat een teringzooi was dat zeg! Inderdaad 15 tot 20 uur werken voor een hongerloontje.En dan moest er nog iemand heen en terugrijden in een busje die ook gewerkt had! Levensgevaarlijke zooi is dat!
Het mag niet, is strafbaar en je bent gek als je het doet. Zoek een leuk bijbaantje en zeker niet in de horeca.
Maar kvond het gewoon beetje erg lang.. Ik heb ff gekeken naar de CAO en voor mij zijn volgens niet echt maximale werktijden, ik heb geen contract namelijk.. Ze wouden eerst nog ff kijken wie er goed past..
Zorg in iedergeval dat je een contract krijgt, je zal maar een ongeluk krijgen, je bent nu namelijk niet verzekerd!
Als het eenmalig was, dan is er niks aan de hand. En achter de bar werken is wel relaxed, heb ik ook een tijd gedaan en je kan zelf ook een borreltje nemen (toch?).
Volgens mij gaan ze trouwens in de cao uit van het aantal uren per week en niet per dag, je mag van de cao dus wel 40 uur achter elkaar werken. Vreemde zaak... (kan trouwens ook per maand zijn ,ben ik ff kwijt). Naast de cao geldt er echter ook arbeidsrecht...
Krijg je zwart betaald dan?
Dan heb je eigenlijk geen enkel recht.
Maar als je kunt aantonen dat je drie maanden werk hebt verricht, dan wordt veronderstelt dat jeen contract hebt voor onbepaalde tijd voor het aantal uren dat je gemiddeld in die drie maanden hebt gewerkt.
Je hebt er feitelijk niks aan, tenzij je ermee naar de kantonrechter gaat
quote:Hoe kun je nu werken zonder contract? Is volgens mij niet echt legaal.
Op maandag 21 oktober 2002 22:03 schreef roobje het volgende:
Maar kvond het gewoon beetje erg lang.. Ik heb ff gekeken naar de CAO en voor mij zijn volgens niet echt maximale werktijden, ik heb geen contract namelijk..Ze wouden eerst nog ff kijken wie er goed past..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |