abonnement Unibet Coolblue
pi_143650463
quote:
19s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:54 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Ja, ook dat nog.
Misschien zeg ik iets stoms hoor.

Maar kan je niet een aparte tabel maken met synoniemen en met allemaal foreign keys van dingen die synoniem van elkaar zijn binnen een bepaalde context?

Dat je dus een row hebt met appel, banaan en peer (als dat synoniemen zouden zijn natuurlijk ;) ) en dan met een join legt naar de synoniemen zodra de zoekopdracht wordt gedaan?
pi_143651404
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Misschien zeg ik iets stoms hoor.

Maar kan je niet een aparte tabel maken met synoniemen en met allemaal foreign keys van dingen die synoniem van elkaar zijn binnen een bepaalde context?

Dat je dus een row hebt met appel, banaan en peer (als dat synoniemen zouden zijn natuurlijk ;) ) en dan met een join legt naar de synoniemen zodra de zoekopdracht wordt gedaan?
Ik volg je mischien niet helemaal, maar wat ik bedoel; een gebruiker doet een zoekopdracht via een tekstveld, hier vult hij appel in.

Vervolgens submit hij deze, en moet er een query uitgevoerd worden waar ik op dat moment alleen de waarde "appel" heb.

Heel simpel gezegd krijg je dan zo iets SELECT * FROM gerechten WHERE naam LIKE '%appel%'

Dus ook appelmoes wordt getoond, maar dit moet ook perenmoes zijn omdat het ( in dit voorbeeld dan ) een synoniem is.

Jouw suggestie is dus om een aparte tabel te hebben waarbij je zo iets krijgt:

naam - synoniem
appel - peer
appel - banaan
appel - etcetc

maar hoe koppel ik die 3 rijen dan weer efficient terug naar de gerechten tabel, zodat hij ook hier op gaat zoeken.

Ik had zelf het idee om tijdens het toevoegen van die synoniemen of gerechten al alle matchende rijen op te zoeken, en alle koppelingen al direct opslaan zodat ik hier op kan joinen wanneer een gebruiker zoekt.

Maar dat is naar mijn idee ook wel een beetje lomp.
pi_143771113
Hallo,

Ik heb een website en lokaal werkt die prima. Als ik 'm upload naar m'n hostingprovider, dan krijg ik echter een foutmelding als ik één bepaalde functie gebruik:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<br />
<b>Fatal error</b>:  Uncaught exception 'MissingException' with message 'Unable to load 3dlbiyswos7e8zi832k0.' in /<public_html>/control/autoload.php:17
Stack trace:
#0 [internal function]: __autoload('3dlbiyswos7e8zi...')
#1 /<public_html>/control/edit.php(191): call_user_func(Array)
#2 [internal function]: ctrl_Edit-&gt;Add(Array)
#3 /<public_html>/index.php(73): call_user_func(Array, Array)
#4 /<public_html>/index.php(79): Main-&gt;Run()
#5 {main}

Next exception 'MissingException' with message 'Unable to load 3dlbiyswos7e8zi832k0.' in /<public_html>/control/autoload.php:17
Stack trace:
#0 /<public_html>/control/edit.php(0): __autoload('3dlbiyswos7e8zi...')
#1 [internal function]: ctrl_Edit-&gt;Add(Array)
#2 /<public_html>/index.php(73): call_user_func(Array, Array)
#3 /<public_ht in <b>/<public_html>/control/autoload.php</b> on line <b>17</b><br />
Iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken? Wat heeft die rare code als argument van __autoload() te betekenen? Die class bestaat natuurlijk niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2014 14:18:15 ]
pi_143771349
O ja, het gaat dus fout bij het volgende stukje code:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
        
foreach ($childclasses as $classbase) {
            
$classname 'tpl_' $classbase;
            
$name call_user_func(array($classname'GetName'));
            <
andere dingen>
        }
?>
Bij die laatste regel regel met "$name = ..." ontstaat dus een aanroep naar __autoload met die schijnbaar totaal willekeurige letters en cijfers als class-naam.

