quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
sanger reageert respectvol. Doe jij dat ook eens?
Als je het zo wilt stellen allebei denk ikquote:Op woensdag 23 juli 2014 19:39 schreef muzas het volgende:
Wielrenners![]()
Wel mooi hoe mensen hier zo'n hekel aan die agressieve gevaarlijke wielrenners hebben dat ze zelf agressieve en gevaarlijke streken zouden uithalen
Wie is dan de mongool.
Heb je zelf geen auto dan?quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
alleen naar mensen die niet in een auto zitten
vervelende mensen vs mensen die ik lief vind jaquote:Op donderdag 24 juli 2014 09:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat sowieso, neemt niet weg dat je dit nog wel in categorieen kunt indelen
[..]
Mag je vinden.
Dus eigenlijk zou je voor wielrenners een soort van rijbewijs moeten introducerenquote:Op donderdag 24 juli 2014 00:04 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Nee, die gaan veel en veel sneller. De gemiddelde fietser haalt gemakkelijk 20, wielrenners halen de 40.
je mist iets...quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zou je voor wielrenners een soort van rijbewijs moeten introduceren
En dat doe ik dus net zo, dus wat is je punt? Dat alleen jouw mening telt ofzo?quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
vervelende mensen vs mensen die ik lief vind ja
uhquote:Op donderdag 24 juli 2014 09:58 schreef sanger het volgende:
[..]
En dat doe ik dus net zo, dus wat is je punt? Dat alleen jouw mening telt ofzo?
Dank je wel voor het oplossen van het fileprobleemquote:Op donderdag 24 juli 2014 09:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee, ik heb geen file om hem in te zetten de hele week
eindelijk waarderingquote:Op donderdag 24 juli 2014 09:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Dank je wel voor het oplossen van het fileprobleem
Op zich nog geen slecht idee. Zeker icm met het eventueel kwijt raken bij overtredingen / asociaal gedrag.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zou je voor wielrenners een soort van rijbewijs moeten introduceren
Goede aanvulling inderdaad, al zie je al steeds meer helmen bij fietsersquote:Op donderdag 24 juli 2014 09:58 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je mist iets...
de verplichting voor een helm bij motorvoertuigen ligt op 25km/u
De helm is voor de veiligheid, en een auto heeft een andere oplossing om die veiligheid te bieden (gordel, kreukelzone's etc.). En bij rennen... ach ja, dan bestuur je geen voertuig/rijwiel dus dan is het imo overbodig. Daarnaast zijn er maar weinigen die dat tempo volhouden over langere afstand + dat de meeste over de stoep gaan.quote:als je 25 kan rennen ook een helm? in de auto/trein/bus/huifkar een helm?
Niet eens zozeer voor wielrenners, maar fietsers in het algemeen. In ieder geval iets meer doen dan de ANWB Streetwise dag die ze nu op de basischool doen....quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Op zich nog geen slecht idee. Zeker icm met het eventueel kwijt raken bij overtredingen / asociaal gedrag.
En dat is nu net het probleem, dat egoisme. Want daardoor denk je ook dat de weg alleen voor jou bestemd is, en de andere/normale weggebruikers een hindernis voor jou zijn. En dat terwijl jij de weg gebruikt op een manier die niet zo voorzien is in de wetgeving en het wegenplan. Er zijn maar weinig hobbies/sporten die zo veelvuldig op de openbare weg worden uitgeoefend als wielrennen (en hardlopen)....quote:
Het grootste gevaar op dit moment zijn de bejaarden op e-bikes. 25 per uur is veel te hard voor die mensen, ze kunnen totaal niet meer anticperen op onverwachte gebeurtenissen. En daar komt dan nog bij dat als ze vallen ze gelijk alles breken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet eens zozeer voor wielrenners, maar fietsers in het algemeen. In ieder geval iets meer doen dan de ANWB Streetwise dag die ze nu op de basischool doen....
nee, een helm is voor de winst voor helmfabrikantenquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Goede aanvulling inderdaad, al zie je al steeds meer helmen bij fietsers
[..]
De helm is voor de veiligheid, en een auto heeft een andere oplossing om die veiligheid te bieden (gordel, kreukelzone's etc.). En bij rennen... ach ja, dan bestuur je geen voertuig/rijwiel dus dan is het imo overbodig. Daarnaast zijn er maar weinigen die dat tempo volhouden over langere afstand + dat de meeste over de stoep gaan.
he achterlijke, dat verzin jij hier ter plekke, asoquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:04 schreef sanger het volgende:
[..]