Iemand enig idee waarom? :? :?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2014 14:30:16 ]
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2014 @ 14:27:52 #230
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_143771553
Je sluit je foreach niet eens af?
Carpe Libertatem
pi_143771573
Ja natuurlijk wel.
pi_143775231
Ergens wordt die waarde aangeropen, maar het bestand bestaat niet en dat geeft een error.
Welk systeem/framework maak je gebruik van?
  zondag 24 augustus 2014 @ 16:12:15 #233
305897 remi1986
This MF is infected by madness
pi_143776101
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 14:22 schreef Igen het volgende:
O ja, het gaat dus fout bij het volgende stukje code:
[ code verwijderd ]

Bij die laatste regel regel met "$name = ..." ontstaat dus een aanroep naar __autoload met die schijnbaar totaal willekeurige letters en cijfers als class-naam.

Iemand enig idee waarom? :? :?
omdat de functie call_user_func eerst de callback mee moet krijgen en als tweede argument de parameter. Nu doe je het andersom

mixed call_user_func ( callable $callback [, mixed $parameter [, mixed $... ]] )

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
error_reporting
(E_ALL);
function 
increment(&$var)
{
    
$var++;
}

$a 0;
call_user_func('increment'$a);
?>
pi_143776664
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:12 schreef remi1986 het volgende:

[..]

omdat de functie call_user_func eerst de callback mee moet krijgen en als tweede argument de parameter. Nu doe je het andersom

mixed call_user_func ( callable $callback [, mixed $parameter [, mixed $... ]] )
[ code verwijderd ]

Nee hoor, volgens mij wil hij als callback GetName van de betreffende childclass aanroepen. Op zich is het valide code, maar wellicht is GetName niet static.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143777507
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee hoor, volgens mij wil hij als callback GetName van de betreffende childclass aanroepen. Op zich is het valide code, maar wellicht is GetName niet static.
Heb ik inderdaad op dit moment niet als static gedefinieerd. Ga uitproberen of het daaraan ligt. :)
pi_143777868
Ja, dat was de fout hoor! Bedankt!
pi_143779467
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:57 schreef Igen het volgende:
Ja, dat was de fout hoor! Bedankt!
Geen probleem. Vraag me alleen wel af wat je probeert te bereiken, want erg logisch ziet het er niet uit. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143779721
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 17:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Geen probleem. Vraag me alleen wel af wat je probeert te bereiken, want erg logisch ziet het er niet uit. :P
Heb voor m'n persoonlijke website een simpele CMS gemaakt, als programmeeroefeningetje. De data bestaat uit een boomstructuur van pagina's, subpagina's, koppen, alinea's, plaatjesgalerijen, losse plaatjes, embedded youtube-filmpjes enz. Het stukje code wat ik liet zien, maakt een menuutje waar je kan kiezen uit de geldige soorten inhoud die je op een bepaald punt kan invoegen (een plaatje of filmpje bijv. alleen in een galerij, etc.).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
        $mod_parent 
$this->db->LoadElement($parent_id);
        
$childclasses $mod_parent->FindPossibleChildClasses($this->options);
        foreach (
$childclasses as $classbase) {
            
$classname 'tpl_' $classbase;
            
$name call_user_func(array($classname'GetName'));
            
$screenname call_user_func(array($classname'TypeName'));
            
$output .= '<option value="' $name '">' $screenname
                     
'</option>';
        }
?>
(Ik geloof dat het niet netjes is om HTML direct in de code te genereren, maar dat is weer een ander verhaal)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2014 17:57:42 ]
pi_143780168
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 17:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Heb voor m'n persoonlijke website een simpele CMS gemaakt, als programmeeroefeningetje. De data bestaat uit een boomstructuur van pagina's, subpagina's, koppen, alinea's, plaatjesgalerijen, losse plaatjes, embedded youtube-filmpjes enz. Het stukje code wat ik liet zien, maakt een menuutje waar je kan kiezen uit de geldige soorten inhoud die je op een bepaald punt kan invoegen (een plaatje of filmpje bijv. alleen in een galerij, etc.).
[ code verwijderd ]

(Ik geloof dat het niet netjes is om HTML direct in de code te genereren, maar dat is weer een ander verhaal)
Maar al die classes hebben dus een statig GetName die een bepaalde naam teruggeeft of hoe moet ik het zien?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:18:34 #240
305897 remi1986
This MF is infected by madness
pi_143780952
Wat een vage constructies je hier soms ook tegenkomt :')

Eerst uit de database een rijtje namen halen, en dan vervolgens aan de class vragen van "hee hoe heet jij?"
pi_143781211
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:18 schreef remi1986 het volgende:
Wat een vage constructies je hier soms ook tegenkomt :')

Eerst uit de database een rijtje namen halen, en dan vervolgens aan de class vragen van "hee hoe heet jij?"
Ja ik snap hem ook niet echt hoevaak ik er ook naar kijk xD
Je hebt de classname, roept de class aan en dan vraag je zijn naam xD Logica!
pi_143781300
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar al die classes hebben dus een statig GetName die een bepaalde naam teruggeeft of hoe moet ik het zien?
Ja.
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:18 schreef remi1986 het volgende:
Wat een vage constructies je hier soms ook tegenkomt :')

Eerst uit de database een rijtje namen halen, en dan vervolgens aan de class vragen van "hee hoe heet jij?"
Klopt. Ik wil niet dat de eindgebruiker rechtstreeks in de HTML-code kan zien hoe de klassen intern heten.
pi_143781987
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Klopt. Ik wil niet dat de eindgebruiker rechtstreeks in de HTML-code kan zien hoe de klassen intern heten.
Daar heeft de gebruiker niet zo veel aan hoor.

Dit soort bijzondere constructies zijn ook echt schering en inslag in PHP. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143782533
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar heeft de gebruiker niet zo veel aan hoor.

Dit soort bijzondere constructies zijn ook echt schering en inslag in PHP. :')
Ik vond het netjes om het zo te abstraheren. Maar misschien heb je gelijk en is het overbodig. Niet dat de code er veel anders van zou worden, op z'n simpelst zou het zoiets worden:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
        
foreach ($childclasses as $classname) {
            
$screenname call_user_func(array($classname'TypeName'));
            
$output .= '<option value="' $classname '">' $screenname
                     
'</option>';
        }
?>
Gebruikt nog steeds dezelfde constructies. Welke constructie vind je eigenlijk zo "bijzonder"?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2014 18:50:04 ]
pi_143783129
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vond het netjes om het zo te abstraheren. Maar misschien heb je gelijk en is het overbodig. Niet dat de code er veel anders van zou worden, op z'n simpelst zou het zoiets worden:
[ code verwijderd ]

Gebruikt nog steeds dezelfde constructies. Welke constructie vind je eigenlijk zo "bijzonder"?
De hele manier waarop je data in de database en de code zelf verwoven lijken te zijn.
Sla dan dit soort informatie in zijn geheel op in de database.
Sowieso heb ik het idee dat hier weer een brij aan inheritance ipv composition wordt gebruikt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143783640
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

De hele manier waarop je data in de database en de code zelf verwoven lijken te zijn.
Sla dan dit soort informatie in zijn geheel op in de database.
Database? Alles wat ik hier heb gepost heeft niks met databases te maken. Ik ga toch zeker niet met een database verbinding maken om te kijken welke classes mijn broncode kent.
quote:
Sowieso heb ik het idee dat hier weer een brij aan inheritance ipv composition wordt gebruikt.
Is er iets mis met inheritance?
pi_143784030
Het hele basisidee van mijn programma is, dat de programmakern alleen maar een abstracte boom van elementen (als interface / abstracte klasse) kent en dat die elementen zelf weten hoe ze zichzelf moeten weergeven. En dat je voor een nieuw soort pagina-inhoud dus alleen een nieuwe interface-implementatie / afgeleide klasse hoeft te maken.