En dat is nu net het probleem, dat egoisme. Want daardoor denk je ook dat de weg alleen voor jou bestemd is, en de andere/normale weggebruikers een hindernis voor jou zijn. En dat terwijl jij de weg gebruikt op een manier die niet zo voorzien is in de wetgeving en het wegenplan. Er zijn maar weinig hobbies/sporten die zo veelvuldig op de openbare weg worden uitgeoefend als wielrennen (en hardlopen)....
is begrenzen op 25 niet genoeg?quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het grootste gevaar op dit moment zijn de bejaarden op e-bikes. 25 per uur is veel te hard voor die mensen, ze kunnen totaal niet meer anticperen op onverwachte gebeurtenissen. En daar komt dan nog bij dat als ze vallen ze gelijk alles breken.
Een rijbewijs en extra begrenzing voor e-bikes lijkt me ook niks mis mee.
Hoe is fietsen niet voorzien in de wetgeving en het wegenplanquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:04 schreef sanger het volgende:
[..]
En dat is nu net het probleem, dat egoisme. Want daardoor denk je ook dat de weg alleen voor jou bestemd is, en de andere/normale weggebruikers een hindernis voor jou zijn. En dat terwijl jij de weg gebruikt op een manier die niet zo voorzien is in de wetgeving en het wegenplan. Er zijn maar weinig hobbies/sporten die zo veelvuldig op de openbare weg worden uitgeoefend als wielrennen (en hardlopen)....
E-Bikes moeten imo gelijk getrokken worden aan snorfietsenquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het grootste gevaar op dit moment zijn de bejaarden op e-bikes. 25 per uur is veel te hard voor die mensen, ze kunnen totaal niet meer anticperen op onverwachte gebeurtenissen. En daar komt dan nog bij dat als ze vallen ze gelijk alles breken.
Een rijbewijs en extra begrenzing voor e-bikes lijkt me ook niks mis mee.
Voor mensen van onze leeftijd is dat prima, maar voor opa piet die met 25 per uur door de stad sjeest is dat echt veel te hard jaquote:
jaag ze vooral de auto in, dat is veiligquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het grootste gevaar op dit moment zijn de bejaarden op e-bikes. 25 per uur is veel te hard voor die mensen, ze kunnen totaal niet meer anticperen op onverwachte gebeurtenissen. En daar komt dan nog bij dat als ze vallen ze gelijk alles breken.
Een rijbewijs en extra begrenzing voor e-bikes lijkt me ook niks mis mee.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee, een helm is voor de winst voor helmfabrikanten
de meeste hardlopers gaan over het fietspad
sla eens met ene hamer op een auto, bam gat er in, de meeste doden komen door autos, niet omdat ze zo veilig zijn
maar jij zit al vast in de propaganda zo te zien
quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
he achterlijke, dat verzin jij hier ter plekke, aso
quote:
Gaat het?quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:06 schreef Life2.0 het volgende:
moest je niet al een rijbewijs hebben voor een snorfiets?
dus fuck de wet en verlaag de snelheid maar, ook van jouw bestelbussie of alleen die van fietsen? of alleen die van bejaarde fietsers?quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor mensen van onze leeftijd is dat prima, maar voor opa piet die met 25 per uur door de stad sjeest is dat echt veel te hard ja
Als die dingen ipv 25 nog maar ondersteunen tot 15 p/u is dat een reden om gelijk de auto in te springenquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jaag ze vooral de auto in, dat is veilig![]()
![]()
laat ze lekker tegen een muurtje fietsen dan
Wat hebben bestelbussen hier nou weer mee te maken?quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus fuck de wet en verlaag de snelheid maar, ook van jouw bestelbussie of alleen die van fietsen? of alleen die van bejaarde fietsers?
alsof jij nog auto gaat rijden als je neit harder dan 38 magquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als die dingen ipv 25 nog maar ondersteunen tot 15 p/u is dat een reden om gelijk de auto in te springen
Ik zie ook nog wel iets van een voordeel op gebied van veiligheid, in het steeds drukker wordende verkeer.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee, een helm is voor de winst voor helmfabrikanten
Ik zie ze hier eigenlijk altijd over de stoep gaan, misschien verschilt dat wel per stad/dorp/regio een beetje.quote:de meeste hardlopers gaan over het fietspad
De meeste doden komen inderdaad oor auto's. Maar de meeste auto/fiets aanrijdingen zijn de schuld van fietsers (al krijgen ze gelijk van de verzekering, ongeacht of ze obv de wetgeving fout zijn).quote:sla eens met ene hamer op een auto, bam gat er in, de meeste doden komen door autos, niet omdat ze zo veilig zijn
bejaardenquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat hebben bestelbussen hier nou weer mee te maken?