Is dat verkeerd of ouderwets?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2014 19:26:53 ]
  zondag 24 augustus 2014 @ 19:50:14 #248
305897 remi1986
This MF is infected by madness
pi_143785350
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vond het netjes om het zo te abstraheren. Maar misschien heb je gelijk en is het overbodig. Niet dat de code er veel anders van zou worden, op z'n simpelst zou het zoiets worden:
[ code verwijderd ]

Gebruikt nog steeds dezelfde constructies. Welke constructie vind je eigenlijk zo "bijzonder"?
het idee van classes is dat je er objecten van maakt. Een getname functie zou dan logischerwijs betekenen dat je de naam van het desbetreffende object krijgt, en niet de naam van de class.

Waarom zet je die screenname niet in de database erbij dan? Scheelt je loopen door al die classes en hoef je ook niet in elke class die functie aan te maken.
pi_143786564
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:50 schreef remi1986 het volgende:

[..]

het idee van classes is dat je er objecten van maakt. Een getname functie zou dan logischerwijs betekenen dat je de naam van het desbetreffende object krijgt, en niet de naam van de class.
De naam van de functie is misschien niet zo handig gekozen.
quote:
Waarom zet je die screenname niet in de database erbij dan? Scheelt je loopen door al die classes en hoef je ook niet in elke class die functie aan te maken.
Ik heb graag dat eigenschappen van een klasse in die klasse zelf staan en niet ergens in een database.

Edit: Sowieso, de database is alleen voor data. Het is geen plek om stukjes broncode op te slaan. De broncode moet uit zichzelf een minimale benodigde database kunnen aanmaken en initialiseren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2014 20:23:08 ]
pi_143839950

Phred is an open-source initiative aimed at providing PHP with a consistent, completely object-oriented coding standard that enjoys a comfortable API for creating modern-day web applications with native support for Unicode, with components for internationalization and localization, clear-cut fundamental data types focused on performance and reliability, enhanced testing and debugging, and other features.

[…]

PHP 6 or Uniphant vs. Elecorn
Most of the hopes for a better PHP were being put in PHP 6 announced around 2006. However, PHP 6 became more like a mythical creature over the time, a creature that no one has ever seen. The new features that were planned for PHP, including the highly anticipated Unicode support, had never got released under PHP 6 label. Instead, the PHP 6 development branch was discontinued and only some of the features were backported into the 5.x versions afterwards, still without built-in Unicode. There was no beta or even alpha version of PHP 6.

One of the main reasons behind PHP 6 getting abandoned was a disagreement inside the development team as to which character encoding would serve best for storing and processing Unicode strings. Despite of the fact that the team then picked UTF-16 as the internal encoding to be used for Unicode, the development ran out of steam and eventually came to a halt. This happened not only because the choice of UTF-16 turned out to be suboptimal, but also because of the immense body of work that was required to be done for the PHP's core and all the extensions by the developers becoming less and less enthusiastic with the direction that was chosen and due to other issues. Andrei Zmievski, who was the head of the PHP 6 project, later admitted that he would probably choose UTF-8 over UTF-16 if it was possible to start over.

[...]

こんにちは, Phred
The idea of Phred is resonating with the principle of separation of concerns. Let the PHP's core contributors remain focused on the language's underpinnings and further improve the PHP's engine to make it even faster, effectively providing a high-performance foundation upon which a consistent and completely object-oriented coding standard can be implemented by PHP developers themselves.

By extending PHP 7, which is now twice as fast, Phred converts PHP into an up-to-date and clean standard advantageous for creating sophisticated web sites and applications to be used by people all over the world, while keeping performance at a high level. Fortunately, the OOP-related features that are already present in PHP 5.6 and PHP 7 have made this possible. And not to forget the vital OOP infusions into the language that were faithfully made by some of its core contributors, most notably Nikita Popov.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')