Kom maar met argumenten om het te weerleggenquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
he achterlijke, dat verzin jij hier ter plekke, aso
Fietsen wel, wielrennen op de openbare weg niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoe is fietsen niet voorzien in de wetgeving en het wegenplan
Ja, of hoe dat tegenwoordig ook heet. Vroeger heette het een bromfietscertificaat, tegenwoordig rijbewijs AM geloof ik.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:06 schreef Life2.0 het volgende:
moest je niet al een rijbewijs hebben voor een snorfiets?
Dat wil jij zien denk ik. Ik ben ook geen fervent automobilist, al gebruik ik hem wel heel vaak. Ik fiets ook met regelmaat (ik moet toch naar de kroegquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zie ook nog wel iets van een voordeel op gebied van veiligheid, in het steeds drukker wordende verkeer.
[..]
Ik zie ze hier eigenlijk altijd over de stoep gaan, misschien verschilt dat wel per stad/dorp/regio een beetje.
[..]
De meeste doden komen inderdaad oor auto's. Maar de meeste auto/fiets aanrijdingen zijn de schuld van fietsers (al krijgen ze gelijk van de verzekering, ongeacht of ze obv de wetgeving fout zijn).
[quote[
maar jij zit al vast in de propaganda zo te zien
Ik denk niet dat het senioren om de snelheid gaat maar om het grotere bereik die een e-bike hen geeft. Die verandert niet door een lagere snelheid, dat bereik wordt zelfs veel groter.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
alsof jij nog auto gaat rijden als je neit harder dan 38 mag
Het is allebei niet veilig, dat is het probleem met de vergrijzingquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jaag ze vooral de auto in, dat is veilig![]()
![]()
laat ze lekker tegen een muurtje fietsen dan
defineer het verschil tussen fietsen en wielrennen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Fietsen wel, wielrennen op de openbare weg niet.
onzin.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Het is allebei niet veilig, dat is het probleem met de vergrijzing
Okayquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het senioren om de snelheid gaat maar om het grotere bereik die een e-bike hen geeft. Die verandert niet door een lagere snelheid, dat bereik wordt zelfs veel groter.
quote:De elektrische fiets, de e-bike, is onvoldoende geschikt voor ouderen. De Fietsersbond, Veilig Verkeer Nederland en kenniscentrum Fietsberaad vinden dat fabrikanten modellen moeten ontwikkelen die beter inspelen op deze doelgroep.
Uit onderzoek van het Fietsberaad blijkt dat vorig jaar ruim 9.000 fietsers bij de spoedeisende hulp zijn behandeld na een ongeluk met een e-bike. Een kwart van de mensen moest in het ziekenhuis worden opgenomen.
Het merendeel van de mensen op een e-bike is zestig jaar of ouder. De ongelukken gebeuren vooral bij het op- en afstappen en in de bocht.
Woordvoerder Liesbeth Boerwinkel van ouderenbond ANBO weet uit de praktijk dat senioren onder meer last hebben van het gewicht van een e-bike (ongeveer twee keer dat van een normale fiets) en de snelheid (tot 25 kilometer per uur).
Uit het onderzoek blijkt dat de bestaande modellen nog verbeterd kunnen worden door een lagere instap, spiegels en richtingaanwijzers en een meer subtielere trapondersteuning. Gemiddeld kost een elektrische fiets 1.821 euro.
Brancheverenigingen RAI Vereniging en Bovag stellen dat daar al rekening mee gehouden wordt. ,,De speciale modellen hebben een lagere instap en regelbare maximumsnelheid’‘, aldus Saskia Modijn van RAI Vereniging. Veilig Verkeer Nederland onderschrijft het pleidooi voor betere en veiligere ouderenmodellen.
Gast. Doe normaal.quote:
jij wel ja, want jij bent niet bekend met de literatuur, dus jou lijkt het wel een slim idee he?quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat wil jij zien denk ik. Ik ben ook geen fervent automobilist, al gebruik ik hem wel heel vaak. Ik fiets ook met regelmaat (ik moet toch naar de kroeg) net als dat ik straks veel motor zal rijden als ik eind van de maand mijn rijbewijs gehaald heb. En lopen doe ik ook nog weleens.
Oh, Life 2.0 met zn debiele kankerbek zegt het zonder enige onderbouwing.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:16 schreef Life2.0 het volgende:
oooooh defietsenbond
zegt het, nee, ik ben om; die hebben vooral gelijk en maken zeker nooit een verkeerde risicoinschatting
doe niet zo jaloers zegquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Oh, Life 2.0 met zn debiele kankerbek zegt het zonder enige onderbouwing.
Nee, dat is overtuigend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |